Mulla on ollu yläviisurin leikkaushaavassa itsestään sulavat tikit n. viikon mut näyttäs nyt kovasti siltä että hammaslääkäri on sekoittanut langat keskenään. Vai onko normaalia että tikit ovat nyt viikon päästä lähteneet itsestään? Rupesivat vähitellen irtoilemaan, sitten langanpätkät aloivat roikkua ja nyt irtosivat kokonaan. Käsitykseni sulavista tikeistä kun on sellainen että ompeleet todella ovat sulavaa ainesta ja sulavat ikenen sisään, eikä niitä oteta pois. Missä vika??? Kiitos paljon jos joku vastaa!
Itsestään sulavat tikit
5
1527
Vastaukset
- kans
lähti osa tikeistä irti muutaman päivän päästä leikkauksesta. Mut kai niitten pitäisi sulaa ihoon..
- ......
Mulla on aiemmissa viisuri leikkauksissa aina käynyt samoin,ei kai sille mitään voi. Hyvin ovat silti parantuneet =)
Nyt minullakin on taas kolme päivää vanhat tikit ja käy varmaan samoin. Ei ne mulla ole ikinä sulanut, lähinnä irtoillut. - Riepu
Minä olin eilen viisurin poistoleikkauksessa sairaalassa ja jälkitarkistusaika on viikon - puolentoista viikon päästä, jolloin sulamatta jääneet tikit otetaan pois. Eli kyllä ihan hyvin voi olla että viikossa paranee.
Mulla hammaslääkäri repi pari vuotta sitten toisen viisurin alaleuasta vaikka näki röngtenkuvista että juuret oli pitkät ja käyrät. Repi normaalisti melkein puoli tuntia, sitten pyörryin siinä välissä. Sitten ne jatkoi vielä hajottamalla poralla hampaan pirstaleiksi, nyppi ne palaset pinseteillä. sen jälkeen leikkas veitsellä ikenet auki ja otti juuret irti.
Nyt ihmetteli kauheesti, kun sanoin että en tule enää niiden teurastettavaksi, että laittakaa mulle lähete sairaalaan.
Silloin meni melkein kaksi viikkoa ennenkun tikit olivat sulaneet.
Loput tikkien "riekaleet" voidaan hammaslääkärissä poistaa, jos kaikki ei sula.
Ne periaatteessa sulaa loputkin aikaa myöden, mutta voi häiritä vaan paranemista, jos ei liikoja oteta pois.
Ja riippuu varmaan ompeleesta, miten on ommeltu. onko jätetty niitä ompeluksien päitä turhaan.
Vähän kun silmässäkin, multa on aina sulamatta jääneet tikit otettu pois jälkitarkastuksessa. koska ne vaan ärsyttävät silmän punaiseksi, vaikka haava periaatteessa olisikin parantunut. (mulla silmäkin leikattu useampaan kertaan.)- tikitetty
Kun itsellä oli ienleikkaus, tikit olivat kuukauden suussa sulamatta kunnes turhauduin, ja leikkasin itse sen langan pois. Jokatapauksessa ne silti suli epätasaisesti niinkuin viestin alottajallakin
- Anonyymi
Nyt pari viikkoa kun hampaanpoiston monttu ommeltu. Langat roikkuu, mutta monttu umpeutunut. Annan roikkua, kyllä ne siitä katkeilee ajan myötä. En lähde hygienistille niitä pois otattamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1016941- 474626
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542606Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän51978Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101028Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1481007Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911001Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai241837Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30826Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?176736