Saanko uusittua reseptin apteekin tai terveyskeskuksen kautta? Kyseessä on akneen määrätty voide ja resepti kirjoitettu yksityisellä lääkäriasemalla. Kerran apteekin kautta uusittiin samaiseen vaivaan diane nova pillerit ja mietin mahtaako saada vielä uusittua samaa reseptiä?
reseptin uusiminen
4
705
Vastaukset
- ei mielellään muuten,
olisitko uusimassa sitä yksityisen lääk.aseman lääkärin kautta? Hän ottaa siitä palkkion, eli melkein sama kuin jos menisit paikan päälle (ja todennäköisesti apteekki ei edes ala uusimaan acne-voidetta puhelimitse, se ei ole akuuttiasia, kuten esim. e-pillerit, astma-sydän-RR-taudin ym. lääkkeet jotka uhkaavat loppua eikä saa yhteyttä lääkäriin).
Jos taas aioit uusituttaa sen tk-lääkärillä niin hän tuskin sitä uusii ELLEI sitten ole tavannut sinua tämän asian tiimoilta, ei vaikka jättäisit sen tk:n uusittavaksi.
Tätä kohtaa en ymmärtänyt:"mietin mahtaako saada vielä uusittua samaa reseptiä? "
Siis oletko nyt uusimassa e-pillereitä JA acne-voidetta? Ovatko ne samassa reseptissä?
Jos siinä reseptissä ei ole kuin se acne-voide niin ei se ole sama resepti vaikka samaan vaivaan oletkin saanut lääkkeet, ensin DN:t, sitten acne-voiteen.
Oletko käynyt omalla terveysasemalla? Milloinkaan?
Jos olet, voi olla että onnistuu respetin sinne jättäminen uusittavaksi (vähän epäilyttää, koska se on kirjoitettu vallan muualla).
Apteekki ei tosiaankaan ole ensisijainen reseptien uusimispaikka, ihan tiedoksi jatkoa ajatellen.- vee-e
reseptit jätetään nimenomaan apteekkiin, josta ne toimitetaan terkkariin uusittavaks. sitte jonkin ajan päästä käydään apteekista hakemassa lääkkeet ja reseptit.
asia selviää vaikka soittamalla.
mulle on uusittu reseptit vaikka en oo koskaan tavannu uusijaa.
pääsääntö on varmaan, että alkuperäinen reseptin kirjoittaja myös uusii sen, tarvittaessa.
toinen lääkäri ei voi tietää mitä taustalla on ja vastuu kun kuitenki on sillä, joka uusii.
- että näin se käy
Luulisin, että se yksityinen lääkäriasema uusii sen reseptin. Ainakin itselleni sanottiin, kun kävin yksityisellä ihotautilääkärillä, että reseptit voi jättää vastaanottoon ilman ajanvarausta ja lääkäri uusii ne. Voipi olla toki lääkäriasema kohtaista tuo asia, mutta soita ja kysy sillähän se selviää.
Terveyskeskuksessa ei ainakaan uusita toisen lääkärin kirjoittamaa reseptiä ilman potilaan näkemistä.- minski38
Hei!
Kyllä mulle on ainakin uusittu tosi monesti toisen lääkärin kirjottamia reseptejä. Ja mun lääkkeet on kuitenki vielä aika jytkyjä! Joo, oon joko ite vieny reseptin terveyskeskukseen uusittavaksi ja oon myös jättänyt apteekkiin ja sieltä sitten on toimitettu resepti terveyskeskukseen. Toki tää voi olla paikkakuntakohtaista, mut jotenki tuntus et kai tää sääntö nyt pätee joka kaupungissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274