Mitä tehdä?

Mansikka111

Mitä ihmettä mun pitää vielä tehdä..
Mieheni jäi noin kaksi kk sitten pettämisestä kiinni ja saimme asiat sovittua sen mukaan että yritetään jatkaa suhdetta edelleen.Sain samalla tietää olevani myös raskaana.Mieheni oli onnellinen raskaudesta.Sen huomasi kaikki..Mieheni kohteli mua kuin unelmaa.Neljän viikon päästä se loppui, sain keskenmenon ja kaikki loppui.Jälleen alkoi ryyppäys miehelläni, tietokoneella istuminen yms.Koko raskauden aikana ei tehnyt näitä koska halusi panostaa tulevaisuuteen.

Muutama viikko sitten juotiin yhdessä ja huomasin että mieheni oli käynyt chätissä sex baarissa jutustelemassa..Ja vaikka se lupas pettämisen jälkeen ettei mene lähellekkään chättiä..Mutta oli mennyt kostamaan mulle sen takia kun kävin yhden tuttavani(miespuolinen)kanssa kahvilla..Typerää!
Suutuin sitten kännissä aivan mielettömästi ja menin möläyttään että tää oli tässä sitten..
Seuraavana aamuna menin pyytämään anteeksi..olin todella pahoillani, en tarkoittanut sitä että haluan erota.Mutta siitä asti mieheni on ollut todella etäinen.
Ihan kuin olisin spitaalinen..Ei koske, ei huomioi millään tavalla.Hyvä kun huomaakaan mua enää tässä talossa.Nyt sitten sain tietää mieheni ystävältä sen verran että mieheni on ahdistunut suhteeseemme, ei tiedä mitä tekee mun kanssani.Haluaako erota vai ei.

Mitä ihmettä mun pitää nyt tehdä?
Jutella hänen kanssaan vai olla omissa oloissa ja odotella eroa?
Mä olen ihan rikki pian..Pienessä ajassa muutenkin tapahtunut paljon niin ei jaksa kohta.Tarpeeksi kamalaa oli se kun sain miehen kiinni ja sitten vielä keskenmeno.

Älkää ihmiset ihan ensimmäisenä sanoko että lähde livohkaan täältä..Haluan pelastaa suhteeni ekaksi.
Tarvin vaan hiukan neuvoja!!!

8

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja

      Jos haluat pelastaa suhteesi, puhukaa ja mielellään terapeutin kanssa! Puhuminen on mielestäni ainoa pysyvä keino pelastaa suhde.
      Otan osaa keskenmenon johdosta: tälläinen trauma vielä lisää tarvetta puhua jollekin ammattilaiselle.
      Miehelle voi olla vaikeampi pala lähteä vastaanotolle, mutta jos hänkin haluaa pelastaa suhteen ja rakastaa sinua oikeasti, hän tukee sinua ja tekee kaikkensa suhteenne eteen.

      Onnea ja jaksamista, puhuminen voi olla hankalaa, mutta pitkän päälle kannattaa!

    • toisaalta ihmettele

      että on etäinen..
      Jos mun avomieheni sanoisi mulle riidan aikana, että tää on nyt sitten tässä, niin kyllä mäkin vähän etäiseksi muuttuisin.. Seuraavan riidan tullen pelkäisin hänen taas "jättävän" minut ja sitten taas katuvansa sanomisiaan..
      Mieti tuo tilanne päin vastoin.. Entä jos hän olisi sanonut niin sulle.. Olisitko valmis antamaan anteeksi ja odottamaan tapahtuuko sama taas seuravalla kerralla, kun riitelette..
      Ehkäpä jokin terapeutti voi asiaanne auttaa, mutta yritä ensin asettaa itsesi hänen asemaansa..

    • helppo sanoa

      jos olisin itse samassa tilanteessa, antaisin ajan kulua, enkä painostaisi. Miehesi voisi rauhassa selvitellä ensin omat tunteensa, painostus ei ole koskaan palkitseva vaihtoehto. Ehkä sinä olet se henkisesti voimakkaampi osapuoli. Mutta muista, että sinun pitää pystyä antamaan anteeksi.

    • santra

      Sinun kannattaisi oikeasti mennä itse terapiaan.Keskenmeno on rankka paikka sinulle,jo se sinun olisi työstettävä ammattilaisen kanssa.Puhun omasta kokemuksesta.Se voi olla myös miehelle suuri tragedia,jos on jo suuntautunut sen lapsen tuloon ilolla,niin tuntuu se sielläkin ja miehellä voi olla asian käsittely tosi vaikeaa.Tulee masennusta ja muuta,kuten hänellä tuntuu nyt sellaisia oireita olevan.Monet muuttuvat etäisiksi,kuulemma.Jos et saa miestäsi yhdessä sinne terapiaan,mene ensin yksin.Ehkäpä miehesikin sitten myöhemmin osallistuu.
      Mitä siihen pettämiseen tulee,sen käsittely sitten myöhemmin.Keskenmenostasi toipuminen on etusijalla,sillä sen kanssa sinun on elettävä loppuikäsi.Pettäminen on kamala asia,mutta siinä ovat kysymyksessä teidän kahden parisuhdeasiat,näitä kahta trgediaa ei voi rinnastaa ja niiden käsittely on eri lähtökohdista lähtevää.Pettämisen voi antaa anteeksi,ja suhde voi parantua,joten neuvoni on:Hoida ensin itsesi kuntoon,mieluusti ammatti-ihmisen kanssa,sitten voit paremmin keskittyä siihen toiseen asiaan.Anna miehellesi mahdollisuus selvitellä asioita omallakin tavalla,jos se on etäisyyttä niin sitä sitten jonkin aikaa.Mutta joskus on puhuttava kipeät asiat halki.

    • Syltty__

      Kannattaa kuitenkin muistaa, että eroaminen kun toinen jää kiinni pettämisestä, ei koskaan ole hirvittävän väärä ratkaisu.

      • Nainen- 70

        Hoida nyt ihan ensimmäiseksi ehkäisy kuntoon!
        Ettei mahdollinen uusi raskaus sotke päätöksen tekemistä.

        Kurja olla yhdessä vain lapsen takia ja sitten erota.

        Vaikka miehesi oli onnellinen raskausajasta, niin ei se näköjään poistanut ongemianne.


    • Mansikka111

      Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista.
      Nyt sitten annoin hänen olla hieman omassa rauhassaan, etäinen jne.
      Mieheni oli keskustellut viikonloppuna asioista veljensä kanssa ja pyysin kertomaan hiukan mikä miestäni kaivertaa.se pettäminen on hänen mielessään todella raskaasti.Se ei olisi ikimaailmassa halunnut alentua sellaiseen mutta oli niin kännissä ettei enää mahtanut itselleen mitään.Se kuulemma ahdistaa sekä tietenkin se että sain keskenmenon..siitä asiasta se ei suostu vieläkään kenellekkään puhua.Haluaa ensin omat ajatukset selväksi.Mutta sain kumminkin sen tietää ettei mieheni halua erota missään nimessä minusta.
      Eilen jo koski hieman oma-aloitteisesti..ei paljoa, mutta on sekin enemmän kuin ei yhtään.
      Katsotaan siis mitä tuleman pitää.
      Mun tarvii kumminkin saada omat ajatukset selviksi ensin.

    • ........

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe