Sain kolhijan kiinni

Siistillä autolla ajava

Parkkipaikalla istuessani autossa viereeni ajoi
kaveri, nousi ulos autostaan ja avasi takaoven
ottaakseen tavaraa ulos. Sen verran kovaa takaovi
osui autooni että kolahdus kuului sisälle oikein
kunnolla vaikka olin luuri korvalla. Eikun ulos
kärrystä ja voi vain todeta että TAAS kunnon lommo
kyljessä. Rekkari heti muistiin ja pyytämään
kaverilta allekirjoitusta lyhyeen sepustukseen,
jossa vahinko todettiin. Vaikeuksien kautta nimi
kuitenkin saatiin paperille, pari soittoa
vakuutusyhtiöille miten menetellä, sitten
tarkastusasemalle arvioimaan lommon hinta
(=yllättävän suuri). Vastapuolen liikennevakuutus
maksaa ja bonukset putoavat siinä tapauksessa jos
lommon aiheuttajana on auton kuljettaja. Jos
lommon aiheuttaa esim takapenkiltä poistunut
(lapsi)matkustaja, eivät bonarit putoa.
Kommentteja!

36

5942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ari

      Mitä se nyt haittaa jos autossa on pieni lommo?
      Minulla on niitä useita ja ruostettakin näkyy,
      mutta ei se menoa haittaa.
      Katsokaa minkälaisia autot on ulkomailla kylla
      niissä on kolhuja. Siellä pysäköidäänkin autot
      kiinni toisiinsa. Jos siellä kertois tuollaisia
      juttuja niin nehän naurais meille tyhmille
      Suomalaisille.

      • Panu

        Ai mitä haittaa? Onko tyhmää yrittää pitää
        autonsa hyvässä kunnossa? Minua taas ärsyttää
        juuri tuollainen asenne, kun ei voi yhtään
        kunnioittaa toisen omaisuutta. Mikä siinä on niin
        älyttömän vaikeaa?? Oman kotteron voi vaikka ajaa
        kalliolta alas, jos tykkää rutuista, mutta ei
        tarvitse toistenkin autoja kolhia.


      • PRKL

        Juu kyllä minäkin tiedän että niissä VANHOISSA autoissa on lommija ja ei voi mitään jos ne tapahtuu ihan itse aiheutetusti betoniporsaisiin tms. On minullakin ihan omastatoimesta (eukko) maalit pois puskurista (muovi). Mutta se että huolimattomasti suhtaudutaan toisen omaisuuteen on perseestä.

        Kyllä ne kuule Saksassa ja Ranskassakin kiroaa kun UUDESSA autossa on klommoa. Mutta kun autolla alkaa oleen ikää 4-5 vuotta ni sen arvo on jo niin vähäinen että ei paljoo kiinnosta, sinällän. Mutta kyllä sielläkin varotaan kolhimasta toisten autoja.

        Ihme sällejä... Otan seuraavaks lekan mukaan ja nostelen sitä autostani _huolimattomasti_ PRKL


      • No mercy

        Kyllä virheistä pitää maksaa! Oppiipa ainakin seuraavalla kerralla miettimään, miten sieltä autosta oikein poistutaan. Ajattele nyt, jos toisella on uusi mersu alla ja sä meet tekemään siihen, vaikka peukalonpään kokoisen lommon, niin onko siinä hymy herkässä? Joskus oikeen näkee noita toisten kylkiin "nojailijoita", eikä niistä kellään ole ikinä ollu kovinkaan arvokasta autoa alla ----- en nyt vain viitsi yleistää...


      • Kädet poikki kolhijoilta

        Jos noin ajattelet ,voisi ajatella että et panisi
        pahaksesi mustaa silmää ,jonka joku kiihtynyt
        kolhitun auton omistaja sinulle "vahingossa"
        antaa !Mitäpä haittaa mustasta silmästä
        olisi ,sehän kun häviääkin itsestään .
        Kyllä asia on niin, että jos jotain turmelee tai
        rikkoo on asia korvattava tavalla tai toisella .
        Mitä väliä sillä on kuinka naapurimaissa
        toimitaan koska täällä on eri meininki .


      • 530

        Olen ajellut päivittäin lähinnä kaupunkioloissa
        15tkm täällä USA:ssa. Uutena ostetun auton
        kyljissä ei ole vielä lommon lomoa. Saa nähdä,
        kuinka monta tuntia kyljet säilyy suorina
        takaisinmuuton jälkeen, tuskin vuorokauttakaan...

        Valitettavasti asenteesi ei ole mitenkään
        ainutkertainen Suomessa, toisen kunnioittaminen
        ja erityisesti toisen omaisuuden kunnioitus on
        nollassa...

        No on se myönnettävä, että varmaan sama olisi
        täälläkin, mutta Texasissa auttaa, että kellä
        tahansa voi olla ase povessa, joten turha
        välinpitämättömyys toisen omaisuutta kohtaan
        saattaisi tulla ja on tullutkin kohtaloksi. No
        pelkkä mahdollisuuden olemassa ole hillitsee
        kummasti...Muista ja muuta asennetta, jos satut
        matkailemaan täälläpäin. Kyllä se lommo ärsyttää
        omistajaa muuallakin.


      • No mercy
        Kädet poikki kolhijoilta kirjoitti:

        Jos noin ajattelet ,voisi ajatella että et panisi
        pahaksesi mustaa silmää ,jonka joku kiihtynyt
        kolhitun auton omistaja sinulle "vahingossa"
        antaa !Mitäpä haittaa mustasta silmästä
        olisi ,sehän kun häviääkin itsestään .
        Kyllä asia on niin, että jos jotain turmelee tai
        rikkoo on asia korvattava tavalla tai toisella .
        Mitä väliä sillä on kuinka naapurimaissa
        toimitaan koska täällä on eri meininki .

        sitä paitsi me ajetaan Euroopan kalleimmilla autoilla ja joudutaan kattelemaan niitä ja LOMMOJA tosi pitkään ennenkuin saada uusi auto tilalle!


      • Antti

        maihin asumaan. Italiassa ainoastaan vanhojen
        fiattien lommoista ei valita kukaan mutta jos
        kunnon autoa tahallaan kolhit siis muuten kuin
        liikenteessä niin kyllä tulee valitusta ja
        turpaan sullekkin eli annahan mennä vähine
        tietoinesi oppimaan miten homma toimii meillä ja
        muualla. Vittu että tollaisia kuin sinä on
        olemassa. Se että omaan autoon tulee kolhu ei
        tarkoita sitä että muiden pitäisi ottaa asiat
        samalla lailla kuin sinä vanhan matopurkkisi
        kanssa. Joten FUCK YOU.


      • riippuu paikasta
        530 kirjoitti:

        Olen ajellut päivittäin lähinnä kaupunkioloissa
        15tkm täällä USA:ssa. Uutena ostetun auton
        kyljissä ei ole vielä lommon lomoa. Saa nähdä,
        kuinka monta tuntia kyljet säilyy suorina
        takaisinmuuton jälkeen, tuskin vuorokauttakaan...

        Valitettavasti asenteesi ei ole mitenkään
        ainutkertainen Suomessa, toisen kunnioittaminen
        ja erityisesti toisen omaisuuden kunnioitus on
        nollassa...

        No on se myönnettävä, että varmaan sama olisi
        täälläkin, mutta Texasissa auttaa, että kellä
        tahansa voi olla ase povessa, joten turha
        välinpitämättömyys toisen omaisuutta kohtaan
        saattaisi tulla ja on tullutkin kohtaloksi. No
        pelkkä mahdollisuuden olemassa ole hillitsee
        kummasti...Muista ja muuta asennetta, jos satut
        matkailemaan täälläpäin. Kyllä se lommo ärsyttää
        omistajaa muuallakin.

        Jenkit kolhivat SUV:eillaan pikkuautot aivan
        lommoille. Kaverin tuoma 3 vuotta vanha autokin
        oli aivan rusinana, kun jenkit eivät tajunneet
        että siellä lähinnä romuttamoon kelpaava econobox
        onkin suomessa 100tmk:n arvoinen. Voi olla, että
        autosi säästyy lommoilta jossain texasissa, mutta
        monessa suurkaupungissa autot ovat todella
        kolhuisia. Ei jenkeissä juurikaan lommoja
        korjailla, koska muutaman vuoden vanha auto on
        siellä vain uusien aluvanteiden arvoinen. Jollain
        $5000 saa siellä jo auton, jolla saa suomessa
        melkein kaikki naapurit kateellisiksi =n ´95
        jenkkiperheauto.


      • vanha auto

        On tyhmää valittaa, jos kyseessä on vanhempi
        auto, mutta kyllä pari kolme vuotta vanha auto
        voisi olla lommoton. Ei niitä kolhuja juurikaan
        kannata korjata, kun korjaamojen työn laatu on
        mitä on ja lisäksi onhan sillä
        alkuperäisyydelläkin jotain arvoa. Maali on
        alkuperäinen vain kerran kun taas jonkun
        uudelleen tai päällemaalauksen voi tehdä vaikka
        100 kertaa. Ja laskeehan se arvo siitä uudelleen
        maalauksestakin.
        Jos kyseessä on joku 5 vuotias tai vanhempikin
        auto, on lähinnä naurettavaa, kun omistaja itkee
        lommoja. Paras oli, kun uutisissa kerrottiin
        kaatuneiden puiden autoille aiheuttamista
        vahingoista ja kuvassa tarkasteltiin johonkin 15
        vuotta vanhaan corsaan tullutta naarmua -ei
        hemmetti. Jos ajaa vanhalla romulla, on turha
        leikki jonkun hienon mersun omistajaa ja itkeä
        joka naarmua. Näyttää vain idiootilta, joka ei
        ikinä saakaan kunnon autoa, koska käyttää kaiken
        energiansa sen romunsa syynäämiseen.
        Suomalaiset voisivat ottaa oppia ulkomailta
        siinä, etteivät maksa järjettömiä summia
        käytetystä autosta. Eihän ole mitään järkeä, että
        ulkomailla auton arvo laskee 5 vuodessa 60% ja
        suomessa vain 30% (luvut heitin omasta päästä -
        ei kommentteja niistä). On tyhmää maksaa liikaa
        vanhoista autoista.


      • 530
        riippuu paikasta kirjoitti:

        Jenkit kolhivat SUV:eillaan pikkuautot aivan
        lommoille. Kaverin tuoma 3 vuotta vanha autokin
        oli aivan rusinana, kun jenkit eivät tajunneet
        että siellä lähinnä romuttamoon kelpaava econobox
        onkin suomessa 100tmk:n arvoinen. Voi olla, että
        autosi säästyy lommoilta jossain texasissa, mutta
        monessa suurkaupungissa autot ovat todella
        kolhuisia. Ei jenkeissä juurikaan lommoja
        korjailla, koska muutaman vuoden vanha auto on
        siellä vain uusien aluvanteiden arvoinen. Jollain
        $5000 saa siellä jo auton, jolla saa suomessa
        melkein kaikki naapurit kateellisiksi =n ´95
        jenkkiperheauto.

        ..ymmärrän mitä tarkoitat, mutta nimeä Suomesta
        yksi suurkaupunki? Ja Suomessa kyllä tuo lommo
        yleensä ilmestyy, jonkun hevonkuuseen rakennetun
        cityketterin pihalla, joten selittelyt edes
        kaupunkioloilla ei ole päteviä.

        Olen pitkälti samaa mieltä muiden kanssa, että
        jos saan kaverin kiinni verekseltään, niin
        maksatan varmasti kaikki raskaimman mukaan,
        ehkäpä oppi menee sitten perille....ei luulisi
        nyt olevan niin vaikeaa aukoa niitä ovia,
        varsinkin kun suurin osa on vielä melko pieniä
        kotteroita, jossa se ovi pitää heittää tappiin
        asti, jotta vahinko edes syntyisi. Jotkut on
        tietysti sen verran parantumattomia, että ei kun
        saunan taakse.....


      • nismo
        riippuu paikasta kirjoitti:

        Jenkit kolhivat SUV:eillaan pikkuautot aivan
        lommoille. Kaverin tuoma 3 vuotta vanha autokin
        oli aivan rusinana, kun jenkit eivät tajunneet
        että siellä lähinnä romuttamoon kelpaava econobox
        onkin suomessa 100tmk:n arvoinen. Voi olla, että
        autosi säästyy lommoilta jossain texasissa, mutta
        monessa suurkaupungissa autot ovat todella
        kolhuisia. Ei jenkeissä juurikaan lommoja
        korjailla, koska muutaman vuoden vanha auto on
        siellä vain uusien aluvanteiden arvoinen. Jollain
        $5000 saa siellä jo auton, jolla saa suomessa
        melkein kaikki naapurit kateellisiksi =n ´95
        jenkkiperheauto.

        ottamatta kantaa esteettiseen puoleen
        lommotteluissa, joka on toki suuri ongelma
        normaali-ihmisille, kannattaa muistaa usan
        (suuren osan, ei tietenkään kokonaan) ja suomen
        ero ilmastossa.

        nimittäin usassa monin paikoin tuo ruostuminen on
        aivan tuntematon käsite, toisin kuin meillä
        täällä. pikku lommosta suomen oloissa saa
        välittömästi alkunsa sellainen ruostepesäke
        (siellä ulospäin näkymättömällä puolella) että jo
        kohta muutamassa viikossa ko. kohta kukkii, ja
        vuoden päästä koko osa on ruostunut pois. usassa
        taas löytyy mm. autohautausmailta niitä 30-50-
        luvun hoppia joissa kaikki peltiosat ovat vielä
        täysin tallella, kun ei ole ilmastosta johtuvaa
        syöpymistä. lommojen korjauttamiseen on täällä
        siis vähän vakavampiakin perusteita.

        eräs tuttava toi pari vuotta sitten '55 chevyn
        kaliforniasta projektiksi ja peltitöitä oli
        lattiassa kananmunan kokoisen palan verran.
        täällä jo 90-luvun lopun ajopelit ovat
        pahimmillaan puhkiruostuneita.


      • jep
        nismo kirjoitti:

        ottamatta kantaa esteettiseen puoleen
        lommotteluissa, joka on toki suuri ongelma
        normaali-ihmisille, kannattaa muistaa usan
        (suuren osan, ei tietenkään kokonaan) ja suomen
        ero ilmastossa.

        nimittäin usassa monin paikoin tuo ruostuminen on
        aivan tuntematon käsite, toisin kuin meillä
        täällä. pikku lommosta suomen oloissa saa
        välittömästi alkunsa sellainen ruostepesäke
        (siellä ulospäin näkymättömällä puolella) että jo
        kohta muutamassa viikossa ko. kohta kukkii, ja
        vuoden päästä koko osa on ruostunut pois. usassa
        taas löytyy mm. autohautausmailta niitä 30-50-
        luvun hoppia joissa kaikki peltiosat ovat vielä
        täysin tallella, kun ei ole ilmastosta johtuvaa
        syöpymistä. lommojen korjauttamiseen on täällä
        siis vähän vakavampiakin perusteita.

        eräs tuttava toi pari vuotta sitten '55 chevyn
        kaliforniasta projektiksi ja peltitöitä oli
        lattiassa kananmunan kokoisen palan verran.
        täällä jo 90-luvun lopun ajopelit ovat
        pahimmillaan puhkiruostuneita.

        Päin vastoin. USA:ssa autot ruostuvat helpommin
        monin paikoin, poikkeuksena kalifornia yms. Jos
        on lunta, suolaa käytetään huoletta. Etelämmässä
        taas on kostea ilmasto. Usein suomiautot ovat
        vähemmän ruosteessa.


      • ari
        No mercy kirjoitti:

        sitä paitsi me ajetaan Euroopan kalleimmilla autoilla ja joudutaan kattelemaan niitä ja LOMMOJA tosi pitkään ennenkuin saada uusi auto tilalle!

        Meillä on myös kalliit vakuutus maksun sen
        vuoksi että me jo pienestä lommosta alamme
        valittamaan.


      • Mco
        ari kirjoitti:

        Meillä on myös kalliit vakuutus maksun sen
        vuoksi että me jo pienestä lommosta alamme
        valittamaan.

        Siis aivan käsittämätöntä, teet siitä isomman
        asian jos ihmiset haluavat pitää autonsa
        lommottomana kuin siitä, että jotkut tekevät niitä
        lommoja toisten autoihin tietoisesti ja tietämättä!!!

        Ei tuollaisia ihmisiä voi ollakaan! Olisi
        mielenkiintoista kuulla muita mielipiteitäsi
        maailman asioista...


      • Kölli
        ari kirjoitti:

        Meillä on myös kalliit vakuutus maksun sen
        vuoksi että me jo pienestä lommosta alamme
        valittamaan.

        Kyllä suurimmat summat liikennevakuutuksissa
        menee "ihmisen korvaamisseen" (henkivakuutukset
        invalidikorvaukset, sairaalamaksut jne.) Noi
        lommot on karpäsen paska konaisummasta.


      • cv

        Ranskassa näin Suomalaisittain kummallisen
        tapauksen.
        Mies oli ostanut uuden Citikan ja heti autokaupan
        ulkopuolella potkaisi pienen lommon lokasuojaan.
        Tosaisi vain, ettei nyt tunnu ne seuraavat lommot
        niin pahalta.


      • Hybridi
        PRKL kirjoitti:

        Juu kyllä minäkin tiedän että niissä VANHOISSA autoissa on lommija ja ei voi mitään jos ne tapahtuu ihan itse aiheutetusti betoniporsaisiin tms. On minullakin ihan omastatoimesta (eukko) maalit pois puskurista (muovi). Mutta se että huolimattomasti suhtaudutaan toisen omaisuuteen on perseestä.

        Kyllä ne kuule Saksassa ja Ranskassakin kiroaa kun UUDESSA autossa on klommoa. Mutta kun autolla alkaa oleen ikää 4-5 vuotta ni sen arvo on jo niin vähäinen että ei paljoo kiinnosta, sinällän. Mutta kyllä sielläkin varotaan kolhimasta toisten autoja.

        Ihme sällejä... Otan seuraavaks lekan mukaan ja nostelen sitä autostani _huolimattomasti_ PRKL

        ootkos käyny ikinä esim. Pariisissa. voin sanoa
        et siellä kaikki autot on ihan ruvella uusista
        vanhoihin. se oli ihan hirveen näköstä kun vm.
        2001 autot oli kolhuja täynnä... taskuparkkeeraus
        on muutes mukava ilmiö esim. pariisissa. siellä
        ne työntää takana olevaa autoa pikku hiljaa
        taakse päin mahtuakseen ruutuun. hauskan näköstä.
        eli hyvä jos joku viittii nähdä vaivaa kolhijan
        kiinni saamiseksi!


      • Tumppi =)
        Panu kirjoitti:

        Ai mitä haittaa? Onko tyhmää yrittää pitää
        autonsa hyvässä kunnossa? Minua taas ärsyttää
        juuri tuollainen asenne, kun ei voi yhtään
        kunnioittaa toisen omaisuutta. Mikä siinä on niin
        älyttömän vaikeaa?? Oman kotteron voi vaikka ajaa
        kalliolta alas, jos tykkää rutuista, mutta ei
        tarvitse toistenkin autoja kolhia.

        ...witun kusipäät rankaisevat parempia
        kulkuneuvoja!
        Hyväksihavaittu keino estää tumpeloiden jäljet,
        on ajaa pirssi senverran leveesti, että se vie
        ainakin pari ruutua!

        Ja jos joku tulee avautumaan asiasta, niin
        pääseepähän purkamaan viikon agressiot...


    • PRKL

      Vittu että ottaa pannuun noi kolhut kyljessä. Todella _omituista_ kuinka ne on kummasti keskittynyt sinne oikeaan kylkeen? Itselläni on coupé korinen auto joten oveni ovat keskiverto ovia pidemmät ja minäkin onnistus nousemaan autoon ja siitä pois kolhimatta toisten kylkiä. Ja ei en jätä autoani vain kumpaankaan reunaan ruudusta vaan suunnilleen keskelle. Usein yritän jättää auton reunimmaiseksi niin, että ei olisi vaaraa saada ovea kylkeen mutta tämä ei aina onnistu - ja sen kyllä huomaa.

      Yksi syy on aivan helvetin pienet ruudut mitä noilla parkkipaikoilla on. Kyllä siihen normaali kinneri mahtuu mutta nykyajan autot on hiukan isompia kuin se standardi auto jonka mukaan nuo ruudut on ilmeisesti suunniteltu.

      Valitettavasti en ole onnistunut saamaan kolhijaa rysänpäältä kiinni. Jos saan niin voi olla että siitä ei ihan lyhyttä juttua tule. Ei sillä että tuo peltikasa olisi jotenkin jumalan asemassa, mutta toisten autojen tai omaisuuden tärveleminen on minusta aika törkeää. Etenkin kun se tapahtuu tavalla jonka voisi järkeä käyttämällä välttää. Nytkin viikossa on tullut pari kolhua lisää ja auto on ollut KAHDESTI julkisella parkkipaikalla :) Loistavaa...

      Pitäs varmaan asentaa joku helevetin kamera systeemi joka nauhottas aina parkkiksella mitä ympärillä tapahtuu äänineen kaikkineen :) Olis helpompi katella että kuka saatana se siellä kolistelee.

    • Kosto=suloinen

      kiinni sellaisen paskiaisen. Ota kaikki
      korvaukset mitä vaan saat (Myös vanhat kolhut) ja
      sitten käyt pimeässä hakkaamassa sen mulkun
      kyljet ihan muhkuille. Oppiihan ainakin yksi
      paskiainen aukomaan oviaan siististi. Itse tein
      sen kerran enkä kadu yhtään.

    • Naarmuttomalla autolla...

      Itse ajan aina auton parkkipaikalla hieman
      uudempien ja kalliimpien autojen viereen, jos se
      vain tilanteen mukaan on mahdollista. Se tuntuu
      jopa aika hyvin toimivan, sillä uusia naarmuja on
      tullut vain aika harvoin... Toinen helppo konsti,
      varsinkin kun omistaa terveet jalat, on ajaa auto
      aina vähän kauemmaksi parkkiin esim. marketin
      pihassa. Tosiasiahan on, että ihmiset ovat
      laiskoja ja yrittävät saada kotteronsa ihan sinne
      ovien viereen...

      • Näinkin voi käydä

        Kauhun hetkiä koetaan kun palaat autollesi ja
        viereisen uudemman auton tilalle on ängetty joku
        kaamea pommi.

        Itselleni kävi niin, että molemmat uudemmat autot
        olivat lähteneet ja tilalle oli tullut ruosteen
        raiskaama Hiace ja joku yhtä hirveä pickup.
        Yllätykseni oli suuri kun ei kolhuja näkynyt
        vaikka Hiacea ajoi vanha mustalaisakka.

        Usein kolhut huomaa vasta omassa pihassa kun
        autoa pääsee katsomaan hyvässä valossa ja
        takaviistosta.


      • o

        Ei kannata ainakaan ostaa uudehkoa BMW:tä.
        Varmasti on muitankin merkkejä mitkä
        houkuttelevat ilkivaltaan. Onkohan aiheesta
        oikein tilastoja?


      • häh
        Näinkin voi käydä kirjoitti:

        Kauhun hetkiä koetaan kun palaat autollesi ja
        viereisen uudemman auton tilalle on ängetty joku
        kaamea pommi.

        Itselleni kävi niin, että molemmat uudemmat autot
        olivat lähteneet ja tilalle oli tullut ruosteen
        raiskaama Hiace ja joku yhtä hirveä pickup.
        Yllätykseni oli suuri kun ei kolhuja näkynyt
        vaikka Hiacea ajoi vanha mustalaisakka.

        Usein kolhut huomaa vasta omassa pihassa kun
        autoa pääsee katsomaan hyvässä valossa ja
        takaviistosta.

        Onko sellaisilla lommoilla väliä, jotka näkyvät
        vain hyvässä valossa takaviistosta omassa pihassa?
        Ennen kuin alkaa lähettää laskua kolhijalle,
        kannattaa miettiä kuinka paha vaurio on. Mieti,
        jos olisit aiheuttanut itse ko. vaurion omaan
        autoosi. Jos veisit autosi korjattavaksi, lähetä
        lasku kolhijalle. Jos taas et viitsisi niin
        pienen vaurion korjauksesta maksaa, on turha
        vaatia toiseltakaan korjausta -kyseessähän on
        pelkkä vittuilu.


    • mercedes Automatic

      Kolhijat yleensä ajavat niillä vanhoilla
      ruostepaskoillaan kaupan eteen , laiskoja juoppoja
      , narkkareita tai muuten vaan tyhmiä kun ovat !
      Eli kannattaa ajaa auto vähän kauemmaksi ,siinä
      saa liikuntaa ja säätyy kolhuilta.
      (kokemusta löytyy)

    • automies

      Kolhijan kerran kiinni, kusinaaman matkustaja
      kolhaisi oven suoraan kylkeeni parkkipaikalla kun
      olin lähdössä ja vielä reippaasti. Jätkä ei
      suostunut paikan päällä maksamaan ja pienen
      kovistelun jälkeen hyppäsi autoonsa ja kaasutti
      karkuun... Noh, enpä jäänyt neuvottomaksi, otin
      rekisterinumeron ylös ja sain kaverin kautta
      selville missä tyyppi asuu. Nykyään on autossa
      sekä talossa sitten ikkunoita hajalla sen verran,
      että omavastuistakin on luultavasti tullut 5-
      numeroinen luku, hah.

      Oman auton kolhu menikin ilkivaltana
      vakuutukseen, eli bonukset eivät menneet... sillä
      ovessa olikin vasaran jälki, ei oven. Oven
      jäljestähän olisi mennyt bonukset.

      • tipahda bonukset???

        Eikö ilkivallan vuoksi tipahda bonukset, jos
        korjauttaa kaskon avulla autonsa kuntoon????


      • automies
        tipahda bonukset??? kirjoitti:

        Eikö ilkivallan vuoksi tipahda bonukset, jos
        korjauttaa kaskon avulla autonsa kuntoon????

        ilkivallan takia ainakaan omassa yhtiössä
        tipahtaneet


    • häh

      Minkälainen hullu vie autonsa korjattavaksi, jos
      siihen ei ole todellista syytä. Korjaamot on
      kuitenkin sen verran perseestä. Työn
      valmistuminen kestää ja laatu on sen verran
      huono, että auto voi tulla korjaamolta melkein
      huonompana kuin se oli sinne mennessä. Onko
      hienoa, kun alkuperäinen maali päälystetään
      appelsiinikuorimaalilla, jossa on sormenjälkiä?

      • HR

        Joo mutta rahat kannattaa ottaa vastaan
        kolhijalta kuitenkin, jos vaan mahdollista.


      • JPE
        HR kirjoitti:

        Joo mutta rahat kannattaa ottaa vastaan
        kolhijalta kuitenkin, jos vaan mahdollista.

        Kerran bussi kolhaisi vaimon autoa. Vähän kinaa
        puhelimessa se vaati, mutta yhtiö lähetti sitten
        tonnin. oven pientä lommoa ei korjattu - rahalle
        oli parempaakin käyttöä.


      • Hammurab
        JPE kirjoitti:

        Kerran bussi kolhaisi vaimon autoa. Vähän kinaa
        puhelimessa se vaati, mutta yhtiö lähetti sitten
        tonnin. oven pientä lommoa ei korjattu - rahalle
        oli parempaakin käyttöä.

        Sattui kerran erääs suuren marketin
        paikoitusalueella:
        meidän -88 Ladan viereen ajoi kiiltävällä
        Audillaan tällainen "mukamas-kiireinen"
        mieshenkilö, jolla autosta poistuessa karkasi ovi
        aiheuttaen painauman Ladamme kylkeen.
        Mies ei vaivautunut kuin mulkaisemaan ylpeästi ja
        jatkoi matkaansa sisälle kauppaan.
        No eihän siinä muuta kuin Ladasta ovi vauhdilla
        auki ja PAM! Näin oli Audissa vähintään
        samanlainen lommo. Kuultuaan pamahduksen mies
        toisti mulkaisunsa, tällä kertaa täynnä
        hämmennystä, tyytyen kuitenkin jatkamaan
        matkaansa.
        Parempi näin!


      • kdh
        HR kirjoitti:

        Joo mutta rahat kannattaa ottaa vastaan
        kolhijalta kuitenkin, jos vaan mahdollista.

        asian ytimessä!


    • ei nahkapuku purista...

      tapahtui taannoin Vantaalla Tikkurilan Prisman
      vieressä "ulkoparkkiksella". Hieman tuunattu Opel
      Astra oli jätetty parkkiryydun viereen suoraan
      jalankulku käytävän eteen. siinä on usein
      muitakin autoja parkissa. parkkeerasin auton
      normaalisti ruutuun ja lähdin kauppaan. vilkasin
      vielä astraa ohi mennen ja sillon oli vielä ihan
      kondiksessa. tullesani kaupasta huomasin, että
      Astran kylkeen koko auton pituudelta oli vedettä
      todennäköisesti auton avaimella "mukavannäköinen"
      skraidu. Täytyy sanoa, että kyllä siinä vähän
      nauru pääsi valloilleen. ei ole kuitenkaan mikään
      ihan halpa keikka. Ei tosin itselle istu oikeen
      noi "tuunatut" Astrat. jotenkin aneemisen
      näköistä massapaskaa!

    • Janne

      Oikeaan kylkeen on kertynyt parisenkymmentä kolhua, monissa sinistä maalia. Kotipihalla viereisessä ruudussa on asustellut vuosikausia vanha tummansininen Volvo 242... Onkohan omistaja kateellinen, kun 19-vuotias japsikoppero yhä liikkuu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe