Mitä olette mieltä

matami mimmi

meidän perheessä törmättiin tässä muutamia kertoja sellaiseen ongelmaan että kasvisten lisääminen ostoksiin tulee kalliiksi. kevyt tuotteet on pakattu pieniin paketteihin ja ovat kalliimpia. pitäisi laittaa joku adressi tästäkin. kevyt tuotteiden hinnat roimasti alaspäin. kuten myös kasvikset, marjat ja hedelmät. samoin monivilja tuotteet. kuten taas näitä rasvaisia makkaroita sun muita hamppareita vois nostaa ylös päin. liian helposti minäkin valitsen kiireessä ja raha pulassa yhdeksi ruaksi hampurilaisen tai pizan kaupasta kuin kasviksia pottua ja lihaa.

6

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistähän se johtuu että kaikki terveellinen on kallista ja epäterveelliset tuotteet huomattavasti halvempia?
      Kyllä itsekin tulee sen verran tutkittua hintoja että usein jää se terveellisempi tuote kaupan hyllylle ja tulee ostettua se pahempi vaihtoehto juuri siitä syystä että se on halvempi.
      Muutenkin euro on nostanut hintoja. Hedelmät ja kasvikset on huomattavasti kalliimpia kun markka-aikaan. Esim. nauriskilo maksaa 3.50 euroa.
      Kuka olis ennen maksanut nauriista 18 markkaa kilo?!
      Syököön terveellisesti kenellä siihen enää on varaa. Köyhät ostaa mitä sattuvat saamaan pienillä tuloillaan.

      • neuvoja

        Joo, kallista on, myönnetään!
        Itse käyn syksyin aina kun aikaa irtoaa marjassa ja sienessä.. nyt onkin vanhempieni luona puolikas pakastearkullinen marjoja (mustikkaa, lakkaa, jota tuli tänä vuonna PALJON!!, puolukkaa, mansikoita ja viinimarjoja) odottamassa talvea. Lisäksi sieniä olen pakastanut, niistä saa aivan ihania kastikkeita. Marjoihin ja sieniin ei siis minulla uppoa rahaa kaupassa käydessä.
        Kaupasta ostankin olan takaa pakastekasviksia, joiden hinta ei turhemmin päätä huimaa.
        Kaikki kevyttuotteet, rasvatonta maitoa lukuunottamatta, olen jättänyt hyllyihin. Sen sijaan ostan ihan normaaleja jugurtteja jne..
        Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää.


      • _Omppu_
        neuvoja kirjoitti:

        Joo, kallista on, myönnetään!
        Itse käyn syksyin aina kun aikaa irtoaa marjassa ja sienessä.. nyt onkin vanhempieni luona puolikas pakastearkullinen marjoja (mustikkaa, lakkaa, jota tuli tänä vuonna PALJON!!, puolukkaa, mansikoita ja viinimarjoja) odottamassa talvea. Lisäksi sieniä olen pakastanut, niistä saa aivan ihania kastikkeita. Marjoihin ja sieniin ei siis minulla uppoa rahaa kaupassa käydessä.
        Kaupasta ostankin olan takaa pakastekasviksia, joiden hinta ei turhemmin päätä huimaa.
        Kaikki kevyttuotteet, rasvatonta maitoa lukuunottamatta, olen jättänyt hyllyihin. Sen sijaan ostan ihan normaaleja jugurtteja jne..
        Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää.

        Minullakin on pakastin täynnä marjoja syksyn ja talven varalle. =)Ja minullakin on tapana leipoa itse.Omatekoinen leipä on sitä paitsi (ainakin minusta) parempaa kuin kaupan leipä.Siitä saa tehtyä juuri sellaista kuin itse haluaa.Vielä kun sieniä olisi jostain saanut...

        Tuo on muuten ihan totta,ettei kannata oikeastaan ottaa kevyttuotteita,esim jugurttia,jos sitä syö melko vähän.Ei vähäinen määrä vielä lihota.Minäkin syön ihan tavallista jugurttia ja juon kevytmaitoa .


      • tuulik
        neuvoja kirjoitti:

        Joo, kallista on, myönnetään!
        Itse käyn syksyin aina kun aikaa irtoaa marjassa ja sienessä.. nyt onkin vanhempieni luona puolikas pakastearkullinen marjoja (mustikkaa, lakkaa, jota tuli tänä vuonna PALJON!!, puolukkaa, mansikoita ja viinimarjoja) odottamassa talvea. Lisäksi sieniä olen pakastanut, niistä saa aivan ihania kastikkeita. Marjoihin ja sieniin ei siis minulla uppoa rahaa kaupassa käydessä.
        Kaupasta ostankin olan takaa pakastekasviksia, joiden hinta ei turhemmin päätä huimaa.
        Kaikki kevyttuotteet, rasvatonta maitoa lukuunottamatta, olen jättänyt hyllyihin. Sen sijaan ostan ihan normaaleja jugurtteja jne..
        Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää.

        Varsin mielenkiintoinen huomio - ja osittain oikeakin. Muttamutta. Kilo karkkeja/suklaata maksaa reilut 7€, kuka niistä maksaa niin paljon? Sipsitkään eivät tule sen halvemmaksi. Tämän aamun lehdestä;
        päärynät 0.99€/kg,
        ulkolainen kurkku 0.99€/kg,
        omenat 1.50€/kg,
        sipuli 0.75€/kg,
        banaanit 1€/kg,
        olut 1,81€/l
        fanipalat 8€/kg,
        kermajuusto 5.99€/kg,
        rasvaton jogurtti 0.99€/kg,
        maitorahka maksaa alle 2€/kg,
        paistijauheliha 6.73€/kg.
        pakaste he-ma-pa 0.80€/kg

        Kaupasta pitää osata valita oikeat tuotteet ja suhteuttaa hinta myös kulutukseen, 400 gramman jauhelihapaketista yksi ihminen syö lisukkeineen ainakin pari päivää. Itse laitettu ruoka tulee halvemmaksi kuin einekset ja on myös huomattavasti terveellisempää. Kilohintaa jaksetaan kyllä päivitellä hedelmä/vihannesosastolla, mutta se unohdetaan ennen kuin päästää sipsi/karkki/eines/juoma-osastoille. Toki olisi mukavaa, jos ruoan hinta laskisi, etenkin kun on (köyhä) opiskelija. Tästä huolimatta syön perusterveellistä ruokaa, jonka itse valmistan ja ruokakulut kuukaudelta jäävät alle 100 euroon - mikäli siis jätän karkit ja sipsit hyllylle.


      • niinpä niin
        neuvoja kirjoitti:

        Joo, kallista on, myönnetään!
        Itse käyn syksyin aina kun aikaa irtoaa marjassa ja sienessä.. nyt onkin vanhempieni luona puolikas pakastearkullinen marjoja (mustikkaa, lakkaa, jota tuli tänä vuonna PALJON!!, puolukkaa, mansikoita ja viinimarjoja) odottamassa talvea. Lisäksi sieniä olen pakastanut, niistä saa aivan ihania kastikkeita. Marjoihin ja sieniin ei siis minulla uppoa rahaa kaupassa käydessä.
        Kaupasta ostankin olan takaa pakastekasviksia, joiden hinta ei turhemmin päätä huimaa.
        Kaikki kevyttuotteet, rasvatonta maitoa lukuunottamatta, olen jättänyt hyllyihin. Sen sijaan ostan ihan normaaleja jugurtteja jne..
        Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää.

        Jos tosiaan käyttää vähän jogurttia, niin mikäs siinä, mutta jos yhtään useammin maistuu, niin kyllä se kannattaa katsoa minkä valitsee... pienistä valinnoista syntyy se suuri muutos!

        Marja-/hedelmäjogurtti, runsasrasvainen 134kcal/100g
        Marja-/hedelmäjogurtti, rasvaa n. 3% 102kcal/100g
        Marja-/hedelmäjogurtti, rasvaton 71kcal/100g
        Marja-/hedelmäjogurtti, rasvaton, fruktoosi/aspartaami 47kcal/100g

        Kyllä tuossa minusta alkaa olla eroja, jos kcal-määrä on tuplat. Sitä paitsi jogurtin rasva ei ole sitä "hyvää" rasvaa.


    • muru...

      ...torille, sieltä saat halvalla, ja sen huomaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe