Sisko saa lahjan

onni puolesta

Paras uutinen mitä voi kuulla on se, kun sisko kertoo odottavansa lasta. En ole kyllä koskaan ollut kenenkään lapsenteosta näin innoissani.

ONNEA rakas pikkusisko :)

8

2529

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naanukka-

      oih!

    • veijolaisille

      Se on hyvä että teillä menee hyvin niin menee meil
      läkin emännänkanssa yli 20vuotta yhdessä.

    • mies..

      Kun kuulin oman siskoni saavan lapsen vuonna 2001, niin se oli järkytys! Toki järkytyksen jälkeen tokenin, että näin piti käydäkkin ainaskin joskus ja Roosa on todella mukava tysty, hyvä että kävi niin :)

      Mutta silleä järkytyksen tunteelle en voinut mitään, ehkä se on jotain geneettistä järkytystä kun itsenikin meinattiin abortoida pois!

      • sama juttu

        Itse olin 13v kun sisko (silloin 24v) tuli raskaaksi. Itsekin järkytyin koska jotenkin se tuntui niin oudolta että läheinen ihminen kantaa lasta sisällään ja olin huolissani hänestä. Ja toisaalta koska olen aina ollut tälläinen hemmoteltu iltatähti niin kai jotenkin pelkäsin että menetän sen aseman. Mutta siskonpoikaan suhtauduin aivan eri tavalla kuin vieraiden pentuihin. Kyllä veri on vain vettä sakeampaa ja alusta asti tulimme hyvin toimeen. Nykyisin poika on jo 8v ja olemma parhaat kaverit. Yritän paljon myös jonkinlaisena isähahmona ja henkisenä tukena kun siskon lapset näkevät omaa isäänsä aika harvoin.


      • raivotar
        sama juttu kirjoitti:

        Itse olin 13v kun sisko (silloin 24v) tuli raskaaksi. Itsekin järkytyin koska jotenkin se tuntui niin oudolta että läheinen ihminen kantaa lasta sisällään ja olin huolissani hänestä. Ja toisaalta koska olen aina ollut tälläinen hemmoteltu iltatähti niin kai jotenkin pelkäsin että menetän sen aseman. Mutta siskonpoikaan suhtauduin aivan eri tavalla kuin vieraiden pentuihin. Kyllä veri on vain vettä sakeampaa ja alusta asti tulimme hyvin toimeen. Nykyisin poika on jo 8v ja olemma parhaat kaverit. Yritän paljon myös jonkinlaisena isähahmona ja henkisenä tukena kun siskon lapset näkevät omaa isäänsä aika harvoin.

        Maailma on mennyt sairaaksi, kun ihmiset haluu toisen ihmisen lapsia manipuloida, jotta saa jotain statusta aikuisena.Isä on isä vaikka voissa paistas sekä eno on eno.

        Onneksi meidän suvussa näin on et enot ja tätit ja setät käyttäytyy heille oikein olevilla moraalisäädöksillä.


      • lukee enemmän
        raivotar kirjoitti:

        Maailma on mennyt sairaaksi, kun ihmiset haluu toisen ihmisen lapsia manipuloida, jotta saa jotain statusta aikuisena.Isä on isä vaikka voissa paistas sekä eno on eno.

        Onneksi meidän suvussa näin on et enot ja tätit ja setät käyttäytyy heille oikein olevilla moraalisäädöksillä.

        Noin typerään kommenttiin ei viitsi edes vastata, kun et ilmeisesti kykene näkemään toisen tekstin taa.

        Älä välitä "Sama juttu" kaikki muut varmasti ymmäersi mistä kyse. On todella hienoa, että olet päässyt rakentamaan luottamuksellisen suhteen siskon poikaasi. Toivottavasti pysytte toistenne tukena koko elämän ajan.


      • ymmärsin
        raivotar kirjoitti:

        Maailma on mennyt sairaaksi, kun ihmiset haluu toisen ihmisen lapsia manipuloida, jotta saa jotain statusta aikuisena.Isä on isä vaikka voissa paistas sekä eno on eno.

        Onneksi meidän suvussa näin on et enot ja tätit ja setät käyttäytyy heille oikein olevilla moraalisäädöksillä.

        tuon vähän eri tavalla. Olet ilmeisen katkera ihminen.


      • Sama juttu
        raivotar kirjoitti:

        Maailma on mennyt sairaaksi, kun ihmiset haluu toisen ihmisen lapsia manipuloida, jotta saa jotain statusta aikuisena.Isä on isä vaikka voissa paistas sekä eno on eno.

        Onneksi meidän suvussa näin on et enot ja tätit ja setät käyttäytyy heille oikein olevilla moraalisäädöksillä.

        Olisihan se pitänyt arvata, että tähänkin eksyy joku moraalijeesustelija. Mahtaa sukusi ja elämäsi olla jäykkää ja kaavoihin kangistunutta, kun jokaisella on oikein omat "säädöksensä" tavallisessa elämässä. En voi ymmärtää tuollaista, sillä meillä taas 4 sukupolvea kuuluu samaan perheeseen ja kaikki ovat tavallaan kasvattaneet kaikkien lapsia :)

        En ole kovin suuresta perheestä (2 vanhempaa sisarta), mutta vanhempani ja isovanhempani ovat aina olleet sitä mieltä, että mitä enemmän rakastavia kasvattajia ja läheisiä ihmisiä lapsella on, sitä enemmän lapsi saa vaikutteita eri ihmisiltä ja oppii myös arvostamaan ihmisten ja maailman erilaisuutta. Samalla myös lapsella on laaja tukiverkosto, ja voi valita kenen luokse tulla murheineen tai ilonaiheineen ja silloin on kaikille helpompaa, kun aikuiset jakavat vastuun. Kun useampi aikuinen välittää lapsesta ja on sitoutunut tähän, niin sitä turvallisemmaksi lapsi olonsa tuntee. Olen itse tuntenut aina olevani toivottu ja rakastettu sellaisena kuin olen, ja sen haluan myös viedä eteenpäin sisarteni lapsille ja ehkä joskus mahdollisesti omille.

        Mitä sitten tulee mahdolliseen roolinjakoon isän ja enon välillä, niin meillä kaiketi rajat ovat häilyneet olosuhteiden pakosta pois. Tietenkin oma äiti ja isä ovat ainakin periaatteessa kaikkein tärkeimmät, mutta käytäntö ei ole ihan noin mustavalkoista. Siskoni ja hänen miehensä ovat asumuserossa ja miestä kiinnostaa lähinnä vain oma työ, raha, vieraat naiset ja ura. Kyllä hän lapsiaan rakastaa, mutta on kuitenkin pettänyt varsinkin vanhemman poikansa luottamuksen harmittavan monta kertaa. En tietenkään pyri olemaan isä pojalle, mutta teen kuitenkin hänen kanssaan monia niitä juttuja, mitä tein aikoinaan isäni kanssa ja mitä siskonpoika mielellään olisi halunnut tehdä enemmän juuri oman isänsä kanssa. Olen myös sanonut, että minulle saa kertoa mistä hyvänsä ilman, että tuomitsisin tai pilkkaisin. Sikäli olen isähahmo ja tuki pojalle. Enemmän olen varmaankin kaveri ja on ollut kiva huomata, miten samanlaisia olemme. Yhtä itsepäisiä, arvoituksellisia ja kunnianhimoisia ainakin :)

        No lankomieshän siinä menettää loppujen lopuksi eniten enkä voi väittää pitäväni hänestä erityisen paljon, mutta en tietenkään manipuloi poikaa tai puhu hänen isästään pahaa. Mutta kyllä tuntui pahalta katsella, kun tapasin pojan usein nuorempana itkien varmana siitä, että hänen isälleen on sattunut jotakin, kun ei tule ikinä määräaikaan mennessä kotiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe