meidän perheessä törmättiin tässä muutamia kertoja sellaiseen ongelmaan että kasvisten lisääminen ostoksiin tulee kalliiksi. kevyt tuotteet on pakattu pieniin paketteihin ja ovat kalliimpia. pitäisi laittaa joku adressi tästäkin. kevyt tuotteiden hinnat roimasti alaspäin. kuten myös kasvikset, marjat ja hedelmät. samoin monivilja tuotteet. kuten taas näitä rasvaisia makkaroita sun muita hamppareita vois nostaa ylös päin. liian helposti minäkin valitsen kiireessä ja raha pulassa yhdeksi ruaksi hampurilaisen tai pizan kaupasta kuin kasviksia pottua ja lihaa.
Mitä olette mieltä
6
660
Vastaukset
Mistähän se johtuu että kaikki terveellinen on kallista ja epäterveelliset tuotteet huomattavasti halvempia?
Kyllä itsekin tulee sen verran tutkittua hintoja että usein jää se terveellisempi tuote kaupan hyllylle ja tulee ostettua se pahempi vaihtoehto juuri siitä syystä että se on halvempi.
Muutenkin euro on nostanut hintoja. Hedelmät ja kasvikset on huomattavasti kalliimpia kun markka-aikaan. Esim. nauriskilo maksaa 3.50 euroa.
Kuka olis ennen maksanut nauriista 18 markkaa kilo?!
Syököön terveellisesti kenellä siihen enää on varaa. Köyhät ostaa mitä sattuvat saamaan pienillä tuloillaan.- neuvoja
Joo, kallista on, myönnetään!
Itse käyn syksyin aina kun aikaa irtoaa marjassa ja sienessä.. nyt onkin vanhempieni luona puolikas pakastearkullinen marjoja (mustikkaa, lakkaa, jota tuli tänä vuonna PALJON!!, puolukkaa, mansikoita ja viinimarjoja) odottamassa talvea. Lisäksi sieniä olen pakastanut, niistä saa aivan ihania kastikkeita. Marjoihin ja sieniin ei siis minulla uppoa rahaa kaupassa käydessä.
Kaupasta ostankin olan takaa pakastekasviksia, joiden hinta ei turhemmin päätä huimaa.
Kaikki kevyttuotteet, rasvatonta maitoa lukuunottamatta, olen jättänyt hyllyihin. Sen sijaan ostan ihan normaaleja jugurtteja jne..
Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää. - _Omppu_
neuvoja kirjoitti:
Itse käyn syksyin aina kun aikaa irtoaa marjassa ja sienessä.. nyt onkin vanhempieni luona puolikas pakastearkullinen marjoja (mustikkaa, lakkaa, jota tuli tänä vuonna PALJON!!, puolukkaa, mansikoita ja viinimarjoja) odottamassa talvea. Lisäksi sieniä olen pakastanut, niistä saa aivan ihania kastikkeita. Marjoihin ja sieniin ei siis minulla uppoa rahaa kaupassa käydessä.
Kaupasta ostankin olan takaa pakastekasviksia, joiden hinta ei turhemmin päätä huimaa.
Kaikki kevyttuotteet, rasvatonta maitoa lukuunottamatta, olen jättänyt hyllyihin. Sen sijaan ostan ihan normaaleja jugurtteja jne..
Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää.Minullakin on pakastin täynnä marjoja syksyn ja talven varalle. =)Ja minullakin on tapana leipoa itse.Omatekoinen leipä on sitä paitsi (ainakin minusta) parempaa kuin kaupan leipä.Siitä saa tehtyä juuri sellaista kuin itse haluaa.Vielä kun sieniä olisi jostain saanut...
Tuo on muuten ihan totta,ettei kannata oikeastaan ottaa kevyttuotteita,esim jugurttia,jos sitä syö melko vähän.Ei vähäinen määrä vielä lihota.Minäkin syön ihan tavallista jugurttia ja juon kevytmaitoa . - tuulik
neuvoja kirjoitti:
Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää.Varsin mielenkiintoinen huomio - ja osittain oikeakin. Muttamutta. Kilo karkkeja/suklaata maksaa reilut 7€, kuka niistä maksaa niin paljon? Sipsitkään eivät tule sen halvemmaksi. Tämän aamun lehdestä;
päärynät 0.99€/kg,
ulkolainen kurkku 0.99€/kg,
omenat 1.50€/kg,
sipuli 0.75€/kg,
banaanit 1€/kg,
olut 1,81€/l
fanipalat 8€/kg,
kermajuusto 5.99€/kg,
rasvaton jogurtti 0.99€/kg,
maitorahka maksaa alle 2€/kg,
paistijauheliha 6.73€/kg.
pakaste he-ma-pa 0.80€/kg
Kaupasta pitää osata valita oikeat tuotteet ja suhteuttaa hinta myös kulutukseen, 400 gramman jauhelihapaketista yksi ihminen syö lisukkeineen ainakin pari päivää. Itse laitettu ruoka tulee halvemmaksi kuin einekset ja on myös huomattavasti terveellisempää. Kilohintaa jaksetaan kyllä päivitellä hedelmä/vihannesosastolla, mutta se unohdetaan ennen kuin päästää sipsi/karkki/eines/juoma-osastoille. Toki olisi mukavaa, jos ruoan hinta laskisi, etenkin kun on (köyhä) opiskelija. Tästä huolimatta syön perusterveellistä ruokaa, jonka itse valmistan ja ruokakulut kuukaudelta jäävät alle 100 euroon - mikäli siis jätän karkit ja sipsit hyllylle. - niinpä niin
neuvoja kirjoitti:
Syön vain vähemmän normaalirasvasta kuin söisin rasvatonta (ja loppujen lopuksi kevyt tuotteiden ja normaalien välillä ei ole suurempia kalorieroja). Leivon itse sämpylät ja teen niiden väliin pihvit, jos tekee mieli hampparia.. näin säästää myös aikalailla.. lisäksi tietää tarkalleen, mitä syömäni sisältää.Jos tosiaan käyttää vähän jogurttia, niin mikäs siinä, mutta jos yhtään useammin maistuu, niin kyllä se kannattaa katsoa minkä valitsee... pienistä valinnoista syntyy se suuri muutos!
Marja-/hedelmäjogurtti, runsasrasvainen 134kcal/100g
Marja-/hedelmäjogurtti, rasvaa n. 3% 102kcal/100g
Marja-/hedelmäjogurtti, rasvaton 71kcal/100g
Marja-/hedelmäjogurtti, rasvaton, fruktoosi/aspartaami 47kcal/100g
Kyllä tuossa minusta alkaa olla eroja, jos kcal-määrä on tuplat. Sitä paitsi jogurtin rasva ei ole sitä "hyvää" rasvaa.
- muru...
...torille, sieltä saat halvalla, ja sen huomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522601
- 1971870
- 701657
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91331- 721008
- 80998
- 95989
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190914- 67901