Mirtatsapin & alkoholi

pimatsu :)

Mulla on käytössä Mirtatsapin 15mg iltaisin ja miten on uskaltaako lääkityksen aikana ottaa yhtään alkoholia,onks kokemuksia??

17

7777

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi tulla

ikäviä ylläreitä.

• höpö!

Tietysti tapauskohtaista, mutta en tunne ketään kellä olisi tullut yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa ja tunnen aika monta remeronin (=mirtatsapiini) käyttäjää. Lääkäri antoi myös luvan käyttää alkoholia kohtuudella lääkityksen aikana.

• Mirju
        höpö! kirjoitti:

Tietysti tapauskohtaista, mutta en tunne ketään kellä olisi tullut yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa ja tunnen aika monta remeronin (=mirtatsapiini) käyttäjää. Lääkäri antoi myös luvan käyttää alkoholia kohtuudella lääkityksen aikana.

Nou holia tietenkään.
        Olisin ilman jos vain voisin.
        Mirju

• ...

En ole mistään kuullut, että mirtatsapiini alkoholi olisi mitenkään vaarallinen yhdistelmä. Toki yhteiskäyttöä ei suositella (molemmat väsyttäviä aineita), mutta se on eri juttu. Jos yhdistelmä olisi selvästi vaarallinen, siitä varoitettaisiin painokkaasti. Aika paljon olen googlannut ja kysellyt, mirtatsapiini kun omaan valikoimaan kuuluu ja alkoholiakin tulee otettua välillä reippaasti.

Jos kunnon kännin ottaa, ehkä jättäisin mirtatsapiinin pois siltä illalta varmuuden vuoksi.

• HeyBlondie

Nii mut ku mirtatstapiini on pitkävaikutteinen lääke ja sitä on koko ajan elimistössä jos käyttää joka päivä ni mitä se auttaa jos yhtenä päivän jättää lääkkeet pois jos vetää perskännit? Ja mistä sen etukäteen aina tietää et kuin paljon tulee juotua?

• ...
        HeyBlondie kirjoitti:

Nii mut ku mirtatstapiini on pitkävaikutteinen lääke ja sitä on koko ajan elimistössä jos käyttää joka päivä ni mitä se auttaa jos yhtenä päivän jättää lääkkeet pois jos vetää perskännit? Ja mistä sen etukäteen aina tietää et kuin paljon tulee juotua?

Mirtatsapiini on aika pitkävaikutteinen, tämä on totta. Tärkein pointti oli kuitenkin mielestäni se, että mirtatsapiini on ihan turvallinen yhdessä alkoholin kanssa.

• Alkoholilla ja mielialalääkkeillä ei ole mitään ihmeellisiä yhteisvaikutuksia muuta kuin että pienetkin alkoholi määrät vähentävät lääkkeen tehoa huomattavasti. Siksi alkoholia tulee käyttää hyvi harvoin lääkkeen kanssa. Rauhoittavat ja unilääkkeet on sitten eri asia. Niitten kanssa alkoholi ei sovi lainkaan.

• Nickex

Mulla on Mirtazapin-kuuri, ja alkoholia tulee kyllä käytettyä välillä reippaammanpuoleisesti, en ole huomannut ikäviä yhteisvaikutuksia. Totta on kuitenkin ilmeisesti, että alkoholi voi haitata lääkkeen tehoa masennukseen. Mutta sinänsä mirtatsapiinin käyttö ei varmastikaan muodosta vasta-aihetta alkoholin juomiselle.

• Minä vaan
        Nickex kirjoitti:

Mulla on Mirtazapin-kuuri, ja alkoholia tulee kyllä käytettyä välillä reippaammanpuoleisesti, en ole huomannut ikäviä yhteisvaikutuksia. Totta on kuitenkin ilmeisesti, että alkoholi voi haitata lääkkeen tehoa masennukseen. Mutta sinänsä mirtatsapiinin käyttö ei varmastikaan muodosta vasta-aihetta alkoholin juomiselle.

Minulle lääkäri sanoi, että jättää siltä illalta pois, jos juo. Tietysti on pitkävaikutteinen, mutta estää se silti sitä "piikkiä" vaikuttavassa aineessa edes jonkun verran. Tuleehan esim. väsyttävä vaikutus voimakkaammillaan n. puolen tunnin päästä, eikä jatku ikuisuuksiin...
        Itse olen huomannut, että aivan samalla tavalla ei voi ottaa. Jotenkin nousee helpommin päähän ja vaikuttaa muutenkin voimakkaammin. Jotkut ovat valittaneet pahoja krapuloita, itselläni ei ole niihin ollut vaikutusta.

• ollako vai eikö olla
        Nickex kirjoitti:

Aikasemmin käytin ahdistuksen ja paniikkihäiriön hoitoon bentsoja, lähinnä xanoria, sitten vuoden sisään vierottauduin siitä mutta koin kuitenkin että tarvitsen lääkettä paniikihäriön estoon ja ahdistukeen että pääsen edes aamulla ulos neljän seinän sisältä.

Käyttäessäni xanoria en käyttäny alkoholia juuri lainkaan kun sen kanssa helposti menee muisti. Xanorista olin riippuvainen ja se oli sitte mikä suuri ongelma ja olen kyllä ajatellu vielä hankkivani lapsiakin joten päätin luopua siitä, mutta sillon ku sitä söin monet vuodet, olin siis raitis ja oli ne aika hyviäkin vuosia.

Nyt sitte aloin vuos sitte käyttää tota Mirtsaa ja kun sen kanssa voi juoda viinaa niin sitähän alettiin sitte tossa kesällä 05 vetää Kallion kapakoissa. Että viinaa olen ny kittaillu aika tiiviiseen tahtiin viimeset puoltoista vuotta, ja se pitäs sitte lopettaa jos raskaaks tulen enkä tie mite toi Mirtsasapin siihen vaikuttaa.

Vähän harmittaa et on alkoholi ollu taas kuvioissa mukana, lääkärikin sano et joo, eihaittaa jos M:n kanssa alkoholia juot kunhan juot kohtuudella, joopa joo, suomalainen alkoholikultturi ja kohtuus, sehän tiedetään, ei taida lääkäri oikeen tajuta mitä ihmisten maailmassa tapahtuu.

Olen ajatellu lopettaa M:n käytön ja siirtyä takasin xanoriin kahdesta syystä: se oli sikatehokas paniikkihäriön estolääke, ja varma este alkoholinkäytölle.

• nolla toleranssi
        Minä vaan kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi, että jättää siltä illalta pois, jos juo. Tietysti on pitkävaikutteinen, mutta estää se silti sitä "piikkiä" vaikuttavassa aineessa edes jonkun verran. Tuleehan esim. väsyttävä vaikutus voimakkaammillaan n. puolen tunnin päästä, eikä jatku ikuisuuksiin...
        Itse olen huomannut, että aivan samalla tavalla ei voi ottaa. Jotenkin nousee helpommin päähän ja vaikuttaa muutenkin voimakkaammin. Jotkut ovat valittaneet pahoja krapuloita, itselläni ei ole niihin ollut vaikutusta.

jos käyttää psyyken lääkettä , on masennusta tai muuta ahdistusta MIKSI käyttäisit vielä alkoholia ,koska se vain enenmän lisää pahaa oloasi parasta vain etsiä itselle uusia terveitä tapoja olla kavereiden kanssa, SELVIN päin.

• mirju
        ollako vai eikö olla kirjoitti:

Aikasemmin käytin ahdistuksen ja paniikkihäiriön hoitoon bentsoja, lähinnä xanoria, sitten vuoden sisään vierottauduin siitä mutta koin kuitenkin että tarvitsen lääkettä paniikihäriön estoon ja ahdistukeen että pääsen edes aamulla ulos neljän seinän sisältä.

Käyttäessäni xanoria en käyttäny alkoholia juuri lainkaan kun sen kanssa helposti menee muisti. Xanorista olin riippuvainen ja se oli sitte mikä suuri ongelma ja olen kyllä ajatellu vielä hankkivani lapsiakin joten päätin luopua siitä, mutta sillon ku sitä söin monet vuodet, olin siis raitis ja oli ne aika hyviäkin vuosia.

Nyt sitte aloin vuos sitte käyttää tota Mirtsaa ja kun sen kanssa voi juoda viinaa niin sitähän alettiin sitte tossa kesällä 05 vetää Kallion kapakoissa. Että viinaa olen ny kittaillu aika tiiviiseen tahtiin viimeset puoltoista vuotta, ja se pitäs sitte lopettaa jos raskaaks tulen enkä tie mite toi Mirtsasapin siihen vaikuttaa.

Vähän harmittaa et on alkoholi ollu taas kuvioissa mukana, lääkärikin sano et joo, eihaittaa jos M:n kanssa alkoholia juot kunhan juot kohtuudella, joopa joo, suomalainen alkoholikultturi ja kohtuus, sehän tiedetään, ei taida lääkäri oikeen tajuta mitä ihmisten maailmassa tapahtuu.

Olen ajatellu lopettaa M:n käytön ja siirtyä takasin xanoriin kahdesta syystä: se oli sikatehokas paniikkihäriön estolääke, ja varma este alkoholinkäytölle.

Ja minä luulin että minä olen sairas...
        Taidan olla TERVE

• T.J

Mikä ihmeen pakkoneuroosi on käyttää samanaikaisesti alkoholipitoisia nesteitä, jos elimistössä on levottomuutta ja ahdistusta lievittäviä lääkeaineosia tms.
      - Jos tarkoitus on lähtökohtaisesti ja ainoastaan huumaavaan sekoilutilaan sekä lisätäkseen niiden tehovaikutusta sen voi - aina halutessaan tehdä.
      Mutta onko siihen sitten olemassa mitään järjellistä motiivia?
      Sopinee kysyä...

• Fizz

Se sama pakkoneuroosi kuin tupakan poltossa: riippuvuus. Koska on pakko. Eikä sillä olekaan mitään tekemistä järjen kanssa, kuten ei tupakkariippuvuudessakaan. Enkä usko, että monellakaan on tavoitteena pään sekoittaminen, vaan pikemminkin siltä välttyminen.

• Anonyymi
        Fizz kirjoitti:

Se sama pakkoneuroosi kuin tupakan poltossa: riippuvuus. Koska on pakko. Eikä sillä olekaan mitään tekemistä järjen kanssa, kuten ei tupakkariippuvuudessakaan. Enkä usko, että monellakaan on tavoitteena pään sekoittaminen, vaan pikemminkin siltä välttyminen.

Monella alko lieventää ahdistusta ja pahaa oloa hetkeksi. Jos saa siihen hetkeen 10h kevyttä fiilistä vailla murheita ja jatkuvaa ahdistusta, niin onhan houkutus aika kova.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monella alko lieventää ahdistusta ja pahaa oloa hetkeksi. Jos saa siihen hetkeen 10h kevyttä fiilistä vailla murheita ja jatkuvaa ahdistusta, niin onhan houkutus aika kova.

Niin varmasti on, ymmärän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloin käyttämään alkoholia 16-vuotiaana lääkkeenä ahdistukseen ja paniikkihäiriöön.
        Parikymppisenä tuli jo neuroleptit, masennuslääkkeet, ym. vielä lisäksi, kun eihän pää viinaakaan kestänyt isoja määriä pitkän aikaa. Deliriumeja ja psykooseja tuli ajoittain.
        Toki vuosia myöhemmin vasta tajusin, että alkoholi oli huonoin lääke psyykkisten ongelmien omahoitoon. Kierre vaan paheni, ja elämä muutenkin.
        Vuosia sitten olen päässyt siitä paskasta eroon, eikä todellakaan houkuta enää yhtään. Jos ahdistaa, niin sen käsittelen muilla tavoin, keinot siihen oppii viimeistään siinä vaiheessa, kun on pakko, muita vaihtoehtoja ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8510
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2399
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2210
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1872
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1758
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1727
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      21
      1272
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe