Miksi mies ei vastaa

mitään?

Monet miehet "vetäytyvät" kun heille kertoo tunteistaan. Eivät vastaa mitään.

Onko se merkki siitä että mies ei tunne mitään naista kohtaan, kun hän on täysin hiljaa sen jälkeen kun nainen on ilmaissut pitävänsä miehestä enemmän kuin vaan kaverina?

23

3487

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viallinen ..

      mies, sitä saa mitä tilaa ...

    • käytös

      kertoo lähinnä kypsymättömyydestä.
      Oli tunteita tai ei, niin on vähintäänkin kohteliasta vastata jotain. Kyllä toisen tunteita sen verran pitää kunnioittaa.

      Jos ei tunne samoin, niin parempi kertoa sekin, kuin jättää toinen miettimään tai vielä pahempi, kadota kokonaan.
      Kyllähän se tietysti tulee selväksi noinkin, että suhtautuu täysin piittaamattomasti, mutta tosi raukkamaista käytöstähän se on.

    • viel䨨¨¨¨¨

      jättää sen.

    • vili

      joskus vetäytyä, jos ei halua joutua sellaiseen, johon ei halua sitoutua. varmasti jotain siinä tuntee...mutta katsoo tilanteen niin, ettei se ole sen vaivan arvoista. se on aika v-mäistä kun ystävää itselle etsii, ni saa aina sen seurustelu ehdotuksen.

      • etsii ystävää,

        jolta saa tarvittaessa pillua... on se ystävyys sitten ihanaa!


      • vili
        etsii ystävää, kirjoitti:

        jolta saa tarvittaessa pillua... on se ystävyys sitten ihanaa!

        olekkin =)


    • Hossi37

      Vaan olla niin et useimmiten mies tuntee olonsa kiusaantuneeksi ja hän menee hämilleen kun pitäisi omia tunteitaan julki tuoda.

      Mistä tuo sit oikein johtuu niin pystyykö sitä kukaan täysin selvittämään ikuna. Onko kyseessä sit asia mitkä eivät miesten keskustelu kuvioihin kuulu vaan tunnetaan et se on heikkoutta jos mies siitä puhuu. Vai onko miesten tunteet aina niin sekaiset ettei niistä pystytä puhumaan?

      Yhtä kummallinen juttu on nuo kolme sanaa mitä mies yrittää sano mut melkein aina tuo keskimmäinen sana takertuu kitalakeen ja pöllähtää ilmoille muodossa "tykkään"?

      Itsekkin tuon olen kokenut vaikka toista sisimmässään rakastaa ni ei meinaa saada sanottua vai oliko kenties silloin kyseessä pelkästä ihastumisesta. Tiedä häntä?

      • että..

        Sinäkin olet kiva. Näyttää jollain tavoin että ilahtuu siitä, kun toinen tykkää. Ei tarvitse sanoa että rakastan sinua, tai edes tykkään sinusta. Kunhan sanoo jotakin.


      • Hossi37
        että.. kirjoitti:

        Sinäkin olet kiva. Näyttää jollain tavoin että ilahtuu siitä, kun toinen tykkää. Ei tarvitse sanoa että rakastan sinua, tai edes tykkään sinusta. Kunhan sanoo jotakin.

        Kyllä huono malli jos ei mitään saa suustaan ulos ? Kyllä jotain pitäs aina saada sanottua jos kerran toinen tuo omia tuntemuksiaan julki, ei siinä enää silloin pidä tuppisuuna seistä.

        Voihan se tietysti olla et kaikki tuli hivenen yllätyksenä ettei heti pysty asiaan vastaamaan ja tuo saattaa vetästä miehen hiljaiseksi. Varsinkin jos ei ole vielä itse selvillä mitä tuntee. Toisaalta olisko sit paikallaan sanoa et olet ihan kiva mut se kyl kuulostaa korvassa jotenkin epäkohteliaalta. Yleensä kun sanotaan et olet ihan kiva ni lause jatkuu sanalla "mutta"


      • että.. kirjoitti:

        Sinäkin olet kiva. Näyttää jollain tavoin että ilahtuu siitä, kun toinen tykkää. Ei tarvitse sanoa että rakastan sinua, tai edes tykkään sinusta. Kunhan sanoo jotakin.

        Jotenki kun tuohon keskusteluun ajaudutaan. Mies tahtoisi sanoa todellakin paljon muuta kuin "sinä olet kiva." Lause: "Minä rakastan sinua" on varmaan toiseksi vaikein sanoa miehelle ensimmäisen kerran. Se askel jonka mies kuvittelee ottavansa eteenpäin on aivan liian suuri ylitettäväksi olkia kohauttamalla. Siis sen lauseen mukanaan tuomaa vastuuta ei voi ohittaa olkiaan kohauttamalla. Sitä alkaa jo alitajuisesti suunnitella yhteisiä eläkepäiviä. Vaikka mitään sitä vastaan ei olisikaan niin onhan se suuri askel, joka tuntuu että se pitäis ottaaa siinä kertaheitolla.

        Miehelle tuntuu hankalalta esittää siihen mitään kiertoilmausta ja se tuntuu ahdistavalta, siitä ei pääse mihinkään suuntaan livahtamaan ja usein keskustelu tunteista on alkanut jossain muualla kuin miehen kotikentällä jolloin nainen tuntuu olevan koko ajan niskanpäällä. Siksi vaikeneminen saattaa tuntua ratkaisulta, mutta ei se miehestäkään tunnu yhtään hyvältä.

        Yleensä vaikeneminen johtuu siitä että keskustelu on edennyt kiusallisille urille johon mies ei ole voinut valmistautua millään.


      • Anonyymi
        Frederico kirjoitti:

        Jotenki kun tuohon keskusteluun ajaudutaan. Mies tahtoisi sanoa todellakin paljon muuta kuin "sinä olet kiva." Lause: "Minä rakastan sinua" on varmaan toiseksi vaikein sanoa miehelle ensimmäisen kerran. Se askel jonka mies kuvittelee ottavansa eteenpäin on aivan liian suuri ylitettäväksi olkia kohauttamalla. Siis sen lauseen mukanaan tuomaa vastuuta ei voi ohittaa olkiaan kohauttamalla. Sitä alkaa jo alitajuisesti suunnitella yhteisiä eläkepäiviä. Vaikka mitään sitä vastaan ei olisikaan niin onhan se suuri askel, joka tuntuu että se pitäis ottaaa siinä kertaheitolla.

        Miehelle tuntuu hankalalta esittää siihen mitään kiertoilmausta ja se tuntuu ahdistavalta, siitä ei pääse mihinkään suuntaan livahtamaan ja usein keskustelu tunteista on alkanut jossain muualla kuin miehen kotikentällä jolloin nainen tuntuu olevan koko ajan niskanpäällä. Siksi vaikeneminen saattaa tuntua ratkaisulta, mutta ei se miehestäkään tunnu yhtään hyvältä.

        Yleensä vaikeneminen johtuu siitä että keskustelu on edennyt kiusallisille urille johon mies ei ole voinut valmistautua millään.

        Samoin ajattelen, mut jos olisi ihastunut toisesta, tuskin jäisi ihan sanattomaksi.


    • jennssku

      ei se välitä sinusta :( kyllä se nyt muuten vastais..

      • mitä uskoa

        jos mies on hellä ja paijaa, tahtoo viettää aikaa yhdessä, ja huomioi arjen tasolla. Ei kuitenkaan saa sanaa suustaan.

        Väitetään että sanattomat viestit menevät sanallisten edelle, mutta miesten suhteen ei voi tietää mikä on kaverina tykkäämistä ja ystävällisyyttä, ja mikä oikeata välittämistä, jos mies ei puhu mitään.


    • sama ongelma

      > Monet miehet "vetäytyvät" kun heille kertoo tunteistaan. Eivät vastaa mitään.

      Kun nykyinen pitempiaikainen deitti tämän jo kertoisi, minun olisi helpompi jatkaa eteenpäin. Tiedän omat tunteeni naista kohtaan, mutta sopivaa signaalia ei ole vielä tullut. Raastavaa...

      • mahdollista

        että vastapuoli on pettynyt entisissä suhteissa eikä uskalla näyttää/ osoittaa tunteitaan. Parasta kysyä naamatusten!


    • 'rakas'

      Olen kylläkin nainen, mutta en voinut olla vastaammatta...

      Olen pettynyt edellisessä miessuhteissani, iseasiassa kaikissa elämäni miessuhteissa, enkä edelleenkään vajaan vuoden tutustumisen jälkeen luota mieheen, jonka kanssa tapailen tällä hetkellä. Sitä vastoin luotan vaistoihini jotka
      sanovat olemaan luottamatta.

      Mies kutsuu minua silloin tällöin 'rakkaakseen' ja on kerran spontaanisti sanonut rakastavansa minua -mitä minä en tietenkään uskonut todeksi, enkä usko edelleenkään. Jotenkin kai sivuutin asian täysin ja vasta jälkeenpäin aloin miettiä, jos hän olikin tosissaan, ilmeisen myöhään reagoimaan mitenkään... Mikäli hän olisi sattunut olemaan tosissaan, reaktioni oli varmaan kaikkea muuta kuin mitä olisi ansainnut...

      Lause voi yllättää, vaikka kuinka toisesta välittäisikin. Itse en osaa tuota sanoa, ellen todellakin takoita sitä ja luota toiseen.

      • vastakaikua

        Monet miehet "vetäytyvät" kun heille kertoo tunteistaan. Eivät vastaa mitään"

        Niin tietysti veräytyvät tai ottavat naisesta sitten heti etäisyyttä why? noh,koska ei se mies ollut sinusta alunperin oikeasti kiinostunut ja sitten tosissaan,ei tommonen tyyppi joka käyttäytyy noin halua kuulla sun tunteista mitään,eivät vastaa takaisin,kun ei sitä vastakaikua ole eikä tunnu miehessä missään,ei voi antaa toiselle jotakin jos ei sitä ole olemassa ;))
        ja hyvä vaan että teki sulle tommosen palvelun,ei kannata itkeä tommosen perään! pöh! saat paremman,ole iloinen ettei se vastaa se merkitsee i dont feel the same bebe :))


      • hkulhkuk
        vastakaikua kirjoitti:

        Monet miehet "vetäytyvät" kun heille kertoo tunteistaan. Eivät vastaa mitään"

        Niin tietysti veräytyvät tai ottavat naisesta sitten heti etäisyyttä why? noh,koska ei se mies ollut sinusta alunperin oikeasti kiinostunut ja sitten tosissaan,ei tommonen tyyppi joka käyttäytyy noin halua kuulla sun tunteista mitään,eivät vastaa takaisin,kun ei sitä vastakaikua ole eikä tunnu miehessä missään,ei voi antaa toiselle jotakin jos ei sitä ole olemassa ;))
        ja hyvä vaan että teki sulle tommosen palvelun,ei kannata itkeä tommosen perään! pöh! saat paremman,ole iloinen ettei se vastaa se merkitsee i dont feel the same bebe :))

        Ei se ole noin yksinkertaista.

        Esimerkki
        Nainen sanoo: XXXXXXX
        Mies: Oho, mikäs sille nyt tuli
        - kyllähän minäkin, joo
        - mitähän sille nyt sanoisi
        - jos sanon niin kuin se haluaa, niin mitähän sillä on tuossa oikein takana.
        - onko se nyt sitämieltä että tässä pitäisi olla joku kisa tunteista
        - nyt pitäis jo sanoa jotain
        - jos sanon, niin sitten se kysyy mikä kirkko minulle kävisi
        - äh, nyt täytyy miettiä tarkasti
        - mitä se nyt katsoo, miksi se näyttää tuolta
        - nyt tässä hommassa on joku juoni
        - tykkään tykkään, mutta ei se sille riitä jos niin sanoo
        - ei sille sitä r sanaakaan voi sanoa, kun en ole koskaan sitä sanaa sanonut
        - jos vaan muutaisi tämän pussailulinjalle
        - tosi epäreilua kiristystä
        - tässä ei nyt osaa tehdä mitään oikein
        - aargh miksi se nyt tämän teki

        Toimittaja voisi tehdä tuon saman sillä "Joko olet lakannut hakkaamasta vaimoasi" -kysymyksellä.

        Naisten pitäisi muka kyetä miehiä parempaan kommunikointiin: naisen kuuluisi siis ymmärtää heikommin kommunikoivaa miestä, hänen kommunikointinsa vajavaisuudesta huolimatta.
        Kyllä se susta välittää, mutta ei saa kiristää.


    • Farfiale

      On ollut jo pari tilannetta, jossa kaverityttö on tunnustanut tuntevansa jotain muutakin allekirjoittanutta kohtaan ja kummassakin päädyttiin siihen, että toinen katkaisi välit melkeinpä vastauksen tultua.

      "Oot hirmu kiva ja hieno kaveri, mutta en tunne sua kohtaan semmoista" ei tunnu olevan tarpeeksi hyvä vastaus naisellekaan.

      Siinä jää sitten hiljaiseksi miettimään mitä vastaa, että voi tapailla ainakin kaverina.

    • MIsew.

      Oma vikanne kun kerrotte. Miehet haluaa metsästää ja sanoa itse noi jutut. Tai sitten niillä ei ole alunperinkään ollut mitään tunteita.

    • Anonyymi

      Ihan vaan koska miehet on täysiä itsekeksisiä sikoja joskus, ja måkättävät kuin pikkulapset. Vain muutaman aikuisen oikean miehen olen tavannut. Heillä kykyä kertoa kokemastaan oikeasti

    • Anonyymi

      Koska sinä teet kirjaimellisesti väärin. Tunneilmaisu on miehiltä kiellettyä ja rajoitettua, se on rajattu tarkasti tiettyihin odotuksiin ja kaikki sen ulkopuolinen on "väärin".

      Jos naisena heittäydyt tunneilmaisuun on se suoraa vittuilua miehille. Lälläläää, minullapa on etuoikeus ja mahdollisuus tehdä tällätavalla. Sinua kohdellaan eri tavalla koska olet mies, sinä menetät asemasi, arvostuksesi ja mieheytesi jos OIKEASTI heittäydyt tunneilmaisuun.

      Sinä vittuilet miehille. Siks he vetäytyvät. Sinä teet sitä mikä miehiltä on evätty, joka on latistettu, joka on putsattu pois, jota ei myönnetä olevan olemassa ja jos se ilmenee se kääntyy AINA miestä vastaan.

      Ja tätä samaa tulet esittelemään tuosta vain koska olet nainen ja sinulla on oikeus.

      • Anonyymi

        Ja kehtaat vaatia reaktiota asiaan jota meille ei harjoituteta ja joka lähinnä shokeeraa meitä.

        Sinä et tiedä miehistä mitään tollo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe