Olen hommaamassa n.15 K€:n pakua ja transit kiinnostaisi. Kertokaahan kokemuksia ja tyyppivikoja, kun liikkeessä myyjien mukaan ei niissä ole koskaan ollut mitään vikaa.
transit 01-03 kokemuksia
16
13688
Vastaukset
- TeFy
Ei mun transitissa (-03) ole vielä ollut mitään valittamista. Kovaa ajoo vaan. Eikä siinä edellisessäkään mitään isoa ollu vaikka laite olikin vuodelta 1991.
- YrjöJurri
Mulla on aivan 2003 vuoden lopussa ostettu etuveto, matalalla kopalla 2.0L uudella koneella. Ei mitään murheita, auto on hyvä ajaa, hyvät tilat niin ohjaamossa kun takana. Korissa ei näkyvää ruostetta, metallihohtoväri kun uudessa.
Kulutus kaikenlaisessa ajossa noin 8l/100km, talvella kovilla pakkasilla nurkka-ajossa Eberin osuus voi viedä 9l/100km. Ajan aika reippaasti, mutta ajonopeus ei vaikuta kovin paljon kulutukseen, korkeintaan 0.5l/100km.
Kone on turbo-intercooler josta ei ole otettu kun 85HV, vaikka siinä on jakaja pumppu sen voisi lastuttaa hiukka tehokkaammaksi, mutta tuollakin kerkeää täysin muun liikenteen mukaan. Kone on sitkeä, vetää jo alle 1500r/min, aika harvaksi välitetty loota joten kone ei huuda maantienopeuksilla 3000r/min - 120km/h.
Eberi voi oikkuilla mulla on toiminut muuten, mutta keväällä vei sulakkeen, mutta toimi sen jälkeen moitteetta.
Aluksi pitkällä vaihdeseipäällä tuntui vaihdekaavio epämääräiseltä, mutta kun uutuuden karheus hävisi vaihteensiirto toimii moitteetta.
2.0 l DuraTorq DI/TDCi Turbodiesel-koneessa pitäisi olla ketjuvetoinen jakopää, joten näitä hammashihnaongelmia ei pitäisi ilmetä kenelläkään.
Minulla oli tätä nenen Fiat Scudo, tämä PSA-yhtymästä lähtöisin oleva menopeli. Kiva ajaa, mutta armottoman pienet kuskin tilat ja kalliit huollot. 3-vuoden jälkeen jatkuvia sähkövikoja, lukot paskana, etupyärän laakerit ja kykinvaijeri 2-kertaa remontiin 3-vuodessa, poistin ajoneston kun heitti välille jne. - ammattiautoilija
noin 75 oo0 km kohdalla tuli remonttia kun etu pään puslat tai nivelet loppu ei menny leimasta läpi remppa tehty paikallisella merkki korjaamolle hinta oli muistini mukaan 650 euroa vuonna 04 nyt pitää taas kolinaa ajettu noin 100 000 km
eberiä korjailtu lukemattomia kertoja niin edellistä kun tätä vaihdettuakin ei tahdo toimia lukoissa oli alussa vikaa, virtalukossa oli vikaa, mittaristossa oli vikaa olivat pieniä vikoja mutta aina oli auto pois töistä ja aiheutti harmia nyt se on menossa vaihtoon ei ehkä fordiin
- ruostuu
Ostin toukokuussa 2001 uutena Transun ja koin
melkoisen yllätyksen viime vuoden toukokuussa
kun kävin katsastuksessa. Auton kori oli päältäpäin uudenveroisessa kunnossa (55000 km)
mutta pohjassa oli kaikki saumat punaisina.
Panin vahingon kiertoon ja ostin uuden Volkkarin
minkä massautin heti liikkeestä haettuani.
Eli tarkista auton pohjan kunto vaikka olisikin vain kolme-neljä vuotta vanha auto.- onkkelmat
mutta auto on vain reilun vuoden vanha.
- Pakuksi
Juu meillä ruastu pohoja jo kolmessa kuukauvessa ja paketit tippu tielle...otsin uuven Viton ja tervasin koko auton.
- aku-setä
Pakuksi kirjoitti:
Juu meillä ruastu pohoja jo kolmessa kuukauvessa ja paketit tippu tielle...otsin uuven Viton ja tervasin koko auton.
Ei kai nyt sentään 3 kk:ssa ransun pohja ruostu puhki? Edellisessä firmassa oli vm.-83 ransu ja on vieläkin liikenteessä.
Monettt ovaat kehuneet juuri transitin konttia, kun ei ole ylimääräisä "muhkuroita" ja tavaratila on hyvä. Ei kai 3-5 vuotta vanhassa autossa voi olla pohja puhki.
Ensi viikolla ehkä kaupat Transitista??? - rekisteröitymässä
aku-setä kirjoitti:
Ei kai nyt sentään 3 kk:ssa ransun pohja ruostu puhki? Edellisessä firmassa oli vm.-83 ransu ja on vieläkin liikenteessä.
Monettt ovaat kehuneet juuri transitin konttia, kun ei ole ylimääräisä "muhkuroita" ja tavaratila on hyvä. Ei kai 3-5 vuotta vanhassa autossa voi olla pohja puhki.
Ensi viikolla ehkä kaupat Transitista???pakufoorumiin niin voidaan alkaa oikeasti keskustelemaan transiteista. Itse ostin pari kuukautta sitten -01 transitin ja olen tutkinut sen perinpohjin.
- Sigge
Tosi on, että pohja ruostuu.
Meillä käytettiin kaikki -02 malliset ja pari -03 mallistakin uudelleen suojauksessa kun olivat kaikki punaisenaan alustasta. Meillä on näitä käytössä n. 30 kpl. - vanhan veroisia
mitkään tuotteet enää,entiset viat kuitenkin säilytetty.Henryn puljussa ei turhaan oteta virheistä opiksi saati uusia konstruktioita kehitellä.Etupuörän laakerit on alimitoitettu,kytkin ravistaa eikä aina irrota joten välikaasulla joutuu risteyksissä vaihteita arpomaan.Taka-akselissa ei tyhjennystulppaa joten öljynvaihto imemällä.Lieneekö uusissa enää vaihteistossakaan.Marellin laturi aivan hämärä,hihna vinkuu aina.Tankatessa röyhtäisee kintuille.Ajovalot surkeat.Niin on kuin roskalavan äärellä kasattu,osat haalittu sieltä täältä.(globalisaatio teettää).Turkkilaisten saksassa kasaama laatuauto ei pidä sadevettä.Mutta silti voin suositella mallien -77 ja -92 kokemuksella jotka molemmat yhä hengissä.
- m.a
olin Turun Ford-liikkeessä Fiestani takuukorjauksessa ja näin ulkona 2 Transittia joista oli moottori poissa. Olivat melkein uusia.
- jendelli
kun kylmällä laitatte käymään nii käyttää hieman että lämpee tyhjäkäynnillä
- Tarkka autonpitäjä
jendelli kirjoitti:
kun kylmällä laitatte käymään nii käyttää hieman että lämpee tyhjäkäynnillä
Käytössä 03 Transiitti ja perusmalli 75hv 2,0TDI.Mitään ns vikaa ei ole(lamppuja ym tokikin) ollut ja ajettu 115tkm.Eberistä oli mennyt joskus jossain "kantokosketuksessa"johto poikki pohjasta ja eipätuo isohomma ollut liittää päät yhteen ja eristää sieltä kuskinoven kohdilta.Ei mitään etupyörien laakerihuolia tai vaihteiston tahmeuttakaan kesin talvin senjälkeen kun automaattiöljyt alkuperäisten tilalle.Tyhjennystulppa joko on tai ei,riippuu vähän mallista, mutta eikait tuo nykyaikana ongelma ole kun täyttöreiästä pystyy imaisemaan,aivan siis samoin kuin moottoriin pajalla" nykytyyliin"vaihdellaan.Pohjan ruostuminen ei ihmetyttätänyt yhtään!Samoin on suojattu kuin muissakin eli ei mitenkään!TeeSeItse mies ruiskuttaa öljyt itse sillointällöin tai jossei kelpaa niin viepi pajalle pruutattavaksi ihmeainein ja latoo euroja enemmän=)Huolto ja mielellään vielä ennakoiden on se taikasana autoilussa niin eilen,tänään kuin huomennakin,oli lupaukset aineille tai materiaaleille mitä tahansa(ja nehän ovat=).Puolittamalla öljynvaihdot ja kunhan laatuluokitus ok,halvempikin merkki käy..,vaihtamalla ajoissa apuhihnat,jarrunesteet,rasvaamalla lukot,saranat jne saa pelinsä kestämään,eikä pesu/vahauskaan ole myrkkyä.Tekniikka on näissä lujaa ja se KETJUKONE on yksi taikasana Suomen olosuhteissa.Hihna syvältä.Miksiköhän ns laatumerkit eivät käytä hihnaa tai vähin äänin luopuneet...?Halpahan se on ja kestää minkä muuallapäin auton elinkaari eikä edes suunniteltu tekohengitettäväksi...Akut mulla vielä alkup,vaan mennevät vielä vuoden.Biltemasta ainakin löytyy!Jarrut paloineen/kenkineen yhä originaalit,toki putsattu ja nestevaihto=no problems.Varustelu näissä hyvä:ABS,luistonesto.lämmitettävä tuulilasi/peilit/penkki,eberi,turvatyyny(t)...hyvät tilat isollekkin miehelle,tuntee että peltiä muovin sijasta,lämmin,hiukka meluisa minusta satasessa,hyvät valot ja helppo/halpa vaihtaa polttimot(H4),perusmalli ei tykki suoritukyvyltään eli jos rallimies niin 85hv-,renkaat normaalikokoa ja siis järkihintaisia ynnä ilmatilaa tarpeeksi pehmusteena,tavaratila selkeä/vaneroitu/valoin..eli ihan tyytyväinen olen,korjaa/huoltaa normaalityökaluin,nätti,luotettava(Germany made) ja Ford eli saa vaihdossakin jotain/huolto/varaosat kunnossa ja arvatkaa onko seuraavakin Transit?ON!
- T260,cd lisävar.
Tarkka autonpitäjä kirjoitti:
Käytössä 03 Transiitti ja perusmalli 75hv 2,0TDI.Mitään ns vikaa ei ole(lamppuja ym tokikin) ollut ja ajettu 115tkm.Eberistä oli mennyt joskus jossain "kantokosketuksessa"johto poikki pohjasta ja eipätuo isohomma ollut liittää päät yhteen ja eristää sieltä kuskinoven kohdilta.Ei mitään etupyörien laakerihuolia tai vaihteiston tahmeuttakaan kesin talvin senjälkeen kun automaattiöljyt alkuperäisten tilalle.Tyhjennystulppa joko on tai ei,riippuu vähän mallista, mutta eikait tuo nykyaikana ongelma ole kun täyttöreiästä pystyy imaisemaan,aivan siis samoin kuin moottoriin pajalla" nykytyyliin"vaihdellaan.Pohjan ruostuminen ei ihmetyttätänyt yhtään!Samoin on suojattu kuin muissakin eli ei mitenkään!TeeSeItse mies ruiskuttaa öljyt itse sillointällöin tai jossei kelpaa niin viepi pajalle pruutattavaksi ihmeainein ja latoo euroja enemmän=)Huolto ja mielellään vielä ennakoiden on se taikasana autoilussa niin eilen,tänään kuin huomennakin,oli lupaukset aineille tai materiaaleille mitä tahansa(ja nehän ovat=).Puolittamalla öljynvaihdot ja kunhan laatuluokitus ok,halvempikin merkki käy..,vaihtamalla ajoissa apuhihnat,jarrunesteet,rasvaamalla lukot,saranat jne saa pelinsä kestämään,eikä pesu/vahauskaan ole myrkkyä.Tekniikka on näissä lujaa ja se KETJUKONE on yksi taikasana Suomen olosuhteissa.Hihna syvältä.Miksiköhän ns laatumerkit eivät käytä hihnaa tai vähin äänin luopuneet...?Halpahan se on ja kestää minkä muuallapäin auton elinkaari eikä edes suunniteltu tekohengitettäväksi...Akut mulla vielä alkup,vaan mennevät vielä vuoden.Biltemasta ainakin löytyy!Jarrut paloineen/kenkineen yhä originaalit,toki putsattu ja nestevaihto=no problems.Varustelu näissä hyvä:ABS,luistonesto.lämmitettävä tuulilasi/peilit/penkki,eberi,turvatyyny(t)...hyvät tilat isollekkin miehelle,tuntee että peltiä muovin sijasta,lämmin,hiukka meluisa minusta satasessa,hyvät valot ja helppo/halpa vaihtaa polttimot(H4),perusmalli ei tykki suoritukyvyltään eli jos rallimies niin 85hv-,renkaat normaalikokoa ja siis järkihintaisia ynnä ilmatilaa tarpeeksi pehmusteena,tavaratila selkeä/vaneroitu/valoin..eli ihan tyytyväinen olen,korjaa/huoltaa normaalityökaluin,nätti,luotettava(Germany made) ja Ford eli saa vaihdossakin jotain/huolto/varaosat kunnossa ja arvatkaa onko seuraavakin Transit?ON!
Täälläpä näköjään toinenkin yhtä tarkka tyyppi kuin minä=)Ite toiminut ihan samaten autojeni suhteen ja ei ole korjaamoille tarvinnut tiliä kantaa..ite myös silikonikäsittelen jarruletkut/nivelten suojakumit renkaanvaihdon yhteydessä,eikä ikinä ollut vaihtotarvetta tai moitetta konttoreilla,eikä maksa maltaita tämäkään.Ennenvanhaan oli ne niveletkin voideltavissa,valitettavasti ei enää..Lisäyksenä vielä että ainakin omassa -03 Transitissani keskuslukitus kaukosäätimellä,perusmalli tämäkin.Ilmastointi olisi mieleen(siis sellainen joka oikeesti toimii(siis huollettu ja vuodot tukittu),eikä vain koristeena kuten monilla täällä vaikkeivat tiedäkkään=)eli seuraavassa semmoinen jo varmaankin löytyy.Näistäkin henkilöautopuolelta senverta kokemuksia että 2 automaatti-ilm autoa(Citroen/Opel) jotka molemmat vuosivat aineet n.3kk hiipuvasti toimien.Ei löytynyt vikaa/vuotoa useissakaan täytöissä,ihmeteltiin vain ja perskuleen kallis/hieno koriste täytellä ja tutkia huolloissa,kompuran huulitiiviste ois ollut ilmeisin vikakohta ja puoli keulaa purettava$$$.Ei senpuoleen että suomen muutamana hellepäivänä olisin pulassa itse,mutta kun koira usein mukana.Tyytyväinen oon tähän ollut ja kumihihnakoneet kierrän jo kaukaa!Kokemuksia yhdestä Fiatista ja Volsusta,sekä niiden hihnojen antautumisesta talvipakkasella.Vaihtoväliinkin ois ollut vielä toisella 20tkm ja toiseen oli 37tkm sitten merkkihuollossa vaihdettu...Transiitti tuntuu tukevalta ajaa,turvalliselta ja perustekniikka kestävää sekä ne tilat ja penkkikin sopivalta noihin aiempiin verrattuna.Eberi loistokeksintö ajastimineen ja se tuulilasin lämmitys poikaa hikisille työläisille jotka eestaas lumisin jaloin=)Kukin ostaa mitä lystää ja toisille merkki,suorituskyky,mainokset kulutuslukemineen,lisävaloteline ym tärkeitä ja Tojomiehille Rintajoupin pipo/kassi/takki tai pullakaffit huolsikalla joupin piikkiin...
- Raivostuttava kapine
T260,cd lisävar. kirjoitti:
Täälläpä näköjään toinenkin yhtä tarkka tyyppi kuin minä=)Ite toiminut ihan samaten autojeni suhteen ja ei ole korjaamoille tarvinnut tiliä kantaa..ite myös silikonikäsittelen jarruletkut/nivelten suojakumit renkaanvaihdon yhteydessä,eikä ikinä ollut vaihtotarvetta tai moitetta konttoreilla,eikä maksa maltaita tämäkään.Ennenvanhaan oli ne niveletkin voideltavissa,valitettavasti ei enää..Lisäyksenä vielä että ainakin omassa -03 Transitissani keskuslukitus kaukosäätimellä,perusmalli tämäkin.Ilmastointi olisi mieleen(siis sellainen joka oikeesti toimii(siis huollettu ja vuodot tukittu),eikä vain koristeena kuten monilla täällä vaikkeivat tiedäkkään=)eli seuraavassa semmoinen jo varmaankin löytyy.Näistäkin henkilöautopuolelta senverta kokemuksia että 2 automaatti-ilm autoa(Citroen/Opel) jotka molemmat vuosivat aineet n.3kk hiipuvasti toimien.Ei löytynyt vikaa/vuotoa useissakaan täytöissä,ihmeteltiin vain ja perskuleen kallis/hieno koriste täytellä ja tutkia huolloissa,kompuran huulitiiviste ois ollut ilmeisin vikakohta ja puoli keulaa purettava$$$.Ei senpuoleen että suomen muutamana hellepäivänä olisin pulassa itse,mutta kun koira usein mukana.Tyytyväinen oon tähän ollut ja kumihihnakoneet kierrän jo kaukaa!Kokemuksia yhdestä Fiatista ja Volsusta,sekä niiden hihnojen antautumisesta talvipakkasella.Vaihtoväliinkin ois ollut vielä toisella 20tkm ja toiseen oli 37tkm sitten merkkihuollossa vaihdettu...Transiitti tuntuu tukevalta ajaa,turvalliselta ja perustekniikka kestävää sekä ne tilat ja penkkikin sopivalta noihin aiempiin verrattuna.Eberi loistokeksintö ajastimineen ja se tuulilasin lämmitys poikaa hikisille työläisille jotka eestaas lumisin jaloin=)Kukin ostaa mitä lystää ja toisille merkki,suorituskyky,mainokset kulutuslukemineen,lisävaloteline ym tärkeitä ja Tojomiehille Rintajoupin pipo/kassi/takki tai pullakaffit huolsikalla joupin piikkiin...
Eberi on täysin paska lämmitin, 2 vuotta uudesta pelasi, vanhemmissakin autoissa aina hajalla, usein vielä asennettu sellaiseen paikkaan, että huolto on äärimmäisen vaikeaa ja kallista. Eberin purku on hankalaa, lämmittimen pääty oli ruuvattu kasaan pitkäkierteisillä, ohuilla ja senkkikantaisilla ruuveilla, joissa pieni ristikanta, poralla nekin piti avata, kun olivat alumiiniin hapettuneet tietysti kiinni.
- Myös ilmastoinnille
Raivostuttava kapine kirjoitti:
Eberi on täysin paska lämmitin, 2 vuotta uudesta pelasi, vanhemmissakin autoissa aina hajalla, usein vielä asennettu sellaiseen paikkaan, että huolto on äärimmäisen vaikeaa ja kallista. Eberin purku on hankalaa, lämmittimen pääty oli ruuvattu kasaan pitkäkierteisillä, ohuilla ja senkkikantaisilla ruuveilla, joissa pieni ristikanta, poralla nekin piti avata, kun olivat alumiiniin hapettuneet tietysti kiinni.
mulla kyllä pelannut ihan moitteetta 8v ja oisko yksi salaisuus kestävyyteen siinä että käytän säännöllisesti eli pyöräytän myös kesäkeleillä sillointällöin,sekä kohtuudella valitut lämmitysajat eli toisinsanoen reilu puolituntia riittää kovasti talvipakkasella -20 asti,eikä tuota tule kylmemmillä keleillä juuri tielle lähdettyäkkään.Mukavempihan takan äärellä lämmitellä kuin sepelimyllyllä Siperiakeleillä ja lueskella vaikka kirjaa,kauppa ym reissut ehtii kyllä myöhemminkin tai vaikka kipaisee tuohon lähikauppaan=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315660Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283689HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2852479- 1281773
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3831445Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131183
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76952- 115915