Aattelin, et täältä saan varmaan nopeimmin vastauksen. Eli miten se menee se apuvirran anto? Jos punaisesta autosta on virta loppu ja sinisestä otetaan apuvirtaa niin kumpaan ne kaapelit pitikään ensin laittaa? Ja plus- vai miinusnapaan ensin..? Saako/pitääkö auto olla käynnissä?
Kiitos jos joku osaa selkokielellä vastata:)
Apuvirtaa?!
22
3543
Vastaukset
- MMies
Haku-toiminto auttaa nopeiten:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000131&posting=22000000012124668 - Hard Talk
1. Se auto josta otat virtaa on hyvä olla käynnissä.
2. laita siniseen autoon kaapelit plussa plussan ja miinus miinukseen.
3.Laita kaapelit punaiseen autoon plussa plussan ja miinus miinukseen.
4. Käynnistä Punainen auto. Ota kaapelit pois.
Varo että kaapelit ei osu toisiinsa tai voit saada kiharat hiukset... No en tiedä haluatko kiharoita mutta ... Be careful !- Hard Talk
Tuosta aiemmasta ohjeesta sen verran että...
En kyllä alkaisi laittamaan tuota miinuspiuhaa runkoon kiinni, koska sieltä voi olla aika hankala joskus löytää hyvää kontaktia piuhalle verrattuna akun napaan. ( Anakin jos ensimmäistä kertaa elämässä hämmästelet kaaplien kanssa)
Kun lähdet ajamaan sitten niin ei kannata "turhaan" käyttää valoja tms sähkölaitteita, jos et nyt lähde pimeällä liikenteeseen. Hyvä olisi tarkistaa myös että autossasi ei pala laturivalo. Jos tuo latausvalo palaa niin se on merkki siitä että autosi laturi ei toimi ja tarkoittaa sitä että ei kannata lähteä ajelemaan ennenkuin korjaa laturin.
- autosta
Uusimmissa saattaa sotkeentua jotkin systeemit jos niille antaa apuvirtaa toisesta autosta. Muistaakseni ainakin. Jos vanhempi auto, niin ensin plus plussaan ja sitten miinus miinukseen. Auttava auto voi olla käynnissä. Pois otettaessa ekaksi miinus pois.
Voi iskeä kipinää jos laittaa piuhat väärässä järjestyksessä. - turha mies
Nopea vastaus ei pakosti ole sama kuin luotettava vastaus.:) Etenkin tuo viimeisen kaapelileuan paikka on saanut erilaisia ehdotuksia. Äänestetäänkö?
Seuraavat tavoitteet voisi ensin priorisoida.
a) saada sininen auto käyntiin
b) välttyä pälttyä ihmisuhreilta
c) olla särkemättä sinistä autoa
d) kerätä jännittäviä kokemuksia
e) olla särkemättä punaista autoa
f) opetella käyttämään auton mukaan kuuluvaa ohjekirjaa. (Tästähän yleensä syytetään miehiä)- Hard Talk
b) välttyä ihmisuhreilta
f) opetella käyttämään auton mukaan kuuluvaa ohjekirjaa. (Tästähän yleensä syytetään miehiä)
Kuulostavat priorisonnissa ykkösvaihtoehdoilta,jos ei tavoitella ihan lyhyen ajan ratkaisua ( Auton käynnistyksen tarve) ja uskotaan naisen kykyyn ymmärtää tekojensa merkitys oppimisen kautta myös pidemmällä aika välillä :)
- rusalka
Sitä paitti hauskaa lukea näittä ohjeita.
Oonpa ollut tämmöisessä tilanteessa minäkin, että sitä apuvirtaa autoon tavittu... naisella kun se kakkosauto kauppakassina ja muutenkin. Avuliaat miehet on hoitaneet aina asian!
Nooh, nyt en tarvia miehiä tähänkään toimintoon, kun en halua käyttää autoa.
Hyvät naurut kuitenkin sain tästä ketjusta, kiitos. Ja nyt meni oppi perille: Auto käynnissä, plussat plussaan ja miinukset miinukseen, sitte yritetään ja miinukset pois, sitten plussat pois.
JEASH! :DEn ole koskaan pitänyt apukaapeleita käsissäni niin selvisikö sinulle näistä avunanto vihjeistä mikä piuhoista on miinusta ja mikä plussaa? :)
- Johtotehtäviä
kruippaN kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt apukaapeleita käsissäni niin selvisikö sinulle näistä avunanto vihjeistä mikä piuhoista on miinusta ja mikä plussaa? :)
Miinussähkö kulkee mustissa ja valkoisisa kaapeleissa. Plussähkö on feminiini ja tykkää punaisista piuhoista.
Paitsi pommeissa. Niissä asuu paha sähkö, joka voi yrittää huijata kulkemalla vääränvärisissä johdoissa. Siksi sankari pommia purkaessaan luottaa hyvään tuuriin, koska se ei koskaan petä. Johtotehtäviä kirjoitti:
Miinussähkö kulkee mustissa ja valkoisisa kaapeleissa. Plussähkö on feminiini ja tykkää punaisista piuhoista.
Paitsi pommeissa. Niissä asuu paha sähkö, joka voi yrittää huijata kulkemalla vääränvärisissä johdoissa. Siksi sankari pommia purkaessaan luottaa hyvään tuuriin, koska se ei koskaan petä.Oli jo niin selkeästi kerrottu, maskuliiniset valko-mustia ja femiiniset punaisia. Olisihan tuo pitänyt ymmärtää, minunkin!
Paha sähkö asuu pommeissa, välttäköön ken voi! :(- Hard Talk
kruippaN kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt apukaapeleita käsissäni niin selvisikö sinulle näistä avunanto vihjeistä mikä piuhoista on miinusta ja mikä plussaa? :)
No ideaali on tietty että punainen on plus ja musta on miinuspiuha, mutta mutta... yllätys, yllätys... Loppupeleissä nuo väritkin voi olla hämäystä, jos ei ole varma että siitä autosta josta virtaa otetaan että piuhat on laitettu oikein...
No uudenvuoden aattona sillä ei ole väliä koska muutoinkin kipinöi ja paukkuu mutta näin muina päivinä on syytä olla tarkkana, kumpaan napaan sen piuhan laittaa siinä autossa josta virtaa halutaan ottaa.
Jos käynnissä olevassa auton akussa ei ole miinus ja plus merkkejä niin sen miinusnavan tunnistaa siitä että siitä lähtee usein piuha auton runkoon.... jos ei lähde niin silloin olet nähnyt ihmeen tapahtuvan ja tuo auto käy todennnäköisesti jollain yliluonnollisella tavalla.
Silloin suosittelen ottamaan yhteyttä näissä yliluonnollisissa ja hengellisissä asioissa lähimpään mieheen.
Tässä tilanteessa ei välttämättä naispappikaan pysty auttamaan... - rusalka
Hard Talk kirjoitti:
No ideaali on tietty että punainen on plus ja musta on miinuspiuha, mutta mutta... yllätys, yllätys... Loppupeleissä nuo väritkin voi olla hämäystä, jos ei ole varma että siitä autosta josta virtaa otetaan että piuhat on laitettu oikein...
No uudenvuoden aattona sillä ei ole väliä koska muutoinkin kipinöi ja paukkuu mutta näin muina päivinä on syytä olla tarkkana, kumpaan napaan sen piuhan laittaa siinä autossa josta virtaa halutaan ottaa.
Jos käynnissä olevassa auton akussa ei ole miinus ja plus merkkejä niin sen miinusnavan tunnistaa siitä että siitä lähtee usein piuha auton runkoon.... jos ei lähde niin silloin olet nähnyt ihmeen tapahtuvan ja tuo auto käy todennnäköisesti jollain yliluonnollisella tavalla.
Silloin suosittelen ottamaan yhteyttä näissä yliluonnollisissa ja hengellisissä asioissa lähimpään mieheen.
Tässä tilanteessa ei välttämättä naispappikaan pysty auttamaan...Kyllähän mielestäni vain tällä navalla on merkitystä ei piuhalla. Vai onko niin, että apukaapeli irrallaankin on plussa ja miinus? Kait sitten kaapelin värillä onkin merkitystä. Auton värillä ei mielestäni ole merkitystä :D
Sitten vasta, kun kaapeli löytää napansa...alkaa kaapeli olla plussaa tai miinusta. Näinkö? Eiköstä? Ja plussan pitää osua plussa-napaan, miinuksen miinusnapaan toisessakin autossa.
Meinasin vaan, että tuo irrotusjärjestys oli mieleenpainuva. Se mikäs viimoseksi löysi napansa, otetaankin ensteksi irti. Hard Talk kirjoitti:
No ideaali on tietty että punainen on plus ja musta on miinuspiuha, mutta mutta... yllätys, yllätys... Loppupeleissä nuo väritkin voi olla hämäystä, jos ei ole varma että siitä autosta josta virtaa otetaan että piuhat on laitettu oikein...
No uudenvuoden aattona sillä ei ole väliä koska muutoinkin kipinöi ja paukkuu mutta näin muina päivinä on syytä olla tarkkana, kumpaan napaan sen piuhan laittaa siinä autossa josta virtaa halutaan ottaa.
Jos käynnissä olevassa auton akussa ei ole miinus ja plus merkkejä niin sen miinusnavan tunnistaa siitä että siitä lähtee usein piuha auton runkoon.... jos ei lähde niin silloin olet nähnyt ihmeen tapahtuvan ja tuo auto käy todennnäköisesti jollain yliluonnollisella tavalla.
Silloin suosittelen ottamaan yhteyttä näissä yliluonnollisissa ja hengellisissä asioissa lähimpään mieheen.
Tässä tilanteessa ei välttämättä naispappikaan pysty auttamaan...Salaisuuden niin lupaatko vaieta kertomastani?
Minä jouduin tilanteeseen missä jouduin kääntymään miehen tuon jumalaista jumalaisimman puoleen syystä että autostani oli akku tyhjentynyt.
Tuli sankarini paikalle ja laittoi kaksi piuhaa autoni akkuun ja pyörähti kaksi kertaa itsensä ympäri ja yritti laittaa vielä ne kaksi muuta piuhaa minun autoni akkuun, kunnes hämillään sanoi mitä PRK, mihin minä nämä laitan....! Onneksi paikalle ilmestyi sankarini vaimo joka heti tajusi tilanteen ja käänsi miehen kohti toista autoa missä akku odotti piuhoja. :)
Yliluonnollisissa ja hengellisissä asioissa käännyn ehdottomasti miehen puoleen kuten kaikessa
muussakin...Naispappi, hmmmm.., ehkä joskus! ;)- Har
kruippaN kirjoitti:
Salaisuuden niin lupaatko vaieta kertomastani?
Minä jouduin tilanteeseen missä jouduin kääntymään miehen tuon jumalaista jumalaisimman puoleen syystä että autostani oli akku tyhjentynyt.
Tuli sankarini paikalle ja laittoi kaksi piuhaa autoni akkuun ja pyörähti kaksi kertaa itsensä ympäri ja yritti laittaa vielä ne kaksi muuta piuhaa minun autoni akkuun, kunnes hämillään sanoi mitä PRK, mihin minä nämä laitan....! Onneksi paikalle ilmestyi sankarini vaimo joka heti tajusi tilanteen ja käänsi miehen kohti toista autoa missä akku odotti piuhoja. :)
Yliluonnollisissa ja hengellisissä asioissa käännyn ehdottomasti miehen puoleen kuten kaikessa
muussakin...Naispappi, hmmmm.., ehkä joskus! ;)Vaikenen aina tietysti kaikesta mitä naiset kertovat minulle...
Olet selvästi kokenut yliluonnollisen kokemuksen. Sillä akun tyhjeneminen kyllä voi lähennellä uskonnollista kokemusta, jolloin ihmiset joskus ihan refleksinomaisesti pyytävät korkeampaa apua, Jumal auta tai Saat-ana - huudoin.
MIkäli tapaat sankarisi vaimoa, etten arvasi suorastaan "äiti maata" niin neuvoisin häntäkin hieman varomaan miehiä joilla on kaksi piuhaa kädessa, joista molemman vievät käynnissä olevaan autoon ja kääntelemään tällaista miestä varoen mielellään sillä naisten -hyväksi havaitsemalla- ja meitä miehiä hieman joskus ärsyttävälläkin ääni-ohjausmenetelmällä.
Tunnistat tämän naisille niin tutun miehen ääniohjausmenetelmän varmasti, muistellessasi syksyisenä iltana erilasia kodin askareita, mihin liittyvät kodin erilaiset työtehtävät, kuten siivous. - Hard Talk
rusalka kirjoitti:
Kyllähän mielestäni vain tällä navalla on merkitystä ei piuhalla. Vai onko niin, että apukaapeli irrallaankin on plussa ja miinus? Kait sitten kaapelin värillä onkin merkitystä. Auton värillä ei mielestäni ole merkitystä :D
Sitten vasta, kun kaapeli löytää napansa...alkaa kaapeli olla plussaa tai miinusta. Näinkö? Eiköstä? Ja plussan pitää osua plussa-napaan, miinuksen miinusnapaan toisessakin autossa.
Meinasin vaan, että tuo irrotusjärjestys oli mieleenpainuva. Se mikäs viimoseksi löysi napansa, otetaankin ensteksi irti.Olet oikeassa!
Olet oikeilla jäljillä tuossa "Sitten vasta, kun kaapeli löytää napansa...alkaa kaapeli olla plussaa tai miinusta." - analyysissä. Kaapelin oma akkunapa nimenomaan määrittää onko napa plus- vain miinusnapa.
MIehen logiikkaan liittyen todettakoon seuraavaa akkujen, napojen ja kaapelien ihmeellisestä maailmasta:
Navalla on aina merkitystä, varsinkin omalla navalla akun navasta puhumattakaan. Näin yritinkin myös sanoa tuossa edellisessä viestissä. Apukaapelia ainakin puoliksi irrallaankin voidaan kutsua plussaksi, kun se on laitettu toisestä päästä akkuun plus-napaan kiinni, oli kaapelin väri mikä hyvänsä. Silti suositeltavaa on toteuttaa, muistisääntöä punainen plusnapaan ja musta miinusnapaan...
En itse suosittele sähköön liityviä asioita sotkettavan naisiin liittyvillä muistisäännöillä, sillä naiset ovat joskus kovin ailahtelevaisia näissä autonkorjausasioissa, että siinä voi mennä muistisäännöt sekaisin miehellä kuin kaapelit kädessä miettii oliko punainen femiini väri akkukaapelissa.
Irroitusjärjestys ei ole niin tarkka kuin se että kaapelit irroitetaan, joka tapauksessa ennen kuin siirrytään seuraaviin vaiheisiin jotka liittyvät siis tällaisten "akku-tyhjeni" -tilanteiden ennaltaehkäisyyn tutkimalla lataako autonlaturi akkua.
Myös akun ikä voi olla syy akun tyhjenemiseen yllättäen. Miehen logiikalla akun vanhenemisella ja ihmisen vanhenemisella on eräs yhtäläisyys... yllätys yllätys. Painovoiman vaikutus. Ihmisen osalta painovoima pyrkii viemään meitä kohti maan keskipistettä, joka näkyy joskus myös meidän naamastamme vanhemmiten, Aivan samoin myös akussa olevat sähkövarausta keräävät lyijykennot siirtyvät maan keskipistettä kohti painovoiman vaikutuksesta se ei tosin näy akusta ulospäin. Tämä aiheuttaa akun osalta tiettyjä haittavaikutuksia, eli sähkövaraus ei halua pysyä näissä lyijykennoissa ja ne ikäänkuin rupsahtavat niinkuin ihmisetkin ja eivät enää varaa sähköä.
- Hossi37
Ensimmäisenä kytketään Punanen piuha, järjestyksellä ei ole väliä. Tämän jälkeen musta, ensiksi virtaa antavan auton miinus napaan ja sit vasta käynnistettävään autoon.
Musta piuha mielummin käynnistettävän auton johonkin moottorin osaan millä varmistetaan et auto saa mahdollisimman paljon virtaa ja kytkettäessä syntyvät kipinät eivät räjäytä akkua.- rusalka
minun ei tarvitse tehdä tätä! Äskön jo luulin, että osaisin.
Saanen edelleenkin vastaavissa autonsammumistilanteissa pyytää miehen apua. :) - Hossi37
rusalka kirjoitti:
minun ei tarvitse tehdä tätä! Äskön jo luulin, että osaisin.
Saanen edelleenkin vastaavissa autonsammumistilanteissa pyytää miehen apua. :)Muuta ja apu on aina lähellä ku hätä on päällänsä :)
- rusalka
Hossi37 kirjoitti:
Muuta ja apu on aina lähellä ku hätä on päällänsä :)
nostaa hameenhelmaa tai vilauttaa konepeltiä? Eikun toisin päin. :D
Silti saa, jos tarvii... apua siis. - Hossi37
rusalka kirjoitti:
nostaa hameenhelmaa tai vilauttaa konepeltiä? Eikun toisin päin. :D
Silti saa, jos tarvii... apua siis.Ny sentäs. Pelkkä kaunis hymy ja kiitos palkaksi riittää mainiosti :)
- scale
Muista myös tarkistaa, että apukaapeleissa on sisällä riittävän suuri reikä. Eihän se sähkö nyt umpjöötissä kulje. Punaisessa sähkölekussa (jossa siis kulkee punaista sähköä), pitää olla suurempi reikä kuin mustassa sähköletkussa (jossa kulkee mustaa sähköä).
Lisäksi on eduksi, että auto josta valutetaan sähköä toiseen autoon, on ylempänä, esimerkiksi mäen päällä, tällöin sähkö (sekä musta, että punainen) valuu tehokkaammin akkuun jonne pitää saada lisävirtaa.
Jos käynnistymisessä on ongelmia, kannattaa myös tarkistaa, että virranjakajan kansi ei ole päässyt kostumaan.
Mikäli kannen alla on kosteutta, kannattaa kansi käsitellä kosteudenpoistaja-sprayllä.
Ko. aineen tehohan perustuu ponnekaasuna olevaan freoniin, joka pullosta vapautuessaan tekee ongelmakohtaan taivaankanteen otsoniaukon josta paistava aurinko pääsee kuivattamaan virranjakajan.- rusalka
että taitaa miehet nyt uunottaa tässä ketjussa. Selkeä juttu tehään niin monimutkaisen kuuloiseksi, ettei siitä saa kukaan enää itekään selvää.
Kyllä vaan, jos sytytystulpat on liian tiukalla...minä potkasen sopivaan kohtaan. Jos on renkaan pultit kireellä eikä aukee...minä vaikka seison sen avaajan päällä. Jos pakoputki kolisee tai se vuotaa...taidan kiskasta koko vimpaimen irti ja heittää joko takakonttiin ukon kiinnitettäväksi myöhemmin tai sitten heitän sen mäkeen...jos se on niin ruosteessa, ettei siittä ole mihkään.
Mulle riittää, että pääsen eteenpäin.
Nooh, eipä ole ollut murheita auton takia viime aikoina. :D
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po473578Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162665Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242614Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441836- 251596
- 1211361
Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2791308- 1261275
Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.901269Kosulan Keisari karviossa
Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo241186