Mies elää siivellä?

Turhautunut nainen

Ollaan asuttu yhdessä jo kolmisen vuotta. Kertaakaan mulla ei ole vielä ollut tunnetta, että hoitaisimme raha-asiat tasapuolisesti. Molemmat ollaan töissä, mutta silti mun rahoista suurinosa menee meidän yhteisiin menoihin. Mies käyttää rahansa omiin menoihinsa. Laskeskelin, että pelkästään tupakkaan hänellä kuluu noin 120e kuussa.(aski 3,70 ja mies polttaa joskus yli askin päivässä joten 4x30= 120e) Sitten kahvittelut työpäivän aikana tekevät kuluja suurinpiirtein samanverran kuukaudessa.(pari kuppia päivässä) Ja sitten työpäivän aikana ruokailu ehkä 150e kuukaudessa.(vaihtelee paljon, riippuen työmaan sijainnista, käy joskus kotona syömässä) Eli 390e menee näihin. Hänellä on prepaid liittymä, jossa ei nytkään ole puheaikaa, joten mun puhelimella voi sitten soitella aina sillointällöin (harvoin kylläkin, mutta ärsyttää asenne).

Meidän menoista sitten... 400e vuokraan ja 200e lainan lyhennykseen. Tähän mennessä mies on "kiltisti laittanu meidän yhteiselle tilille tuon 300e eli puolet, joka tekee hänen kohdalleen kuluja kuukaudessa 790e. Muttakun sitten on vielä laskut ja ruoka, joiden merkitystä herra ei tunnu ymmärtävän ollenkaan. Käytännössä homma toimii niin, että minä maksan vuokran lainan yht. 600e ja tlilitä jonne mies laittaa 300e kuussa ostetaan ruokaa ja maksetaan laskuja ja bensaa, mutta eihän se riitä. Loppukuusta käytetään sitten minun rahojani. Olen aivan sekaisin näissä raha-asioissa ja mies puhuu ummet ja lammet niin, ettei enää itsekään taida pysyä perässä suunnitelmistaan. Lisäksi hän on velkaa yhteiselle tilillemme sievoisen summan rahaa, jota hänen pitäisi yrittää maksaa takaisin pikkuhiljaa, mutta ei tunnu onnistuvan, kun ei pysty edes omaa osuuttaan kunnolla hoitamaan.

Kodin suurimmat hankinnat ja auton huollot ym. kustannan usein minä. Mies lupaa kiriä mut kiinni maksamalla enemmän yhteiselle tilille.

Mulla on aivan hyväksikäytetty olo ja ihmettelen, miten hän saa yönsä nukuttua! Jos mulla olisi tuollainen tilanne, olisin todella vaivaantunut ja jättäisin parit kahvit ehkä juomatta. Toisaalta yritystä kyllä on ja sillointällöin (palkkapäivänä) hän saattaa ostaa jonkun isomman ostoksen tai maksaa isompia laskuja. Nyt hän saa reippaasti veronpalautuksia ja on luvannut näillä rahoilla kiriä mua kiinni, mutta en kyllä uskalla vielä riemuita. En tahdo millään jaksaa enää ajatella näitä samoja asioita ja on todella väsyttävää "vahtia" että edes minimi osa kuluista tulisi hänen puoleltaan hoidettua.

Kertokaa jos teillä olisi joku asiallinen ratkaisu ongelmaamme. Tämä on todellakin ainut asia, mikä suhteessamme tällähetkellä minua rassaa.

43

5346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä ...

      tilaa ...

      • Muikku.

        sulla oo koskaan mitään muuta sanottavaa...


      • lyhyesti ...
        Muikku. kirjoitti:

        sulla oo koskaan mitään muuta sanottavaa...

        on eri asia kestääkö totuutta vai ei ...


      • YogaYin
        Muikku. kirjoitti:

        sulla oo koskaan mitään muuta sanottavaa...

        No, näillä fraasien; sitä saa mitä tilaa -viljelijöillä sanavarasto on mahdollisesti säälittävän köyhä, joten annetaan anteeksi.

        Kukatietää,ehkä oppivat vielä joskus sanomaan jopa jotain positiivista. Toivossa on hyvä elää :)


    • Masa vaan

      kannattaa vaihtaa autoon renkaat itse niin siinäkin säästää rahaa. Eikä aina tarvitse ostaa viimeisen muodin mukaisia vaatteita, vaikka se teille naisille onkin niin tärkeätä joskus.

      Leipoa voi myös ite, on halpaa ja saa hyvän hajun kotiin. Naapuritkin tykkää kun koko rappu haisee pullalta.

      • myllerski

        Masasein.
        Et tainnut ihan ymmärtää aloittajan kirjoitusta.
        Kyse ei ollut siitä, etteivätkö rahat riittäisi, vaan että hän tuntee olevansa hyväksikäytetty, kun kaikki yhteiset menot maksatetaan hänellä ja ukko liiraa omilla seteleillään ties missä.


      • nainen.

        Lässyti pässyti. Ja mitä tekemistä NAAPUREILLA on tämän asian kanssa??


      • Anonyymi
        myllerski kirjoitti:

        Masasein.
        Et tainnut ihan ymmärtää aloittajan kirjoitusta.
        Kyse ei ollut siitä, etteivätkö rahat riittäisi, vaan että hän tuntee olevansa hyväksikäytetty, kun kaikki yhteiset menot maksatetaan hänellä ja ukko liiraa omilla seteleillään ties missä.

        Hyväksikäyttöä se onkin. Mies juo ja nauraa selän takana.


    • tilanne!!

      Tuo tuommoinen ollut tuttua myös minulle.
      Itse olen vähän semmoinen, että sorrun huolehtimaan toisista. "Hyvä antaa vähästäkin" on vissiin täräytetty kallooni, kun aina toistuu tämä samainen kaava: Minua käytetään hyväksi.
      Olen se, jonka eväät syödään ensimmäisiksi.
      Itselleni jää sitten tyhjä ja käytetty olo, ihan niinkuin sinullekkin.
      Minun ratkaisuni ongelmaan on ollut se, että elän turvallisesti yksin, lemmikkien kanssa, ne kun eivät rahasta välitä.
      Tämä ratkaisu tuskin ihan kaikille sopii, vaikka minä olenkin ollut elämääni ihan tyytyväinen.

      Oletteko yrittäneet puhua asiasta vakavasti?
      Oletko kertonut miltä sinusta tuntuu?
      Useasti ihmiset, eritoteen raha-asioissa pyrkivät jäämään itse voitonpuolelle.
      Siis, otetaan lainaa ja jos se, jolta laina on otettu, ei enää muista asiaa, niin sitten ollaanki ihan hys hys..
      Sinun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni ja sanopa ukollesi, että nyt loppui ukkoseni siipeilyt! Sano, että nyt on hänen vuoronsa
      maksaa. Pysy päätöksessäsi, vaikka ukkosi juttelisikin pääsi pyörälle.
      Kun olette koettaneet tätä, koettakaa tehdä sopimus, joka tuntuu teistä molemmista hyvältä.
      Pidä omat rahasi itselläsi, älä ole se, jonka eväät syödään ensiksi, sillä tuolloin sinulle itsellesi ei jää mitään.
      Puhelimen kanssa asian pitäisi olla jo aivan selevä.
      Kummallakin on omat luurit ja toisen luuriin ei kosketa. Jos puheaika menee umpeen, niin sitten ollaan puhumatta.

      Itse potkaisisin siipeilijää persukseen ja haukkuisin hänet pataluhaksi.
      Siis ainakin unelmoisin tekeväni niin... :)

      • dayum

        "Sinun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni"

        Ehdottomasti kannattaa tehdä noin.

        Lainaus aloituksesta:
        "Lisäksi hän on velkaa yhteiselle tilillemme sievoisen summan rahaa"

        Lähes huomaamatta pienistä puroista kasvaakin yllättävän suuria asioita. Hyväntahtoista ihmistä kupataan herkästi. Eikä ne asiat muutu jos et itse tee niihin muutosta. Nyt vaan topakkana asioiden suhteen, en jaksa uskoa että terveessä parisuhteessa toisen pitäisi elättää toista. Jos ei sitten ihan välttämättä saa jotain kiksejä tästä elättämisestä.

        Täällä jo kysyttiinkin tuloerojen perään. Kieltämättä tämäkin voi hieman vaikuttaa, mutta jos kerran rahaa riittää omiin menoihin muttei teidän yhteisiin, niin kylläpä vaikuttaa loiseläjältä. Minkä ikäisestä on muuten kyse jos käyttää prepaid-liittymää? Joidenkin kohdalla tämä kertoopi siitä, että kyseisellä henkilöllä on jonkinasteisia vaikeuksia hoitaa asioitaan. On kenties päässyt puhelinyhtiöiden parhaiden asiakkaiden listalle.


      • mitä vika
        dayum kirjoitti:

        "Sinun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni"

        Ehdottomasti kannattaa tehdä noin.

        Lainaus aloituksesta:
        "Lisäksi hän on velkaa yhteiselle tilillemme sievoisen summan rahaa"

        Lähes huomaamatta pienistä puroista kasvaakin yllättävän suuria asioita. Hyväntahtoista ihmistä kupataan herkästi. Eikä ne asiat muutu jos et itse tee niihin muutosta. Nyt vaan topakkana asioiden suhteen, en jaksa uskoa että terveessä parisuhteessa toisen pitäisi elättää toista. Jos ei sitten ihan välttämättä saa jotain kiksejä tästä elättämisestä.

        Täällä jo kysyttiinkin tuloerojen perään. Kieltämättä tämäkin voi hieman vaikuttaa, mutta jos kerran rahaa riittää omiin menoihin muttei teidän yhteisiin, niin kylläpä vaikuttaa loiseläjältä. Minkä ikäisestä on muuten kyse jos käyttää prepaid-liittymää? Joidenkin kohdalla tämä kertoopi siitä, että kyseisellä henkilöllä on jonkinasteisia vaikeuksia hoitaa asioitaan. On kenties päässyt puhelinyhtiöiden parhaiden asiakkaiden listalle.

        Mitä vika on prepaideissa? Itsekin on 27v ja mullakin on prepaid liittymä. Onhan mulla vielä kaksi tavallista liittymääkin, mutta nekin ilman kuukausimaksuja ja toinen aina puhelinvastaajalla ja toisen numeroa en anna kenellekään, ainoastaan todella läheisille ihmisille.

        Prepaidilla tule soitettua joka paikkaan ja annettua sen numero kaikille tutuille ja ei tutuille. Kun puheaika loppuu tai puhelinmyyjät alkavat kiusaamaan otan toisen liittymän. Itse asiassa mulla tälläkin hetkellä 6 aktivoimatonta prepaidia pöytälaatikossa, 3 Kolumbusta, 2 DNA, ja yksi GoMobile.

        On tyhmää jättää ostamatta jos esim 4€:lla saa 10€ puheaikaa, ja DNA antoi 20€ lataus-setelinkin kaupan päälle kun osti liittymän, eli yhteensä 10€:lla sai 37€ puheaikaa. Ja GoMobile maksoi aikoinaan alle 3€.

        Yksi virallinen liittymä, joka on vastaajalla. Sukulaisia varteen toinen. Kavereita ja muita varteen kolmas, PREPAID.


      • dayum
        mitä vika kirjoitti:

        Mitä vika on prepaideissa? Itsekin on 27v ja mullakin on prepaid liittymä. Onhan mulla vielä kaksi tavallista liittymääkin, mutta nekin ilman kuukausimaksuja ja toinen aina puhelinvastaajalla ja toisen numeroa en anna kenellekään, ainoastaan todella läheisille ihmisille.

        Prepaidilla tule soitettua joka paikkaan ja annettua sen numero kaikille tutuille ja ei tutuille. Kun puheaika loppuu tai puhelinmyyjät alkavat kiusaamaan otan toisen liittymän. Itse asiassa mulla tälläkin hetkellä 6 aktivoimatonta prepaidia pöytälaatikossa, 3 Kolumbusta, 2 DNA, ja yksi GoMobile.

        On tyhmää jättää ostamatta jos esim 4€:lla saa 10€ puheaikaa, ja DNA antoi 20€ lataus-setelinkin kaupan päälle kun osti liittymän, eli yhteensä 10€:lla sai 37€ puheaikaa. Ja GoMobile maksoi aikoinaan alle 3€.

        Yksi virallinen liittymä, joka on vastaajalla. Sukulaisia varteen toinen. Kavereita ja muita varteen kolmas, PREPAID.

        Tiedän minäkin sellaisia työssäkäyviä joilla on prepaid. Ihan vaan sen takia, että siitä on helppo päästä eroon jos tarvetta ilmenee. Samoilla ihmisillä on myös "vakiliittymä" jolla pidetään yhteyttä tuttaviin jne.

        Mutta joillakin prepaid on ainoa keino omistaa edes jonkinlainen liittymä, jos ei sitten joku ota tämän kyseisen henkilön puolesta tavan liittymää omiin nimiinsä. Eli kyseinen henkilö on sössinyt omat asiansa eikä saa avattua tavallista liittymää omiin nimiinsä. Jos ei ole varaa hommata puheaikaa prepaidiin, vaan joutuu turvautumaan toisen liittymään, niin tämä kertoo asioiden hoitamisen tasosta. Tai todellisesta rahapulasta.


      • Masa vaan
        dayum kirjoitti:

        Tiedän minäkin sellaisia työssäkäyviä joilla on prepaid. Ihan vaan sen takia, että siitä on helppo päästä eroon jos tarvetta ilmenee. Samoilla ihmisillä on myös "vakiliittymä" jolla pidetään yhteyttä tuttaviin jne.

        Mutta joillakin prepaid on ainoa keino omistaa edes jonkinlainen liittymä, jos ei sitten joku ota tämän kyseisen henkilön puolesta tavan liittymää omiin nimiinsä. Eli kyseinen henkilö on sössinyt omat asiansa eikä saa avattua tavallista liittymää omiin nimiinsä. Jos ei ole varaa hommata puheaikaa prepaidiin, vaan joutuu turvautumaan toisen liittymään, niin tämä kertoo asioiden hoitamisen tasosta. Tai todellisesta rahapulasta.

        prepeid ja kirpparikännykkä niin ei voida jäljittää kuka soittaa. Tietysti pitää myös muistaa ettei soita kotooltaan vaan mielummin kaupunkin keskustasta tai tienpäältä.


      • Anonyymi

        Sinkkuna helpompaa.


    • pienempi palkka

      kuin sinulla? Se selittäisi asiaa.

      Erilainen suhtautuminen rahaan aiheuttaa eripuraa parisuhteessa. Sun ei kannatta ainakaan mennä naimisiin kyseisen miehen kanssa, jos jo nyt ottaa koville.

    • timbuktuiii

      että naisella ei saa olla enemmän rahaa kuin miehellä.

      Naisten palkkoja pitäisi pudottaa vähintään 50% ja lisätä ne miehen palkkaan.

      • aika pöljä

        Mitä väliä sillä on, kumpi tienaa paremmin? Siis... Voihan, jos miehellä on ongelmia itsetuntonsa kanssa, niin voi tuntea itsensä uhatuksi, jos nainen tienaa enemmän.
        Tämmöisten miesten kanssa kuitenkaan ei kannata ruveta yhteiseen eloon.

        Pudotetaan sinun, timbuktuii, sinun palkkasi puoleen. Olisi hauska nähdä, kuinka pärjäisit puolikkaalla palkalla sitten.
        Rahat menisivät laskuihin ja sinun pitäisi ruveta roikkumaan sossunluukulla vinkumassa apuva.

        Vai että tuo puolet lisättäisiin miehen palkkaan? Niin, että saisit sillä peitettyä sen, että tienaat vähemmän, kuin puolisosi?
        Eläisit siis sinäkin siivellä?
        Elätä lapsi kulta itsesi omin rahoin.


      • pöljä.
        aika pöljä kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, kumpi tienaa paremmin? Siis... Voihan, jos miehellä on ongelmia itsetuntonsa kanssa, niin voi tuntea itsensä uhatuksi, jos nainen tienaa enemmän.
        Tämmöisten miesten kanssa kuitenkaan ei kannata ruveta yhteiseen eloon.

        Pudotetaan sinun, timbuktuii, sinun palkkasi puoleen. Olisi hauska nähdä, kuinka pärjäisit puolikkaalla palkalla sitten.
        Rahat menisivät laskuihin ja sinun pitäisi ruveta roikkumaan sossunluukulla vinkumassa apuva.

        Vai että tuo puolet lisättäisiin miehen palkkaan? Niin, että saisit sillä peitettyä sen, että tienaat vähemmän, kuin puolisosi?
        Eläisit siis sinäkin siivellä?
        Elätä lapsi kulta itsesi omin rahoin.

        lukisit tuon ap. viestin niin onhan siinä vähän ongelmia.


    • Jos siivelläelävien naisten miehet turhautuisivat, niin kohta ei juuri muita armaassa Suomenmaassamme olisikaan.

      Valmistuttuani minulla ei ole ollut ensimmästäkään naisystävää, jonka kuluja en olisi joutunut maksamaan. Samaa mieltä ovat kaikki ystävänikin. Naiset eivät millään tahdo tulla palkallaan toimeen. Eivätpä tietenkään, kun ensin kouluttautuvat matalapalkka-aloille ja pätkätöihin.

      Eipä siinä mitään. Jokainen naisiin laittamani markka ja euro on taatusti ollut hintansa väärti. Jos ei ole siltä tuntunut, olen vaihtanut naista. Samaa mieltä ovat kaikki ystävänikin. Kukaan ei tosissaan valita siipeilevästä naisystävästään tai vaimostaan.

      Eipä tietenkään. Mehän olemme miehiä. Nainen kyllä turhautuu ja ahdistuu, jos ei ole onnistunut pyydystämään itseään varakkaampaa miestä. Mutta ketä siitä on syyttäminen?

      Ps. Pitäisikö kysyä, josko vaimo maksaisi ensimmäisen kerran jonkun postiluukustamme kolahtaneen laskun? Vielä sitä ihmettä ei ole tapahtunut ja onhan tässä jo yhteiseloa takana...

      • Masa vaan

        ratikkakuskina tienaa? Ei varmaan paljonkaan enempää kun jossain sairaanhoidossa tai kaupan myyjänä.

        Rekan ajo on paljon vaativampaa, ainakin jonkun jakelurekan tai tukkirekan. Tarttee tietää mihin pitää mennä, ei ole kiskoja joita seurata.


      • Masa vaan kirjoitti:

        ratikkakuskina tienaa? Ei varmaan paljonkaan enempää kun jossain sairaanhoidossa tai kaupan myyjänä.

        Rekan ajo on paljon vaativampaa, ainakin jonkun jakelurekan tai tukkirekan. Tarttee tietää mihin pitää mennä, ei ole kiskoja joita seurata.

        etten ole ratikassa kuin matkustajana. Aivan, ratikkakuskin palkalla ei varmaan kaikkia perheen laskuja maksettaisi.


      • rekkakuskiloenen
        Masa vaan kirjoitti:

        ratikkakuskina tienaa? Ei varmaan paljonkaan enempää kun jossain sairaanhoidossa tai kaupan myyjänä.

        Rekan ajo on paljon vaativampaa, ainakin jonkun jakelurekan tai tukkirekan. Tarttee tietää mihin pitää mennä, ei ole kiskoja joita seurata.

        En ole koskaan ratikkaa ajellut, mutta on se mullakin semmoinen mielikuva siitä hommasta, ettei se kauhean vaikeaa voi olla, pelkkää "napin painamista", saatan olla väärässä, en koskaan ole ratikalla kulkenut, enkä semmoisella ajanut.
        Mutta rekkaa olen ajanut, eikä se minun mielestäni ole sekään vaativaa hommaa, on tullut ajettua teillä niin useat kerrat, että kyllä ne
        tiennumerot ja muut muistaa melkein ulkoa, mutta annas olla, kun tullaan helsinkiin.
        Silloin livahtaa sisu liruna sukkaan, kun katua on ristiin ja päällekkäin, en siis rupea raitiovaununkuljettajia haukkumaan.


      • Masa vaan
        rekkakuskiloenen kirjoitti:

        En ole koskaan ratikkaa ajellut, mutta on se mullakin semmoinen mielikuva siitä hommasta, ettei se kauhean vaikeaa voi olla, pelkkää "napin painamista", saatan olla väärässä, en koskaan ole ratikalla kulkenut, enkä semmoisella ajanut.
        Mutta rekkaa olen ajanut, eikä se minun mielestäni ole sekään vaativaa hommaa, on tullut ajettua teillä niin useat kerrat, että kyllä ne
        tiennumerot ja muut muistaa melkein ulkoa, mutta annas olla, kun tullaan helsinkiin.
        Silloin livahtaa sisu liruna sukkaan, kun katua on ristiin ja päällekkäin, en siis rupea raitiovaununkuljettajia haukkumaan.

        ammattimies, sama tietysti koskee naisia.

        Pisti vaan silmään kun tuo ratikkakuski rupes arvosteleen näitä ns. matalapalkka naisia. Eikä siinä mitään kovaa hommaa se ratikankin ajaminen varmasti on. Ne komeita pelejä nää uudet!

        Mutta kyllä tukkirekkaa on varmasti kovempi homma ajaa kun ratikkaa. Nehän joutuu lastaankin ne puut sinne kyytiin. Ei ratikkakuskit edes lastenvaunuja tai mummon kauppakassia nosta kyytiin. Tukkirekoissa on viellä ainakin joissakin Fullerin laatikot, ei tukkirekkaa voi laittaa ajamaan mitään ratikkakuskia jos ei ole kursseja käyty.


      • oli mitä tahansa
        Masa vaan kirjoitti:

        ammattimies, sama tietysti koskee naisia.

        Pisti vaan silmään kun tuo ratikkakuski rupes arvosteleen näitä ns. matalapalkka naisia. Eikä siinä mitään kovaa hommaa se ratikankin ajaminen varmasti on. Ne komeita pelejä nää uudet!

        Mutta kyllä tukkirekkaa on varmasti kovempi homma ajaa kun ratikkaa. Nehän joutuu lastaankin ne puut sinne kyytiin. Ei ratikkakuskit edes lastenvaunuja tai mummon kauppakassia nosta kyytiin. Tukkirekoissa on viellä ainakin joissakin Fullerin laatikot, ei tukkirekkaa voi laittaa ajamaan mitään ratikkakuskia jos ei ole kursseja käyty.

        Itse en tiedä tukkirekoista.
        Rekkakuskin työhön kuuluu tietenkin myös se kuorman tekeminen. Eikö tukit kuitenkin nosteta ihan koneella rekan kyytiin ja ketjuilla pannaan kiinni?

        Ratikan ajaminen saattaa olla henkisesti raskasta. Minulle on ainakin tullut se käsitys, että ihmiset ovat helsingissä aika töykeitä.
        Kuseksivat, huutelevat, haukkuvat, sotkevat..
        Tämä onkin ennakkoluuloisen landepaukun mielikuva, mutta silti.

        Työn kuin työn oppii harjoittelemisella.


      • red grant

        Suomalaista mies nyt on täysin naisten hyväksikäytettävä olento. Kun jo lapsena taotaan päähän että naiselle pitää kaikki ostaa ja antaa. Onneksi olen a-seksuaali mies (eli en pidä hetero tai homoseksistä, enkä edes masturboinnista) niin ei oo mitään syytä ottaa naista taakakseni. Monelle ihmiselle mahdoton ymmärtää että joku haluaa olla yksin, kokoajan kaverit yrittää parittaa jollekin, välillä ihan mukavillekin tytöille... Itse näen tuon pakonomaisen seurustelun huononkin naisen/miehen kanssa säälittävänä läheisriippuvaisuutena. Itketään suhteen päätyttyä vaikka viimeiset 2 v. Ollaan nukuttu eri sängyissä. Ja yhtään onnellista liittoa en vielä oo nähnyt.


    • qwyui

      Jos tienaat enemmän, niin silloin maksat enemmän. Jos et tienaa tai tilanne muutoin mielestäsi epäoikeuden mukainen, niin silloin opettelet pitämään puoliasi ja sanot asiat suoraan.

    • turha mies

      Sinä olet varmaan yksi niistä naisista, joille miehen varakkuus ja tulotaso ei merkitse mitään, vaan muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä?

      Onneksi on saatu vähän tasa-arvoa tähän siipeilyynkiin. Paljon enemmän on kuitenkin yhä niitä naisia, jotka elävät miehensä kustannuksella.

      Voit ratkaista ongelman vaikka siten, että ryhdyt maksamaan miehelle hänen sinulle tarjoamista seksipalveluista. Sitten miehellä on varaa osallistua yhteisiin menoihin tasapuolisesti.

      • Tätä minä kannatan

        joo, palveluista rupea maksamaan, minäkin maksaisin. tuntisi olonsa kerralla ja kunnolla halvaksi!


    • alkup.

      Mä tienaan aavistuksen enemmän kun mun mies. Mutta tulevaisuudessa tilanne on ehkä toinen. Hänellä palkka tulee nousemaan. On noussut jo, vaikka on ollut töissä vasta vähän alle puoli vuotta. Mun palkkani taas tulee olemaan kutakuinkin sama.

      Kyllä se on niin, että mä olen kai vähän liian kiltti. Kai mun pitää pistää kova kovaa vasten.

      • MMies

        Muuttakaa erillenne. Tai sitten ala tuhlailemaan rahojasi, jolloin miehesi joutuu maksamaan erääntyvät laskut jne. Lahjoita vaikkapa hyväntekeväisyyteen 200 €/kk niin miehellesikin tulee hyvä mieli, kun saa välillisesti olla tukemassa heikompiosasia. Jepjep.


      • älä osta ruokaa

        jääkaappiin vaan syö salassa omat eväät. Eiköhän se siitä opi. :-)


    • luuppi

      Miten ahne voi ihminen olla, kun pitää omaa puolisoaankin kadehtia?

    • tyypillistä.

      Dodiih! Nää on näitä (feminiinisiä) "nykymiehiä", jotka etsii naisesta ELÄTTÄJÄÄ itselleen!!!

      Miten haksahditkin tuollaiseen vätjäkkeeseen!?!

      Heivaa ukko ja yritä löytää jostain vielä ns. tosimies!

    • Tower^^

      Puhe ei siis auta vai? Entä eroamisesta puhuminen, tai jonkinlainen ehto, että maksatte tästälähtien kaikki omat kulunne itse. Käytä sä omat rahat omiin menoihisi ja anna hänen käyttää omat rahansa omiin menoihinsa. Suosittelen myös että asuisitte kummatkin omissa asunnoissanne. Silloin miehen on katsottava että saa vuokran, laskut ja sen sellaiset maksettua ihan omasta lompakostaan.

    • Mies -86

      ei tosiaan noin. Kyllä meillä ollaan avoimia ja molemmat maksetaan omat menomme ja yhteiset menot maksetaan puokkiin niinku pitää...
      T. Mies -86 Oulunsalo

      • santtu

        Sitten kun eroatte niin miehesi jää sulle kivan summan velkaa. Jos haluaa olla mies ja katsoa itseään peiliin hyvällä omatunnolla niin tulee maksamaan. Aikaa se voi viedä.


    • YogaYin

      Vaihtoehto 1.
      Rahahanat kiinni. Otetaanpas laskukone ja aletaan laskea. Kummankin tulot vastakkain. Sitten pakolliset menot. Aika helppoa. Mitä jää viivan alle? Ei tuon vaikeampaa ole. Jokaisella on laskut kansiossa; ei maksetut / maksetut. Sieltä on helppo katsoa myös vähän taaksepäin. Ja laskukone raksuttaa.

      Vaihtoehto 2. Valitat että olet nyt maksumiehenä suhteessa jossa kumpikin tienaa. Oletko se klassinen osapuoli joka odottaa puoli elämäää miehen "muuttumista". Miehet muuttuvat kyllä iänkarttuessa - vielä pihimmiksi.

      Älä suostu. Mitä jos et itsekään maksaisi? Odotapa muutama viikko ja karhuja alkaa kolahdella postiluukusta. Kumman nimellä ne tulevat? Mitä jos koettaisit selvitä omista laskuistasi kuten tähänkin asti, ja jättäisit asioitten huolehtimisen miehen vastuulle. Sanot vaikka että mitä jos vuoroteltaisiin; maksellaan ja hoidellaan vuorokuukausina? Maksat tasan puolet, et latiakaan enempää. Kyllä aasikin tuossa vaiheessa huomaa että onhan ne rahat revittävä jostain - eikä se jostain ole vaimon palkkapussi. Hyvä ystävä, laita nyt kova kovaa vasten. Jos jatkat noin, tilanne pahenee ja lopputulos on se että teet valoakin nopeammin henkilökohtaista konkurssia.

      Ryhtiä nainen! Järeät aseet käyttöön ja miehen lusmuilu huitsun helvettiin!

    • määmy

      Meillä menee about näin:

      Yhteiset menot:
      - sähkö
      - huonekalut
      - tonttivero
      - kotiruoka ja kotibileet missä kumpíkin läsnä ja vieraita kummankin kavereita
      - yhteiset matkakulut
      - kun vieraillessamme yhdessä ja viemme lahjan, lahjakulut

      Kauppakuitista erottelemme mikä omaan tarkoitukseen ja mikä yhteiseen. Vois tietysti ottaa korin ja kärryn ja maksaa kolmena ostoskertana.

      Omasta pussista maksetaan:
      - omien kulkuneuvojen kulut
      - omat harrastuskulut
      - työaikaruokailu
      - henkilökohtaiset tarvikkeet
      - alkoholituotteet (ellei osteta partyyn)
      - syntymäpäivälahjan kulut (joissain tapauksissa)
      - joululahjakulut
      - muut lahjakulut

      Kandee pitää kirjanpitoa ja merkitä kumpi on ostokset maksanut. Loppukuus sitten laskee kuka maksaa ja mitä.

    • warhammer

      Puhu siitä nyt miehellesi(pojalle), vaikka ensin..Eik nih?
      Sen jälkeen vasta otat sen eron. Itse en kestäis kahta sekuntia.

    • credit

      Ikivanha juttu, mutta tämä auttaa aina: ruutuvihkoon tulot ja menot.

    • Anonyymi

      Ero on ainut keino,vaikka mies kuinka olis temperamenttinen tai alistava.

    • Anonyymi

      Itselläni kävi niin että minulla oli huomattavasti pienemmät tulot kuin kumppanilla ja kumppanini halusi leveämpää elämää kuin minä, joten minä olin se joka säästi omista tuloistaan ja kumppani sai hoitaa välttämättömyydet että perheen talous pysyisi kasassa.

      Epäsuhta tuli jo tulojen eritasoisuudesta, en pystynyt millään kustantamaan omalta osaltani sitä elintasoa mitä hän tahtoi, joten minä löin rahaa säästöön sikäli kuin pystyin. Laman lapsena kuljin tietenkin vanhoissa vaatteissa ja tingin kaikesta, eli en tuhlannut rahoja. Hän tuhlasi, minun mielestäni - paljonkin aivan turhaan.

      Ei oikein elämäntyylit sopineet yhteen, mutta rahastahan se kaikki tässä maailmassa on kiinni loppukädessä koska siihen meidät on opetettu. Ei hyvin toimeentuleva ymmärrä köyhyyttä.

    • Anonyymi

      Ei tuollainen kuvio pitkään toimi. Sori vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe