Näkyykö teillä mies sisustuksessa?

Nannari

Miten teillä näkyy kodissa se, että siellä asuu mies?

Kutsuin huoltomiehen asentamaan astianpesukonetta muutamia vuosia sitten, ja kuuntelin huvittuneena, miten huoltomies jutteli, että astianpesukoneesta on varmasti yksinhuoltajalle paljonkin apua. Apuahan siitä koneesta kyllä oli, mutta kun en ollut yksinhuoltaja. Katselin sitten asuntoa ympäriinsä ja huomasin, että tosiaan, meillä ei mikään viittaa siihen, että talossa asuu myös mies. Kun ne kengätkin oli komerossa oven takana.

Tuosta on kulunut nyt melkein kymmenen vuotta, ja nyt olemme eroamassa. (Ei ole muutenkaan elämässä tuntunut, että rinnalla olisi mies kulkemassa...) Siivoilen tässä hiljalleen omakotitaloa viikonlopun asuntoesittelyä varten, ja etsin asunnosta merkkejä miehestäni. Enkä niitä löydä.

Asunnosta näkee, että siinä asuu lapsia ja nainen. Meidän harrastusvälineitä on kaikkialla. Olen ommellut ja sisustanut, remontoinut ja tehnyt muun muassa huonekaluja. Seinillä on soittimet, joita soitan, hyllyissä sadat kirjat, joita olen lukenut ja kerännyt. Mutta missään ei näy miehen harrastusvälineitä tai kädenjälkeä. Ne, mitä en ole osannut itse tehdä, on tehnyt palkatut ihmiset.

Miten teidän asunnoissanne näkyy, että siellä asuu mies?

42

4805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx-mies

Aikanaan rakensin talomme,tein jopa huonekaluja ja verhotkin ompelin minä ei vaimoni.
      Eli se että talossa asui mies näkyi kaikialla mutta sekään ei riitänyt.
      Minun taloudessa astianpesukonetta ei tarvitse tilata asentamaan muita.
      Mitä miehesi teki työkseen? Saiko hän elää edes kotonaan? Anteeksi vaan mutta jos toisesta ei näy merkiäkään niin onko hän saanut elää kyseisessä taloudessa ja suhteessa?

• Nannari

Et tiedä, miten paljon olen toivonut, että miehellänikin olisi jotain tekemistä kotona. Televisio on hänen ainoa harrastuksensa kotona. Mies on jotenkin sellainen perässäkyykkijä, joka antaa toisten tehdä työt, mutta kerää sitten hyödyn ja kunnian.

Mieheni on ylpeä siitä, että ei tee kotona mitään, ja hän kehuskeleekin sillä tuttavillemme. Minua nolottaa (ja vi...taa).

Mieheni on siistissä päivätyössä, kraka kaulassa. Käsillään ei koske mihinkään. Ei kyllä sanokaan mitään, vaan hyppää vain yli. Vaikka olisi ulko-ovi pois paikoiltaan, niin ei se miestäni haittaa.

Mieheni on usein sanonut, että hän on kouluttanut itsensä, jotta hänen ei tarvitse mitään paskahommia tehdä.

Miksi mieheni ei olisi saanut elää kotonaan? Minä en pidä ollenkaan siitä, mitä näen, eli en merkkiäkään miehestäni. Ei ole kotona mitään sellaista, että voisin sanoa, että mieheni sen laittoi, keksi tai osti. Hän ei laita, keksi, eikä osta kotiin mitään.

Eikä huomaa mitään. Monet kerrat mies on vaikkapa törmännyt johonkin tuoliin, joka on ollut vuosia meillä. Siinä sitä sitten ihmetellään, että mistäs tuo tuoli on tuohon ilmestynyt.

Keittiön kaapit on aina ihan sekaisin, kun mies on käynyt kaapeilla. Hän ei kahta kertaa laita samaa astiaa samaan kaappiin, koska hänellä ei ole mitään käsitystä siitä, missä tavarat yleensä ovat.

Äidilleen mies esittää kyllä supermiestä. Silloin laitetaankin hihat heilumaan, kun on äiti katsomassa. Siivous alkaa yleensä kysymyksellä "Missäs meillä on imuri?"

Vähän olen katkera.

• .............

tämä on alunperin miehen koti. Minä tykkään vanhasta ja klassisesta, hän modernista ja käytännöllisestä. Minun myötä tänne tuli "romua, krääsää ja antiikkia" :) Mutta asunto itse on enemmän miehen tyyliä. Löytyy myös pikkuautokokoelma :)

Kummankin täytyy antaa toteuttaa omia mieltymyksiään. Olen seurustellut miehen kanssa, jolla ei oikeasti ollut mitään mieltymyksiä. Siihen se sitten meni että kämppä oli ainoastaan minun näköiseni. Ei sekään ole kivaa. Meille tulee välillä kinaa etenkin siitä, että onko tavaroiden paljous viihtyisää vai ei. Kun minun mielestä kodissa pitää olla kodin henki, eikä pelkistetty tyyli anna sitä fiilistä. Kultainen keskitie on kuitenkin löydettävissä.

• Nannari

Kultainen keskitie löytyisi, jos kummatkin sitä haluaisivat. Meillä ei ole kysymys siitä, ettenkö minä haluaisi, että miehenkin läsnäolo talossa näkyy, vaan siitä, että miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta kotona mikään.

• näkyy kyllä

miehenkin läsnäolo asunnossa.

Olohuoneessa on videotykki, ja yli sata tuumainen skriini. Harvemmalla yksin asuvalla naisella varmaan sellainen on.

Olkkarissa on myös lähes tuhannen levyn cd-kokoelma ja musiikkilaitteet.

Miehen kengät, takit, lumilaudat jne ovat eteisessä, siinä missä minunkin tavarani.

Työhuoneessa ovat tietokoneet ja pelikokoelmat sekä musakamat.

Remonti olen kyllä hoitanut itsekseni, mutta eipä siinä seinässä puumerkkejä lue, kenen käden jälkeä ne ovat...

• Nannari

Meillä on videotykki, koska katson paljon elokuvia. Mieskin katsoo, mutta ei osta elokuvia eikä laittanut sitä tykkiäkään (miehen kaveri kävi laittamassa kattoon). Musiikkilaitteet ovat minun, mies kuuntelee musiikkia vain autoradiosta.

Hei, mutta nuo kengät, onhan meillä tosiaan tuulikaapin kaapissa miehen kengät.

Työhuone meillä on, se on minun, eikä siellä ole merkkiäkään miehestä. Olen kysynyt monesti apua tietokoneissa ja lapset pelaavat tietsikoillaan mieluusti pelejä, mutta miestä eivät koneet kiinnosta. Ne ovat lasten ja minun vempeleitäni.

Olen yrittänyt ehdottaa miehelleni lukuisia eri harrastuksia, joita voisimme harrastaa kahdestaan tai koko perheen kanssa. Mitään ei löydy. Mies sanoo, että hän voi tulla katsomaan, kun me teemme, mutta hän ei itse tee. Piste.

• näkyy....

että mies on ulostettu tuossa huushollissa jo heti alusta alkaen. Ilmeisesti kirjoittaja on nai´nen joka määräsi yksin sen kaapin paikan ja rajoitti miehen elämän niin minimiin, että miehestä ei jäänyt jälkeäkään edes asuntoon.
      Surullista, mutta niin on monessa muusakin taludessa, mies näkyy vain siinä hupenevassa rahapussissa josta todellakin jää vain tyhjät kuoret tietynlaisen naisen käytössä.

• siistipossu

Kaverini "Laura" pääsi vihdoin 31-vuotiaana avioon. He muuttivat yhteiseen asuntoon.
      Laura on alkanut stailata kotiaan. Mallit eri sisustus lehdistä.
      Rahaa rajoitetusti, mutta mies otti lisätyön. Hän tekee työpäivän jälkeen lisäduunia iltaan noin 8-9 asti.
      Mies toteuttaa Lauran ideat, joihin tarvitaan vasaraa ja poraa.
      Mies on harrastanut aiemmin öljyvärimaalausta, mutta taulut ei käyneet sisustukseen, laura ei antanut ripustaa edes kellariin. minusta ne ei olleet tökeröitä, vaan hyvin tehtyjä tavallisia maisemia ja kaupunkimaisemia ja lauralle omistettu kissataulu.

Mies suuttui ja tuhosi maalauksensa, pilkkoi kirveellä palasiksi. Asiasta ei enempää puhuttu, eikä selvitetty. Lauran mielestä vaan mies kiukutteli kuin pikkulapsi, koska jonain päivänä hän olisi antanut taulujen pistää seinille, sitten kun tulisi toinen sisustustyyli.
      Laura ei tykännyt miehen pitämistä kirjoista, joten kirjat kuskattiin miehen lapsuudenkotiin. Miehen cd-levyt eivät ole esillä, mutta kun menen käymään heillä, on Lauran omat kirjat ja klassikot heidän työhuoneessaan jopa entiset koulukirjat ja vanhat lastenkirjat jotka on hänen lapsuudenaarteensa.
      Mies on paljon pois lisätyönsä takia, Laura valittaa, että on yksin avioliitossaan, kun mies ei välitä vaan on paska lauran mukaan.
      Miehet työrytkyt ovat autotallissa, muut vaatteet eteisen kaapissa. Lauran omat kuteet eteisessä on aseteltu kuin sisustuselementiksi: vaaleet seinät, joissakin erikoisessa henkarissa roikkuu punaiset ja mustat takit. (typerän näköiset mun mielestä)
      Jos katson, että missä hänen mies näkyy niin, ei missään. Nyt heillä on ongelmia kun se mies ei puhu, tulee vaan ja menee. pääosin ukkeli kupeksii autotallissa, jonne sen kaveritkin tulee juttelemaan.
      Miehen pitää vaihtaa sukat kun pääsee sisälle ja laura räpättää sen vaatteista muutenkin.
      Veikkaan että tyyppi lähtee lätkimään vuoden sisällä.
      Tulee mieleen että tekisinkö oikein, kun iskisin sen tyypin. Se vois olla mun makuun, antaisin vapautta.

• Naunu

Kiitos edellisestä viestistä! Antoi ainakin minulle ajattelemisen aihetta, luulen nimittäin olevani tuollainen "määräilijä". Voi mies raukkaa... PS: Minä en ole ko. nainen

• näkyy aina

välillä, tuolla sohvalla! :)

• kiiras

täällä ei siis mies mitenkään näykään: meillä ei ole sohvaa, jolla mies pahimmassa tapauksessa makoilisi kun itse tulen töistä. Ei kaljatölkkejä, joita saisin kantaa kauppaan, ei likaisia kalsareita sängynvieressä, ei likapyykkikasaa pyykkikaapin oven edessä.
      Meillä ei kuljeta likaisissa lenkkareissa makuuhuoneen perukoille hakemaan unohtunutta kännykkää, ei loju veikkaus-,pitkävetokuponkeja, tulliselvityslappuja pitkin pöytiä. Täällä ei edes haise ikinä mieheltä.
      Joskun ajattelen kaipaavani tänne miestä, vaikka sitten merkkienkin uhalla. Ehkä kaipaan, ehkä en.

• liisuliin

Täys klisee on soffa ja mies yhdistelmä.
        Jos kartoitan työkavereiden ystäväperheitten miehiä, niin
        vain yksi kahdestakymmenestä on ns. tyyppimies.

Kyllä tavallinen mies on se, joka käy töissä, hakee vuoropäivin lasta tarhasta tai koulusta,
        osaa kokata,
        osaa käyttää pesukonetta,
        siivoaa yhtä lailla kuin vaimo,
        käyttää auton huollossa ja vaihtaa renkaat,
        rakentaa talon,
        tai ainakin osallistuu lainanlyhentämiseen,
        vaihtaa vaipat ym.
        Kysyn vaan teiltä muilta naisilta, että oletteko itse täydelliset niin viimeisen päälle?
        Mistä IHMEESTÄ te olette hakeneet noi rökäleenne?
        Niin makaa kuin petaa, jos ottaa sian, saa sian.
        Itse en ottanut sikaa vaan normaalin miehen.
        Sitä voi niin kuin seurustelun aikana katsoo vähän, mitä on havittelemassa.
        Miehiäkin ON!

• "rökäleeni"
        liisuliin kirjoitti:

Täys klisee on soffa ja mies yhdistelmä.
        Jos kartoitan työkavereiden ystäväperheitten miehiä, niin
        vain yksi kahdestakymmenestä on ns. tyyppimies.

Kyllä tavallinen mies on se, joka käy töissä, hakee vuoropäivin lasta tarhasta tai koulusta,
        osaa kokata,
        osaa käyttää pesukonetta,
        siivoaa yhtä lailla kuin vaimo,
        käyttää auton huollossa ja vaihtaa renkaat,
        rakentaa talon,
        tai ainakin osallistuu lainanlyhentämiseen,
        vaihtaa vaipat ym.
        Kysyn vaan teiltä muilta naisilta, että oletteko itse täydelliset niin viimeisen päälle?
        Mistä IHMEESTÄ te olette hakeneet noi rökäleenne?
        Niin makaa kuin petaa, jos ottaa sian, saa sian.
        Itse en ottanut sikaa vaan normaalin miehen.
        Sitä voi niin kuin seurustelun aikana katsoo vähän, mitä on havittelemassa.
        Miehiäkin ON!

on ihan tavallinen mies. Vaikka hän ei osaakkaan käyttää pesukonetta eikä silitä eikä tiskaa taikka siivoa.
        Mutta. Hän käy hyvätuloisemmassa työssä ja hänen työaikansa ovat huomattavasti pitemmät kuin minun, joten... :)

• näkyy mies

Talo ja autotalli, jotka mies on rakentanut.
      Pihalla miestenpyörä, jossa lastenistuin takana.
      Kasa pilkottuja puita ja nurmikko leikattuna.
      Puukiuas saunassa.
      Hyllyissä puolet kirjoista miehen.
      Toimiva TV ja muut sähkölaitteet.
      Laskut ajallaan maksettuina -ei huomautuslaskuja.
      Eilen leivottua vehnästä aamupöydässä.
      Työhuone sekaisin, diplomit ja aseet seinällä, sänky petaamatta.
      Keittiössä kuivunut kukka -pitääkin ostaa uusi ;)

• Tyytyväinen rouva

Meillä ei näy miehen läsnäolo!

Olemme asuneet yhdessä vuoden ja menimme hiljattain naimisiin. Mieheni osti asunnon, mutta minä remontoin sen, täällä on minun tavarani ja poikani tavarat. Mies toi vain muutamia vaatteitaan kaappiin.

Uskon kuitenkin, että mieheni viihtyy täällä. Hänen poikamiesasuntonsa oli pääasiassa tyhjä, muutamia ikäloppuja pakollisia huonekaluja lukuunottamatta (olivat hänen vanhempiensa vanhoja).

Ihmettelin asunnon (kevyesti ilmaistuna) askeettista ulkoasua seurustelumme alussa, mutta hän selitti asiaa, että sitten kun hän löytää sen oikean emännän, niin emäntä tuo mukanaan tavaroita. Ja jos emännällä ei ole tavaroita itsellään, niin kuitenkin se haluaa jotenkin erinäköisiä tavaroita kuin mitä hän olisi itse hankkinut. Turha siis hankkia mitään, kun menisivät kuitenkin uusiksi.

Loogista. Ja niin tapahtui. Emäntä toi tavarat.

• Tyytyväinen rouva

Mieheni on talousmies.

• kertoikin totuuden
        Tyytyväinen rouva kirjoitti:

Mieheni on talousmies.

Kunnes saat tilalle oikean miehen.
        ( On kyljyksiä ja talouskyljyksiä, nakkeja ja talousnakkeja, miehiä ja talousmiehiä jne...)

• näkyy miehen

kädenjälki kaikkialla.
      Mieheni aamulla vuoteessamme.Viemässä lapsia kouluun.Kivoja textareita kesken työpäivän.Yhteinen päivällinen koko perheen kesken.Pötköttelyä ja lasten kanssa puuhastelua.Iloista arkea ja välillä juhlaa.Työkaluja keittiön pöydällä... :-D...weskissä,millon missäkin mutta touhua riittää ja ei kai kukaan halua olla mikään poliisi joka kulkee perässä ja natkuttaa "nyt jäi tuo ja tuo sukka tuohon ja tuohon".Rento ote elämään ja pilkettä silmää!

• Nannari

En poimi enkä natkuta. Taikka natkutan kyllä, jos katto vuotaa. Saan natkuttaa ihan rauhassa ja mennä sitten itse korjaaman sen katon. Mies kiertää vuotokohdan ja hänen osaltaan asia on sillä tavalla hoidettu.

Ei tällä työmäärällä ehdi natkuttaa, eikä edes tehdä kaikkea. Lapsiakin on, joten hommaa riittää ja rento ote on elämän ehto.

• näin......

Mies on valittu sisustukseen sopivaksi. Makaa kuin leopardi itämaisen rekvisiitan seassa ; )

• takuulla

näkyy. Miehen likapyykit lattialla, siinä mihin pudotanutkin. Kylvää tavaroitaan ympäri asuntoa ja keittiössä hänen jäljiltään leipäpussit auki, leikkeleet ja mehut, maidot pöydällä lämpenemässä (jos ottaa vaikka lisää, niin mitäs suotta jääkaappiin panee).

• Näkyy seuraavaa:

- Kotiteatteri
      - Auton korjausopas
      - Vinot pinot tekniikan kirjallisuutta
      - Likaiset sukat lattialla :)
      - Äijämusaa vinopino levällään työpöydällä
      - Varmin merkki: Pari Juha Vuorisen kirjaa yöpöydällä.

• TT_______

Vuorisen sairaasta(?) kerronnasta saattaa nauttia nainenkin.Meillä minä emäntänä niitä luen,ei mies..

• Tavarat omilla paikoillaan

Jaa tässä taloudessa jota 'äijät' pyörittävät
      on siistiä. Ei ole tiskejä lavuaarissa, ei likavaatekasoja, roskikset eivät ole täynnä eikä
      villakoiriakaan näy. Toisin oli silloin ennen kun
      kiukusta pihisevä 'justiina' hyöri ja pyöri pitkin kotia.

• miettiä

Kyllä meillä ainakin näkyy paljonkin miehen tavaroita. Tosin uusia kalustehankintoja on ollut hurjasti (miehen exän valitsemien tilalle).

Isoista hankinnoista päätämme kuitenkin aina yhdessä, molempien toiveita noudattaen. Mies keskustelee mielellään ja kertoo yleensä heti mielipiteensä väreistä, materiaaleista. On yllättäen hänkin tosi kiinnostunut. Pahempia ristiriitoja ei ole ikinä tullut. Joten kai meillä on sitten aika sama maku ;)

Minä päätän sitten muutoin sisustuksen linjat ja teen usein pieniä muutoksia. Mies on ollut silminnähden tyytyväinen ja luottaa siinä minuun 100%.

• Baabath

asettelu aiheutti hilpeyttä :)Ajattelin ensin tosiaan niitä likaisia sukkia..
      Mutta asiaa,kyllä näkyy.Ensinnäkin remonteista ja kalustehankinnoista keskustellaan ja neuvotellaan yhdessä.Onneksi makumme ovat samalaiset,ilman kiistaa ollaan selvitty jo kahden asunnon remonteista.
      Toisekseen mieheni keräilyharrastus vaatii tilaa,keräilykohteet ovat pienenpieniä,mutta kun niitä on tarpeeksi,pitää niille järjestää seinätolkulla vitriinejä.

• on..

"Samurai" miekkoja seinällä, miehen pokaalit hyllyllä, miehen tekemä räkki, sininen matto jonka hän halusi ja hänen "tekemä" taulu. Minä näyn tilpehööreissä. Kuvia ja koriste-esineitä.

Aika mielenkiintoinen huomio. Kun ajattelen kavereittemme kämppää, siellä ei näy mies. On vain naisen antiikki huonekalut sun muut. Miehen romppeet kaapeissa ja laatikoissa. Mielenkiintoista.

Ehkäpä meidät on tarkoitettu yhteen?

• kaverisi..

mieskin pitää näistä antiikkihuonekaluista ja siisteydestä? Kysy jos niin kovin askarruttaa... :)

• askarruta
        kaverisi.. kirjoitti:

mieskin pitää näistä antiikkihuonekaluista ja siisteydestä? Kysy jos niin kovin askarruttaa... :)

:) Mutta sikäli kun heitä tunnen, niin mies ei pidä niistä. Mutta eipä asia minulle oikeasti kuulu. Ja voihan olla etten oikeasti tunne heidän sisintänsä. Mistäs sen tietää.
        Se oli vain sellainen ahaa elämys.

• olet
        askarruta kirjoitti:

:) Mutta sikäli kun heitä tunnen, niin mies ei pidä niistä. Mutta eipä asia minulle oikeasti kuulu. Ja voihan olla etten oikeasti tunne heidän sisintänsä. Mistäs sen tietää.
        Se oli vain sellainen ahaa elämys.

siis aiemmin kysynyt. Kysymättähän ei osaa arvata ;)

Meilläkin on tyyli muuttunut hmm.. aikalailla toiseksi siitä homssuisesta, mitä se oli ennen kuin mies sinkkuili (ei mitään tyylihuonekaluja).

Mies nykyään silminnähden ylpeä kodistaan. Ruvennut kiinnostumaan paljon enemmän ympäristöstään ja haukkuu entisen "tyylinsä" kannattajia, miten ovatkin mauttomia. (Näyttää mulle esim. joskus etuovesta jotain olohuone- tai pesuhuonehirvityksiä)

Minusta iso kehittyminen miehen ympäristön tiedostamisessa ollut jännintä huomata.

• Heheh

Näkyy, ainakin miehen sukat lojuu sohvalla ja matolla ;-) Ja elektroniikkaa on aika lailla. Vaikka kai naisetkin tykkää jätti tv:stä yms.
      Suurinosa kalusteista on valittu yhdessä, mutta näyttääkö ne sitten miehen vai naisen valitsemilta niin en tiedä...

• xs2jammu

Meillä taatusti näkyy että on mies kotonakin ollut. Harrastuksena kun on ollut valokuvaus ja kulkuneuvot niin niitä on eteisen seinillä mm.
      Tuulikaapissa on mun jalkineita siinä kuin vaimon ja kersojen. Lehtipino on mulla varmaan isompi kuin emännän Annat ym.....

Itse asiassa se olen minä joka hoidan meidän viherkasvit, sisustan ja muutan huonekaujen paikat. No ne on tietenkin niitä aisoita jotka ei välttämättä näy katsojalle.

• yhteinen koti

joten tottakai kodista näkyy ketä siellä asuu. Huonekaluja hankitaan sen mukaan mitä tarvitaan tai jompikumpi löytää mieleisen.
      Molempien esineitä on joka huoneessa, molempien kirjoja kirjahyllyssä, molempien harrastusvälineitä nurkissa..
      MIkä koti se on, jos ei ihminen saa pitää omia tavaroitaan esillä...? Olisiko avioeron paikka jos omat tavarat pitää olla piilossa...!

• aseteltu

Minusta se on vähän tavarakohtaista, mikä esine on piilossa, minkä ei taas tarvitse. Esim. en nyt miehen aseita ja paukkuja pitäisi keittiön pöydällä :P Myös kalavehkeet sopivat paremmin kaappiin kuin nojaamaan olohuoneen seinää. Cd:ille ja dvd:ille on oma paikka tv tason laatikoissa. Oli ne sitten hänen tai minun.

Molempien takkeja roikkuu naulakosta tasavertaisesti, samoin molempien käyttökengät ovat kenkätelineessä.

Miehen lehdet ovat usein pöydällä, toisinaan taas siistissä pinossa omalla yöpöydällään. Omat lehteni ovat aina visusti kaapissa. Kai me sitten tykätään molemmat siisteydestä (ja varsinkin mies) niin että on pikkutavarat poissa silmistä. Tietsikka kannettava on kuitenkin milloin missäkin. Nyt taas vaihteeksi keittiön pöydällä, kun mies sen siihen laittoi. Jollakin keittiöntuolilla on aina sähköpenkinlämmitin, kun mies osti sellaisen ja tykkää siinä istua. Yhteinen muistorikas valokuva on ikkunalaudalla.
        Sohvalla on aina oranssi viltti, joka on enemmän miehen mieleen. Hän sitä käyttääkin. Miehen kotiteatteriharrastus näkyy yhä olohuoneessa, mutta ehkä vähän hillitymmin kuin ennen.

Kalusteet hankitaan aina yhdessä, ei todellakaan erikseen. Kaikki nykyiset on yhdessä hankittu ja kaikki sinkkuelämän aikaiset molemmilta pois heitetty. Eikun nykyiset yöpöydät ovat miehen sinkkuajalta ja sänky kokonaan hänen ostamansa. Ruokatilan pöytä on hänen isänsä tekemä.

Uusista verhoista kysyn aina mielipiteen. Kangaskauppaan mukaan häntä ei edes saisi. Mitään kovin naismaisia tilpehöörejä ei meiltä ikinä löydy, jos se on minusta kiinni. Mies samoilla linjoilla :)

Silti väitän, että 99% meillä käyneistä (laitan ehkä sen tuolinlämmittimen pois siksi aikaa ;) sanoisi, ettei miehen juttuja ole täällä laisinkaan ja että minä olen päättänyt varmaan yksin kaikesta :D

• Nannari

Niinhän sitä luulisi - että näkyy, mutta se tässä onkin ongelmana, että ei näy.

Arvaa nolottaako, kun kuulee huoltomiehen suusta olevansa yksinhuoltaja. Silloin minä oikein heräsin huomaamaan, että tosi on, ei näy miehen merkkiäkään talossa. Kengät on kaapissa, joten ne eivät näy.

Miehelläni ei lempo vieköön ole mitään tavaroita tai harrastusvälineitä. Ei esillä eikä piilossa. Vanhoja valokuvia lojuu läjäpäin jossain laatikossa, ja kaapissa saattaa olla jotakin, josta en tiedä.

Avioeron paikka tässä on varmaan joka tapauksessa, sillä ei tunnu edes koti yhteiseltä saati elämä.

Ei tosin ollut mitään ongelmia sovittaa makuja yhteen, kun on ollut vain yksi maku. Mies vain nyökyttelee päätään: jos tuon jotain sisään, nyökyttelee, ja kun vien saman ulos, nyökyttelee - siis ihan sama.

• näkyisi

Miehen paikka on autotallissa.
      Sieltä toki saa tulla joskus syömään.
      Kyllä mies saa myös tulla päivittäin sisälle, petaamaan minun ja lasten pedit, tyhjentämään ja täyttämään astianpesukoneen, imuroimaan ja siivoamaan.
      Iltaisin kaupassakäytyään, miehen kuuluu vetäytyä kohteliaasti autotalliin, eikä tehdä siitä sen isompaa numeroa, mitä lapsetkin siitä ajattelisi.
      Sukulais vierailujen aikana miehen paikka on olla minun vieressä ja tukena, meneehän meillä loistavasti.

• kiinnostunut?

Jospa hän vain yritti udella onko sinulla miestä?

• näkyy

"Miten teillä näkyy kodissa se, että siellä asuu mies?"

Me sisustamme yhdessä! :D

Lisäksi mieheni kaikki DVD-kokoelmat, musakamat, tietokonevermeet, iso TV ja VANHA iso kulunut nojatuoli, ovat selkeitä merkkejä siitä että talossa on isäntä!

Sen lisäksi kaikkien tavarat ovat esillä, enemmän tai vähemmän järjestyksessä. Se nojatuoli on hyvä esimerkki. Voit olla vakuuttunut siitä ettei ko tuolia olisi ellei se sattuisi olemaan mieheni lempituoli! Miksi minä sitten sitä hävittäisin, kun kerran isäntä siinä lepäilee.

Kyllä on tosi heikosti mennyt jos miehestä ei jälkeäkään jää asuntoon! Lukiko kylppärissä hänen pyyhkeen paikalla "vieras"? -Ehkä ei ole ihme että eroatte.

Kyllä meillä ainakin niin on isännällä oma valtakuntansa -työhuone. Lisäksi hän on kyllä se meillä joka ripustaa taulut seinille, vastaa remontista (vaikka minä tykkään tohota mukana), tekee lumityöt, leikkaa nurmikon ym ym. Ja tekee hän välillä ruokaakin ja osaa siivota tarpeen vaatiessa. Yhdessä ollaan, yhdessä tehdään. Siivoaminenkin sujuu helpommin kaksin kuin yksin.

• Nannari

Miksi sinä ja moni muukin luulette, että miehestä ei saisi olla jälkeäkään kodissa?

Minusta on ihan kauheaa, kun miestä ei kiinnosta kotona mikään.

Me emme sisusta yhdessä, koska miehellä ei ole mitään mielipiteitä mistään.

Meillä ei ole ollut koskaan nimiä pyyhkeille, mutta ostan aina kaikille samanlaiset, kun ostan. Kaikista seteistä puuttuu se yksi, jonka mies on jättänyt jonnekin kaverinsa saunaan. Ja onhan meillä sitten niitä yksittäisiä pyyhkeitä, joita mies on sieltä saunasta tuonut tullessaan (ei omaansa).

Minä antaisin mitä tahansa, että mies olisi joskus tehnyt jotain minun kanssani yhdessä. Mies ei suostu tekemään käsillään mitään (hän katsoo olevansa kaiken paskahomman yläpuolella). Se rajaa jo melkoisen joukon tekemistä kotona ulkopuolelle.

Olen ostanut miehelle lahjaksi erinäisiä tavaroita, ihan perusvälineitä, mutta mies ei käytä niitä. Mieheni ei aja polkupyörällä, ei hiihdä, ei luistele, ei koske tietokoneisiin..., eikä osta mitään muuta kuin joskus ruokaa.

Yhteenkään huonekaluun tai elektroniikkaan en ole saanut mieheltäni penniäkään, en myöskään kodinkoneisiin. Hän ei kuulemma tarvitse mitään. Jos mieheni pitäisi hankkia itse itselleen nojatuoli, hän istuisi lattialla loppuikänsä. Jos menee televisio rikki, ja televisio on hänen rakkain esineensä, hän ei siitä välitä, vaan odottaa, että minä hermostun ja menen ostamaan uuden television.

Lumityöt teet minä. Pihan hoidan minä. Kerran lähdin lomalle lasten kanssa kesällä ja sinä aikana mies oli kärrännyt joka ikisen kukkaruukun pihalta jätteiden sekaan, ettei tarvitse kastella. Yhtenä kesänä olin selkäleikkauksessa, ja silloin mies määräsi, että yhtään kukkaa ei pihalle istuteta, ettei hänen tarvitse niitä kastella.

Meidän isännästä merkkinä voisi pitää yhtä tyhjää huonetta. Se on mieheni työhuone, mutta siellä ei ole mitään. Se jäi kokonaan sisustamatta, kun ajattelin, että mies laittaisi sen itse mieleisekseen. Minä tapetoin sen huoneen, jotta se ei olisi niin tylsä, mutta ensimmäinen tapetti ei kelvannut. Laitoin sitten toisen tapetin ja sanoin miehelle, että hän voi laittaa loput.

Löytyihän se tosiaan meiltäkin todiste, että kodissamme asuu kuin asuukin mies.

• mies ja nainen

Kyllä meidän kodissa näkyy, että täällä asuu kaksi aikuista ihmistä, mies ja nainen. Minä ompelen verhot, mutta mies ripustaa ne paikoilleen. Talon rakensimme yhdessä. Mies kantoi lautoja, mutta minä maalasin ne. Nurkissa on molempien harrastusvälineitä ja kädentaitojen työn tuloksia. Molemmilla on omat työpöydät ja työhuoneet ja omat tavaransa järjestyksessä. Naulakossa on sekä miesten että naisten takkeja. Kyllä kaikessa näkyy, että täällä asuu sekä mies että nainen.

• ....

"Kannoitte lautoja ja maalasitte ne" Onko se talon rakentamista? Kunhan kysyin :)

• Man9999

Joo tämän täytyy olla provo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6321
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      64
      5707
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      133
      4848
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      61
      3977
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3865
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      36
      3277
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3051
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      62