No voi h****tti s***ana!

4x4classic

Toin siis käytetyn maastoauton jossa on voiman ulosotto. Perehdyin sääntöihin. Eli k.o. autot olivat ennen verottomia. Toin siis tarpeeksi vanhan (-80) jotta autoveroa ei tulisi ollenkaan. Auto on kuin uusi. Ollut aina tallissa ja 100% alkuperäiskunnossa ja ruosteeton. Helmi siis. Ajettu 40t km.

Mutta lue ja hämmästy:

Kun vein auton tullille (maailman paras tulli omien nettisivujen mukaan) minulle ilmoitettiin että se on sitten 29% veroa auton Suomiarvosta.
Minä: miksi? Eikö 80-mallinen ole veroton?
Tulli: oli silloin, mutta koska voidaan olettaa, että vanhojen maastureiden arvot nousi silloin kun uusille tuli autovero, voidaan todeta että vanhoissa on myöskin n.k. "virtuaalinen" autovero teoriassa.

Siinä vaiheessa päätin, että vihaan tätä maata loppuikäni.... Minut oli huiputettu. Kun soitin tulliin ennen matkaa ja ennen ostoa, minulle kerrottiin että ainoastaan vastaavan auton vero silloin kun se oli uusi kannettaisiin eli 0% vero vanhalle maasturille.

Lisäbonuksena: 29% lasketaan nyt vanhan maasturin NYKYarvosta... Ja koska oletetaan ja todetaan tylysti että niiden hinnat ovat NOUSSEET koska sittemmin niitä aloitettiin verottaa, myöskin niiden hinta on korkeampi kuin pitäisi olla. Plussabonuksena tulli totesi että "kappas; vain 40t km". Mutta jos autosi on ajettu paljon niin tulli ei katso korkeaa lukua vaan toteaa että todellisuudessa sillä on ajettu vain 18tkm vuodessa. Miksi moinen ristiriita?

Extrasuperbonuksena minun yksilö on niin hyvässä kunnossa, että arvo nousi 15000 Euroon maailman parhaan tullin toteamana. Ei perusteluita, ei selityksiä. Ole hyvä ja maksa. 4350 Autoveroa plus alv 957 eur verolle = 5307 Euroa

Tämä summa siis Suomen valtiolle vaikka minulle uskotettiin että maksettavaa on NOLLA euroa.

Ainoat vaihtoehdot: maksa tai jätä auto rekisteröimättä.

Arvaa, olenko jatkossa rehellinen missään asiassa kun asioin tämän PASKA-valtion kanssa? Hyi h****tti soikoon!

30

5037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verottajan kätyri

EI muuta kuin valitusta sisään. Tulut takuuvarmasti saamaan omasi korkojen kera takaisin.

Laitapa tarkemmat speksit, niin voidaan ruotia lisää.

Siis verotusarvo ym?

• 4x4Classic

Kuin uusi Range se on. Laitoin jo edellisessä viestissä tullin keksimää verotusarvoa eli 15k Eur.

En minä halua valittaa. Tajuatko? Haluan oikeudenmukaisuutta alusta asti! Jos olivat silloin 1980 verottomia ja minulle sanotaan tullissa puhelimitse että näin on niin silloin sen pitää olla niin. Tai onko tämä joku ihmeen keskiafrikan heimodemokratia?

Jos tuon 1980 mallisen niin sen tulee olla veroton, piste. Minkä ihmeen takia yhtäkkiä kun seisot luukulla sinulle ilmoitetaan 29% veroa? Perustelut? Miksi juuri 29%.

Minä haluan tietää verokustannukset centilleen ennen kuin tuon = läpinäkyvyyttä. Koko tuonnin idea minun kannalta oli se, että tuon niin vanhan maasturin ettei mene veroa. En minä muuten olisi maasturia tuonut tähän onnettomaan h****tin Pohjolan Kuubaan.

Verottavatko tuo jumalaton paskatulli myöskin -57 ja vanhempia 29% verolla vaikka autot silloin olivat verottomia?
        Miksi viranomaisen sana ei pidä? Miksi sanovat jotain, ja sitten peruvat tai kieltävät sen kun h-hetki tulee?

Tulen kostamaan valtiolle, se on ihan selvä. Se 5307 Eur tulen tavalla tai toisella "ottamaan takaisin", vannon sen.

• verottajan kätyri
        4x4Classic kirjoitti:

Kuin uusi Range se on. Laitoin jo edellisessä viestissä tullin keksimää verotusarvoa eli 15k Eur.

En minä halua valittaa. Tajuatko? Haluan oikeudenmukaisuutta alusta asti! Jos olivat silloin 1980 verottomia ja minulle sanotaan tullissa puhelimitse että näin on niin silloin sen pitää olla niin. Tai onko tämä joku ihmeen keskiafrikan heimodemokratia?

Jos tuon 1980 mallisen niin sen tulee olla veroton, piste. Minkä ihmeen takia yhtäkkiä kun seisot luukulla sinulle ilmoitetaan 29% veroa? Perustelut? Miksi juuri 29%.

Minä haluan tietää verokustannukset centilleen ennen kuin tuon = läpinäkyvyyttä. Koko tuonnin idea minun kannalta oli se, että tuon niin vanhan maasturin ettei mene veroa. En minä muuten olisi maasturia tuonut tähän onnettomaan h****tin Pohjolan Kuubaan.

Verottavatko tuo jumalaton paskatulli myöskin -57 ja vanhempia 29% verolla vaikka autot silloin olivat verottomia?
        Miksi viranomaisen sana ei pidä? Miksi sanovat jotain, ja sitten peruvat tai kieltävät sen kun h-hetki tulee?

Tulen kostamaan valtiolle, se on ihan selvä. Se 5307 Eur tulen tavalla tai toisella "ottamaan takaisin", vannon sen.

"En minä halua valittaa. Tajuatko? Haluan oikeudenmukaisuutta alusta asti!"

Tajuan, mutta minkäs teet?

"Jos olivat silloin 1980 verottomia ja minulle sanotaan tullissa puhelimitse että näin on niin silloin sen pitää olla niin."

Mitäs menet soittelemaan. Viranomaiseen otetaan yhteyttä vain ja ainoastaan kirjallisesti ja sekin vielä kirjaamon kautta. Ainoa oikea osoite tullin kanssa kommunikoimiseen on Tullihallituksen kirjaamo. Osoite [email protected]

"Tai onko tämä joku ihmeen keskiafrikan heimodemokratia?"

Ei, tämä on sosiaalidemokratiaa.

"Jos tuon 1980 mallisen niin sen tulee olla veroton, piste. Minkä ihmeen takia yhtäkkiä kun seisot luukulla sinulle ilmoitetaan 29% veroa? Perustelut? Miksi juuri 29%."

Samaa mieltä. Perustelut saat kun lähetät vaatimuksen tuonne kirjaamoon.

"Tulen kostamaan valtiolle, se on ihan selvä. Se 5307 Eur tulen tavalla tai toisella "ottamaan takaisin", vannon sen."

Suosittelen edelleen valittamista ja mahdollista tutkintapyyntöä poliisille päätöksen tehneestä tulliviskaalista.

Toinen vaihtoehto lienee räjäyttää Rangessa tuhannenkilon autopommi kesken Heinäluoman vaalitilaisuutta. En tosin suosittele.

• 4x4Classic
        verottajan kätyri kirjoitti:

"En minä halua valittaa. Tajuatko? Haluan oikeudenmukaisuutta alusta asti!"

Tajuan, mutta minkäs teet?

"Jos olivat silloin 1980 verottomia ja minulle sanotaan tullissa puhelimitse että näin on niin silloin sen pitää olla niin."

Mitäs menet soittelemaan. Viranomaiseen otetaan yhteyttä vain ja ainoastaan kirjallisesti ja sekin vielä kirjaamon kautta. Ainoa oikea osoite tullin kanssa kommunikoimiseen on Tullihallituksen kirjaamo. Osoite [email protected]

"Tai onko tämä joku ihmeen keskiafrikan heimodemokratia?"

Ei, tämä on sosiaalidemokratiaa.

"Jos tuon 1980 mallisen niin sen tulee olla veroton, piste. Minkä ihmeen takia yhtäkkiä kun seisot luukulla sinulle ilmoitetaan 29% veroa? Perustelut? Miksi juuri 29%."

Samaa mieltä. Perustelut saat kun lähetät vaatimuksen tuonne kirjaamoon.

"Tulen kostamaan valtiolle, se on ihan selvä. Se 5307 Eur tulen tavalla tai toisella "ottamaan takaisin", vannon sen."

Suosittelen edelleen valittamista ja mahdollista tutkintapyyntöä poliisille päätöksen tehneestä tulliviskaalista.

Toinen vaihtoehto lienee räjäyttää Rangessa tuhannenkilon autopommi kesken Heinäluoman vaalitilaisuutta. En tosin suosittele.

Olin monta kertaa kirjeitse yhteydessä tulliin. Kuten kaikki muut jotka ovat olleet jo tietävät, jokainen vastaus tullilta päättyy lauseella:

"Tämä ei ole valtiota sitova vastaus"

Minkäs teet? Luulin, että minulle kuitenkin kerrotaan totuutta eikä satuja. On sentään valtion virasto tuo tulli.

Nyt tiedän. Ja tämä tapaus oli minulle herätys ja sai minussa esille uusia sivuja. Sanotaanko että uusi käänne asenteessani valtiota kohti.

En enää puolustaisi tätä maata. Ja jos 1918 toistuisi, tietäisin minkälaisia tyyppejä lähtisin hakemaan oikeuden eteen. OMAN OIKEUDEN eteen.

PS Mikä haloo nousisi, jos minä vastaisin jokaisessa veroilmoituksessa valtiolle: "tämä ei ole minua sitova ilmoitus".

Miksi valtiolla on oikeutta kohdella sinua eri lailla kuin sinä heitä?

• joukkoon...

..ja vilpitön osanottoni.

Tullin toiminta on uskomatonta puoskarointia niin tässä kuin monessa muussakin tapauksessa. Toiminnan seurauksena on yleinen moraalin ja lainkuuliaisuuden rapautuminen. Ja siitä aiheutuvat kustannukset maksamme me kaikki.

Tullin maine on jo nyt ryvettyneisyydessään vertaansa vailla - kyseessä on todellinen mätäpaise hallinnonalojen joukossa. Tämä tietäen kirjoituksesi ei yllätä yhtään.

Ohjeistus sanoo, että autoveroilmoituksen ja -veropäätöksen poiketessa toisistaan, tulee päätös PERUSTELLA. Ja oikeuskanslerin moitteiden seurauksena tulee perustelut esittää ENNEN veron määräämistä.

Ehdotan että pyydät kaikki perustelut kirjallisena ja niin että jokainen veron suuruuteen vaikuttava tekijä on selvitetty - ennen kuin maksat mitään. Maksaminen tarkoittaa asiasi siirtämistä mappiin Ö. Muista että perustuslakiin on kirjattu ehdoton oikeus saada perusteltu päätös sinua koskevissa päätöksissä.

Jos auto on vanha, pyydä tullia näyttämään toteen että ajokilometrimäärä on todellakin 40tkm tai vastaavasti käyttämään vuotuista ajosuoritetta.
      Sinullahan jäi vahingossa nolla pois autoveroilmoituksesta!

( Voin muuten ennustaa mitä tapahtuu seuraavaksi: tulli lähettää sinulle PÄIVÄÄMÄTTÖMÄN kirjeen jossa ympäripyöreästi perustelee toimintaansa.
      Kun penäät tarkempaa selostusta puoskaroinnin yksityiskohdista, saat lakonisen ilmoituksen siitä että autoverotuksesi ensimmäinen vaihe on päättynyt ja että valitusmahdollisuus on olemassa )

Ota kuitenkin, asian ollessa näin tuore, yhteys suoraan valituksia käsittelevään osastoon. Ja ole sitkeä. Pyydä ja vaadi että tuore tapaus numero xxxxx plokataan jonosta käsittelyyn koska käsittelyssä on tapahtunut virhe. Valituksia käsittelevä osasto ojentaa mielellään ensiverotusportaassa tupeksivia tolloja.

Mene portaita niin ylös kuin tarvitsee. Tullihallituksen verotusosasto on korvaamaton apu: sieltä löytyvät esimiehet ja asiantuntijat sinun tapaukseesi - ei verotusta toimeenpanevasta elimestä, joka räkii päätöksiään sinne tänne.

Kun saat ilmoituksen siitä että Tulli viranomaisaloitteisesti alentaa veroasi yhden prosentin (jotta olisit hiljaa) - älä suostu.
      Äläkä maksa. Ennenkuin viivästyskorot alkavat juosta on peliaikaa enemmän kuin uskotkaan. Ja viivästyskorothan maksetaan takaisin ennakkotapauksen mukaisesti silloin kun vero on väärin määritetty.

Lähetä kirjeesi sellaisena kuin se tässä on, eduskunnan oikeusasiamiehelle. Ja vaikka jokaiselle tullijohtajalle jonka e-mail osoitteen saat jostain plokattua. Asiasta meilaaminen ei ole spammia.

Tv:n ajankohtais/tutkivan journalismin ohjelmat eivät autoverotuksesta mesoa koska asiantuntemus puuttuu. Lähetä ( ja lähettäkää ) siis kirjeesi sinnekin, tarpeeksi monesta tapauksesta kertyy vahva näyttö.

Ja lopuksi - kun väsyt em toimintaan, jätä sen verran paukkuja talteen, että jaksat kirjoittaa kattavan autoverovalituksen ( jonka laatimisessa auttaa koko siihen astisen prosessin tarkka dokumentointi )

Tulli luottaa edelleenkin härskisti siihen että ihan kaikki ei jaksa valittaa. Jaksa sinä - niin me muutkin jaksamme.

• Virontuoja II
    • ÄLÄ LUOVUTA

Valitusta peliin, raastupaan.

• Tämä on rikos, ei syrjintää

eli peru koko homma ja vie muualle tullattavaksi. Ja pyydä muuten tuon laskelman tehnyttä tullivirkailijaa näyttämään autoverolaista se kohta, jossa määritellään ns. virtuaalinen autovero "olettaa, että vanhojen maastureiden arvot nousi silloin kun uusille tuli autovero, voidaan todeta että vanhoissa on myöskin n.k. "virtuaalinen" autovero teoriassa". JOs ko. kohtaa ei ole laissa, virkamies syyllistyy virka-asemansa väärinkäyttöön ja siis rikokseen. Pelkkä valitus päätöksestä ei siis riitä poistamaan ko. tullivirkailijaa tehtävistään.

• virolaine

Nostin syyte poliisissa Vaasan autoverotajan vastaan tuplaalv-in kiristyksessa,mutta Vaasan poliisi ei ottanut asia tutkitavaksi,sanoitin,että haasta oikeuteen,mutta tulli on nostanut minun vastaan rikossyyten veropetoksesta!

• khmmtuota

"Tulli: oli silloin, mutta koska voidaan olettaa, että vanhojen maastureiden arvot nousi silloin kun uusille tuli autovero, voidaan todeta että vanhoissa on myöskin n.k. "virtuaalinen" autovero teoriassa.
      "

Tämä pitäisi saada kirjallisena. Autoveron laskun jälkeen ostetuissa autoissahan tuo virtuaalisuus pitäisi mennä vastaavasti toisinpäin ja tätä voisi käyttää uudempien autojen verovalituksissa

• on laskettu

???????????????

• ylitarkastaja
        on laskettu kirjoitti:

???????????????

Lamavuonna 1993 lanseerattiin käyttömaksu ja silloin autoveroa alennettiin, tosin devalvaatiot söivät edun. Seuraavan kerran autoveroa laskettiin 2003 Siilin tuomion jälkeen.

• lakiin

Suomen perustuslain mukaan kaikkien verojen pitäisi perustua lakiin. Käytännössä tulli perii kuitenkin "virtuaaliveroja" ja viisveisaa oikeusvaltion periaatteista.

• oikeasti?
        ylitarkastaja kirjoitti:

Lamavuonna 1993 lanseerattiin käyttömaksu ja silloin autoveroa alennettiin, tosin devalvaatiot söivät edun. Seuraavan kerran autoveroa laskettiin 2003 Siilin tuomion jälkeen.

Vai oliko silmänkääntötemppu? Verotuksen perusteita toki muutettiin, mutta laskiko verotus "aikuisten oikeesti"?

• ylitarkastaja
        oikeasti? kirjoitti:

Vai oliko silmänkääntötemppu? Verotuksen perusteita toki muutettiin, mutta laskiko verotus "aikuisten oikeesti"?

Ymmärtääkseni 1993 ei muutettu perusteita, vaan aivan yksinkertaisesti alennettiin veroprosenttia.

Vuoden 2003 alennuksesta en mene takuuseen. Ainakaan Volvojen kohdalla ei voida puhua verotuksen keventämisestä, kaiketi..

• lauseeseen kiteytyy

"Tulli: oli silloin, mutta koska voidaan olettaa, että vanhojen maastureiden arvot nousi silloin kun uusille tuli autovero, voidaan todeta että vanhoissa on myöskin n.k. "virtuaalinen" autovero teoriassa."

Tuohon lauseeseen kiteytyy suomen autoverotuksen tila . Moni asia perustuu tullin puolelta olettamukseen , ei mihinkään faktaan. Pienen penkomisen jälkeen asioiden oikea laita alkaakin paljastua. Sama homma näiden veroprosenttien kanssa , perustuu olettamukseen , että kaikista malleista on myyty joka kuukaudelle se "karvahattu" malli .NÄIN EI OLE , siksi taulukoista löytyy aivan järjettömiä juttuja. Kaiken huipuksi tulli tietää tämän , mutta ei suostu ilman valitusta korjaamaan tietoja ...

• Juhani Aalto

Laissamme on näin
      Ennen 1.11.1993 maahantuodut maastohenkilöautot
      ovat olleet kokonaan verovapaita.
      Tapauksessasi on todennäköistä että
      tullivirkailija ei ole tiennyt asiaa.
      Pyydä oikaisu virkamiestyönä,käy yleensä
      soittamalla päätöksen tehneelle virkailijalle.
      Finbenz Oy
      Juhani Aalto

• 3 tuonut

Maasturin tuonnissa on tärkeää, että käy ENNEN tullausta rekisteröintikatsastuksessa. Tällöin voi osoittaa tullille että kyseessä on M1G-luokan ajoneuvo, joka täyttää aikanaan verovapauden ehtona olleet vaatimukset (voiman ulosotto, lukko vähintään yhdellä vetävällä akselilla, nelipyöräveto jne vanhat vaatimukset).

Tullin on paha lähteä omana virkamiestyönä päättämään, täyttääkö ajoneuvo ajan vaatimukset ja onko se "oikeutettu" alempaan veroon (tässä tapauksessa 0-veroon).

Mikäli verovelvollinen ei osoita tullille ajoneuvon teknisiä ominaisuuksia, verottaa tulli auton oletusarvoisesti niin kuin se olisi täyden veron henkilöauto!!!

Katsastuskonttorin lapulla liitettynä OIKAISUPYYNTÖ tullille. Valitus vie turhan kauan ...

• Tullipiiri
        3 tuonut kirjoitti:

Maasturin tuonnissa on tärkeää, että käy ENNEN tullausta rekisteröintikatsastuksessa. Tällöin voi osoittaa tullille että kyseessä on M1G-luokan ajoneuvo, joka täyttää aikanaan verovapauden ehtona olleet vaatimukset (voiman ulosotto, lukko vähintään yhdellä vetävällä akselilla, nelipyöräveto jne vanhat vaatimukset).

Tullin on paha lähteä omana virkamiestyönä päättämään, täyttääkö ajoneuvo ajan vaatimukset ja onko se "oikeutettu" alempaan veroon (tässä tapauksessa 0-veroon).

Mikäli verovelvollinen ei osoita tullille ajoneuvon teknisiä ominaisuuksia, verottaa tulli auton oletusarvoisesti niin kuin se olisi täyden veron henkilöauto!!!

Katsastuskonttorin lapulla liitettynä OIKAISUPYYNTÖ tullille. Valitus vie turhan kauan ...

Jos ole verottanut autosi Eteläisen tullipiirin alueella , ota suoraan yhteyttä ETP:n "korjausyksikön" päällikköön Markku Partaseen. Homma toimii nopeiten hänen kauttaan .

• ylitarkastaja
        3 tuonut kirjoitti:

Muuten totta, mutta valituksetkin käsitellään ensin oikaisupyyntönä ja vasta sen jälkeen siirretään hallinto-oikeuteen.

Pelkän oikaisupyynnön perusteella annetusta päätöksestä verovelvollisen täytyy itse tehdä valitus hallinto-oikeuteen.

Eli periaatteessa molemmat käsitellään samassa tahdissa.

• ...AA-HAA-RUH-HAH-HAA-HAA!
        Tullipiiri kirjoitti:

Jos ole verottanut autosi Eteläisen tullipiirin alueella , ota suoraan yhteyttä ETP:n "korjausyksikön" päällikköön Markku Partaseen. Homma toimii nopeiten hänen kauttaan .

USKOMATTOMAN, KÄSITTÄMÄTTÖMÄN JA PÖYRISTYTTÄVÄN HIENOA ETTÄ MAINITSET NIMELTÄ JUURI SEN URPON JA AASIN JOKA MINUN ASIASSANI TÖPEKSI KUIN VIIMEISTÄ PÄIVÄÄ. KIITOS SINULLE!

• KIRJOITTELEE..
        ylitarkastaja kirjoitti:

Muuten totta, mutta valituksetkin käsitellään ensin oikaisupyyntönä ja vasta sen jälkeen siirretään hallinto-oikeuteen.

Pelkän oikaisupyynnön perusteella annetusta päätöksestä verovelvollisen täytyy itse tehdä valitus hallinto-oikeuteen.

Eli periaatteessa molemmat käsitellään samassa tahdissa.

VIELÄ TÄNNE JA VIRKA-AJALLA!

• Olet oikeasssa
        ...AA-HAA-RUH-HAH-HAA-HAA! kirjoitti:

USKOMATTOMAN, KÄSITTÄMÄTTÖMÄN JA PÖYRISTYTTÄVÄN HIENOA ETTÄ MAINITSET NIMELTÄ JUURI SEN URPON JA AASIN JOKA MINUN ASIASSANI TÖPEKSI KUIN VIIMEISTÄ PÄIVÄÄ. KIITOS SINULLE!

Hän on juurikin se URPO , ja valitettavasti oikaisu homma kulkee hänen kauttaan , jos olet autosi verottanut ETP:n alueella 8~(
        On juurikin niitä ihmisiä tuolla tullissa , jonka suusta löytyy 100% varmasti peräpukamia. Suoltaa tosiaan sen verran sitä itseään .

No , sinulle ei sitten jää kuin valitusvaihtoehto , pitkä tie kuljettavaksi ja palautukset makoilevat huonolla kotolla valtion tileillä ..

• Nimetön
        Olet oikeasssa kirjoitti:

Hän on juurikin se URPO , ja valitettavasti oikaisu homma kulkee hänen kauttaan , jos olet autosi verottanut ETP:n alueella 8~(
        On juurikin niitä ihmisiä tuolla tullissa , jonka suusta löytyy 100% varmasti peräpukamia. Suoltaa tosiaan sen verran sitä itseään .

No , sinulle ei sitten jää kuin valitusvaihtoehto , pitkä tie kuljettavaksi ja palautukset makoilevat huonolla kotolla valtion tileillä ..

Meni puolivuotta oikaisussa. Summa oli n.3500e minulta väärin perittyä ja ruhtinaaliset n. 10e korkoo!.

Jätäppä maksamatta siihen suuntaa peritää 9% vai oliko se nyt 9,5% korko!.

Onko kukaan valittanut tuosta korosta.
        Toiseen suuntaa toimii 0,5% korko ja toiseen suuntaan 9,5% korko.

EI NIMITTÄIN KESTÄ PÄIVÄN VALOA TUOKAAN MENETTELY EU:SSA.

ASIASTA PITÄISI LÄHETTÄÄ VAIN KANTELU EU:n.

• ylitarkastaja
        ...AA-HAA-RUH-HAH-HAA-HAA! kirjoitti:

Tulliviskaali voisi lukea oman firmansa sivuja:

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/02_Kaytetyt_ajoneuvot/Vanhat_autoverolait/index.jsp

Sieltä löytyy mm. seuraavaa:

"Maastohenkilöautot

Maastohenkilöautot olivat verovapaita 31.10.1983 asti. Marraskuun 1983 alusta lähtien maastohenkilöautoista kannettiin alennettua veroa 30 % hankinta-arvosta. Maastohenkilöautojen alennettu vero oli 50 % hankinta-arvosta 1.8.1990 alkaen. Maastoautojen veroetu poistui 3.5.1993, jonka jälkeen ne on verotettu kuten henkilöautot. Maastohenkilöauton verovapaus tai alennettu vero edellyttää ensimmäisen käyttöönottoajankohdan teknisten vaatimusten täyttymistä."

• siellä .....
        Tullipiiri kirjoitti:

Vai on siellä eteläisessä tullissa oikein nimetty päällikkö näille valituksille. Mahtaa niitä olla aika paljon kun piti oikein päällikkö nimetä.

Marko Koski, tulli.

Milloin vedät autoverotuksesta omat johtopäätöksesi ja toteat epäonnistuneesi viranhoidossa ja eroat. Seuraajasi voi yrittää korjata tehtyjä virheitä ja maailman parhaan tullin menetettyä mainetta ja auktoriteettia takaisin.

• auto

ei täyttäisi täysverottomuuden ehtoja, mutta on yli 25-vuotias, se tulisi verottaa 0,8%/käyttökuukausi-prosenttisäännön mukaan. Jos uusi vastaava maksaa 100te, on 25-vuotiaassa verusarvoa jäljellä n.8% eli 8000e. Tästä sitten autoveroa 29% elv. Tuotavan auton suomiarvolla ei ole mitään merkitystä veroon.

• Mr. TDI

KAtsopa Tullin nettisivulta: "yli 25-vuotiaiden autojen verotus".....
      Tämähän on TÄYTTÄ SIKAILUA JA STASI-MIELIVALTAA.

• Otsasuonet pullistelee

Itse olen tuonut noin 70 kpl -93 ja alle verottomia pakettiautoja. Yhdestäkään en ole maksanut mitään virtuaaliveroja. Vaikka sama periaaate on varmaan toiminut silloin vuonna -93 kun pakut tuli verollisiksi.

Ompa härskiä sanon vaan!!!!!!

• Pelleilyä

No just...

Pienestä pitäen minullekin on syötetty sitä isänmaa propaganda, siniristilippu ja joutsenmerkki. Muka lottovoitto syntyä Suomeen. Ja paskat ei se niin mennytkään. Suomeen syntyminen on todellisuudessa kuusi oikein ja varanumero. Todellinen lottovoitto on syntyä Sveitsiin, Norjaan tai Ruotsiin. Sveisissä 6 vuotta asuneena minulla on vahva vertailupohja. Tähän tietysti joku suomivääräleuka alkaa vääntämään naisten äänioikeudesta ym. Tänä paivänä asia vain on niin yksinkertainen että autoilussa, ympäristöasioissa ja kansalaisten yhdenvertaisessa kohtelussa ja korruption määrässä Sveitsi on numero ykkönen ja Suomi sijalla 7. Auto ja liikenne ja ympäristö -listalla Suomen sijoitus on 107.

Harmi että asiat menee näin. Muuten niin ihana paikka kesällä. Jumalantärkeät tsaarinajat virkamiehet eivät Suomessa palvele kansalaista, niin kuin pitäisi, varsinkin kun kansalaiset heidän palkkansa veroista maksavat. Virkamies on Tsaari, kaikkien veroalaimaisten yläpuolella. Oikeudenmukaisuudella ei ole sijaa. Tämä syö kansalaisten kunnioitusta auktiriteetteja kohtaan ja kääntyy jossin vaiheessa kaikkien tappioksi.

Olen kokenut tulleeni huijatuksi muuttoautoasiassa, ja muutamassa tuontiautossa. Ihan huomaamattani yritän joka paikassa kiertää veroja kokematta pienintäkään tunnontuskaa.

Onnenpotku että sentään liityttiin EU:hun, jos tätä kautta asiat oikenisivat sadan vuoden sisään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3250
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      96
      1488
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      52
      855
    Aihe