2600 e/kk ja

akateeminen?

Onko mielestänne kohtuullinen palkka akateemiselle keski-ikäiselle 2600 e/kk brutto plus lounasetu? Muina etuina ilmainen parkkihallipaikka ja autonpesut melko ison kaupungin ydinkeskustassa. Työ olisi asiantuntijahommia päätteen ääressä, työtahti kohtuullinen eikä tappava, eikä tiukkoja projekteja. Laaja työterveyshuolto, kuntosalimahdollisuudet jne, ja vakipaikka.

Eli tämmöinen paikka on haussa, olen jo käynyt haastattelussa, nää jutut kerrottiin siellä, ja odottelen vastausta. Kaikki muu natsaa hyvin, tuo palkka vaan vielä askarruuttaa hiukan. Onko se mielestänne ok?

4

3963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palkka on vain yksi osa työtä

      Kyllä meinaan tuo Suomen progressiivinen verotus kummasti vaan syö niitä käteen jääviä tuloja vaikka brutto olisi mitä. Palstallehan voi toki kirjoittaa mitä vaan ja vastuu luetun asiasisällön arvioimisesta on lukijalla.

      Mutta harvemmin kai niitä tuloja vähätellään kuin liioitellaan. Ihan hiljattain joku kirjoitti jollain palstalla että 5000 € bruttotuloista jää 2700 € käteen. Itsellä 2900 € brutto ja 2000 € netto. Aika paljon tulee varmaan stressiä ja vastuuta että bruttopalkka nousee kolmesta tonnista viiteen tonniin mutta kovasti tasaa tuo verotus asetelmia. Ja kun minullakin duuni on mielenkiintoista ja leppoisaa niin eipä ole tullut tuuliviirinä kerran vuodessa firmaa vaihdeltua paremman (brutto)palkan perässä.

      • kuin palkka

        Jos viihdyt ja tulet toimeen, niin tosiaan se bruttopalkka ei ole tärkein.
        Itse olen tehnyt useamman vuoden pienipalkkaisena, mutta viihtyen työssäni.
        Aikoinaan olin kovan rahan työntekijä, mutta ei raha korvaa työn typeryyttä.


    • jos useampi työvuosi takana

      Eli kiristä palkkaruuvia, on ihan akuankkatason palkka.

    • akateemisellekin

      Palkka on jonkin verran yli suomalaisen palkansaajan keskitason, joten pitäisin sitä kohtuullisena palkkana. Varsinkin, jos työtahti on kohtuullinen, mikä nykyajan työelämässä on todella harvinaista. Jos tuollainen olisi tarjolla, ja lisäetuna olisi vielä TODELLINEN vuosiloma ja OIKEASTI vapaat viikonloput ilman "muutaman dokumentin lukaisemista", "parin pikku arvion kirjoittamista" ja 7/24 tavoitettavuusvelvoitetta, niin vaihtaisin koska tahansa oman yli 4000 euroa/kk duunini tuollaiseen!

      Akateemisuus ei takaa korkeaa palkkaa, vaan joskus jopa päin vastoin. Kädentaidot ovat tänä päivänä sitä, josta maksetaan. Korkeasti koulutettuja on yksinkertaisesti liikaa, ja lisää pukkaa suomen lukemattomista korkeakouluista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe