Kofeiini ja kehonrakennus

Wagner

Onko kofeiinilla kehonrakentajalle haitallisia ominaisuuksia, haittoja kehon ravinneainetuotantoon, tms? Juon kohtalaisen paljon kahvia työssä, itse en ole huomannut muuta kuin sen että vatsa on mennyt heikkoon kuntoon..

4

844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kofeiiniton

kofeiini ja muut hormoonit ei sovi kehonrakennukseen. ne tekee käyttäjästä helposti agressiivisen.

• Dexter

Kofeiini on kyllä alkaloidit eikä hormoni, (alkaloidit eli kasviemäkset ovat kasveissa esiintyviä typpipitoisia, emäksisiä, elimistön toimintoihin yleensä merkittävästi vaikuttavia orgaanisia yhdisteitä).

Jotain tietoa kofeiinista:
        Kofeiini on piriste, joka vaikuttaa keskushermoston toimintaa kiihdyttävästi. Siksi kofeiini vaikeuttaa nukahtamista, heikentää unen laatua ja lyhentää yöunia. Kofeiini kiihdyttää myös hikoilua, sydämen lyöntitiheyttä ja virtsaamista.Joillekkin voi aiheuttaa ripulia ja oksentelua.

Pitkäaikaisella kofeiinin käytöllä on lukuisia haittavaikutuksia. Kahvi saattaa aiheuttaa verenpaineen nousua eli hypertensiota. Vatsavaivat ja monenlaiset ruoansulatusvaivat ovat myös mahdollisia. Jotkut saattavat saada rytmihäiriöitä. Psyykkisiä haittoja ovat muun muassa masennus, ahdistus, paniikkioireet ja paniikkihäiriö.

Kahvin on todettu vähentävän maksasyövän riskiä ja sillä on myös muita edullisia terveysvaikutuksia.

Kofeiini on aiheuttanut rottakokeissa sikiövaurioita annoksina, jotka ihmisellä vastaisivat 70 päivittäistä kahvikupillista.

Olen kuullut että kofeiini kumoaa lisäravinteena otettavan kreatiinin vaikutuksen.

• vaihteluksi....

"´OCEA CAFE

Laihduttava kahvi. Tuote on yhdistelmä ”vihreästä kahvista” ja merestä. Täydentää laihdutusruokavaliota.

* Kohde: kaikki, jotka haluavat kontrolloida näläntunnetta ja makean himoa
      * tukee painonpudotusohjelmaa
      * Sisältö per annos: arabialainen kahvi 2,223 mg, ananas 500 mg, vihreä kahvi 240 mg, Fucus 33.33 mg, Kromi 8.45 mg, Neohesperidini (makeuttaja) 2 mg
      * Vaikutus: vähentää nälän tunnetta ja makean himoa, aikaansaa termogeneesin, estää selluliitin muodostumista
      * Käyttö: 2-3 annosta päivässä
      * Pyri varovaisuuteen: jos kahvi aiheuttaa normaalisti unettomuutta, älä ota illalla
      * Myyntikoodi: 1VN 50000
      * 20 annospussia "

Tietolähteeksi nappasin:

http://www.thalgofinland.fi/ravintolisat.html

Vähentää riskiä sairastua diapetekseen:

http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=0716121

Ainakaan vihreä kahvi ei vaikeuta kehon rakennusta!

• Green Bowderman

Juon vihreää teetä aika tavalla ja siinähän on kofeiinin tapaista teiiniä, en ole kuullut tai itse huomannut mitään haittaa. Kofeiinilla on kuulemma monia terveydellisiä vaikutuksia (ehkäisee diabetesta, sun muuta) ja ainakin laihduttamisen kannalta on hyödyllinen aine. Vihreä tee on hyvä nesteenpoistolääke...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe