Kirjoitanpa tähän omia mietteitäni parannuksen teosta, josko ne herättäisivät kenessäkään ajatuksia.
En nyt tarkoita ollenkaan uskoon tuloa, vaan puhun uudestisyntyneen kristityn elämään liittyvästä parannuksen teosta.
Jumalahan tuo jokaiselle uskovalle esiin hänen syntejänsä ja vääriä asenteitaan yksi kerrallaan käsiteltäväksi. Ihan juuri uskoon tulleelle ne ovat suurelta osalta selkeitä Raamatussa mainittuja syntejä: huorin teko, katkeruus, henkimaailman asiat kuten vaikka jooga, varkaudet, vanhempia vastaan kapinointi jne. (Matt 6:14-15, 1 Kor 6:9-10, Gal 5:19-21, Ef 5:5, Kol 3:5, Ilm 21:8, 22:15) Ne on tunnustettava synniksi, pyydettävä anteeksi Jumalalta ja lopetettava niiden harjoittaminen. Vain vähän aikaa uskossa ollut on vielä vauva eikä kestä uskossa, jollei hän ole valmis luopumaan julkisynneistään, vaikka se olisi kuinka kova paikka. Uskon tielle lähtiessähän olisi jo pitänyt tehdä ratkaisu laskien kustannukset ja olla valmis luopumaan kaikesta Jeesuksen tähden (Mark 8:34-38).
Uskon tiellä kulkiessa, kun nuo julkisynnit on perattu pois, tulee sitten hienosyisempiä parannuksen teon aiheita. Kullekin niitä tulee yksilöllisesti. Sama asia voi olla kahdella ihmisellä vikana, mutta toiselle Jumala antaa sen selvitettäväksi vuoden uskossa olon jälkeen ja toiselle vasta kymmenen (en tässä tarkoita julkisyntejä, nehän tulevat heti aluksi, vaan noita hienojakoisempia, asenteellisempia).
Muutenhan uskova kulkee iloisena ja Jumala rauhassa, mutta kun Jumala tuo jonkin asian mieleen, josta on tehtävä parannus, niin tuo siihen saakka ”normaali” tai huomaamaton asia nousee epäilyttävänä mieleen. No se on sitten tunnustettava synniksi, pyydettävä anteeksi ja vietävä ristille ja pyydettävä Jeesusta pesemään itsensä verellään puhtaaksi. Päätettävä myös, että siitä eteenpäin tuota asennetta/tekoa ei enää jatka. Ja mikä tärkeää: uskottava itsensä puhtaaksi - Jumala jo unohti tuon synnin kokonaan, joten ei sitä enää saa itsekään muistella. Tuolloin taas rauha ja ilo palaa.
Mutta jollei siitä heti tee parannusta tuo rauha rikkoontuu. Ihmiset voivat myös alkaa ärsyyntyä ympärillä, vaikka he eivät välttämättä ollenkaan tiedä tuosta synnistä, mutta se ilmapiiri, joka tuosta ”maksussa” olevasta synnistä leviää ympäristöön vaikuttaa heihin. Sitten alkaa tapahtua jotain epämiellyttävää: jalka nyrjähtää, hajottaa lasinsa, myöhästelee ja unohtelee tärkeitä tapaamisia...
Jos ei vieläkään ala parannusta tapahtumaan, tulee joku toinen uskova sanomaan, että nyt on jotain vialla, joku sinua vaivaa. Olet rauhaton. Tai voipa jopa sanoa synnin nimenkin.
Joskus jokin synti voi jäädä pitkiksi ajoiksi olemaan eikä Jumala näin ollen voi jatkaa kasvatustaan eikä tuoda uusia asioita, vaan päinvastoin koko uskonelämä rullaa takapakkia vähä vähältä. Sitten ihminen huomaa, että miksi uskonelämä ei ole enää sitä, mitä ennen, olenko enää uskossakaan. Silloin ei auta muu kuin miettiä, milloin tuo ”kuiva kausi” alkoi ja miettiä, mikä oli se asia, minkä Jumala toi silloin mieleen ja tehdä siitä nyt parannus.
Joskus saattaa käydä niin, että lankeaa pisteittäisesti johonkin jo aikaisemmin selvittämäänsä syntiin, mutta sitten se on vain vietävä ristille eikä sen kummempaa.
Kaikki nämä olen itse käynyt läpi. Toisista asioista olen tehnyt parannuksen hetkessä, toisista vasta erilaisten merkkien herättelemänä, toisista jonkun toisen huomauttaessa ja pari kertaa olen joutunut käymään tuommoisen kuivan kauden läpi ennenkuin kovaan kallooni on mennyt tehdä parannusta.
Parannuksen teosta
39
1657
Vastaukset
- Ihmetteleväuskova..
Ne sinun puhumasi julkisynnit? Ensin on siis tultava julkisyntisestä siivosyntiseksi ja sitten vasta voi tulla uskoon ja sitten vasta arsia siivosyntejään. Eli siis ihmisen on taisteltava tiettyyn pisteeseen saakka itse ennenkuin voi tulla uskoon?
Julkisynnit ovat periaatteessa niitä karkeimpia syntejä, jotka ei-uskovatkin ymmärtävät synniksi.
Eli juuri niitä, joita on lueteltu noissa Uuden Testamentin paikoissa, jotka siihen laitoin
Matt 6:14-15, 1 Kor 6:9-10, Gal 5:19-21, Ef 5:5, Kol 3:5, Ilm 21:8, 22:15.
Voihan ei-uskovakin tietysti karsia syntejä, esimerkiksi lakkaa varastamasta ja valehtelemasta, mutta ei se hänestä uskovaa tee eikä pelasta, se voi tosiaan tehdä tuollaisen siivosyntisen, kuten sanoit.
Mutta kun ihminen tulee uskoon, on hänen sitten heti karsittava nuo julkisynnit, eli Raamatussa mainitut synnit pois, koska niistä sanotaan, että semmoisia harjoittava eivät pääse taivaaseen (Gal 5:21). Koko paikka:
"Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."(Gal 5:19-21)- mutta nythän sinä
uskova_1 kirjoitti:
Julkisynnit ovat periaatteessa niitä karkeimpia syntejä, jotka ei-uskovatkin ymmärtävät synniksi.
Eli juuri niitä, joita on lueteltu noissa Uuden Testamentin paikoissa, jotka siihen laitoin
Matt 6:14-15, 1 Kor 6:9-10, Gal 5:19-21, Ef 5:5, Kol 3:5, Ilm 21:8, 22:15.
Voihan ei-uskovakin tietysti karsia syntejä, esimerkiksi lakkaa varastamasta ja valehtelemasta, mutta ei se hänestä uskovaa tee eikä pelasta, se voi tosiaan tehdä tuollaisen siivosyntisen, kuten sanoit.
Mutta kun ihminen tulee uskoon, on hänen sitten heti karsittava nuo julkisynnit, eli Raamatussa mainitut synnit pois, koska niistä sanotaan, että semmoisia harjoittava eivät pääse taivaaseen (Gal 5:21). Koko paikka:
"Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."(Gal 5:19-21)puhuit itseäsi vastaan kun laitoit tuon Gal 5:19-21 näin sieltä, mitä syntejä sinullakin on, ainakin nuo olen huomannut sinulla hyvin vahvasti kirjoituksissasi, vihamielisyys, riita,vihat juonet ym siinähän lukee jotka tuollaisia harjoittavat mitä ikinä noista vaikkapa vain yhtä syntiä,niin ei peri Jumalan vatakuntaa.Mitäs sinä tästä sanot?
- oikein sanottu
uskova_1 kirjoitti:
Julkisynnit ovat periaatteessa niitä karkeimpia syntejä, jotka ei-uskovatkin ymmärtävät synniksi.
Eli juuri niitä, joita on lueteltu noissa Uuden Testamentin paikoissa, jotka siihen laitoin
Matt 6:14-15, 1 Kor 6:9-10, Gal 5:19-21, Ef 5:5, Kol 3:5, Ilm 21:8, 22:15.
Voihan ei-uskovakin tietysti karsia syntejä, esimerkiksi lakkaa varastamasta ja valehtelemasta, mutta ei se hänestä uskovaa tee eikä pelasta, se voi tosiaan tehdä tuollaisen siivosyntisen, kuten sanoit.
Mutta kun ihminen tulee uskoon, on hänen sitten heti karsittava nuo julkisynnit, eli Raamatussa mainitut synnit pois, koska niistä sanotaan, että semmoisia harjoittava eivät pääse taivaaseen (Gal 5:21). Koko paikka:
"Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."(Gal 5:19-21)".......vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, kateus............."(Gal 5:19-21)
Ja niitähän sinussa riittää..
Et siis peri Jumalan Valtakuntaa.
Ellet kadu ja nöyrry ja tee parannusta. mutta nythän sinä kirjoitti:
puhuit itseäsi vastaan kun laitoit tuon Gal 5:19-21 näin sieltä, mitä syntejä sinullakin on, ainakin nuo olen huomannut sinulla hyvin vahvasti kirjoituksissasi, vihamielisyys, riita,vihat juonet ym siinähän lukee jotka tuollaisia harjoittavat mitä ikinä noista vaikkapa vain yhtä syntiä,niin ei peri Jumalan vatakuntaa.Mitäs sinä tästä sanot?
Kas, vai tulit takaisin adventismi-listalta pahuuttasi esittelemään.
oikein sanottu kirjoitti:
".......vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, kateus............."(Gal 5:19-21)
Ja niitähän sinussa riittää..
Et siis peri Jumalan Valtakuntaa.
Ellet kadu ja nöyrry ja tee parannusta.Pitikö esitellä katkeruuttasi oikein kaksi kertaa samaan kirjoitukseen.
- tst
uskova_1 kirjoitti:
Pitikö esitellä katkeruuttasi oikein kaksi kertaa samaan kirjoitukseen.
sinun katkeruuttasi ja vihamielisyyttäsi esitellä. Sinä teet sen itse.
- Esko M.
mutta nythän sinä kirjoitti:
puhuit itseäsi vastaan kun laitoit tuon Gal 5:19-21 näin sieltä, mitä syntejä sinullakin on, ainakin nuo olen huomannut sinulla hyvin vahvasti kirjoituksissasi, vihamielisyys, riita,vihat juonet ym siinähän lukee jotka tuollaisia harjoittavat mitä ikinä noista vaikkapa vain yhtä syntiä,niin ei peri Jumalan vatakuntaa.Mitäs sinä tästä sanot?
Pois täältä adventisti
- Esko M.
oikein sanottu kirjoitti:
".......vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, kateus............."(Gal 5:19-21)
Ja niitähän sinussa riittää..
Et siis peri Jumalan Valtakuntaa.
Ellet kadu ja nöyrry ja tee parannusta.Mene adventisti pois räyhäämästä.
- Esko M.
tst kirjoitti:
sinun katkeruuttasi ja vihamielisyyttäsi esitellä. Sinä teet sen itse.
Pois täältä
- Adventisti
Esko M. kirjoitti:
Mene adventisti pois räyhäämästä.
mene Esko pois täältä räyhäämästä
- >>>
Esko M. kirjoitti:
Pois täältä
Pois täältä
- tottakai
Esko M. kirjoitti:
Pois täältä adventisti
Esko ei kestä tosiasioita. Esko kun haluaa mieluummin pysyä unessa, ettei vain vahingossakaan tosiasiat häiritsi Eskoa. Taitaa kirpaista tosiasiat Eskoa aika kovasti? No, Eskoseni, jatka harhaisia uniasi vaan. Emme enää häiritse sinua tosiasioilla. Good Night!
- Karvinen.
Esko M. kirjoitti:
Pois täältä
Eskolla ei enää stondaa, siksi kiukuttaa?
- lapsena pysynkin
opetat omia oppejasi vastaan,huorinteko on JUMALAN LAIN mukaan synti,mutta itse olet sanonut,että se kuuluu vain juutalaisille,niin myös varastamista koskeva käsky miksi siis huopaat ja soudat tämän asian kanssa?Jos ne ei ole voimassa meille suomalaisille ,miksi viitsiit edes niistä mainita? sinä kehoitat vain luopumaan julkisynneistä,missäs kohti raamattua niistä puhutaan? olen niin vauva vielä uskossa etten ole löytänyt ,voit ystävällisesti neuvoa minulle sen kohdan.Olen nimittäin käsittänyt,että on olemassa vain synti,ei iso eikä pieni,julkinen tai salainen VAAN SYNTI ON SYNTI. Sanoikos se JEESUS että nyt minä annnan ne salaiset synnit anteeksi,katsotaan sitten myöhemmmin näitä muita,nämähän ovatkin niin pieniä,ei se haittaa vaikka jatkossakin elät niiden mukaan?Minä ainakin sain kaikki syntini anteeksi,salaiset ja julkiset,sillä ne on jo viety Golgatan keskimäiselle ristille ja sovitettu JEESUKSEN VERELLÄ.Olen vapaa ilolla palvelemaan Kristusta kun en enää ole synnin orja,kun olen ottanut vastaan Jeesuksen syntieni sovittajana.
Ja pistääs nyt sitten linkin siihen, missä olen sanonut, ettei huorinteko ole syntiä! Eipä taida löytyä.
Päinvastoin olen teitä adventisteja siitäkin nuhdellut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000015731638#22000000015731638
Missä olen sanonut, etteivät 10-käskyä ole voimassa? Olen sanonut, että niitä on jopa kiristetty Uudessa Testamentissa (älä tee huorin -> älä katso himoiten) ja sapattilaki, joka oli varjo onkin nyt Jeesuksessa eikä päivän vietossa:
Käskyistä
Kirjoittanut: uskova_1 25.6.2006 klo 12.18
Poista oma viesti
Ei Jeesus kumonnut käskyjä, vaan täytti uskovien puolesta koko lain pelastukseen nähden. Kulttilain hän kumosi.
Kymmenen käskyähän on tiivistelmä agape-rakkaudesta, jolla Jumala haluaa ihmisen rakastavan itseään, lähimmäisiään ja Jumalaa. Uskova ihminen toteuttaa tuota rakkautta osin tiedostamattaan, mutta osin myös tietoisesti.
Ellenkäskyjä ei pidä noudattaa, koska silloin rikkoo ensimmäistä ja tärkeintä käskyä "älä pidä muita jumalia".
Ei-uskova ihminen luulee, että uskova on sellainen ihminen, joka ei kulje varastelemassa, valehtelemassa ja toisten vaimoja iskemässä jne. piste. Ei-uskova ei näe, että Jumalan tahdon tekeminen on paljon laajempi asia. Mikä uskova se sellainen olisi, joka noudattaisi perheen tapoja vain minimin eli tiivistetyn kymmenen käskyä? Tämähän tosin maailmalle kelpaisi. Mutta uskova toteuttaa myös laajalla rintamalla Raamatun ohjeita lähetyskäskyineen kaikkineen sekä myös henkilökohtaisesti Jumalalta saamaansa johdatusta, joka on jokaiselle uskovalle erilainen. Tämä taas ärsyttää uskomattomia suunnattomasti ja he sanovat, että tuommoinen toiminta on Jumalan vastaista, se on tuomitsemista, rakkaudettomuutta, toisten ihmisten pilkkaamista ja että tuollainen ihminen ei ole uskova ollenkaan. Jos uskova on ollut hyvässä uraputkessa ja saanut johdatuksen hengelliseen työhön ja luksuselämä on muuttunut savimajassa asumiseen, niin hullunahan maailma tuommoista pitää.
KIRJOITUS OLI: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000017407850#22000000017407850
Olet niin innoissasi vääristelemään kirjoituksiani, ettet edes lue viimeisintä kirjoitustani, niinkuin siinä lukee, vaan sanot:
"sinä kehoitat vain luopumaan julkisynneistä,missäs kohti raamattua niistä puhutaan?"
Kirjoitin:
Uskon tiellä kulkiessa, KUN nuo julkisynnit on perattu pois, tulee sitten HIENOSYISEMPIÄ PARANNUKSEN TEON AIHEITA. Kullekin niitä tulee yksilöllisesti.- Ttio
uskova_1 kirjoitti:
Ja pistääs nyt sitten linkin siihen, missä olen sanonut, ettei huorinteko ole syntiä! Eipä taida löytyä.
Päinvastoin olen teitä adventisteja siitäkin nuhdellut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000015731638#22000000015731638
Missä olen sanonut, etteivät 10-käskyä ole voimassa? Olen sanonut, että niitä on jopa kiristetty Uudessa Testamentissa (älä tee huorin -> älä katso himoiten) ja sapattilaki, joka oli varjo onkin nyt Jeesuksessa eikä päivän vietossa:
Käskyistä
Kirjoittanut: uskova_1 25.6.2006 klo 12.18
Poista oma viesti
Ei Jeesus kumonnut käskyjä, vaan täytti uskovien puolesta koko lain pelastukseen nähden. Kulttilain hän kumosi.
Kymmenen käskyähän on tiivistelmä agape-rakkaudesta, jolla Jumala haluaa ihmisen rakastavan itseään, lähimmäisiään ja Jumalaa. Uskova ihminen toteuttaa tuota rakkautta osin tiedostamattaan, mutta osin myös tietoisesti.
Ellenkäskyjä ei pidä noudattaa, koska silloin rikkoo ensimmäistä ja tärkeintä käskyä "älä pidä muita jumalia".
Ei-uskova ihminen luulee, että uskova on sellainen ihminen, joka ei kulje varastelemassa, valehtelemassa ja toisten vaimoja iskemässä jne. piste. Ei-uskova ei näe, että Jumalan tahdon tekeminen on paljon laajempi asia. Mikä uskova se sellainen olisi, joka noudattaisi perheen tapoja vain minimin eli tiivistetyn kymmenen käskyä? Tämähän tosin maailmalle kelpaisi. Mutta uskova toteuttaa myös laajalla rintamalla Raamatun ohjeita lähetyskäskyineen kaikkineen sekä myös henkilökohtaisesti Jumalalta saamaansa johdatusta, joka on jokaiselle uskovalle erilainen. Tämä taas ärsyttää uskomattomia suunnattomasti ja he sanovat, että tuommoinen toiminta on Jumalan vastaista, se on tuomitsemista, rakkaudettomuutta, toisten ihmisten pilkkaamista ja että tuollainen ihminen ei ole uskova ollenkaan. Jos uskova on ollut hyvässä uraputkessa ja saanut johdatuksen hengelliseen työhön ja luksuselämä on muuttunut savimajassa asumiseen, niin hullunahan maailma tuommoista pitää.
KIRJOITUS OLI: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000017407850#22000000017407850
Olet niin innoissasi vääristelemään kirjoituksiani, ettet edes lue viimeisintä kirjoitustani, niinkuin siinä lukee, vaan sanot:
"sinä kehoitat vain luopumaan julkisynneistä,missäs kohti raamattua niistä puhutaan?"
Kirjoitin:
Uskon tiellä kulkiessa, KUN nuo julkisynnit on perattu pois, tulee sitten HIENOSYISEMPIÄ PARANNUKSEN TEON AIHEITA. Kullekin niitä tulee yksilöllisesti.Syntiin pitäytymällä ei pysy uskossa.
Ja sijnä olet siitä elävä esimerkki! - seuraa vain varjona
uskova_1 kirjoitti:
Ja pistääs nyt sitten linkin siihen, missä olen sanonut, ettei huorinteko ole syntiä! Eipä taida löytyä.
Päinvastoin olen teitä adventisteja siitäkin nuhdellut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000015731638#22000000015731638
Missä olen sanonut, etteivät 10-käskyä ole voimassa? Olen sanonut, että niitä on jopa kiristetty Uudessa Testamentissa (älä tee huorin -> älä katso himoiten) ja sapattilaki, joka oli varjo onkin nyt Jeesuksessa eikä päivän vietossa:
Käskyistä
Kirjoittanut: uskova_1 25.6.2006 klo 12.18
Poista oma viesti
Ei Jeesus kumonnut käskyjä, vaan täytti uskovien puolesta koko lain pelastukseen nähden. Kulttilain hän kumosi.
Kymmenen käskyähän on tiivistelmä agape-rakkaudesta, jolla Jumala haluaa ihmisen rakastavan itseään, lähimmäisiään ja Jumalaa. Uskova ihminen toteuttaa tuota rakkautta osin tiedostamattaan, mutta osin myös tietoisesti.
Ellenkäskyjä ei pidä noudattaa, koska silloin rikkoo ensimmäistä ja tärkeintä käskyä "älä pidä muita jumalia".
Ei-uskova ihminen luulee, että uskova on sellainen ihminen, joka ei kulje varastelemassa, valehtelemassa ja toisten vaimoja iskemässä jne. piste. Ei-uskova ei näe, että Jumalan tahdon tekeminen on paljon laajempi asia. Mikä uskova se sellainen olisi, joka noudattaisi perheen tapoja vain minimin eli tiivistetyn kymmenen käskyä? Tämähän tosin maailmalle kelpaisi. Mutta uskova toteuttaa myös laajalla rintamalla Raamatun ohjeita lähetyskäskyineen kaikkineen sekä myös henkilökohtaisesti Jumalalta saamaansa johdatusta, joka on jokaiselle uskovalle erilainen. Tämä taas ärsyttää uskomattomia suunnattomasti ja he sanovat, että tuommoinen toiminta on Jumalan vastaista, se on tuomitsemista, rakkaudettomuutta, toisten ihmisten pilkkaamista ja että tuollainen ihminen ei ole uskova ollenkaan. Jos uskova on ollut hyvässä uraputkessa ja saanut johdatuksen hengelliseen työhön ja luksuselämä on muuttunut savimajassa asumiseen, niin hullunahan maailma tuommoista pitää.
KIRJOITUS OLI: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000017407850#22000000017407850
Olet niin innoissasi vääristelemään kirjoituksiani, ettet edes lue viimeisintä kirjoitustani, niinkuin siinä lukee, vaan sanot:
"sinä kehoitat vain luopumaan julkisynneistä,missäs kohti raamattua niistä puhutaan?"
Kirjoitin:
Uskon tiellä kulkiessa, KUN nuo julkisynnit on perattu pois, tulee sitten HIENOSYISEMPIÄ PARANNUKSEN TEON AIHEITA. Kullekin niitä tulee yksilöllisesti.siellä pimeydessä missä lienetkin,seuraa ehdottomasti Muroman raamattua,sillä se on mies ja sinun pitää totella sitä,muista peittää pääsi kun meet rukoilemaan,mies on se joka määrää ja pidä suus kiini kun rukoilet,sillä nainen ei saa ääntää miehen läsnä ollessa.
seuraa vain varjona kirjoitti:
siellä pimeydessä missä lienetkin,seuraa ehdottomasti Muroman raamattua,sillä se on mies ja sinun pitää totella sitä,muista peittää pääsi kun meet rukoilemaan,mies on se joka määrää ja pidä suus kiini kun rukoilet,sillä nainen ei saa ääntää miehen läsnä ollessa.
Älä kuoleta nauruun. Tää oli kyllä hauskin kirjotus aikoihin.
- Ron Skisti
UTn parannuksentekoa ei ole parannus lain tekojen rikkomiesta vaan sen Herran valitsemisesta jota aiomme seurata.
Tuossa valinta tilanteessa Jeesus lupaa meille "puhtaan alun" Hänen Sovitustyönsä vuoksi, ja me tulemme Hänen opetuslapseuteensa Hänet valitsemalla.
Parannus on siis "tämän maailman herran hylkäämistä"
ja Kristuksen opetuslapseksi tuloa.
Jeesus ja apostolit opettivat mitä Kristuksen opetuslapseuteen kuuluu.
Matt.28:18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Evankeliumin julistukseen ei kuulu puhua siitä, mikä EI ole oikeaa.
Evankeliumin julistukseen kuuluu puhua vain siitä mikä ON.- koska valitsin
Jeesuksen,eikö niin?Eihän meitä enää siis tuomita tekojen tähden,Eihän?Vastaa ihan oikeesti.Jooko?
- Ron Skisti
koska valitsin kirjoitti:
Jeesuksen,eikö niin?Eihän meitä enää siis tuomita tekojen tähden,Eihän?Vastaa ihan oikeesti.Jooko?
Tulimmepa yhtäaikaa koneelle?
Avoliittoa ei Raamattu tunne.
On vain liitto kahden eri sukupuolta olevan vapaan ihmisen välillä.
Sitä liittoa säätävät säännöt Raamatun mukaisesti.
Liiton purkaminen on väärin, ei (ensimmäisen) liiton tekeminen. - vaan on vapaa
Ron Skisti kirjoitti:
Tulimmepa yhtäaikaa koneelle?
Avoliittoa ei Raamattu tunne.
On vain liitto kahden eri sukupuolta olevan vapaan ihmisen välillä.
Sitä liittoa säätävät säännöt Raamatun mukaisesti.
Liiton purkaminen on väärin, ei (ensimmäisen) liiton tekeminen.tekemään mitä lystää,ei siis mikään tuomio enää koske sinua vaikka tappaisit?Oliko näin?
- Ron Skisti
vaan on vapaa kirjoitti:
tekemään mitä lystää,ei siis mikään tuomio enää koske sinua vaikka tappaisit?Oliko näin?
Jeesuksen opetukset ovat ne, joihin uskominen on yhtä, kuin tunnustaa Hänet opettajakseen ja Mestarikseen. Sitä tarkoittaa usko.
Opettajaan uskominen taas on sitä, että toimii niiden ojeiden mukaisesti joihin uskoo.
Usko se, mitä Jeesus ja apostolit opettivat, ja toimi niiden opetusten mukaan niin et joudu katumaan tekojasi. Oppikirjana on Uusi Testamentti.
Ihminen elää ja uskoo oman tulevaisuutensa vuoksi tässä elämässä ja tulevassa, eikä muiden ihmisten
ihmisten komentelun ja toiveiden vuoksi. Kirjoitukseni oli tässä tapauksessa uskoville tarkoitettu: "En nyt tarkoita ollenkaan uskoon tuloa, vaan puhun uudestisyntyneen kristityn elämään liittyvästä parannuksen teosta"
Mutta juuri uskomattomillehan pitää saarnata lakia, että heille syntyy synnintunto ja evankeliumia, jotta heille syntyy toivo. Pahin tekohan heillä on se, että eivät ole pitäneet Jumalaa Jumalanaan eli tärkeimpänä asianaan.
Uskoontullessahan pitää pyytää syntinsä anteeksi ja sitten ottaa vastaan Jeesuksen valmistama pelastus. Tämän jälkeen lähdetään kulkemaan Jeesus-tietä taivaaseen eli Jumala on kaikkein tärkein (maksoi mitä maksoi). Niinpä uskova ei enää tee syntiä (huorin, varastelu jne., vaan poistaa ne jo heti uskonelämän alussa elämästään), vaan kuulee Jumalan johdatusta ja toimii sen mukaan.
Eihän uskova ole puhdas pulmunen, vaan hän on yhtäaikaa syntinen ja vanhurskas, ei-uskova taas pelkästään syntinen. Niinpä uskovan on otettava huomioon syntinen lihansa, joka yrittää ottaa johdon ja pitää se kuolleena.- Ron Skisti
uskova_1 kirjoitti:
Kirjoitukseni oli tässä tapauksessa uskoville tarkoitettu: "En nyt tarkoita ollenkaan uskoon tuloa, vaan puhun uudestisyntyneen kristityn elämään liittyvästä parannuksen teosta"
Mutta juuri uskomattomillehan pitää saarnata lakia, että heille syntyy synnintunto ja evankeliumia, jotta heille syntyy toivo. Pahin tekohan heillä on se, että eivät ole pitäneet Jumalaa Jumalanaan eli tärkeimpänä asianaan.
Uskoontullessahan pitää pyytää syntinsä anteeksi ja sitten ottaa vastaan Jeesuksen valmistama pelastus. Tämän jälkeen lähdetään kulkemaan Jeesus-tietä taivaaseen eli Jumala on kaikkein tärkein (maksoi mitä maksoi). Niinpä uskova ei enää tee syntiä (huorin, varastelu jne., vaan poistaa ne jo heti uskonelämän alussa elämästään), vaan kuulee Jumalan johdatusta ja toimii sen mukaan.
Eihän uskova ole puhdas pulmunen, vaan hän on yhtäaikaa syntinen ja vanhurskas, ei-uskova taas pelkästään syntinen. Niinpä uskovan on otettava huomioon syntinen lihansa, joka yrittää ottaa johdon ja pitää se kuolleena.Apostolien teot:
17:23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle.' Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
Paavali eikä muutkaan missään kohden puhu tulikivenkatkuisia herättelysaarnoja.
Tuossa Areiopagin tilanteessa Paavali lähtee pehmeästi kertoen vain tuota "ON" puolta.
Löydät nuhtelua vain sisäpuolella oleville.
Silloin se on ollut ankaraakin. Mutta perusteluiden tyyli on opettelemisen väärti.
Me löydämme suoraa puhettakin UTsta. Stefanus puhuu suoraa tekstiä.
Tuolloinkin on kyseessä kuitenkin tarkoin osoitettu ja tietty teko. Mutta Kristuksen ristiinnaulitseminen olikin sellaista syntiluokkaa että nakkivarkaus jää sille lähes rinnanmitan.
Stefanuksen nuhtelussa on kyse vielä siinäkin suhteessa eri asiasta lakiin nähden, että juutalaisia koski se sama laki, jonka rikkomisesta he tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan.
Meillä ei ole syyttämisen välinettä julkipakanalle, sillä se laki jota käyttäisimme, ei koske uskon ulkopuolisia. Ilman lakia olevathan;Roomalaiskirje:
2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
Kuten näet, ilman lakia olevat hukkuvat ilman lakia, joten heitä ei voi lain kanssa syyttääkään.
He eivät siis huku synnintekonsa vuoksi vaan Jumasta erossa olonsa vuoksi.
Heillähän on voimassa se ero, joka tuli kun ihminen karkoitettiin tänne "maan päälle".
Jeesuksessa palaamme takaisin Jumalan yhteyteen.
Kun vertaamme Stefanuksen puhetta juutalaisille, niin Roomalaisia kohtaan apostolien saarnat eivät olleetkaan samat.Miksi? Koska he eivät olleet rikkoneet lakia samoin perustein kuin juutalaiset!
Apostolit saarnasivat juutalaisille (ollen itsekin juutalaisia) niinkuin nuhdellaan SISÄPUOLELLA olevia. Huomaatko, että Sanan palveluksessakin on tietyt säännöt, ja niitä tulee opiskella ja opiskelun jälkeen kunnioittaa! Ron Skisti kirjoitti:
Apostolien teot:
17:23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle.' Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
Paavali eikä muutkaan missään kohden puhu tulikivenkatkuisia herättelysaarnoja.
Tuossa Areiopagin tilanteessa Paavali lähtee pehmeästi kertoen vain tuota "ON" puolta.
Löydät nuhtelua vain sisäpuolella oleville.
Silloin se on ollut ankaraakin. Mutta perusteluiden tyyli on opettelemisen väärti.
Me löydämme suoraa puhettakin UTsta. Stefanus puhuu suoraa tekstiä.
Tuolloinkin on kyseessä kuitenkin tarkoin osoitettu ja tietty teko. Mutta Kristuksen ristiinnaulitseminen olikin sellaista syntiluokkaa että nakkivarkaus jää sille lähes rinnanmitan.
Stefanuksen nuhtelussa on kyse vielä siinäkin suhteessa eri asiasta lakiin nähden, että juutalaisia koski se sama laki, jonka rikkomisesta he tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan.
Meillä ei ole syyttämisen välinettä julkipakanalle, sillä se laki jota käyttäisimme, ei koske uskon ulkopuolisia. Ilman lakia olevathan;Roomalaiskirje:
2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
Kuten näet, ilman lakia olevat hukkuvat ilman lakia, joten heitä ei voi lain kanssa syyttääkään.
He eivät siis huku synnintekonsa vuoksi vaan Jumasta erossa olonsa vuoksi.
Heillähän on voimassa se ero, joka tuli kun ihminen karkoitettiin tänne "maan päälle".
Jeesuksessa palaamme takaisin Jumalan yhteyteen.
Kun vertaamme Stefanuksen puhetta juutalaisille, niin Roomalaisia kohtaan apostolien saarnat eivät olleetkaan samat.Miksi? Koska he eivät olleet rikkoneet lakia samoin perustein kuin juutalaiset!
Apostolit saarnasivat juutalaisille (ollen itsekin juutalaisia) niinkuin nuhdellaan SISÄPUOLELLA olevia. Huomaatko, että Sanan palveluksessakin on tietyt säännöt, ja niitä tulee opiskella ja opiskelun jälkeen kunnioittaa!Paavali saarnasi, kuten Jeesus ja jokainen kunnon uskovakin, sen mukaan, miten herkkiä tai paatuneita kuulijat olivat.
Tuo oli yksi esimerkki Paavalin saarnasta ei-uskoville, tässä on toinen:
"Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa. Mutta Elymas, noita - sillä niin tulkitaan hänen nimensä - vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta. Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti." Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia." (Apt 13:7-12)
Jos uskova, olkootpa Paavali tai muu Jeesuksen tahdossa toimiva (ei siis lihassaan), puhuu kovaa tai leppeästi, niin se ei kuvaa silloin puhujaa, vaan sen ihmisen tilaa jolle puhutaan.- Ron Skisti
uskova_1 kirjoitti:
Paavali saarnasi, kuten Jeesus ja jokainen kunnon uskovakin, sen mukaan, miten herkkiä tai paatuneita kuulijat olivat.
Tuo oli yksi esimerkki Paavalin saarnasta ei-uskoville, tässä on toinen:
"Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa. Mutta Elymas, noita - sillä niin tulkitaan hänen nimensä - vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta. Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti." Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia." (Apt 13:7-12)
Jos uskova, olkootpa Paavali tai muu Jeesuksen tahdossa toimiva (ei siis lihassaan), puhuu kovaa tai leppeästi, niin se ei kuvaa silloin puhujaa, vaan sen ihmisen tilaa jolle puhutaan.Otit oivallisen esimerkin!
Katsoppa tuo tilanne.
Paavali oli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona
kutsuttuna vieraana.
Tämä kutsu teki Paavalin asemasta juuri sellaisen, että hän saattoi sanoa tuossa tilanteessa noin.
Täällä Elymos noidalla oli käskynhaltijaan nähden huonompi asema kuin Paavalilla, ja luonnollisesti tämä noita osallistui välikommentteineen keskusteluun.
Ihmisten on otettava aina huomioon samat tavat Evankeliumin työssä joita pidetään muitakin asioita hoidettaessa oikeina.
Herran ohjauksessa meitä johdetaan tekemään oikein, mikäli itse pidämme omasta suhteestamme Herraamme meille kuuluvaa huolta.
Herran työ tehdään Herran johtamana! Ron Skisti kirjoitti:
Otit oivallisen esimerkin!
Katsoppa tuo tilanne.
Paavali oli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona
kutsuttuna vieraana.
Tämä kutsu teki Paavalin asemasta juuri sellaisen, että hän saattoi sanoa tuossa tilanteessa noin.
Täällä Elymos noidalla oli käskynhaltijaan nähden huonompi asema kuin Paavalilla, ja luonnollisesti tämä noita osallistui välikommentteineen keskusteluun.
Ihmisten on otettava aina huomioon samat tavat Evankeliumin työssä joita pidetään muitakin asioita hoidettaessa oikeina.
Herran ohjauksessa meitä johdetaan tekemään oikein, mikäli itse pidämme omasta suhteestamme Herraamme meille kuuluvaa huolta.
Herran työ tehdään Herran johtamana!Kun tämä asia nyt on siirtynyt tähän evankeliointiin tuosta parannusaiheesta, niin kerropa vuorostasi, kuinka sinä olet eri ihmisiä evankelioinut ja kuinka ovat tulleet uskoon ja ovatko pysyneet uskon tiellä.
- hellari++
Eräs kysymys sinun kirjoituksiasi lukeneena. Mikset siirry helluntailaisten palstalle?
Sinne oikeastaan kuulut! Sinullahan olisi paljon annettavaa helluntailaisten palstalle.Ajattelin kuitenkin, että kirjoittelen ja keskustelen tälla palstalla näitä uskovien asioita ja saarnaan sitten lakia ja evankeliumia tuolla adventismi-palstalla, kun adventistit ovat lähetystyömaatani.
Mutta voittehan käväistä täällä lukemassa ja kirjoittamassa, kun siltä tuntuu.- ootkaan
uskova_1 kirjoitti:
Ajattelin kuitenkin, että kirjoittelen ja keskustelen tälla palstalla näitä uskovien asioita ja saarnaan sitten lakia ja evankeliumia tuolla adventismi-palstalla, kun adventistit ovat lähetystyömaatani.
Mutta voittehan käväistä täällä lukemassa ja kirjoittamassa, kun siltä tuntuu.Miten sinä saarnaat lakia adventisteille, kun rikot ensinnkin Jumalan käskyjä vastaan ja erityisesti Jeesuksen sapattikäskyä vastaan?
- Sakceus
ootkaan kirjoitti:
Miten sinä saarnaat lakia adventisteille, kun rikot ensinnkin Jumalan käskyjä vastaan ja erityisesti Jeesuksen sapattikäskyä vastaan?
Jos veljelle/siskolle sopii, jättäisimme mieluusti adventismin pois tämän sivuston puheenaiheista, mikäli vain on mahdollista.
Tämä siksi, että sen asian puntarointiin on vast'ikään perustettu oma nimikkosivustonsa.
Kiitän huomaavaisuudestasi!
- Zebedeus
Itsestään: Olisi hieno asia jos huomaisimme tässä
uskovaa näyttelevässä neidossa jotan hengellisen heräämisen merkkejä. Hänen pitäisi päästä ensin tuntemaan kristuksen kosketus omassa itsessään.
Sen jälkeen hän voisi aloittaa Sisällään asuvan Tiikerin kesytyksen. Jos hän saa sisällään asuvan Tiikerin kesytettyä silloin voi hiljainen
Herran henkikin päästä hänelle puhumaan. Rukoilkaamme hänelle todellista heräämistä
Taikauskonsa parista Jeesuksen tuntemisen pariin
Kyllä jumala voi hänetkin sieltä Helvetistä
pelastaa. Vai Kuis Ois eiks sekin oo mahdollista. - on tällä haavaa
eräs helmasynti, josta haluan päästä.
Sitkeässä tuntuu olevan, mutta Jeesus antakoon voiton.No, tilannehan on sitten selkeä, jos tiedät, mikä se synti on.
Nyt vain tunnustat sen synniksi, viet ristille, pyydät anteeksi, pyydät että Jeesus pesee sinut verelläsi puhtaaksi ja täyttää Pyhällä Hengellään Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Päätä, ettet enää sitä syntiä tee.
"Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee." (Joh 8:11)
"Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi." (Joh 5:14)
Kun olet tuon synnin vienyt ristille, niin usko saaneesi se anteeksi. Usko itsesi puhtaaksi! Jumala ei sitä enää muista, joten sinulla ei ole oikeutta märehtiä, surra ja voivotella olemattomia. Johan Jumalakin ajattelee, että mikäs tolle nyt tuli, kun voivottelee ja katuu jotain olematonta syntiä.
Kun jostain synnistä on juuri tehnyt parannuksen ja vienyt sen ristille, niin saatana ja oma liha sen jälkeen testaa juuri tuota syntiä. Pommittaa kiusauksilla juuri siinä asiassa. Mutta kiusaukset eivät ole syntiä. Niistä ei pidä syyllistyä eikä hyppiä säikähtäneenä seinille, vaan ne on vain kylmän rauhallisesti jätettävä. Jätettävä ilmaan leijumaan tekemättä niille yhtään mitään.
Kun et lankea noihin kiusauksiin tuon "testiaikana", niin silloin sinun kestokykysi kasvaa tuota syntiä kohtaan ja kiusauskin siitä harvenee.
- pohdiskelija
Parannus on ennen kaikkea oman syntisyyden tajuamista, sen myötä tulee tarve tulla jeesuksen luo. Omin voimin ei synti ihmisestä lähde. Jos jokin jää, niin kylläpä se on Jumalan voimasta, ei omasta voimasta.
- Neiti Karmaiseva
Tuota..olen vähän utelias millä perusteella käsität joogan henkien kanssa seurusteluksi. Käsittääkseni jooga on voimistelua jolla pyritään pitämään keho puhtaana ja terveenä. Henkien kanssa seurustelu minun järjellä tarkoittaa spiritismia ja meediointia. Joogalla ei ole asian kanssa mitään yhteyksiä. Spiritismi ja meediointi ovat täysin kristinuskoisten harjoittamaa hölyn pölyä. Jos jooga on syntiä, niin sitten varmaan on myös hiihto, jalkapallo, jääkiekko ynnä muut harrastukset.
Ei voimistelu ja muu kuntoilu ole syntiä.
Joogassa taas ovat mukana pahat henget. Ruumistaan voi notkistaa muutenkin ja ihminen puhdistuu synnistä vain antamalla syntinä Jeesuksen kärsittäviksi ja ottamalla Häneltä vastaan ilmaiseksi sijaiskärsimyksen puolestaan.
Tae kwon do:ssakin otin joskus yksityistunteja Korealaiselta opettajalta ja siihen liittyi pahoja henkiä samoin kuin karateen ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174166
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842459Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731607Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231157Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42902- 171894
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 104860
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810