Farkut haisee...

Missä vika?

Ostanko vääriä farkkuja vai miksi jotkut niistä haisevat? Yhdet farkut haisi ihan oksennukselle aina, heti pesun jälkeen, vaikka niille ei todellakaan oltu oksennettu. Ja nyt ostin uudet farkut, ne haisee. En oikeen osaa kuvailla, tosi pistävä haju. Ei haise heti pesun jälkeen mut kun vähän aikaa kaapissa roikkuu niin kohta koko kaappi haisee tosi pahalle. En kehtaa käyttää niitä kun ne haisee niin pahalle...

22

11795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

      En oikein muuta syytä hajulle keksi kuin väärän kuivatuksen.
      Jos märät vaatteet jättää vähänkin pidemmäksi aikaa pesukoneeseen, ne rupeavat haisemaan todella pahalle... juuri sellaselle oksennuksen tapaiselle.
      Sama pätee, jos ne viikkaa liian kosteina kaappiin.

      JOs tästä ei ole kyse, en kyllä muuta keksi.

    • on kyllä

      Farkuissa on tunkkainen ominaishajunsa. Joku vaatetusteollisuusteknikko osaisi varmaan sanoa tarkalleen, mistä se johtuu, mutta veikkaan että se on väriaine jolla farkut on värjätty! Haju on juuri sinisissä farkuissa. Ja se tuntuu kosteana voimakkaammin. Voi se olla joku muukin puuvillan käsittelyssä käytetty kemikaali.

      Haju inhottaa. On koko ajan sellainen olo, että on likaisissa vaatteissa.

      • opsu

        Kyllä minä mielestäni annan niiden kuivua tarpeeksi hyvin, mutta täytyypi ensi kerralla pistää oikeen varman päälle. :) Ja kuivata ne vielä vaikka makuuhuoneessa, kaukana muista hajuista ja kosteudesta...

        On se kyllä kumma kun vasta kahdet farkut on haissu. On mulla ollut muitakin tummansinisiä farkkuja mut ei ne ole haisseet. Mistähän se johtuu että vaan jotkut tietyt haisee...

        Olen nuuskinut näitä uusia farkkuja ja mun mielestä ne kosteena tuoksuu just hyvältä, ihanalta pesuaineelta. Ja sit kun ne on kuivunu, ne tuoksuu vieläkin hyvältä. Mut sit jonkun ajan kuluttua ne alkaa haisemaan. Outoa...

        Kauheeta kun vaikka farkut on jalassa niin silti ne haistaa. Totta kai sillon muutkin ihmiset haistaa sen....


      • haiseeko
        opsu kirjoitti:

        Kyllä minä mielestäni annan niiden kuivua tarpeeksi hyvin, mutta täytyypi ensi kerralla pistää oikeen varman päälle. :) Ja kuivata ne vielä vaikka makuuhuoneessa, kaukana muista hajuista ja kosteudesta...

        On se kyllä kumma kun vasta kahdet farkut on haissu. On mulla ollut muitakin tummansinisiä farkkuja mut ei ne ole haisseet. Mistähän se johtuu että vaan jotkut tietyt haisee...

        Olen nuuskinut näitä uusia farkkuja ja mun mielestä ne kosteena tuoksuu just hyvältä, ihanalta pesuaineelta. Ja sit kun ne on kuivunu, ne tuoksuu vieläkin hyvältä. Mut sit jonkun ajan kuluttua ne alkaa haisemaan. Outoa...

        Kauheeta kun vaikka farkut on jalassa niin silti ne haistaa. Totta kai sillon muutkin ihmiset haistaa sen....

        kaappi?


      • ei haise
        haiseeko kirjoitti:

        kaappi?

        muutaku sillon kun ne farkut on siellä. Olen testannut asian monta kertaa. Heti kun farkut ottaa pois niin haju haihtuu. Mutsi ehdotti joskus että ehkä tuoli tai joku semmonen haisee mut ei. Kaikki olen nuuhkinut läpi.

        Kun nyt asiaa mietin niin molemmat farkut on ollu semmosia siniharmaita, ja kun ne on kääntäny nurin ne on ollu täysin harmaita sisältä. Tajusin asian just kun käänsin farkut pesua varten. Jos se vika on tosiaan jossain väriaineessa, puuvillan reagoinnissa yms...


      • Minni-Matleena
        ei haise kirjoitti:

        muutaku sillon kun ne farkut on siellä. Olen testannut asian monta kertaa. Heti kun farkut ottaa pois niin haju haihtuu. Mutsi ehdotti joskus että ehkä tuoli tai joku semmonen haisee mut ei. Kaikki olen nuuhkinut läpi.

        Kun nyt asiaa mietin niin molemmat farkut on ollu semmosia siniharmaita, ja kun ne on kääntäny nurin ne on ollu täysin harmaita sisältä. Tajusin asian just kun käänsin farkut pesua varten. Jos se vika on tosiaan jossain väriaineessa, puuvillan reagoinnissa yms...

        saattavat haista väriaineelta vielä monen pesun jälkeen. Älä osta kovin halpoja farkkuja.


      • saattanut
        Minni-Matleena kirjoitti:

        saattavat haista väriaineelta vielä monen pesun jälkeen. Älä osta kovin halpoja farkkuja.

        jämähtää kökköä. Eli kannattaa silloin tällöin pestä ihan 90 asteessa ja laskea joskus muutenkin sieltä nukkasihdistä vai mikä senyton vedet pois.
        Itse avasin eilen sen alaluukun ja aika pilaantunut haju sieltä tuli.

        Joskus on unohtunut vaatteet turhan pitkäksi aikaa koneeseen ja farkut kyllä ottaa siitä itseensä. Sen jälkeen haisevat aina.


      • farkkuonkelma
        saattanut kirjoitti:

        jämähtää kökköä. Eli kannattaa silloin tällöin pestä ihan 90 asteessa ja laskea joskus muutenkin sieltä nukkasihdistä vai mikä senyton vedet pois.
        Itse avasin eilen sen alaluukun ja aika pilaantunut haju sieltä tuli.

        Joskus on unohtunut vaatteet turhan pitkäksi aikaa koneeseen ja farkut kyllä ottaa siitä itseensä. Sen jälkeen haisevat aina.

        Mitä tarkoitat, pestä 90 asteessa? Siis ihan tyhjänä vai? Ilman pesuaineita?


      • fghfh
        farkkuonkelma kirjoitti:

        Mitä tarkoitat, pestä 90 asteessa? Siis ihan tyhjänä vai? Ilman pesuaineita?

        Juuri näin. Puhdistuu kone vanhoista pesuaineen jäämistä. :)


    • Marjapuuro

      Oon muuten huomannu ihan saman! Mulla on yhet sellaset tummansiniset farkut ja ne haisee sellaselle ihan kummalle kemikaalille, hirveen teolliselle. Oon aina miettiny että miks hitossa ne haisee sellaselle!? Vaikka pesee ni aina se haju palaa niihin housuihin.:S

      • supercleaner

        lukekaa ne pesuohjeet, ei liian kuumaa pesua, erillään muusta likapyykistä, ei linkousta eikä huuhteluaineita. Pesuainetta ei liikaa, farkut voi melkein pestä melkein pelkällä vedellä elleivät edes ole kovin likaiset. Unileverin pesuaineet ei haise, märät farkut kantsii ripustaa heti pesun jälkeen ilmavasti - tietysti tila missä ne on ei saisi haista myöskään koska nehän imee sitten ympäristön hajuja siinä kuivuessaankin? Suosittelen kuten edellä mainittiin, nukkasihdin pesua ja koneen pesua tyhjillään kuumimmalla ohjelmalla! (eikä ikinä klooria pesukoneeseen!) Ruokaöljyläikät tms on hankala haju vaatteissa, heitä mäkeen - halvat housut samoin kts.


    • meitzi80

      Pese nukkasihti ja vaihda pesuainetta. Tarkista onko vaatekaapin tuuletus riittävä ja onko siellä jotain haisevaa mikä tartuttaa hajun muuhunkin, älä koskaan laita mitään likaista tai varsinkaan tupakanhajuista kaappiin!

      • Irushka

        Monet uudet farkut haisee useamman pesun. Hieman raikastuuvat, kun laitat koneeseen pesuaineen lisäksi puoli pesupallollista väkiviinaetikkaa muutamiin ensimmäisiin pesuihin. Etikka putsaa myös konetta. Pyykkikonetta kannattaa toisinaa pyörittää ilman pyykkejä 90asteessa, ja laittaa silloinkin reilusti etikkaa mukaan koneeseen. Kaadan etikkaa myös pesuainelokeroihin. Etikan haju on sellaisenaan aika pistävä kun koneen avaa, vaatteista se kuitenkin haihtuu pyykin kuivaessa ja myös pyykkikoneesta haju haihtuu. Hyvä niksi myös treenivaatteille, joissa hienhaju. Värejä ei haalista!


      • L0L en tiiö
        Irushka kirjoitti:

        Monet uudet farkut haisee useamman pesun. Hieman raikastuuvat, kun laitat koneeseen pesuaineen lisäksi puoli pesupallollista väkiviinaetikkaa muutamiin ensimmäisiin pesuihin. Etikka putsaa myös konetta. Pyykkikonetta kannattaa toisinaa pyörittää ilman pyykkejä 90asteessa, ja laittaa silloinkin reilusti etikkaa mukaan koneeseen. Kaadan etikkaa myös pesuainelokeroihin. Etikan haju on sellaisenaan aika pistävä kun koneen avaa, vaatteista se kuitenkin haihtuu pyykin kuivaessa ja myös pyykkikoneesta haju haihtuu. Hyvä niksi myös treenivaatteille, joissa hienhaju. Värejä ei haalista!

        MITÄ ETIKKAA? Niitä on vaikka mitä: väkiviinaetikka, valkoviinietikka, punaviinietikka, omenaviinietikka, riisiviinaetikka, balsamiviinietikka, mallasviinietikka jne...


      • Anonyymi
        L0L en tiiö kirjoitti:

        MITÄ ETIKKAA? Niitä on vaikka mitä: väkiviinaetikka, valkoviinietikka, punaviinietikka, omenaviinietikka, riisiviinaetikka, balsamiviinietikka, mallasviinietikka jne...

        justiinhan se sano


    • .....

      Omistan Dieselin mustat strechfarkut, jotka myös haisevat, enkä halua niitä sen takia enää pitää. Se haju on sellainen likainen, vähän kuminen haju. Se lähtee pesussa mutta palaa aina kun farkkuja päivän käyttää. Luulen, että syynä on stretchkuitu, jossa saattaa olla kumia, myös tummat väriaineet haisevat. Sama ongelma on Dieselin sammareissani.

      • shtinkyy

        Niin, siinä sinulle joka väitit että ongelma on vaan halvoissa farkuissa! Toisaalta ikävä kuulla että Dieselin tuotteissa sama ongelma, toivoin että vika olisi vaan "halvoissa" farkuissa, mutta eipä sittenkään.


    • MIKSU112233445566677

      ÄLKÄÄ PESKÖ FARKKUJA 90 ASTEESSA JOS NIISSÄ ON ELASTIINIA! MENEE PILOILLE.....

      • fgdh

        Ei kukaan ollu pesemässäkään farkkuja 90 asteessa. Tuo aste mainittiin vaan koneen puhdistuksessa, eli pestään tyhjä koneellinen ilman pesuaineita 90 asteessa jotta kone puhdistuu ja vanhat pesuaineen jäämät saa irti. :) Hölmö.


    • Hae apteekista

      Suosittelen Canestenia:)

    • Anonyymi

      Veren/raudan haju

    • Anonyymi

      Tilasin sheiniltä aivan ihanan farkkutakin,vaalean sinisen,hyvän mallisen.Jumakauta mikä vanhan mökin haju!Ei lähde millään.Pessyt nyt neljä kertaa ja käyttänyt pesuaineet,etikat..Ja viimeinen pesu 95astetta..Koko asunto haisee ja kone varmaan pilalla! Ja sheiniltä saa ihan hyvää vaatetta..Kohta kuitenkin,jos joku vastaa"mitäs ostat sieltä!"..Kiinasta tulee paljon,paljon ihan merkki tuotteitakin..Mutta joo,roskiin varmaan heitettävä,kurja juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe