Koti valkaisu, vetyperoksidi 30%

Smile

Olisi tuossa pullo puhdasta 30% vetyperoksidia.
Joskus ostettu valkaisu paketti, jossa karbamidiperoksidia 22% ja muita ”hoitavia” aineita.
Voisiko sitä sekoittaa tuon ruiskun sisältämän karbamidiperoksidin kanssa, jolloin saisi suht vahvaa valkaisuainetta?

Luin myös jostain "reseptin":
vetyperoksidi ja natriumbikarbonaatti tahnaksi ?
Miten ph arvot jne eikös ruokasooda ole ph neutraloija vai syöpyykö hampaat, ikenet?

Tähän voisi joku kemiaa tai muuten asiasta tietävä vastata.

16

10050

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • calmato

Kuulostaa aika rankoilta aineilta. Suun huuhtomiseen käytettävä vetyperoksidi on apteekin suuvedessä paljon laimeampaa, olisko alle 5%. Ruokasoodassa on niin rankkoja hankaavia aineita, että ei ei.

Suosittelen käyntiä hammashoitajalla. Hän pystyy poistamaan värjäytymät ja hammaskiven turvallisin menetelmin. Hinta on pienempi kuin hammaslääkärillä käynti ja tulokset säilyvät ainakin puoli vuotta, jos pesee hampaat kahdesti päivässä ja tikuttaa tai käyttää hammaslankaa.

• Sussu83

Älä oikeasti lähde leikkimään tuollaisilla aineilla kotona (limakalvot palaa!!!!)
      Jos oikeesti haluat valkoiset hampaat käy ammattilaisilla! Voin itse kokemuksesta ainakin suositella Helsingissä sijaitsevaa Hollywood Smile nimistä paikkaa. Kävin itse n.1,5 vuotta sitten ja vieläkin hampaat on valkoiset. käy tsekkaa kotisivut www.hollywoodsmile.fi

• nimessä!

30 % vetyperoksidi polttaa ikenet välittömästi! Vetyperoksidi natriumperboraatti on valkaisutahna juurihoidetuille hampaille. Ei sovi eläville, eikä sitä enää käytetä juurihoidetuillekaan, koska kaupalliset valmiit valmisteet ovat paljon parempia.

• suussa...

Kirjoittelen tässä muotit suussa, joissa on 35% karbamidiperoksidia. Ei todellakaan kannata lähtä itse sekoitteleen!! Tilasin tän aineen netin kautta ja hyvin on toiminut.

• karbamidiperoksidia

jota sinulla on ? Pitäisi toimia ihan hyvin valkaisuun, kannattaa valkaista vain vähän kauemmin. Ja pitäisi olla muotit ettei ikenet valkaistu. Ruokasoodaa voi kylläkin käyttää silloin tällöin värjäytymien poistoon (kysyin hammaslääkäritä tänä vuonna, hän sanoi ettei liian usein) ja pitää myös huuhdella hyvin. Tässä on joku aikaisemmin esittänyt reseptin jossa sitruunamehusta ja ruokasoodasta tehdään tahna. Mutta tämä ei siis valkaise oikeastaan, siihen tarvitaan noita peroksideja.

• .....

30% vetyperoksidi ei ole puhdasta vaan 30-prosenttista. Kolmekymppinen tekee sormenpäihinkin valkoiset läikät, joten tehokasta se varmasti on, vaikkakin syövyttävää. Vetyperoksido, H2O2 hajoaa helposti hapeksi ja vedeksi, ja valkaisuhan perustuu vapaaseen happeen. Peroksidit ovat vahvoja hapettimia, myös karbaamiperoksidi. Veikkaan, että varmasti syöpyy. Tosin eläinten luitakin valkaista vetyperoksidilla.

Ruokasooda, natriumvetykarrbonaatti, NaHCO3 ei ole varsinaisesti pH:ta neutraloiva aine, vaan heikko emäs. Vetyperoksidi on neutraali yhdiste, pH = 7. Moni aine hajottaa vetyperoksidin katalyyttisesti: Veri, mangaani, ehkäpä ruokasoodakin...

• Smile

Tutkin asiaa, esim.http://clik.to/valkaisu
      Täällä on "faktaa", jonka mukaan hammaslääkärit kyllä käyttävät noinkin vahvaa hydrogen peroxidiä, ilman kiillevaurioita.
      30 % HP = 90% KP

Jos nyt hieman sekoitan 30% vetyperoksidia vanhempaan karbamidi 22% seokseen, niin ei pitäisi olla haitallista,eihän ??
      Olisiko 30min hyvä aloitus ??
      Lusikat on "täydelllisesti" muotoiltu, ettei ikenille tököttiä pääsisi.

Puolesta ja vastaan voipi kommentoida, jos asiasta enemmän tietoa löytyy.

• käytetään

vahvaa vetyperoksidia, mutta vastaanottovalkaisussa suojataan ikenet erittäin tarkkaan! Jos ainetta pääsee hiukkasenkin ikenelle, se palaa, usko pois. Vastaanotolla valkaisuaine levitetään suoraan hampaille, ei laiteta lusikkaan. Kyllä lusikasta aina vähän ikenille menee, varsinkin jos geelin koostumusta muuttaa liuoksella juoksevammaksi. Toivottavasti et ehtinyt kokeilla ja vahingoittaa itseäsi.

• Hanu

Hei!

Minun alahampaani tummuvat Corsodyl-kuurin aikana pahasti. Etupuolelta ne ovat kellanruskeat ja suun sisäpuolelta lähes mustat. Kaapissa olisi 3%:sta vetyperoksidia. Jos purskuttelen sillä, lähtisikö "rusketus". Vai pitäisikä sitä laappia hampaisiin esim. pumpulipuikolla. Sehän on sen verran mietoa, ettei se varmaan ikeniä pilaa.

• Ruokasooda

Tuohon peroksidiin en osaa ottaa kantaa, mutta olen itse vuosia valkaissut hampaani kotikonstilla, joka toimii, on turvallinen, helppo ja halpa.

Kastelen hammasharjan, tökkään sen ruokasoodapurkkiin ja harjaan soodalla etuhampaat jotka näkyvät hymyillessä. Sitten perusteellinen huuhtelu, sillä ruokasooda ei ole terveellistä syötävää isompina määrinä. Lopuksi normiharjaus jollain fluoritahnalla.

Ruokasooda on tiukkaa hankausainetta (sopii leivonnan lisäksi hellanpuhdistukseen) ja poistaa kahvi-, tee-, tupakka- yms. tummentumat, mutta ei tietenkään vaikuta hammasluun väriin. Koska ruokasooda on hankausainetta, sitä ei saa käyttää kuin muutaman kerran vuodessa, ettei kiille vaurioidu.

Yksinkertaista ja halpaa.

• soodaasuuhun

onko toiminut

• Ien ei saa vaaleta

Tuosta kontrastista ikenet /hampaat.

Näyttää aika rumalta, jos ikenet ovat värittömät. Vaikka hampaat olisivat valkoiset oikeasti, ne eivät näytä kalpeissa ikenissä valkoisilta. Joissakin maailman maissa pidetään kalpeita ikeniä ratkaisevan rumina.

Tummaihoisten hampaat näyttävät valkoisilta, koska iho on hyvin tumma tai musta. Jopa ikenissä on tummaa pigmenttiä. Onko heillä jopa keinoja saada ikenet tummiksi, en tiedä?

Sama hammas näyttäisi pohjoismaisen suussa ruskehtavalta, mikä tummalla on hohtavan valkeana näyttäytyvä.

Kontrastit luovat värivaikutelmia.

En tiedä, miten ikenet saisi tummemman punaisiksi,silloin hampaat näyttäisivät valkeammilta.
      Itse olen kalpean vaalea ja on hyvin vaikeaa luoda vaikutelmaa hampaiden valkoisuudesta, koska kontrastia ei synny.
      Tietyn sävyiset, ruskehtavan sinertävät (?) tummat huulipunat korostavat valkoisuutta, mutta huulipunan käyttöön en ole totutellut. Miehillehän se neuvo ei käykään. Artistipojat ne vain meikkailevat.

Suhtaudun hyvin varauksellisesti kemiallisiin valkaisuihin jo nuorella iällä. Kyllä hampaan pinta varmaan siitä karhentuu ja himmenee ja muuttua kaiken tummentavan herkemmin imaisevaksi.

Loppuikä onkin sitten jatkuvaa kemikaalivalkaisua tai sitruunan imeskelyä. Hampaat ovat lopulta vain pienet tyngät. Tosin hyvin valkoiset, jos tiuhaan valkaistaan!

• blondie9999

tuliko vaaleet

• zbaga

Toimiiko tuo oikeasti

• jchfji

Oletko kokeillut

• Vetyperoksidia 9%

Samainen Corsodyl-kuuri tummensi hampaat, ei kiva. Kokeilin äsken soodalla harjaamista ja vähän auttoi. Seuraavaksi on 9 %:sen vetyperoksidin vuoro, varovasti pieni määrä laimennettuna veteen. Siitä olisin toivonut kommentteja tänne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe