Heh, ongelma on se, että yhteys pelaa kotona, sekä joissain muissa kohteissa, mutta kun olin lomilla, niin leirintäalueen tukiasemaa en saanut näkyviin "KWiFimanagerissa" ja näinollen yhteyskään ei nettiin ollut mahdollinen, missäköhän vika, niin käyttäjässä tietenkin, mutta miten voin jatkossa korjata tilanteen kun se on "päällä"...?
neuvosta kiitollinen ikämies
WLAN ongelma
4
346
Vastaukset
kyseinen tukiasema, johon yritit yhteyttä olla salaamaton?
Kaksi vaihtoehtoa, joko salattu tai piilotettu verkko. Salauksessahan sulla pitäisi olla kaikki salauksen asetukset eli siis bittisyys ja avain oikein kun taas piilotetussa salaamattomassa verkossa riittää että antaa avoimen verkon SSID:n eli verkon tunnuksen ts. tukiaseman verkkonimen.
Eli verkkoyhteyden voi myös piilottaa jolloin ulkopuolinen uusi verkkoyhteys ei sitä näe vaan verkon nimi pitää tietää täsmälleen oikein vaikka se olisi ollut niinkin korni kuin "camping_point". Jos verkon salaustapa on sama, olkoon salattu tai avoin niin verkko yhdistyy.
Oletan että kyseessä oli piilotettu verkko sillä myös salatun tai mac-suodatetun verkon pitäisi näkyä ellei sitä ole piilotettu mutta ei kuitenkaan yhdistää jos kriteerit eivät täyty eli salausmenetelmä ja avain tai mac-tunnus tai nämä molemmat yhdessä.
Mac-filtteröintiinkään en usko kun kyseessä on leirintäalue koska jokainen kortti pitäisi sallia erikseen. Eli käytännöllisintä tuollaisessa paikassa olisikin vain piilotettu verkko.
Windowsissahan esiintyy sitä ongelmaa että se "muistaa" vanhat verkkonimet joissa on oleskeltu ja saattaa käyttäjän huomaamatta yhdistää sut johonkin wlan-verkkoon vaikka ei olisi tarkoitus. Turhankin hyvin siis automatisoitu tuo wlan-kytkentä winkussa heh..Standardin mukainen kortin nopeus, jos jompikumpi laitteista käyttää vain jotakin tiettyä nopeutta (a, b, g) ja toinen laite ei pysty juuri siihen nopeuteen saattaa jotakin feilua esiintyä.. mutta silloinkin luulisi sentään verkon näkyvän ja yhdistämisen epäonnistuvan? Enpä ole linuxissa katsonut mutta windowsissahan saa kortin valmistajan ajureilla määrättyä vaikkapa pelkästään ad-hociksi ja esim. vain 11Mbps nopeudella.. voisiko tuollainen olla mahdollista?
- ikämies
Kiitos kommentistasi!
Tulin itsekin jälkeenpäin siihen tulokseen, että kyseessä olisi ollut piilotettu verkko.
Sain verkkoon kyllä salasanan edellisenä iltana, mutta en hokannut sitä tarjota mihinkään kenttään, koska odotin, että sitä kysyttäisiin erikseen... kiire ja kokemattomuutta!
Siinä tilanteessa minua hämäsi myös se, että itse paikallisen "Camping´in" PC-tukihenkilö juoksi paikalle ihmettelemään vanhassa kannettavassa pyörivää Knoppixia.
Hänkään ei tiennyt syytä verkon "näkymättömyyteen" ja minä tietty otin syyt päälleni ja sanoin, että varmaan mun laitteissa on jotain vikaa, prkl !!!!
Kotona matkan jälkeen taas kaikki pelaa moitteettomasti kuin ennenkin, mitään salauksia en käytä koneen ja ZyXellin välillä !!!
Itäkeskuksessa käytävällä verkko näkyy WiFiManagerissa, mutta pysyy suljettuna, arvatenkin se on jonkun firman tukiasema ja vaatii nuo nimen ja salausavaimen...
Itiksen Stockan Buffetissa eivät likat osanneet sanoa mitään paikallisista W-LAN yhteysmahdollisuuksista... taas prkl, ei kaikilla ole vielä 3G vempaimia, eikä tule!!!
Kyllä on Suomi takapajula avoimissa wlan verkoissa, eikö esim. huoltamoketjut tai kuppilanpitäjät tajua, että yhteyden tarjoaminen toisi lisää asiakkaita mitättömillä kustannuksilla...???
Olin kesällä matkailemassa Baltiassa ja Puolassa, siellä kyseinen homma pelaa aivan eri tavalla, yritetäänkö suomessa väkisin hypätä wlan aikakauden yli suoraan tehokkaampiin ja kalliimpiin yhteyksiin?
Kirveellä taitaa olla töitä!
ikämiestä vttaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894250
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372445Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042416Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell992165Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321915
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881570- 291568
- 761351