Minua pyydettiin työhaastettaluun Personaali Henkilöstöpalveluun tuossa syyskuun puolessa välissä eräänä perjantaina. Mulla oli entuudestaan kokemuksia kokoojan hommista Nokialta eri vuokrafirmoista ja väitettiin että soveltuisin johonkin heidän vastaavanlaisiin työtehtäviin. Työhaastattelu meni mielestäni hyvin, mutta lopussa tämä haastattelija "pyysi minua soittamaan keskiviikkona" (tuntui mauttomalta/odottavaiselta). Soitin keskiviikkona, kuten olimme sopineet, mutta haastattelijani kertoi ettei ole vielä kerinnyt hoitamaan asioitani sinne firmaan päin ja totesi lisäksi: "soita perjantaina. Mä vähän pomputan sua" (tuntui edelliseen verrattuna erittäin mauttomalta). Sitten soitin perjantaina, mutta vastaus oli saman kaltainen: "olen hoitanut asiaasi asiakasyrityksen suuntaan, mutta tämä tuntuu nyt vähän naurettavalta, mutta siellä on työnjohtajaja sairastunut, mutta mä soitan sulle joka tapauksessa maanantaina tai tiistaina". Maanantai tuli (ei kuulunut mitään) ja tiistai tuli. Päätin kuitenkin maanantaina, etten istu kotonani puhelin kädessä vaan lähden Hesaan avovaimoni kanssa tiistaina. Tuli tiistai klo 14...soittoa ei kuulunut (olin onnessani, että olin lähtenyt Hesaan enkä jäänyt rypeämään kotiini). Olin päättänyt, etten soita sinne enää kolmatta kertaa vaan testaan, voinko luottaa kyseiseen yritykseen kuten luotin varamiespalveluun. Sitten alkoi perjantaina vituttamaan ja lähetin sähköpostin kautta sinne "herjausviestin", että olen tolkuttoman vittuuntunut heidänlaiseen pompotteluun. Puolto tuli tietenkin: "olin sairaana maanantaina ja tiistaina, sitten se soitto vain jostakin kummasta unohtui, mutta olisit sä soittanut minulle niin olisin voinut kertoa syyn"...ja lopuksi totesi vielä: "Ei Varamiespalvelukaan olisi mitenkään pystynyt tähän, kun hakemuksia tulee jatkuvasti". Mitenkähän tämäkin voisi parantua? Varmaan palkkaamalla lisää henkilökuntaa, että pystytään olemaan Varamiespalvelun kaltainen. Paras on henkilöstövuokrausfirmoista ehkä Varamiespalvelu.
Se vaan, että jos noihin rikkoo välinsä niin ei takuulla tule koskaan saamaan työtä silloin kun pakkotilanne olisi. Mutta väliaikaistahan tuollainen henkilöstövuokraus firmat ovat suurelle osalle kuitenkin!
Se, että asiakasyritys maksaa sinusta 20 €/tunti ja käteen saat henkilöstövuokrausfirmalta keskiarvolta 9€/tunti, jos sitäkään ja saat pelätä jatkuvasti perseesi puolesta, koska saat siihen kalossin jäljen...niin voidaan sen lukea orjatyöksi jo Suomessa!?
Hakekaa rohkeasti vain alanne töihin "avoimilla hakemuksilla" ja jättäkää tuollaiset henkilöstövuokrausfirmat omaan arvoonsa. Niillä ei ole työvoimaa hakea teille työpaikkoja ja teidän tulee aina itse ehdottaa etupäässä sitä työpaikkaa, vaikka olisitkin valmis tekemään mitä työtä tahansa! Ihmisarvon alentamista tuollainen on! Tietenkin vasta pakon edessä voi hakea tuollaisiin yrityksiin!
Turku - Personaali Henkilöstöpalveluista kokemuksia? -hakekaa rohkeasti vain alanne töihin?
5
1093
Vastaukset
- PERSE
Että firmat nykyään ottavat työntekijöitä pelkästään noiden välistävetäjien kautta, siten ei tarvitse vastata työntekijöiden lomista ym. etuisuuksista.No, yksi askel lähempänä kansalaispalkkaa,teollisuustuotanto loppuu ja suomesta tulee ongelmajätteen dumppauspaikka, jaamme Australian aboriginaalien kohtalon, nythän tänne jo ollaan perustamassa uraanikaivoksia.Raikasta vettä voimme myös myydä tai ei sitä meiltä kohta enää kysytä myymmekö vaan se otetaan, suomesta tulee elämyspuisto, no pellehermannejahan tämä maa on jo täynnä, seuratkaa vain suomalaista työelämää, hallituksesta puhumattakaan.Katoavaista on mainen mammona mutta niinhän Ruotsikin joskus oli maailmanvalta, entä nyt? Afganistan,Pakistan och Gamla Stan.
- en suosittele lafkaa
Samoin huonoa kokemusta ko. firmasta. Netin kautta jätin ensin hakemuksen ja CV:n avoinna olevaan työpaikkaan. Sitten kävin haastattelussa, jossa kävikin ilmi, että kyseinen paikka olikin jo täytetty! Oli siis ihan vaan tarkoitus saada uusia naamoja listoille JOS ja KUN alan työpaikkoja tulee taas välitettäksi. Eli tuli lähinnä kiukkuinen fiilis... en aio mennä vaikka kuinka itkisivät perääni.
Koskahan vuokratyöfrimojen tie tulee loppuun ja ala alkaa ylikuumeta. Lopetetaan kaikki vuokratyö, harjoittelijat ja tukityöt tästä maasta. Samat ja yhtäläiset keinot kaikille. Jos firma tai työntekijän palkkaaminen ei kannata, kuolkoon sitten firmatkin pois. - Työssä..
Minulla on ollut henkilöstövuokrausyrityksistä sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Aika paljon riippuu siitä millainen yhteyshenkilö asioitasi hoitaa, sen olen huomannut.
Töissä olen ollut Varamiespalvelun, Opteamin, Baronan ja Pestikolmion kautta. Nyt olen Pestikolmion kautta vakituisessa työssä, aiemmat työsuhteet ovat olleet määräaikaisia. Niistäkin tosin pääosin hyviä kokemuksia, erityisesti Opteamista. Kaverini on vuoden pestilla Manpowerin kautta ja hänkin kehuu työtään ja työehtojaan.
Ei kannata yleistää, vaikka yhdessä paikassa ei hommia hoidetakaan. Siirtyy seuraavaan firmaan, jos palvelut eivät toimi. - vbcbcftbdrfxnbrfxttb
Personaali jättää myös eläkemaksut maksamatta
- Petettytyöntekijä
Personaali jätti myös ulosottomaksut tilittämättä. Joudun entisenä työntekijänä todistamaan personaalia vastaan jossain kohtaa. Firma veti välistä uo maksuja, eläkemaksuja jne.
Helvetin hienoa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171021124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102468Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2161958Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231743- 721080
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491054Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75895Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57872En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43852Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88823