Kuinka valitsitte plastiikkakirurgin?

Tara

Mitä asioita huomioitte valitessanne plastiikkakirurgia?
Otitteko selvää ko lääkäristä esim.netin kautta?

15

3188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulis

jonkun klinikan gallup?

• Tara

Ei ole mikään gallup.
        Olen harkinnut toimenpidettä ja kokemuksia kyselen..Kuinka sitä osaa valita sen oikean lääkärin?Ettei leikkaus mene pilalle

• ..kyyninen......kyy
        Tara kirjoitti:

Ei ole mikään gallup.
        Olen harkinnut toimenpidettä ja kokemuksia kyselen..Kuinka sitä osaa valita sen oikean lääkärin?Ettei leikkaus mene pilalle

..." ettei leikkaus mene pilalle.."
        Sitä ei valitettavasti kukaan voi taata. Toki kannattaa kysellä, kuka on perehtynyt juuri sinun haluamaasi toimenpiteeseen. Esim. voit kysyä klinikalta jo hoitajilta, kuka on eniten heillä tehnyt jotain määrättyä juttua tai kuka haluaa tehdä jotain tiettyä jne.
        Itselläni on kokemusta nopeasti laskettuna viidestä plastiikkakirurgista, kaikki suomalaisia.He ovat myös jokainen enemmän tai vähemmän ns. kuuluisia ja suurilta klinikoilta. Jos joku kysyisi kokemusta "hyvyydestä", en osaisi suositella ketään heistä.
        Toiset toimenpiteet ovat onnistuneet hyvin, toinen,samankin tekemänä taas huonosti. Ota näistä sitten selvää.
        Minuakin kiinnostaa, miten valita se hyvä kirurgi, kertokaa.

• mutta kallis
        ..kyyninen......kyy kirjoitti:

..." ettei leikkaus mene pilalle.."
        Sitä ei valitettavasti kukaan voi taata. Toki kannattaa kysellä, kuka on perehtynyt juuri sinun haluamaasi toimenpiteeseen. Esim. voit kysyä klinikalta jo hoitajilta, kuka on eniten heillä tehnyt jotain määrättyä juttua tai kuka haluaa tehdä jotain tiettyä jne.
        Itselläni on kokemusta nopeasti laskettuna viidestä plastiikkakirurgista, kaikki suomalaisia.He ovat myös jokainen enemmän tai vähemmän ns. kuuluisia ja suurilta klinikoilta. Jos joku kysyisi kokemusta "hyvyydestä", en osaisi suositella ketään heistä.
        Toiset toimenpiteet ovat onnistuneet hyvin, toinen,samankin tekemänä taas huonosti. Ota näistä sitten selvää.
        Minuakin kiinnostaa, miten valita se hyvä kirurgi, kertokaa.

"Minuakin kiinnostaa, miten valita se hyvä kirurgi, kertokaa."

Hieman kärjistäen:
        mene ulkomaille.

Sikäli kuin olen ymmärtänyt, niin Suomessa ei ole yhtäkään guru-tason plastiikkakirurgia. Nordström on tietenkin itse hehkuttanut osaamistaan, mutta kylmä fakta on se, että jos selailee maailmalla nettisivustoja, niin ei siellä suomalaisten nimiä mainita huippuosaajien joukossa. Nordströmin nimi tosin saattaa silloin tällöin vilahtaa "Nordstrom Suturen" ansiosta.

Mutta maailmalla se paras osaaminen on, siellä kun monet kirurgit erikoistuu vain tiettyyn alaan. Jotkut tekee vain rhinoplastiikkaa (nenää), jotkut tekee vain hiustensiirtoja, jotkut tekee vain laserhoitoja, jotkut tekee vain gynekomastian korjausleikkauksia, jotkut hoitaa vain naisia, jne.

Suomessa kaikki tekee kaikkea, joten vaikka perusosaaminen lieneekin ihan tasokasta hyvän koulutuksen ansiosta, niin maailman kärkitasoa olevaa erikoisosaamista ei täällä ole.

Tietenkin useimmissa tapauksissa perusosaaminenkin tuottaa potilaan näkökulmasta lähtötilannetta paremman lopputuloksen, täysiä katastrofeja Suomessa ei juuri synny (poikkeuksena se eräs lekuri, joka ei saa enää operoida).

• ++++
        mutta kallis kirjoitti:

Hieman kärjistäen:
        mene ulkomaille.

Sikäli kuin olen ymmärtänyt, niin Suomessa ei ole yhtäkään guru-tason plastiikkakirurgia. Nordström on tietenkin itse hehkuttanut osaamistaan, mutta kylmä fakta on se, että jos selailee maailmalla nettisivustoja, niin ei siellä suomalaisten nimiä mainita huippuosaajien joukossa. Nordströmin nimi tosin saattaa silloin tällöin vilahtaa "Nordstrom Suturen" ansiosta.

Mutta maailmalla se paras osaaminen on, siellä kun monet kirurgit erikoistuu vain tiettyyn alaan. Jotkut tekee vain rhinoplastiikkaa (nenää), jotkut tekee vain hiustensiirtoja, jotkut tekee vain laserhoitoja, jotkut tekee vain gynekomastian korjausleikkauksia, jotkut hoitaa vain naisia, jne.

Suomessa kaikki tekee kaikkea, joten vaikka perusosaaminen lieneekin ihan tasokasta hyvän koulutuksen ansiosta, niin maailman kärkitasoa olevaa erikoisosaamista ei täällä ole.

Tietenkin useimmissa tapauksissa perusosaaminenkin tuottaa potilaan näkökulmasta lähtötilannetta paremman lopputuloksen, täysiä katastrofeja Suomessa ei juuri synny (poikkeuksena se eräs lekuri, joka ei saa enää operoida).

netistä esim tietoa ennen uutta operaatiota. Ed. viestistä:
        Suomessa ei juuri synny (poikkeuksena se eräs lekuri, joka ei saa enää operoida).

= kävin hänen luonaan ja silloin opin että pitää tarkastaa ensin lekuri. Koska moni suomalainen kirurgi tiesi tämän kyseisen henkilön alkoholiongelmista ja muista .... paitsi minä tavallinen tallaaja:-(
        No se oppi maksoi monia tuhansia ja helvetin kipeitä päiviä. Nyt onneksi terve.

Ja tuo toinen yllä oleva kirurgi, ei taida tietojen mukaan kamalasti leikata ITSE. Muut leikkaa ja klinikka kulkee nimellä.

jotta näin...

• juupas
        ++++ kirjoitti:

Suomessa ei juuri synny (poikkeuksena se eräs lekuri, joka ei saa enää operoida).

= kävin hänen luonaan ja silloin opin että pitää tarkastaa ensin lekuri. Koska moni suomalainen kirurgi tiesi tämän kyseisen henkilön alkoholiongelmista ja muista .... paitsi minä tavallinen tallaaja:-(

Ja tuo toinen yllä oleva kirurgi, ei taida tietojen mukaan kamalasti leikata ITSE. Muut leikkaa ja klinikka kulkee nimellä.

jotta näin...

Nortilla ei kukaan enään halua käydä on niin leuhka jätkä ja nytte kun sillä on nuori morsmaikku joka oottaa lasta niin ohho ;))

• oh hoh heijaaa
        juupas kirjoitti:

Nortilla ei kukaan enään halua käydä on niin leuhka jätkä ja nytte kun sillä on nuori morsmaikku joka oottaa lasta niin ohho ;))

Vai on vanha pappa isäksi vielä tulossa, paremminkin luulisi isoisäksi, he, he.
        Kannattais miettiä, miten lasta aikanaan hävettää .....

• juupas
        oh hoh heijaaa kirjoitti:

Vai on vanha pappa isäksi vielä tulossa, paremminkin luulisi isoisäksi, he, he.
        Kannattais miettiä, miten lasta aikanaan hävettää .....

oli katso-lehdessä juttu ja myös seiskassa jossa nortti samalla kehui omaisuuttaan ja,että hänellä on myös 1956 luvun jaguaari:)))
        http://www.katso.fi/

• korjatut rinnat
        mutta kallis kirjoitti:

Hieman kärjistäen:
        mene ulkomaille.

Olen täysin eri mieltä.
        Mulla omakohtaista kokemusta ns. ulkomaalaisesta rintakirurgian asiantuntijasta. Olin Siluetissa rintaleikkauksessa. Rintani pilasi ulkomainen huippuplastiikkakirurgi. Tämä oli kuulemma julkaissut lukuisia kirjoja ja leikkasi yhdysvalloissa ja muissa maissa.
        Onneksi paikalle osui Suomalainen plastiikkakirurgi Dietz, joka korjasi rintani. Nyt ne ovat kauniit. Olen todella tyytyväinen hänen kädenjälkeensä.
        Se niistä ulkomaalaisista huippukirurgeista.
        Kaikkialla hyviä ja huonoja kirurgeja ja julkisuus ei ole tae hyvästä työstä.

• Taas kuitenkin pettynyt
        ++++ kirjoitti:

jotta näin...

Juu,ihan totta. Minulla oli parikymppisenä tosi paha akne, ja jostakin (en enää ihan tarkalleen muista mistä idea tuli)sain hyvän!? idean mennä plastiikkakirurgin pakeille kysymään, josko arpiin olisi leikkauksesta apua. Ja tarttuihan tuo oitis tarjoukseen "kokeilla" leikkausta parannuskeinona ihooni (on tätä nykyä jo eläkkeellä oleva lääkäri, oli tuolloinkin jo aika iäkäs - tuloksena pystysuorat kirkuvat, valkoiset, isot arvet korvien edessä. Eikä varmaan tyhminkään voinut olla niitä huomaamatta, mutta eipä kukaan tuohon aikaan kehdannut tulla kysymään asiasta. Häpesin arpia kuollakseni, mutta minkäs tein. Ei ollut varaa korjata niitä.
        Kunnes sitten 20 vuoden jälkeen sain aikaiseksi ja menin em. hyvin mainostettuun laitokseen korjauttamaan arpia. Arpia saatiin hieman "piilotettua", mutta näkyvät ne selvästi paikka paikoin edelleenkin.
        Pointtini siis on, että älkää pitäkö leikkausta itsestäänselvänä, myös nimekkäät kirurgit voivat epäonnistua tai vain lähes onnistua... ja siitä olen ison ajan elämästäni saanut kärsiä...

• kokemuksen kautta todettu
        Taas kuitenkin pettynyt kirjoitti:

Juu,ihan totta. Minulla oli parikymppisenä tosi paha akne, ja jostakin (en enää ihan tarkalleen muista mistä idea tuli)sain hyvän!? idean mennä plastiikkakirurgin pakeille kysymään, josko arpiin olisi leikkauksesta apua. Ja tarttuihan tuo oitis tarjoukseen "kokeilla" leikkausta parannuskeinona ihooni (on tätä nykyä jo eläkkeellä oleva lääkäri, oli tuolloinkin jo aika iäkäs - tuloksena pystysuorat kirkuvat, valkoiset, isot arvet korvien edessä. Eikä varmaan tyhminkään voinut olla niitä huomaamatta, mutta eipä kukaan tuohon aikaan kehdannut tulla kysymään asiasta. Häpesin arpia kuollakseni, mutta minkäs tein. Ei ollut varaa korjata niitä.
        Kunnes sitten 20 vuoden jälkeen sain aikaiseksi ja menin em. hyvin mainostettuun laitokseen korjauttamaan arpia. Arpia saatiin hieman "piilotettua", mutta näkyvät ne selvästi paikka paikoin edelleenkin.
        Pointtini siis on, että älkää pitäkö leikkausta itsestäänselvänä, myös nimekkäät kirurgit voivat epäonnistua tai vain lähes onnistua... ja siitä olen ison ajan elämästäni saanut kärsiä...

...myös nimekkäät kirurgit voivat epäonnistua tai vain lähes onnistua..

Eipä voisi paremmin tiivistää näitä minunkin kokemuksia.

• paskanmarjat
        korjatut rinnat kirjoitti:

Olen täysin eri mieltä.
        Mulla omakohtaista kokemusta ns. ulkomaalaisesta rintakirurgian asiantuntijasta. Olin Siluetissa rintaleikkauksessa. Rintani pilasi ulkomainen huippuplastiikkakirurgi. Tämä oli kuulemma julkaissut lukuisia kirjoja ja leikkasi yhdysvalloissa ja muissa maissa.
        Onneksi paikalle osui Suomalainen plastiikkakirurgi Dietz, joka korjasi rintani. Nyt ne ovat kauniit. Olen todella tyytyväinen hänen kädenjälkeensä.
        Se niistä ulkomaalaisista huippukirurgeista.
        Kaikkialla hyviä ja huonoja kirurgeja ja julkisuus ei ole tae hyvästä työstä.

sanon minä. Dietz on niin täysi hutilo etten toista samanlaista ole koskaan tavannut. Minulle riitti kerta, hän pilasi minun rintani ja nyt ne saa korjata joku muu!

• kysymys olis
        paskanmarjat kirjoitti:

sanon minä. Dietz on niin täysi hutilo etten toista samanlaista ole koskaan tavannut. Minulle riitti kerta, hän pilasi minun rintani ja nyt ne saa korjata joku muu!

miten hän ne pilasi? Suurennettiinko, pienennettiinkö niitä vai mitä? Olen menossa hänelle konsuun ja kiinnostaisi kovasti.

• Mites tuolla?

Olisko joku käynyt Thaimaassa, Bangkokissa face liftissä? Mua kiinnostais mennä tuonne, siellä ainakin ammattitaitoa löytyy ja hinnat kohtuullisemmat. Onkohan kukaan suomalainen koskaan leikattu tuolla?

• riski?

Olen samaa mieltä nimimerkki "korjatut rinnat" kanssa.
        Hyviä ja huonoja saattaa olla Suomessa ja ulkomailla.
        Kansainvälinen esteettisen kirurgian yhdistys ISAPS (http://www.isaps.org/surgeonresults.php?searchForm=ssearch&id_country=22&orderby=surname&fromsearch=false) varoittaa leikkausturismista seuraavasti:

The key guidelines for plastic surgery travelers, Techniques and risks

What is the surgeon’s training?
        A gynecologist performing a breast augmentation or a dermatologist doing a face lift are not an appropriate choices.

Is the plastic surgeon certified?
        The ISAPS website lists the names and addresses of nearly 1,500 certified plastic surgeons in 73 countries.

Is the surgery center or clinic certified?
        Ask for certification information and who the certifying body is.

Does your personal health insurance cover you outside your country?
        Most health insurance providers do not cover individuals for surgery performed outside their own country. Consider obtaining extra coverage.

What about aftercare?
        Patients should stay in the area where the surgery was performed for at least one week, depending on the procedure. Find out in advance where you will stay and if this facility is prepared to care for your post operative needs.

What about complications?
        What doctor will care for you at home if you have complications and who will pay for secondary or revision procedures?

Do the key personnel at the surgeon’s office speak your language fluently?
        If you cannot be understood fully, be prepared for complications.

With whom are you communicating?
        You should be talking directly with the doctor’s staff and the doctor. A travel agent should only make travel and accommodations arrangements.

Is the surgeon a member of recognized national and international societies?
        ISAPS membership is by invitation only and is granted only after extensive screening.

Have you checked for references?
        Ask for names and contact information of patients who have recently had a similar procedure and contact them about their experience with the surgeon, their staff, aftercare facilities and post-operative follow up.

Commenting on the new ISAPS website, ISAPS president-elect Dr. Bryan C. Mendelson of Melbourne Australia, remarked, “Information that was once only available to a few is now readily accessible to consumers in virtually every country. The ISAPS guidelines for plastic surgery travelers provide consumers with vital and perhaps even life-saving yardsticks to gage if the doctor they choose for their plastic surgery is appropriately trained and certified for the procedure they are considering.”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe