netti rakkaus

raira

Onko kellään kokemuksia netti rakkaudesta?
Itse luulen että olen rakastunut mieheen johon olen ollut vain netin välityksellä yhteydessä.
Kirjoittelemme ja olen nähnyt hänen kuvansa. Emme ole koskaan puhuneet puhelimessa tai netin välityksellä. Onko tunteeni harhaa vai todellista? Voiko mielikuvitukseni tehdä kepposen ja luulen vain olevani rakastunut ja koen pettymyksen kun ja jos menen tapaamaan miestä. Mies on kysynyt milloin tulen tapaamaan häntä.
Kertokaaa joku jolla on kokemusta nettirakkaudesta. Onko rakkaus todellista? Vai pettyykö vain jos menee tapaamaan?

26

8054

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sena

Netti näyttää vaih yhdet kasvot. Itse olen tuntenut erään ulkomaalaisen miehen yli 3 vuotta. Tapasin hänet urheiluchatissa jossa olin ensimmäistä ja ainoaa kertaa. Mesessä kirjoitellaan melkeen päivittäin ja tiedän hänen elämästään lähes kaiken. Kaiken kavereista aina siihen tyyliin mitä syö päivälliseksi. Ainut asia josta emme puhu ovat suhteet. Kumpikin meistä tiedostaa sen, että toisella on pidempiä ja lyhyempiä suhteita. Hän ei myöskään sylje kuppiin ja on tehnyt monia typeryyksiä. Koskaan en ole häntä nähnyt vaikka vuosien mittaan lukuisia kuvakollaaseja onkin tullut vaihdettua. Nykyään kynnys on molemmille jo liian suuri. Minun neuvoni onkin, että kannattaa nähdä mahdollisimman aikaisin. Mielikuva toisesta on aina ihannointu ja oikeassa elämässä tapaaminen on aina shokki. Toisesta huomaa heti piirteitä jotka eivät miellytä ja koska mielikuva on niin vahva niin "virheisiin" kiinnittää vielä enemmän huomiota. Sinun kannattaisi oikeasti tavata mies. Eka tapaaminen on todennäköisesti hieman outo mutta ei kannata jättää sitä siihen. Ei netissä "rakkauskaan" synny päivässä eikä voi olettaa että livenä tavatessa tilanne ole sama. Ihan varmaan pienellä vaivalla voi syntyä ihan oikea suhdekin jos on valmis rikkomaan mielikuvansa. Ja niin syy siksi miksen ole koskaan tavannut omaa ihastustani on lähinnä niin erilaiset elämäntilanteet. Kaikille tulee oma aikansa :)

• Anonyymi

Tiedät nettimieheSI "elämästä LÄHES KAIKEN" 🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅🤣🤣🤣😅.

Kyllä akat on tyhmiä

• JohaEric

Teve

Itse asun ulkomailla. Minulla on kyllä kokemusta ns nettirakkaudesta. Kun tapaa jonkun joko chatissa tai jollain kontaktipalastalla, käy helposti niin, että luo toisesta oman fantasiakuvan, joka ei ole sama kun sitten tapaa ko. olevan ihmisen oikeasti. Jos on hyvä ilmaisemaan itseään kirjoittajana, voi luoda kuvan joka ei täsmää todellisuudessa. Jos on meilannut jonkin aikaa ja sitten soittaa, voi pelkkä äänen kuuleminen luoda ristiriidan tekstin kautta syntyneen kuvan kanssa. Ja usein on niin, että virtuaalirakkaus lähtee kovalla kiireellä. Toisasalata on hyvä tietää myös virtuaaliihastuksen vaarat. Jos tutustuu livenä, näkee heti, kuka toinen on...

• joopa joo...

Nettirakkaus?? Et taida tietää mitä rakkaus ja rakastaminen on. On se hienoa kun rakastetaan ihmistä ketä ei ole edes ikinä nähnyt :D

• mieleen että

miten ne sokeat voi sitten koskaan rakastua :D okei eri asia, ne ei kohtaa mielikuvaansa koskaan, mutta silti...

• nainen..
        mieleen että kirjoitti:

miten ne sokeat voi sitten koskaan rakastua :D okei eri asia, ne ei kohtaa mielikuvaansa koskaan, mutta silti...

sokeillahan on paljon paremman aistit kuin meillä. vaikka he eivätkään näe niin varmasti aistivat sellasia epämielyttäviä asioita, joita me emme edes huomaa. esim joku äänensävy tai kosketus saattaisi olla sellaisia. luulenpa vaan =P rakkautta on niin monenlaista, mutta tosiasiassa netissä ei voi kuin ihastua, ulkonäköön ja ajattelutapaa. sillä ei vielä pitkälle pääse. puhun kokemuksesta. mitä nopeammin tapaa sitä paremmin saattaa oikeasti ihastua ;)

• ystäviä

saa netistä. Olen muutaman kuukauden sättäillyt, lähetellyt meiliä ja puhunut puhelimessa erään ihmisen kanssa. En ole vielä kertaakaan tavannut häntä mutta siitä huolimatta "synkkaa" hyvin.
      Kerromme toisillemme niin ilot kuin surutkin.
      Siis voi olla monenlaista ystävyyttä ja rakkauttakin.

• samaa mieltä.

Rakastumiseen ehkä vaaditaan vähän enemmän, kuin mailien vaihtoa? Ihastua kyllä voi, jos on helposti ihastuvaa tyyppiä, jonkun ihmisen tapaan tuoda kirjoittamalla itseään "tykö".
        Ihan kivoja "nettiystäviä" täällä kyllä helposti saa, samantyyppisistä ihmisistä, "sielunveljistä|siskoista". Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka joskus innostuisi tapaamaankin jonkun kiinnostavan mailikaverin ihan nenäkkäinkin ja mitä siitä sitten taas seuraa..sen näkee sitten. Ja on paikka mikä tahansa, joillain ihmisillä synkkaa heti, tapaavat he missä vaan, täällä netissäkin.

• Virheista oppii

Minulle kävi niin muutama vuosi sitten, että ihastuin näkemättä, tai kuvan sentään näin ja puhelimessakin puhuttiin. Ja toinen ihastui myös. No sitten kun tavattiin, minä petyin ja toinen sen kuin ihastui entisestään. Siitä ei tietysti mitään kivaa seurannut. Toinen loukkaantui kovasti. Mutta ei sitä voi väkisinkään seurustella.
      Toisella kertaa sitten tapasin nettitutun aika pian ja yritin pyyhkiä ennakkokuvitelmat mielestäni.
      Tällä kertaa sitten onnisti. Olemme seurustelleet kaksi vuotta ja olen ääretömän onnellinen. Elämme kaukosuhdetta, mutta joskus toivomme, että pääsemme lähemmäksi toisiamme.

Suosittelen kaikille,että pidetään jalat maassa eikä anneta fantasiakuvien viedä. Ei sitä voi rakastua oikeasti pelkkiin mielikuviin.

• olen yrittänyt

oppia virheistä.
        Tapasin vuoden 2005 syksyllä täällä suomi24 miehen. Kirjoittelimme pari kuukautta ennenkuin annoin edes puh.numeroani ja meiliosoitettani.
        Jatkoimme siis puhelimessa ja meilissä kunnes tapasimme livessä. Ihastus oli molemmanpuolinen, ainakin minä luulin niin. Olimme yhdessä aina viimevuoden syksyyn saakka kunnes eräänä päivänä tuli meili jossa luki EN HALUA NÄHDÄ SINUA ENÄÄ ilman mitään selityksiä enkä ole sen koommin nähnytkään tai edes puhelinyhteydessä. Että se siitä. Jäi pikkuisen kaivelemaan.

• $ammy
        olen yrittänyt kirjoitti:

oppia virheistä.
        Tapasin vuoden 2005 syksyllä täällä suomi24 miehen. Kirjoittelimme pari kuukautta ennenkuin annoin edes puh.numeroani ja meiliosoitettani.
        Jatkoimme siis puhelimessa ja meilissä kunnes tapasimme livessä. Ihastus oli molemmanpuolinen, ainakin minä luulin niin. Olimme yhdessä aina viimevuoden syksyyn saakka kunnes eräänä päivänä tuli meili jossa luki EN HALUA NÄHDÄ SINUA ENÄÄ ilman mitään selityksiä enkä ole sen koommin nähnytkään tai edes puhelinyhteydessä. Että se siitä. Jäi pikkuisen kaivelemaan.

Aika miehekäs lopettamistapa suhteelle. Ihan turhaa sua jäi kaivelemaan, jos tolla tavalla jätti. Aika tunteetonta ja tylyä meininkiä. Seuraavaa vaan kehiin.

• En osannut edes pettyä

En oikein tiedä edes miten tilanteeseen ajauduin.
      Mutta kaksi vuotta meni tajuamatta, että olen yhteydessä
      mieheen joka pyörittää naisia ympäri suomea ja
      joka oli muutenki outo, kiero hiippari.
      Mieheen jolla ei ole mitään normaaleja tunteita.
      Hän oli outo ja muistutti mielenvikaista.

Ristiriitaisinta oli se, että hän itse aina
      minulle haukkui erään chathuoneen keskustelijat,
      hulluiksi ja ties miksi muiksi.
      Kuitenkin hän viihtyi oudon paljon chatissa.

Nyt kun itse olen jättänyt tuon jutun taakseni.
      Huomaan kuinka hän hakeutuu erään minulle
      haukkumansa naisen juttusille toistamiseen,
      hyvin mielistelevällä tavalla.
      naisen, jota hän haukkui minulle suoraan ja
      yleisellä
      piilonikeillään naiselle itselleen suoraan,
      vaikka hänellä oli myös rekisteröity nimimerkki.

Tätä katselin aikani ja hämmästelin.
      Ajattelin ettei tyyppi ole oikein kypsynyt
      henkisesti, ottaen huomioon, että hän oli jo 36 vuotias.
      Mietin, voiko aikuinen mies harrastaa tälläsiä leikkejä.
      Vai onko tosiaan kyse häiriintyneestä persoonasta.
      Joka tapauksessa päätin, että tuollaisesta on syytä pysyä erossa.

Että olkaa varovaisia, täällä liikkuu ihmisiä,
      jotka antaa ymmärtää olevansa enkeleitä ja ovatkin
      täysiä saatanoita.

• kun kerran foorumilla törmä...

Itselläni on ainakin onnistunut tähän saakka, tunne on ollut jo kauan molemmin puoleinen (en tarkoita viikkoja tai kuukausia). Näkeminen vain puuttuu ja suunnittelemme sitä ensi vuodeksi. Tiedämme toisistamme hyvin paljon ja uskon hänen olevan se sama henkilö myös oikeassa elämässä. Olen nähnyt lukuisia kuvia, webbiskeskusteluita ja olemme puhuneet monesti puhelimessa ja erotan, kun hän alkaa puhumaan potaskaa pienimmistäkin asioista tai jokin on pielessä.

Me olemme selvä pari, olemme sopineet aikoja sitten ns. seurustelusta, muttemme ole nähneet, vielä. On tullut esteitä puolin ja toisin, enemmän omalta puoleltani. Kaikesta huolimatta olemme hyvin kiintyneet toisiimme ja ystävämmekin molemmin puolin sanovat meitä "kuin vanhaksi aviopariksi". Ehkei kaikille kumminkaan käy yhtä hyvin, mutta meidän odotuksemme ainakin ovat suuret. Usko on molemminpuolinen, että joku päivä elämme yhdessä.

Jos olette olleet pitkään yhteydessä ja tiedätte toisistanne aika lailla, voisitte kokeilla seuraavaa askelta. Suosittelen kumminkin varomaan. Nettirakkaus on petollinen laji.

• jos rakastuu

Itselläni on Ghanassa "miesystävä". Tiesin hänestä etukäteen hänen Suomessa olevan ystävän kautta ennen kuin alettiin mailailla.

Meilien välityksellä olen saanut hänestä hyvän kuvan. Ja ihan oikean kuvankin...on hyvännäköinenkin vielä.

Nyt hän haluasi tulla Suomeen tutustumaan paremmin. Minnuu hirvittää jos siitä tulee rakkaustarina. Ei siksi etteikö rakkaus ole ihanaa mutta kun hän joutuu kuintenkin menemään takaisin kotimaahansa. Ja sit joutuu kärvistelemään ikävissään.

Olen ajatellut myös onko ne vain mielikuvia mistä pidän hänessä?

Toivottavasti saa viisumin, sitten näkee mikä on homman nimi.

• Kai minunkin täytyy kantaa oma korteni kekoon tässä aiheessa…

Eli siis onhan se toki mahdollista, mutta… :)
      Se kuva, mihin sitä sitten mahdollisesti ihastutaan, saattaa olla hyvinkin erilainen kuin se minkä toinen antaa oikeassa elämässä. Mitä parempi ihmistuntija olet, sitä paremmin osaat lukea rivien välistä toisen persoonasta. Ja vielä suurempana vaikuttavana tekijänä mitä itsevarmempi tämä toinen ihminen on, niin tavallisesti sitä todellisemman kuvan hän antaa itsestään.
      Itse huomaan ainakin olevani hieman iloisempi ja pirteämpi sähköisiä viestimiä käyttäessäni kuin kasvotusten… Tosin tämäkin vähenee sitä mukaa mitä enemmän tutustun ihmiseen.

Ihastumisia on ollut itselläkin netin kautta, mutta en usko että ne eroavat paljoakaan niistä live ihastumisista… Ei niitä kuitenkaan synny netissä kuin sieniä sateella, eli siis harvoin löytyy sellainen ihminen, jonka kanssa kemiat todella osuvat niin hyvin yhteen. Eli kuulostaa hyvin paljon samalta kuin mitä oikeassa maailmassa. Netissä vain ”tavattujen” ihmisten määrä on hyvin paljon suurempi. Kai sitä silloin on suurempi mahdollisuuskin tavata sellainen henkilö, joka oikeasti kiinnostaa.

Mutta siis yhteenvetona. Jos on lahjoja siihen että näkee ihmisen persoonaan ja toinen antaa varauksettoman kuvan itsestään niin on aivan mahdollista että tunteet säilyvät sinne tapaamiseenkin… Muistaa pitää tosin se ettei sinisilmäisesti oleta kaikkien arjen ongelmien pysyvän poissa tapaamisen jälkeen. Ja kiiltokuvan joutuu myös todellakin pistämään hyllylle jos sellaisen on mennyt muodostamaan.

• Marleena-kukka

Hei, Itselleni kävi niin, että löysin ensimmäisen elämäni suurimman rakkauden netistä. Ollaan seurusteltu nyt melkein neljä vuotta ja suhteemme on kestänyt hyvin, vaikka elämmekin kaukosuhteessa. Mieheni huomio minua paljon, kuten tuo aamiaisen sänkyyn. Todellakin..niitä aarteita voi löytää myös netistä..Annan kuitenkin yhden vinkin..Ole häneen yhteydessä puhelimitse niin tiedät hänestä varmasti enemmän. Onnea tulevaisuudelle, Marleena:)

• avioliitossa nyt

Rakastuimme netin kautta. Tapaaminen muutaman kuukauden päästä. Ja tässä sitä ollaan NAIMISISSA!!!!!!!! Ihanaa on...kohta 5vuotta siitä kulunut.

• pelottaa...

Ennen tapaamista oletteko te kaikki pllut ensin yhteydessä web-kameran välityksellä? siis näitte toisen kasvot tai, meilasitte tai puhelin yhteydessä vain? siis ennen tapaamista?

Itse olen messengerissä jutellaan web-cammin kera jo melkein 9 kuukautta,mies haluaa tulla luokseni mutta,saada sitä viisumia on aika hankalaa.
        Ajattelin itse mennä ens vuonna miehen luokse mutta,mua vähän mietityttää..miten meillä menee sitten 'live' tilanteessa...?

• utelias
        pelottaa... kirjoitti:

Ennen tapaamista oletteko te kaikki pllut ensin yhteydessä web-kameran välityksellä? siis näitte toisen kasvot tai, meilasitte tai puhelin yhteydessä vain? siis ennen tapaamista?

Itse olen messengerissä jutellaan web-cammin kera jo melkein 9 kuukautta,mies haluaa tulla luokseni mutta,saada sitä viisumia on aika hankalaa.
        Ajattelin itse mennä ens vuonna miehen luokse mutta,mua vähän mietityttää..miten meillä menee sitten 'live' tilanteessa...?

Voitko kertoa, mistä maasta?

• mielestä

Jos ei ole edes puhunut, saati nähnyt niin sanoisin, että olet ihastunut.
      Ehkä se on haavekuva, ehkä ei.. ei se muuten selviä kuin tapaamalla kyseisen ihmisen.

• raira

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.
      Olen tullut siihen tuolseen että tunne mitä tunnen saattaa olla yksipuolinen. Mies mailaa myös muidenkin kanssa, tekihän hän niin ennen kuin minä ja hän aloimme mailaamaan. Taitaa olla parempi etten mene tapaamaan, ehkä hän tapaa monia muitakin.
      Luulen kuitenkin että olen aivan oikeasti rakastunut koska olen itkenyt vaikka kuinka paljon ruudun ääressä päättäessäni antaa suhteen hiipua ja olla menemättä häntä tapaamaan. Ehkä olisin vain yksi monien joukosta josta saattaisi tulla jotain tai sitten ei. Saattaisin pettyä kovasti. Helpompi itkeä täällä kotona itkut nyt kun välillämme ei vielä ole mitään tapahtunut.

• raira

Kaikkien viestien johdosta jotka olen teiltä saanut olen tullut siihen tulokseen, että aion kuitenkin vielä joskus miehen tavata mutta en pidä mitään kiirettä tapaamisen kanssa. Mies asuu kaukana joten tapaamista ei ole helppo järjestää.
        En toivo tapaamiselta mitään suuria. Sittenhän sen näkee onko meillä oikeasti tunteita toisiamme kohtaan, mutta sen tiedän, että oli miten oli ystävä voin ainakin tämän miehen kanssa olla.

• hyvä hyvä kokemus!

hyvä kokemus on nettirakkaudesta ja jos voit luottaa siihen, että mies todella on se kenen kuviakin se on lähetellyt, mee nyt ihmeessä kattomaan sitä livenä :) ainakaan ite en pettyny vaan päinvastoin aloin tykkäämään siitä, tosin ehkä vähän liikaakin, koska nyt kun tietää millasta on olla sen kanssa oikeesti niin netissä puhuminen ei enää tunnu paljon miltään.. ongelma on vaan se että ei voida tavata usein ku asutaan niin kaukana toisistamme.. tuli kyllä ikävä niitä ekoja nettikeskustelu aikoja kun ei niitä nyt enää saa takasin ku on koettu parempaakin yhessä.. eli nautiskele vielä :)

• kokemus!

Mulla oli sama tilanne viime talvena, tutustuin mieheen netissä ja se oli menoa se, heti alusta lähtein tuntui että tää oli tässä. Eka vaihdeltiin sähköpostia, sitten juteltiin messingerissä, joka ikinen ilta mooooonta tuntia putkeen. Se oli jotain aivan uskomatonta, en tiedä _rakastuinko_ mutta vähintään ihastuin tulisesti!!
      Jo kuukauden jälkeen tapasimme livenä. Vähän erilainen oli mies mitä olin kuvitellut (tottakai, eihän se ole mahdollista, että on _täysin_ sellainen kun on kuvitellut) mutta ei todellakaan ollut pettymys!!
      Äskettäin tuli puoli vuotta täyteen ensi tapaamisestamme, paljon on tässä koettu ja nähty, erottukin melkein kerran, mutta niin vain meni, että ympäri mentiin ja yhteen tultiin taas :)
      Tätä miestä en kyllä halua uudestaan menettää!

Tsemppiä sulle, toivon kaikkea hyvää, itsellä ainakin kävi hyvin, toivon samaa sinulle! :)

• vihdoinkin

Kannattaa ehdottomasti tavata. Itse olen ollut muutaman kerran melko ihastunut nettimieheen, mutta olen molemmilla kerroilla jänistänyt treffeiltä. Ja olen usein miettinyt että mitäs jos....

Nyt olen tehnyt parannuksen ja uskaltanut lopulta tavata ihmisen johon olen ollut jo pitkään ihastunut.Hän vietti luonani viikonlopun ja nyt varmaankin molemmat sulattelemme tahoillamme mennyttä viikonloppua ja uutta ihmistä. Tuli mitä tuli niin olen ainakin katsonut loppuun saakka!!

• Anonyymi

on uwu

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5578
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3111
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2694
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2062
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2055
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      99
      1839
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1772
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1248
    Aihe