Hei!
Muistaisiko kukaan tämän laulun sanat!? Nallen varpaat palelee,pilipilipom pom pom...yms..ei muista!! Ja tarve olisi tietää...help..
Pilipilipom..laulun sanat hukassa!
17
25546
Vastaukset
- kuin muistan...
Sataa sataa ropisee,
pili pili pom, pili pili pom.
Nallen varpaat kastelee,
pili pili pom pom pom.
Nallen varpaat kastelee, pili pili pom.
Sataa sataa ropisee,
Koko pieni Nalle Puh,
on niin märkä uh huh huh.
Koko pieni Nalle Puh,
on niin märkä huh. - NALLE HUH
Sataa sataa ropisee,
VARPAITAKIN PALELEE
pili pili pom pom pom.
VARPAITAKIN PALELEE, pili pili pom.
Sataa sataa ropisee,
Koko pieni Nalle Puh,
on NYT märkä uh huh huh.
Koko pieni Nalle Puh,
on NYT märkä huh.
TARKASTIN SANAT LAULUKIRJASTA : )- vipeli
kiitos paljon!!:)
- 'sävel
Sanat vähän vaihtelevat lähteestä riippuen. 25 vuotta sitten itse opin sanat näin:
Sataa sataa ropisee,
tili tili tom
tili tili tom
Nallen varpaat palelee
tili tili tom tom tom
Nallen varpaat palelee
tili tili tom
Nyt ei maistu hunaja
tili tili tom
tili tili tom
Eikä myöskään vadelma
tili tili tom tom tom
Eikä myöskään vadelma
tili tili tom- myös...
tuo tili tili tom :) Enpä olis muistanutkaan :)
Noita vadelmia ja hunajaa en muista.
- 100
sanat
sataa,sataa ropisee pili-pili pom,
pili.pili pom. Varpaitakin palelee pili-pili pom
2. sataa sataa ropisee, pili-pili pom pili-pili pom koko pieni nalle puh on nyt märkä uh-huh-huh.
koko pieni nalle puh on nyt märkä huh!- tili-tili-tom
Ihan oikeasti se on TILI-TILI POM.
Ei siis tilitili-tom eikä pilipili-pom.
Minulla on vanha 1960-luvun kirja, jossa se on alkuperäisasussaan painettuna jo ennen kuin sitä oli sävellettykään. - T
tili-tili-tom kirjoitti:
Ihan oikeasti se on TILI-TILI POM.
Ei siis tilitili-tom eikä pilipili-pom.
Minulla on vanha 1960-luvun kirja, jossa se on alkuperäisasussaan painettuna jo ennen kuin sitä oli sävellettykään.Entä mitä sanoo vanha laulukirja siitä "nallen varpaat kastelee/ palelee" -kohdasta? Olis kiva tietää.. :)
- Tili-talidom
70-luvun lapset muistaa tän näin..
Sataa sataa ropisee
tili-talidom, tili-talidom
eipä varpaat palele
tili-talidom-dom-dom
eipä varpaat palele
tili-talidom. - 5+10
Nalle Puhin sadelaulu (Snön vräker ner).
säv. Bruno Jubelsky., san. Brita af Geijerstam & Erik Olsoni.,
Suom. sanat Reino Helismaa.
Laulun sanat menevät kuten nimimerkki NALLE HUH (30.9.2006 21:01) viestissä on kirjoittanut.
Laulussa on 2 säkeistöä.
kertosäe: pilipili pom, pilipili pom...
Laulun sanat ja nuotit löytyvät nuottikirjasta: Vauvakulta - laulukirja vauvaperheille. 2011. WSOY. 7. uudistettu painos. Eve Alho. - talidom
Voisko toi tili-talidom olla vitsi? Viittaako 70-luvulla syntyneisiin talidomi-vauvoihin jotka syntyi ilman varpaita tai raajoja?
Omassa lapsuudessa 80-luvulla se oli toi pili pom-versio.- hansa1
Minä olen syntynyt v. 78 ja monesti sateen tullen tulee mieleen: sataa sataa ropisee, pili pili pom ... Mutta näin aikuisena en enää muistanut että se on nalle Puhin laulu =). Eli melodian kyllä vielä muistan ja alkuosan sadeosion sanat =)
- Vexi1
hansa1 kirjoitti:
Minä olen syntynyt v. 78 ja monesti sateen tullen tulee mieleen: sataa sataa ropisee, pili pili pom ... Mutta näin aikuisena en enää muistanut että se on nalle Puhin laulu =). Eli melodian kyllä vielä muistan ja alkuosan sadeosion sanat =)
Minä olen syntynyt 1950, ja kyllä se on tili tili tom. Sen ajan Nalle Puh kirjoissa Nalle Puh touhusi aikamoisia juttuja koira ystävänsä Ruttanan kanssa. Nykyisistä Nalle Puh kirjoista niitä säätöjä ei enää löydy.
Kaikki muutkin satukirjat on aika hyvin sensuroitu, sillä aikoinaan kun nämä sadut kuten Grimmin Sadut, Nalle Puh, ja monet muut kirjoitettiin , olivat ne aikuisille tarkoitettuja tarinoita. Jotkut olivat äärimmäisen pelottavia, ja verisiä.
Turvallisen aikuisen lukemana ne kestettiin ilman suurempia traumoja. - Anonyymi
Vaikuttaa vähän vitsiltä tuo tili-talidom. Mutta ei kai talidomidi ollut enää 70-luvulla käytössä?! 50-luvun lopussa ja 60-luvun alussa sitä lääkettä määrättiin.
- Anonyymi
Vaikuttaa vähän vitsiltä tuo tili-
talidom. Mutta ei kai se lääke enää 70-luvulla käytössä ollut. 50-luvun lopussa ja 60-luvun alussahan sitä määrättiin.
Toivelaulukirjassa on pili-pili-pom, eikä siinä ole kuin 2 säkeistöä. Hunajasta ja vadelmista ei ole mitään. Suomennoksen tekijäksi mainitaan Reino Helismaa.
- maallapäinnäin
Meilläpäin kaikki lauloi sen pienenä näin:
Sataa sataa ropisee tilitilitom,
Lehmänkakka haisee tilitilitom.
Näin meillä maalla :D - Anonyymi
Sataa sataa ropisee pilipili pom, pilipili pom
varpaitakin palelee, pilipili, pom-pom-pom
varpaitakin palelee, pilipili pom.
Sataa, sataa ropisee, pilipili pom, pilipili pom
Koko pieni Nalle Puh on nyt märkä, uh-huh-huh.
Koko pieni Nalle Puh on nyt märkä, huh!
Sill' ei maistu hunaja, pilipili pom, pilipili pom.
Eikä myöskään vadelma, pili pili pom pom pom,
eikä myöskään vadelma, pili pili pom.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185223MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152714- 102234
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5872006Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1221729Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411299Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691299Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31078Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641037Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028