Nissan Vanette

Tärisee

Missä vika: 200tkm ajettu Vanette Cargoni tärisee ajettaessa 70-90 km/h
-pahimmillaan viitosvaihteella, paitsi alamäessä hellittää
-tärinä lakkaa lähes kokonaan kun painaa kytkimen pohjaan
-tärinä lievempi nelos vaihteella

17

7942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v.anette

      vitosella koneessa on tällöin sen verran vähän kierroksia että lievän tärinän tuntee. Tosin mulla tuo raja on alle 80km/h. Eli tietyllä kuormituksella resonanssia.
      Ja jos joku sanoo että kardaani niin tuskinpa sillä samaa kierrosnopeutta se pyörii ajeli sitten vitosella tai nelosella.

      • katsoa

        Mulla Vanette ensin täristi ja sitten kolisi. Värinä vaihteli riippuen väännöstä.
        Ei se suuri vaiva ole käydä katsomassa miten ne nivelet siellä alla jaksaa.


    • Ristikko

      Kardaanista lähtiisn kylä vikaa hakemaan, ainakin oman vanette cargo kokemuksen pohjalta.
      Eli kertomasi kuulostaa täysin samalta kuin mitä ittellä oli.
      Kardaanin ristinivelet oli kulunu väljälle, ja siitä aiheutui ongelma ainakin itellä.
      Ne ristikot ei ollu kalliit, eli yhteensä tekivät ale 30€. Ovat vaan prässättävät, eli jossain pitää saada kunnolla prässättyä uudet sitten paikoilleen, ja keskitys on oleellisen tärkeä.
      Sillä loppui mulla oikuttelu, ja onneksi niin, sillä kauhutarinoita olin jo ennakkoon kuulut vane cargon kardaanin heikkoudesta, aj joskus kyselin intaa muita osia tilatessa ihan noin ennakkoon, niin sen hinta maahantuojalta on reilut 500€.

      • tärisee

        Tarkistin ristinivelet, vaihdelaatikon pään nivel oli lähes välyksetön ehkä 1/10mm tuntui nivelessä, takapäässä suurempi ehkä 3 kymmenesosa mm.

        Joten kaipa ne kannattaa vaihtaa, katselin Motonetistä ja Biltemasta muttei kummastakaan löytynyt, ehkäpä ne saa autotarvikeliikkestä.

        Kiitos vinkistä


      • pajalla
        tärisee kirjoitti:

        Tarkistin ristinivelet, vaihdelaatikon pään nivel oli lähes välyksetön ehkä 1/10mm tuntui nivelessä, takapäässä suurempi ehkä 3 kymmenesosa mm.

        Joten kaipa ne kannattaa vaihtaa, katselin Motonetistä ja Biltemasta muttei kummastakaan löytynyt, ehkäpä ne saa autotarvikeliikkestä.

        Kiitos vinkistä

        Kauhistelin kanssa Nissanin kardaanin varaosahintaa.
        Otin itse irti laipoista ja vein Turkuun sellaiseen firmaan kuin Armachine Oy. Muutama päivä ja kardaanissa oli uudet nivelet, maalattuna ja tasapainotettuna. Tuli muistaakseni reilusti yli puolet halvemmaksi kuin Nissanilta uusi.
        Sitä on hankala ite tehdä, koska nivelet on prässätty ja tasapainotus pitää kanssa tehdä.
        Hakukoneelta vaan tiedot lähimmästä alan liikkeestä.


    • Tärisee

      Vika oli kuin olikin vaihdelaatikon puoleisessa nivelessä, 3mm välys.

      Ensimmäisellä kerralla kokeillessa välys ei vaan tuntunut vaikka vaihde oli vapaalla ja liikuttelin autoa työntämällä.

      Purku onnistui: ristikko poikki kulmahiomakoneella ja laakerikupit ulos sisäkautta.

      Tarvikeliikkeestä uudet nivelet mittojen mukaan.

      Kokoonpano, prikka laakerikupin päälle ja prikka kiinni heftaamalla runkoon.

      Tasapainotus puuttuu mutten huomannut 100km vauhdissa värinää.

      • vane

        Minkä auton ristikko vaneten kardaaniin käy?


      • akimh
        vane kirjoitti:

        Minkä auton ristikko vaneten kardaaniin käy?

        niin minkä auton nivel sopii tai saisko mitat


      • Karpo
        akimh kirjoitti:

        niin minkä auton nivel sopii tai saisko mitat

        Nostan vanhaa aihetta jos vaikka jollain olisi vastauksia ;) ?


      • oon vaihtanu
        Karpo kirjoitti:

        Nostan vanhaa aihetta jos vaikka jollain olisi vastauksia ;) ?

        http://www.tamgears.com/ tästä löytyy vähän kaikea voimansiirtoon, vanetteen sopii myös transiitin ristikko osaava varaosamyyjä tietää kyllä jos vain sanoo.


      • akoinaan vanette
        oon vaihtanu kirjoitti:

        http://www.tamgears.com/ tästä löytyy vähän kaikea voimansiirtoon, vanetteen sopii myös transiitin ristikko osaava varaosamyyjä tietää kyllä jos vain sanoo.

        ja moottorin sekä laatikon tukikumit kun uusii niin on kuin uudella ajaisi senjälkeen. KOMA oli muistaakseni firma joka tekee ristikon vaihtoja tasapainotuksineen Juvanmalmilla Espoossa.


    • vaneten omistaja

      onko tampereella paikka joka vaihtaa nissan vanetteen ristikko nivelet

    • rami 3

      mitkä mitat ovat nissan vanette gargon ristikkonivelen

    • tatsuni98

      Kardaanin ristinivel (etu tai taka) sökö. Motonetissä osanro 18-4002 sopiva.

      • Muutenhyvämutta

        Loppuunmyyty.


    • Anonyymi

      Morjens. Apua kaivataan tuli hommattua tollanen vanette vm.98 tärrää vaihde päällä ja kun vauhtia noin 80 niin olo on kun oisi tehosekoittimessa. Kytkimen kun painaa pohjaa nii tärinä häviää 🤔 mistähän kannattaisi ruveta vikaa etsimään.

      • Anonyymi

        Ristikko


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe