Parkkipaikalla istuessani autossa viereeni ajoi
kaveri, nousi ulos autostaan ja avasi takaoven
ottaakseen tavaraa ulos. Sen verran kovaa takaovi
osui autooni että kolahdus kuului sisälle oikein
kunnolla vaikka olin luuri korvalla. Eikun ulos
kärrystä ja voi vain todeta että TAAS kunnon lommo
kyljessä. Rekkari heti muistiin ja pyytämään
kaverilta allekirjoitusta lyhyeen sepustukseen,
jossa vahinko todettiin. Vaikeuksien kautta nimi
kuitenkin saatiin paperille, pari soittoa
vakuutusyhtiöille miten menetellä, sitten
tarkastusasemalle arvioimaan lommon hinta
(=yllättävän suuri). Vastapuolen liikennevakuutus
maksaa ja bonukset putoavat siinä tapauksessa jos
lommon aiheuttajana on auton kuljettaja. Jos
lommon aiheuttaa esim takapenkiltä poistunut
(lapsi)matkustaja, eivät bonarit putoa.
Kommentteja!
Sain kolhijan kiinni
36
5942
Vastaukset
- ari
Mitä se nyt haittaa jos autossa on pieni lommo?
Minulla on niitä useita ja ruostettakin näkyy,
mutta ei se menoa haittaa.
Katsokaa minkälaisia autot on ulkomailla kylla
niissä on kolhuja. Siellä pysäköidäänkin autot
kiinni toisiinsa. Jos siellä kertois tuollaisia
juttuja niin nehän naurais meille tyhmille
Suomalaisille.- Panu
Ai mitä haittaa? Onko tyhmää yrittää pitää
autonsa hyvässä kunnossa? Minua taas ärsyttää
juuri tuollainen asenne, kun ei voi yhtään
kunnioittaa toisen omaisuutta. Mikä siinä on niin
älyttömän vaikeaa?? Oman kotteron voi vaikka ajaa
kalliolta alas, jos tykkää rutuista, mutta ei
tarvitse toistenkin autoja kolhia. - PRKL
Juu kyllä minäkin tiedän että niissä VANHOISSA autoissa on lommija ja ei voi mitään jos ne tapahtuu ihan itse aiheutetusti betoniporsaisiin tms. On minullakin ihan omastatoimesta (eukko) maalit pois puskurista (muovi). Mutta se että huolimattomasti suhtaudutaan toisen omaisuuteen on perseestä.
Kyllä ne kuule Saksassa ja Ranskassakin kiroaa kun UUDESSA autossa on klommoa. Mutta kun autolla alkaa oleen ikää 4-5 vuotta ni sen arvo on jo niin vähäinen että ei paljoo kiinnosta, sinällän. Mutta kyllä sielläkin varotaan kolhimasta toisten autoja.
Ihme sällejä... Otan seuraavaks lekan mukaan ja nostelen sitä autostani _huolimattomasti_ PRKL - No mercy
Kyllä virheistä pitää maksaa! Oppiipa ainakin seuraavalla kerralla miettimään, miten sieltä autosta oikein poistutaan. Ajattele nyt, jos toisella on uusi mersu alla ja sä meet tekemään siihen, vaikka peukalonpään kokoisen lommon, niin onko siinä hymy herkässä? Joskus oikeen näkee noita toisten kylkiin "nojailijoita", eikä niistä kellään ole ikinä ollu kovinkaan arvokasta autoa alla ----- en nyt vain viitsi yleistää...
- Kädet poikki kolhijoilta
Jos noin ajattelet ,voisi ajatella että et panisi
pahaksesi mustaa silmää ,jonka joku kiihtynyt
kolhitun auton omistaja sinulle "vahingossa"
antaa !Mitäpä haittaa mustasta silmästä
olisi ,sehän kun häviääkin itsestään .
Kyllä asia on niin, että jos jotain turmelee tai
rikkoo on asia korvattava tavalla tai toisella .
Mitä väliä sillä on kuinka naapurimaissa
toimitaan koska täällä on eri meininki . - 530
Olen ajellut päivittäin lähinnä kaupunkioloissa
15tkm täällä USA:ssa. Uutena ostetun auton
kyljissä ei ole vielä lommon lomoa. Saa nähdä,
kuinka monta tuntia kyljet säilyy suorina
takaisinmuuton jälkeen, tuskin vuorokauttakaan...
Valitettavasti asenteesi ei ole mitenkään
ainutkertainen Suomessa, toisen kunnioittaminen
ja erityisesti toisen omaisuuden kunnioitus on
nollassa...
No on se myönnettävä, että varmaan sama olisi
täälläkin, mutta Texasissa auttaa, että kellä
tahansa voi olla ase povessa, joten turha
välinpitämättömyys toisen omaisuutta kohtaan
saattaisi tulla ja on tullutkin kohtaloksi. No
pelkkä mahdollisuuden olemassa ole hillitsee
kummasti...Muista ja muuta asennetta, jos satut
matkailemaan täälläpäin. Kyllä se lommo ärsyttää
omistajaa muuallakin. - No mercy
Kädet poikki kolhijoilta kirjoitti:
Jos noin ajattelet ,voisi ajatella että et panisi
pahaksesi mustaa silmää ,jonka joku kiihtynyt
kolhitun auton omistaja sinulle "vahingossa"
antaa !Mitäpä haittaa mustasta silmästä
olisi ,sehän kun häviääkin itsestään .
Kyllä asia on niin, että jos jotain turmelee tai
rikkoo on asia korvattava tavalla tai toisella .
Mitä väliä sillä on kuinka naapurimaissa
toimitaan koska täällä on eri meininki .sitä paitsi me ajetaan Euroopan kalleimmilla autoilla ja joudutaan kattelemaan niitä ja LOMMOJA tosi pitkään ennenkuin saada uusi auto tilalle!
- Antti
maihin asumaan. Italiassa ainoastaan vanhojen
fiattien lommoista ei valita kukaan mutta jos
kunnon autoa tahallaan kolhit siis muuten kuin
liikenteessä niin kyllä tulee valitusta ja
turpaan sullekkin eli annahan mennä vähine
tietoinesi oppimaan miten homma toimii meillä ja
muualla. Vittu että tollaisia kuin sinä on
olemassa. Se että omaan autoon tulee kolhu ei
tarkoita sitä että muiden pitäisi ottaa asiat
samalla lailla kuin sinä vanhan matopurkkisi
kanssa. Joten FUCK YOU. - riippuu paikasta
530 kirjoitti:
Olen ajellut päivittäin lähinnä kaupunkioloissa
15tkm täällä USA:ssa. Uutena ostetun auton
kyljissä ei ole vielä lommon lomoa. Saa nähdä,
kuinka monta tuntia kyljet säilyy suorina
takaisinmuuton jälkeen, tuskin vuorokauttakaan...
Valitettavasti asenteesi ei ole mitenkään
ainutkertainen Suomessa, toisen kunnioittaminen
ja erityisesti toisen omaisuuden kunnioitus on
nollassa...
No on se myönnettävä, että varmaan sama olisi
täälläkin, mutta Texasissa auttaa, että kellä
tahansa voi olla ase povessa, joten turha
välinpitämättömyys toisen omaisuutta kohtaan
saattaisi tulla ja on tullutkin kohtaloksi. No
pelkkä mahdollisuuden olemassa ole hillitsee
kummasti...Muista ja muuta asennetta, jos satut
matkailemaan täälläpäin. Kyllä se lommo ärsyttää
omistajaa muuallakin.Jenkit kolhivat SUV:eillaan pikkuautot aivan
lommoille. Kaverin tuoma 3 vuotta vanha autokin
oli aivan rusinana, kun jenkit eivät tajunneet
että siellä lähinnä romuttamoon kelpaava econobox
onkin suomessa 100tmk:n arvoinen. Voi olla, että
autosi säästyy lommoilta jossain texasissa, mutta
monessa suurkaupungissa autot ovat todella
kolhuisia. Ei jenkeissä juurikaan lommoja
korjailla, koska muutaman vuoden vanha auto on
siellä vain uusien aluvanteiden arvoinen. Jollain
$5000 saa siellä jo auton, jolla saa suomessa
melkein kaikki naapurit kateellisiksi =n ´95
jenkkiperheauto. - vanha auto
On tyhmää valittaa, jos kyseessä on vanhempi
auto, mutta kyllä pari kolme vuotta vanha auto
voisi olla lommoton. Ei niitä kolhuja juurikaan
kannata korjata, kun korjaamojen työn laatu on
mitä on ja lisäksi onhan sillä
alkuperäisyydelläkin jotain arvoa. Maali on
alkuperäinen vain kerran kun taas jonkun
uudelleen tai päällemaalauksen voi tehdä vaikka
100 kertaa. Ja laskeehan se arvo siitä uudelleen
maalauksestakin.
Jos kyseessä on joku 5 vuotias tai vanhempikin
auto, on lähinnä naurettavaa, kun omistaja itkee
lommoja. Paras oli, kun uutisissa kerrottiin
kaatuneiden puiden autoille aiheuttamista
vahingoista ja kuvassa tarkasteltiin johonkin 15
vuotta vanhaan corsaan tullutta naarmua -ei
hemmetti. Jos ajaa vanhalla romulla, on turha
leikki jonkun hienon mersun omistajaa ja itkeä
joka naarmua. Näyttää vain idiootilta, joka ei
ikinä saakaan kunnon autoa, koska käyttää kaiken
energiansa sen romunsa syynäämiseen.
Suomalaiset voisivat ottaa oppia ulkomailta
siinä, etteivät maksa järjettömiä summia
käytetystä autosta. Eihän ole mitään järkeä, että
ulkomailla auton arvo laskee 5 vuodessa 60% ja
suomessa vain 30% (luvut heitin omasta päästä -
ei kommentteja niistä). On tyhmää maksaa liikaa
vanhoista autoista. - 530
riippuu paikasta kirjoitti:
Jenkit kolhivat SUV:eillaan pikkuautot aivan
lommoille. Kaverin tuoma 3 vuotta vanha autokin
oli aivan rusinana, kun jenkit eivät tajunneet
että siellä lähinnä romuttamoon kelpaava econobox
onkin suomessa 100tmk:n arvoinen. Voi olla, että
autosi säästyy lommoilta jossain texasissa, mutta
monessa suurkaupungissa autot ovat todella
kolhuisia. Ei jenkeissä juurikaan lommoja
korjailla, koska muutaman vuoden vanha auto on
siellä vain uusien aluvanteiden arvoinen. Jollain
$5000 saa siellä jo auton, jolla saa suomessa
melkein kaikki naapurit kateellisiksi =n ´95
jenkkiperheauto...ymmärrän mitä tarkoitat, mutta nimeä Suomesta
yksi suurkaupunki? Ja Suomessa kyllä tuo lommo
yleensä ilmestyy, jonkun hevonkuuseen rakennetun
cityketterin pihalla, joten selittelyt edes
kaupunkioloilla ei ole päteviä.
Olen pitkälti samaa mieltä muiden kanssa, että
jos saan kaverin kiinni verekseltään, niin
maksatan varmasti kaikki raskaimman mukaan,
ehkäpä oppi menee sitten perille....ei luulisi
nyt olevan niin vaikeaa aukoa niitä ovia,
varsinkin kun suurin osa on vielä melko pieniä
kotteroita, jossa se ovi pitää heittää tappiin
asti, jotta vahinko edes syntyisi. Jotkut on
tietysti sen verran parantumattomia, että ei kun
saunan taakse..... - nismo
riippuu paikasta kirjoitti:
Jenkit kolhivat SUV:eillaan pikkuautot aivan
lommoille. Kaverin tuoma 3 vuotta vanha autokin
oli aivan rusinana, kun jenkit eivät tajunneet
että siellä lähinnä romuttamoon kelpaava econobox
onkin suomessa 100tmk:n arvoinen. Voi olla, että
autosi säästyy lommoilta jossain texasissa, mutta
monessa suurkaupungissa autot ovat todella
kolhuisia. Ei jenkeissä juurikaan lommoja
korjailla, koska muutaman vuoden vanha auto on
siellä vain uusien aluvanteiden arvoinen. Jollain
$5000 saa siellä jo auton, jolla saa suomessa
melkein kaikki naapurit kateellisiksi =n ´95
jenkkiperheauto.ottamatta kantaa esteettiseen puoleen
lommotteluissa, joka on toki suuri ongelma
normaali-ihmisille, kannattaa muistaa usan
(suuren osan, ei tietenkään kokonaan) ja suomen
ero ilmastossa.
nimittäin usassa monin paikoin tuo ruostuminen on
aivan tuntematon käsite, toisin kuin meillä
täällä. pikku lommosta suomen oloissa saa
välittömästi alkunsa sellainen ruostepesäke
(siellä ulospäin näkymättömällä puolella) että jo
kohta muutamassa viikossa ko. kohta kukkii, ja
vuoden päästä koko osa on ruostunut pois. usassa
taas löytyy mm. autohautausmailta niitä 30-50-
luvun hoppia joissa kaikki peltiosat ovat vielä
täysin tallella, kun ei ole ilmastosta johtuvaa
syöpymistä. lommojen korjauttamiseen on täällä
siis vähän vakavampiakin perusteita.
eräs tuttava toi pari vuotta sitten '55 chevyn
kaliforniasta projektiksi ja peltitöitä oli
lattiassa kananmunan kokoisen palan verran.
täällä jo 90-luvun lopun ajopelit ovat
pahimmillaan puhkiruostuneita. - jep
nismo kirjoitti:
ottamatta kantaa esteettiseen puoleen
lommotteluissa, joka on toki suuri ongelma
normaali-ihmisille, kannattaa muistaa usan
(suuren osan, ei tietenkään kokonaan) ja suomen
ero ilmastossa.
nimittäin usassa monin paikoin tuo ruostuminen on
aivan tuntematon käsite, toisin kuin meillä
täällä. pikku lommosta suomen oloissa saa
välittömästi alkunsa sellainen ruostepesäke
(siellä ulospäin näkymättömällä puolella) että jo
kohta muutamassa viikossa ko. kohta kukkii, ja
vuoden päästä koko osa on ruostunut pois. usassa
taas löytyy mm. autohautausmailta niitä 30-50-
luvun hoppia joissa kaikki peltiosat ovat vielä
täysin tallella, kun ei ole ilmastosta johtuvaa
syöpymistä. lommojen korjauttamiseen on täällä
siis vähän vakavampiakin perusteita.
eräs tuttava toi pari vuotta sitten '55 chevyn
kaliforniasta projektiksi ja peltitöitä oli
lattiassa kananmunan kokoisen palan verran.
täällä jo 90-luvun lopun ajopelit ovat
pahimmillaan puhkiruostuneita.Päin vastoin. USA:ssa autot ruostuvat helpommin
monin paikoin, poikkeuksena kalifornia yms. Jos
on lunta, suolaa käytetään huoletta. Etelämmässä
taas on kostea ilmasto. Usein suomiautot ovat
vähemmän ruosteessa. - ari
No mercy kirjoitti:
sitä paitsi me ajetaan Euroopan kalleimmilla autoilla ja joudutaan kattelemaan niitä ja LOMMOJA tosi pitkään ennenkuin saada uusi auto tilalle!
Meillä on myös kalliit vakuutus maksun sen
vuoksi että me jo pienestä lommosta alamme
valittamaan. - Mco
ari kirjoitti:
Meillä on myös kalliit vakuutus maksun sen
vuoksi että me jo pienestä lommosta alamme
valittamaan.Siis aivan käsittämätöntä, teet siitä isomman
asian jos ihmiset haluavat pitää autonsa
lommottomana kuin siitä, että jotkut tekevät niitä
lommoja toisten autoihin tietoisesti ja tietämättä!!!
Ei tuollaisia ihmisiä voi ollakaan! Olisi
mielenkiintoista kuulla muita mielipiteitäsi
maailman asioista... - Kölli
ari kirjoitti:
Meillä on myös kalliit vakuutus maksun sen
vuoksi että me jo pienestä lommosta alamme
valittamaan.Kyllä suurimmat summat liikennevakuutuksissa
menee "ihmisen korvaamisseen" (henkivakuutukset
invalidikorvaukset, sairaalamaksut jne.) Noi
lommot on karpäsen paska konaisummasta. - cv
Ranskassa näin Suomalaisittain kummallisen
tapauksen.
Mies oli ostanut uuden Citikan ja heti autokaupan
ulkopuolella potkaisi pienen lommon lokasuojaan.
Tosaisi vain, ettei nyt tunnu ne seuraavat lommot
niin pahalta. - Hybridi
PRKL kirjoitti:
Juu kyllä minäkin tiedän että niissä VANHOISSA autoissa on lommija ja ei voi mitään jos ne tapahtuu ihan itse aiheutetusti betoniporsaisiin tms. On minullakin ihan omastatoimesta (eukko) maalit pois puskurista (muovi). Mutta se että huolimattomasti suhtaudutaan toisen omaisuuteen on perseestä.
Kyllä ne kuule Saksassa ja Ranskassakin kiroaa kun UUDESSA autossa on klommoa. Mutta kun autolla alkaa oleen ikää 4-5 vuotta ni sen arvo on jo niin vähäinen että ei paljoo kiinnosta, sinällän. Mutta kyllä sielläkin varotaan kolhimasta toisten autoja.
Ihme sällejä... Otan seuraavaks lekan mukaan ja nostelen sitä autostani _huolimattomasti_ PRKLootkos käyny ikinä esim. Pariisissa. voin sanoa
et siellä kaikki autot on ihan ruvella uusista
vanhoihin. se oli ihan hirveen näköstä kun vm.
2001 autot oli kolhuja täynnä... taskuparkkeeraus
on muutes mukava ilmiö esim. pariisissa. siellä
ne työntää takana olevaa autoa pikku hiljaa
taakse päin mahtuakseen ruutuun. hauskan näköstä.
eli hyvä jos joku viittii nähdä vaivaa kolhijan
kiinni saamiseksi! - Tumppi =)
Panu kirjoitti:
Ai mitä haittaa? Onko tyhmää yrittää pitää
autonsa hyvässä kunnossa? Minua taas ärsyttää
juuri tuollainen asenne, kun ei voi yhtään
kunnioittaa toisen omaisuutta. Mikä siinä on niin
älyttömän vaikeaa?? Oman kotteron voi vaikka ajaa
kalliolta alas, jos tykkää rutuista, mutta ei
tarvitse toistenkin autoja kolhia....witun kusipäät rankaisevat parempia
kulkuneuvoja!
Hyväksihavaittu keino estää tumpeloiden jäljet,
on ajaa pirssi senverran leveesti, että se vie
ainakin pari ruutua!
Ja jos joku tulee avautumaan asiasta, niin
pääseepähän purkamaan viikon agressiot...
- PRKL
Vittu että ottaa pannuun noi kolhut kyljessä. Todella _omituista_ kuinka ne on kummasti keskittynyt sinne oikeaan kylkeen? Itselläni on coupé korinen auto joten oveni ovat keskiverto ovia pidemmät ja minäkin onnistus nousemaan autoon ja siitä pois kolhimatta toisten kylkiä. Ja ei en jätä autoani vain kumpaankaan reunaan ruudusta vaan suunnilleen keskelle. Usein yritän jättää auton reunimmaiseksi niin, että ei olisi vaaraa saada ovea kylkeen mutta tämä ei aina onnistu - ja sen kyllä huomaa.
Yksi syy on aivan helvetin pienet ruudut mitä noilla parkkipaikoilla on. Kyllä siihen normaali kinneri mahtuu mutta nykyajan autot on hiukan isompia kuin se standardi auto jonka mukaan nuo ruudut on ilmeisesti suunniteltu.
Valitettavasti en ole onnistunut saamaan kolhijaa rysänpäältä kiinni. Jos saan niin voi olla että siitä ei ihan lyhyttä juttua tule. Ei sillä että tuo peltikasa olisi jotenkin jumalan asemassa, mutta toisten autojen tai omaisuuden tärveleminen on minusta aika törkeää. Etenkin kun se tapahtuu tavalla jonka voisi järkeä käyttämällä välttää. Nytkin viikossa on tullut pari kolhua lisää ja auto on ollut KAHDESTI julkisella parkkipaikalla :) Loistavaa...
Pitäs varmaan asentaa joku helevetin kamera systeemi joka nauhottas aina parkkiksella mitä ympärillä tapahtuu äänineen kaikkineen :) Olis helpompi katella että kuka saatana se siellä kolistelee. - Kosto=suloinen
kiinni sellaisen paskiaisen. Ota kaikki
korvaukset mitä vaan saat (Myös vanhat kolhut) ja
sitten käyt pimeässä hakkaamassa sen mulkun
kyljet ihan muhkuille. Oppiihan ainakin yksi
paskiainen aukomaan oviaan siististi. Itse tein
sen kerran enkä kadu yhtään. - Naarmuttomalla autolla...
Itse ajan aina auton parkkipaikalla hieman
uudempien ja kalliimpien autojen viereen, jos se
vain tilanteen mukaan on mahdollista. Se tuntuu
jopa aika hyvin toimivan, sillä uusia naarmuja on
tullut vain aika harvoin... Toinen helppo konsti,
varsinkin kun omistaa terveet jalat, on ajaa auto
aina vähän kauemmaksi parkkiin esim. marketin
pihassa. Tosiasiahan on, että ihmiset ovat
laiskoja ja yrittävät saada kotteronsa ihan sinne
ovien viereen...- Näinkin voi käydä
Kauhun hetkiä koetaan kun palaat autollesi ja
viereisen uudemman auton tilalle on ängetty joku
kaamea pommi.
Itselleni kävi niin, että molemmat uudemmat autot
olivat lähteneet ja tilalle oli tullut ruosteen
raiskaama Hiace ja joku yhtä hirveä pickup.
Yllätykseni oli suuri kun ei kolhuja näkynyt
vaikka Hiacea ajoi vanha mustalaisakka.
Usein kolhut huomaa vasta omassa pihassa kun
autoa pääsee katsomaan hyvässä valossa ja
takaviistosta. - o
Ei kannata ainakaan ostaa uudehkoa BMW:tä.
Varmasti on muitankin merkkejä mitkä
houkuttelevat ilkivaltaan. Onkohan aiheesta
oikein tilastoja? - häh
Näinkin voi käydä kirjoitti:
Kauhun hetkiä koetaan kun palaat autollesi ja
viereisen uudemman auton tilalle on ängetty joku
kaamea pommi.
Itselleni kävi niin, että molemmat uudemmat autot
olivat lähteneet ja tilalle oli tullut ruosteen
raiskaama Hiace ja joku yhtä hirveä pickup.
Yllätykseni oli suuri kun ei kolhuja näkynyt
vaikka Hiacea ajoi vanha mustalaisakka.
Usein kolhut huomaa vasta omassa pihassa kun
autoa pääsee katsomaan hyvässä valossa ja
takaviistosta.Onko sellaisilla lommoilla väliä, jotka näkyvät
vain hyvässä valossa takaviistosta omassa pihassa?
Ennen kuin alkaa lähettää laskua kolhijalle,
kannattaa miettiä kuinka paha vaurio on. Mieti,
jos olisit aiheuttanut itse ko. vaurion omaan
autoosi. Jos veisit autosi korjattavaksi, lähetä
lasku kolhijalle. Jos taas et viitsisi niin
pienen vaurion korjauksesta maksaa, on turha
vaatia toiseltakaan korjausta -kyseessähän on
pelkkä vittuilu.
- mercedes Automatic
Kolhijat yleensä ajavat niillä vanhoilla
ruostepaskoillaan kaupan eteen , laiskoja juoppoja
, narkkareita tai muuten vaan tyhmiä kun ovat !
Eli kannattaa ajaa auto vähän kauemmaksi ,siinä
saa liikuntaa ja säätyy kolhuilta.
(kokemusta löytyy) - automies
Kolhijan kerran kiinni, kusinaaman matkustaja
kolhaisi oven suoraan kylkeeni parkkipaikalla kun
olin lähdössä ja vielä reippaasti. Jätkä ei
suostunut paikan päällä maksamaan ja pienen
kovistelun jälkeen hyppäsi autoonsa ja kaasutti
karkuun... Noh, enpä jäänyt neuvottomaksi, otin
rekisterinumeron ylös ja sain kaverin kautta
selville missä tyyppi asuu. Nykyään on autossa
sekä talossa sitten ikkunoita hajalla sen verran,
että omavastuistakin on luultavasti tullut 5-
numeroinen luku, hah.
Oman auton kolhu menikin ilkivaltana
vakuutukseen, eli bonukset eivät menneet... sillä
ovessa olikin vasaran jälki, ei oven. Oven
jäljestähän olisi mennyt bonukset.- tipahda bonukset???
Eikö ilkivallan vuoksi tipahda bonukset, jos
korjauttaa kaskon avulla autonsa kuntoon???? - automies
tipahda bonukset??? kirjoitti:
Eikö ilkivallan vuoksi tipahda bonukset, jos
korjauttaa kaskon avulla autonsa kuntoon????ilkivallan takia ainakaan omassa yhtiössä
tipahtaneet
- häh
Minkälainen hullu vie autonsa korjattavaksi, jos
siihen ei ole todellista syytä. Korjaamot on
kuitenkin sen verran perseestä. Työn
valmistuminen kestää ja laatu on sen verran
huono, että auto voi tulla korjaamolta melkein
huonompana kuin se oli sinne mennessä. Onko
hienoa, kun alkuperäinen maali päälystetään
appelsiinikuorimaalilla, jossa on sormenjälkiä?- HR
Joo mutta rahat kannattaa ottaa vastaan
kolhijalta kuitenkin, jos vaan mahdollista. - JPE
HR kirjoitti:
Joo mutta rahat kannattaa ottaa vastaan
kolhijalta kuitenkin, jos vaan mahdollista.Kerran bussi kolhaisi vaimon autoa. Vähän kinaa
puhelimessa se vaati, mutta yhtiö lähetti sitten
tonnin. oven pientä lommoa ei korjattu - rahalle
oli parempaakin käyttöä. - Hammurab
JPE kirjoitti:
Kerran bussi kolhaisi vaimon autoa. Vähän kinaa
puhelimessa se vaati, mutta yhtiö lähetti sitten
tonnin. oven pientä lommoa ei korjattu - rahalle
oli parempaakin käyttöä.Sattui kerran erääs suuren marketin
paikoitusalueella:
meidän -88 Ladan viereen ajoi kiiltävällä
Audillaan tällainen "mukamas-kiireinen"
mieshenkilö, jolla autosta poistuessa karkasi ovi
aiheuttaen painauman Ladamme kylkeen.
Mies ei vaivautunut kuin mulkaisemaan ylpeästi ja
jatkoi matkaansa sisälle kauppaan.
No eihän siinä muuta kuin Ladasta ovi vauhdilla
auki ja PAM! Näin oli Audissa vähintään
samanlainen lommo. Kuultuaan pamahduksen mies
toisti mulkaisunsa, tällä kertaa täynnä
hämmennystä, tyytyen kuitenkin jatkamaan
matkaansa.
Parempi näin! - kdh
HR kirjoitti:
Joo mutta rahat kannattaa ottaa vastaan
kolhijalta kuitenkin, jos vaan mahdollista.asian ytimessä!
- ei nahkapuku purista...
tapahtui taannoin Vantaalla Tikkurilan Prisman
vieressä "ulkoparkkiksella". Hieman tuunattu Opel
Astra oli jätetty parkkiryydun viereen suoraan
jalankulku käytävän eteen. siinä on usein
muitakin autoja parkissa. parkkeerasin auton
normaalisti ruutuun ja lähdin kauppaan. vilkasin
vielä astraa ohi mennen ja sillon oli vielä ihan
kondiksessa. tullesani kaupasta huomasin, että
Astran kylkeen koko auton pituudelta oli vedettä
todennäköisesti auton avaimella "mukavannäköinen"
skraidu. Täytyy sanoa, että kyllä siinä vähän
nauru pääsi valloilleen. ei ole kuitenkaan mikään
ihan halpa keikka. Ei tosin itselle istu oikeen
noi "tuunatut" Astrat. jotenkin aneemisen
näköistä massapaskaa! - Janne
Oikeaan kylkeen on kertynyt parisenkymmentä kolhua, monissa sinistä maalia. Kotipihalla viereisessä ruudussa on asustellut vuosikausia vanha tummansininen Volvo 242... Onkohan omistaja kateellinen, kun 19-vuotias japsikoppero yhä liikkuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560