oon kuullu paljon hyvää joe blascon meikkivoiteesta. ne joilla on kokemuksia voisko kertoo tarkemmin. haluan mielipiteitä sekä positiivisista että negatiivisista puolista..
oon kauan harkinnut ostoa, mutta kannattaako se?
millainen lopputulos on? kuinka hyvin voide levittyy?
mitä mieltä joe blascon meikkivoiteesta?
15
2132
Vastaukset
- ___Marika____
Olen käyttänyt kosmetologiystäväni suosituksesta Blascoa jo vuosia (olen 27v). Pidän siitä ehdottoman paljon sen vuoksi, että on luonnollisen näköinen, peittää hyvin ja levittyy hyvin. Sen lisäksi iho hengittää, vaikka Blascoa olisikin kasvoilla - eikä tule sellaista tuskaisen hikistä oloa. Viime kesänä huomasin myös sen, että Blasco esti palamista jossakin määrin. En siis missään tapauksessa luopuisi ja jos ihossasi on "värivirheitä", kuten minulla jonkin verran punaisuutta poskissa, neutralisoijilla saa ihmeitä aikaan meikkivoiteen rinnalla.
Haittapuolena? Hmm. Hinta? Mutta toisaalta tuote on todella riittoisa, joten kompensoi siltä osin kyllä. - Justiina
sun rypyt nyt näkyy niin selvästi. Eli jotenkin korosti liikaa juonteita ja naururyppyjä silmäkulmissa. Yritin kyllä laittaa ohuesti, mutta ei toiminut mulla. Siirryin ohuempiin. Peitti couperosan kyllä hyvin.
- saimih
kuivaa ihoa todella paljon, muutenkin kun minulla on todella pintakuiva iho.. sitten minulle on tullut todella paljon sellaisia pieniä valkopäitä juuri kuivuden vuoksi luultavasti. se ei myöskään imeydy ihooni tarpeeksi hyvin, vaan jää rasvaiseksi kerrokseksi. siinä huonot puolet. toisaalta en ole ainakaan vielä vaihtamassa sitä muuhun, sillä rasvan ihon hyvin ennen sitä ja laitan puuteria. ihan kelpo tuote muuten olisi.
- roadtrip
saimih kirjoitti:
kuivaa ihoa todella paljon, muutenkin kun minulla on todella pintakuiva iho.. sitten minulle on tullut todella paljon sellaisia pieniä valkopäitä juuri kuivuden vuoksi luultavasti. se ei myöskään imeydy ihooni tarpeeksi hyvin, vaan jää rasvaiseksi kerrokseksi. siinä huonot puolet. toisaalta en ole ainakaan vielä vaihtamassa sitä muuhun, sillä rasvan ihon hyvin ennen sitä ja laitan puuteria. ihan kelpo tuote muuten olisi.
Joe Blasco, Ben Nye, Kryolan, Leichner etc; nää on teatteriin, elokuviin ja stagelle kehitettyjä meikkisarjoja ja niiden enssijaset ominaisuudet on pysyvyys. Sen takia ne ei välttämättä sovellu yhtä hyvin tavalliseen käyttöön em. alueiden ulkopuolella tavallisessa arjessa. Teatterissa vaatimukset on sellaset samaten ku elokuvien teon yhtydessä et meikin, oli sit kyseessä meikkivoide, peitevärit, puuterit, luomivärit, niin kaiken täytyy ennenkaikkea pysyä naamalla mahdollisimman hyvin esityksen tai kuvauksen ajan ettei meikkiä tartte koko ajan korjailla ja täten esim tuhlata toisarvoseen kallista kuvausaikaa.
Täten siis meikkivoidekaan ei saa olla liian ohut tai ihoon imeytyvä vaan sen tulee olla "maskeeraukseen" soveltuvampi. Teatterissa ja elokuvien teon yhteydessä käytetään myös ihan toisenlaista valaistusta ku mitä on luonnonvalo joten meikin tulee olla selkee ja vahva, välttämättä oma iho ei saa kuultaa läpi.
Tavallisessa arjessa ei tällasia vaatimuksia yleensä ole. Tavalliseen arkeen mä suosittelisin pintakuivalle iholle läpikuultavaa ohutta meikkivoidetta, mahdollisesti jopa mieluummin värillistä päivävoidetta. Blascon kakkumeikkiä voi levittää nenänpäähän ja leukaan, muualle jotain muuta.
Ja sitte viel sellanen juttu et Blasco on kehitetty enemmän amerikkalaisia ilmasto-olosuhteita- ja ihoja varten. Suurimmassa osassa niitä paikkoja joissa Yhdysvalloissa elokuvia kuvataan on kuuma ilmasto joka valuttaa meikin nopeesti pois kasvoilta joten tuotteen on oltava stydimpää ku tavallinen kaupan meikkivoide, ja lisäks, suurimmalla osalla amerikkalaisia naisia on paksumpi ja ehkä vähemmän pintakuiva iho ku suomalaisilla naisilla meidän kylmässä ilmastossa. - blascon pääkouluttajan opin...
roadtrip kirjoitti:
Joe Blasco, Ben Nye, Kryolan, Leichner etc; nää on teatteriin, elokuviin ja stagelle kehitettyjä meikkisarjoja ja niiden enssijaset ominaisuudet on pysyvyys. Sen takia ne ei välttämättä sovellu yhtä hyvin tavalliseen käyttöön em. alueiden ulkopuolella tavallisessa arjessa. Teatterissa vaatimukset on sellaset samaten ku elokuvien teon yhtydessä et meikin, oli sit kyseessä meikkivoide, peitevärit, puuterit, luomivärit, niin kaiken täytyy ennenkaikkea pysyä naamalla mahdollisimman hyvin esityksen tai kuvauksen ajan ettei meikkiä tartte koko ajan korjailla ja täten esim tuhlata toisarvoseen kallista kuvausaikaa.
Täten siis meikkivoidekaan ei saa olla liian ohut tai ihoon imeytyvä vaan sen tulee olla "maskeeraukseen" soveltuvampi. Teatterissa ja elokuvien teon yhteydessä käytetään myös ihan toisenlaista valaistusta ku mitä on luonnonvalo joten meikin tulee olla selkee ja vahva, välttämättä oma iho ei saa kuultaa läpi.
Tavallisessa arjessa ei tällasia vaatimuksia yleensä ole. Tavalliseen arkeen mä suosittelisin pintakuivalle iholle läpikuultavaa ohutta meikkivoidetta, mahdollisesti jopa mieluummin värillistä päivävoidetta. Blascon kakkumeikkiä voi levittää nenänpäähän ja leukaan, muualle jotain muuta.
Ja sitte viel sellanen juttu et Blasco on kehitetty enemmän amerikkalaisia ilmasto-olosuhteita- ja ihoja varten. Suurimmassa osassa niitä paikkoja joissa Yhdysvalloissa elokuvia kuvataan on kuuma ilmasto joka valuttaa meikin nopeesti pois kasvoilta joten tuotteen on oltava stydimpää ku tavallinen kaupan meikkivoide, ja lisäks, suurimmalla osalla amerikkalaisia naisia on paksumpi ja ehkä vähemmän pintakuiva iho ku suomalaisilla naisilla meidän kylmässä ilmastossa.ensinnäkin. Blascon on kyllä kehitetty alkuun teatterin ja filmiteollisuuden tuotteeksi, mutta loistavien ominaisuuksiensa ansiosta sitä alettiin käyttää sairaaloissa mm. laajojen palovammojen hoidossa. kosmeettisen peittävyytensä lisäksi 60% pigmentti suojaa myös UV-säteilyltä. JA Blascon pohja hengittää täysin kestää silti myös saunan ja uinnin.
meikkipohjan paksuudesta puhuessa: blascon pohjan saa levitettyä aivan yhtä ohueksi kuin normaalin fluidi tyyppisen pohjankin, vaikka peittävyys on silti äärimmäisen hyvä.
blascon meikki on ALUNPERIN kehitetty amerikkalaiseen ilmasto-olosuhteisiin, mutta myöhemmin on kehitetty juuri suomalaiselle iholle sopivat pohjat. - roadtrip
blascon pääkouluttajan opin... kirjoitti:
ensinnäkin. Blascon on kyllä kehitetty alkuun teatterin ja filmiteollisuuden tuotteeksi, mutta loistavien ominaisuuksiensa ansiosta sitä alettiin käyttää sairaaloissa mm. laajojen palovammojen hoidossa. kosmeettisen peittävyytensä lisäksi 60% pigmentti suojaa myös UV-säteilyltä. JA Blascon pohja hengittää täysin kestää silti myös saunan ja uinnin.
meikkipohjan paksuudesta puhuessa: blascon pohjan saa levitettyä aivan yhtä ohueksi kuin normaalin fluidi tyyppisen pohjankin, vaikka peittävyys on silti äärimmäisen hyvä.
blascon meikki on ALUNPERIN kehitetty amerikkalaiseen ilmasto-olosuhteisiin, mutta myöhemmin on kehitetty juuri suomalaiselle iholle sopivat pohjat.Totta kai J Blasco on kaikkee tota ja laadukas sarja, mut moni ei vaan tuu levittäneeks niit voiteita oikeella tavalla, eli jättää ne liian paksuiks ihon pinnalle. Tossa joku kirjotteli spaattelista, mä sanosin et Blascon voidetta saa kyllä joko kuivalla tai kostutetulla sienelläkin levitettyä ihan ohuelti kunhan vähän harjottelee.
Mutta- jos kaupasta löytyy omalle iholle sopivampi enemmän välittömästi kosteuttava ja läpikuultavampi huomattavasti edullisempi perusvoidemeikkivoide joka näyttää hyvältä, niin miks ostaa Blascoa?
Mun mielestä tavallisen meikkivoiteen ei tarvitse peittää niin kauheesti, ei se oo välttämättä hyvän näköstä jos iho on kauheen "peitossa", ihossa saa näkyä omaa väriä, pisamia ja ns. virheitäkin, kunhan pahin kelmeys ja mustat juonteet ja mustapäät menee piiloon, ja tilalle tulee sellanen raikas selkeys.
Siis tämä luonnonvalossa arkena, edelleenkin, kuvausmeikki asettaa erilaiset vaatimukset, ja niiden ominaisuuksien takia toki Blasco onkin ollu suosittu myös peittämään erilaisia arpia ja syntymämerkkiä kuten muutkin vastaavat sarjat.
Sitä en tienny et Blasco-sarjassa ois nimenomaan kehitetty tuotteita meille suomalaisille kuluttajille, mahtaako olla näin et ne tekee maailman eri maihin spesifisiä tuotteita?
- mutta
joe blasco on aika huono kovin rasvaiselle iholle. mulla menee ihan hetkessä naama tosi rasvasen näköiseksi, eikä puuteriakaan voi kauheasti laittaa, koska meikistä tulee heti tosi paksun näköinen.. muuten loistotuote.
- ...............
moih! mulla oli tässä taannoin sellainen blascon meikkivoide.. valitettavasti se ei oikein käynyt mun iholle. (mulla on pintakuiva iho, joka kuitenkin kiiltää helposti.) lopputuloksesta tuli tosi vahamainen ja meikatun näköinen ja iho kyl rupes melko helposti kiiltää. puuteria on vähän hankala lisätä siihen päälle, kun tulee sitten tosi meikatun näköinen iho.. muutenkin se lopputulos oli aina sellainen "vahanaama", joten viskasin roskiin koko meikkivoiteen. voi olla, että jollekin iholle sopii tosi hyvin, mutta omiin tarpeisiini/vaatimuksiini tuo blasco ei käynyt.
- jep jep
vika ei ollut meikkipohjassa vaan omassa käytössäsi. blascon pohjaa ei tarvitse kuin aivan mielettömän pienen nokareen. nokare otetaan spaattelilla, sienen avulla voide lämmitetään spaattelissa, se muuttuu juoksevammaksi, ja vasta sen jälkeen levitetään kasvoille. jos voidetta ei lämmitä ensin kitkalla, sitä tulee liian paksu kerros ja tällöin iho näyttää vahamaiselta. tiesitkö että oikein käytettynä blascon pohja kestää jopa 2VUOTTA.
- kyssä
jep jep kirjoitti:
vika ei ollut meikkipohjassa vaan omassa käytössäsi. blascon pohjaa ei tarvitse kuin aivan mielettömän pienen nokareen. nokare otetaan spaattelilla, sienen avulla voide lämmitetään spaattelissa, se muuttuu juoksevammaksi, ja vasta sen jälkeen levitetään kasvoille. jos voidetta ei lämmitä ensin kitkalla, sitä tulee liian paksu kerros ja tällöin iho näyttää vahamaiselta. tiesitkö että oikein käytettynä blascon pohja kestää jopa 2VUOTTA.
mitä se tarkottaa? t. alkuperäinen
- opastettuna++++
kyssä kirjoitti:
mitä se tarkottaa? t. alkuperäinen
Ensin otat pienen nokareen paletille(on sellainen ohut muovinen alusta) jonka ohennat spaattelilla(on hyvin ohutteräinen veitsen tyyppinen)Spaattelilla vetelet meikkivoidetta ohuemmaksi paletilla jonka jälkeen se on ohuempaa. Siitä sitten kasvoille joko sormilla tai sienellä.
- ..............................
jep jep kirjoitti:
ahaa.. ostin kyllä oman blasconi sokokselta, enkä vastaavia neuvoja sieltä saanut.. myyjä käski käyttää kuten muitakin meikkivoiteita (sormilla/sienellä levitetään). spaatteleista sun muista ei puhunut ollenkaan. luulisi, että siellä olis sit osaavia myyjiä töissä, mutta ei näköjään..
no mut, enpä noiden neuvojesi jälkeenkään viitti blascoa ostaa, vaikka riittäis kuinka monta vuotta. mulla kun nuo ihan perusmeikkivoiteet riittää sen parisen vuotta (laitan iholle tosi ohuen kerroksen). että en mä varmaan sitä blascoakaan oo kilotolkulla naamaani vetäny :D
- Liina
Henkilökohtaista kokemusta kyseisestä tuotteesta minulla ei ole, mutta kosmetologini sanoi, että Blascon voide on aivan liian jämerää ainetta päivittäiseen käyttöön. Voide on kyllä peittävä, mutta samalla se kuivattaa ihoa ja tukkii ihohuokoset. Eli käypä tuote nimenomaan maskeeraukseen, EI toistuvaan käyttöön.
- kosmetologini
Minun kosmetologini sanoi, ettei tuki ihoa ja voi hyvin käyttää 7 päivänä viikossa. Itse olen sitä mieltä, että jos (mitä tahansa) meikkivoidetta ei pestä hyvon pois, tukkii ihon silloin. Näin myös blascon kohdalla. Ihoni ei ole millään tavalla huonontunut kun vaihdoin blascoon, itse asiassa parantunut hieman kun samalla ostin kosmetologilta uuden ihonhoitosarjan.
- Maria______
Olin kanssa uskollinen blascolainen vuosia,
ja toimikin silloin alkuun hyvin.
Nyt kuitenkin, kun ihoni on muuttunut kovin pintakuivaksi, koin ongelmana sen, että se ei kunnolla jäänyt ihoon kiinni. Varsinkin talvella huomasin tämän. Kesäisin toimi ihan ok. Peittävyydeltään tietysti oli ihan ensiluokkaista, mutta jotenkin sitten tulin siihen tulokseen, että haluan vaihtaa.
Sisarellani on täsmälleen sama ongelma; tosin, että hänellä meikkivoiden hilseilee pois ihon mukana.
Kyllä on hyvää tavaraa, ja todellakin hintansa väärti!! Etten sitä purnaa lainkaan.
Jostain syystä vaan ei mulle sopinut. Puhuinkin asiasta kosmetologin kanssa, ja hän sanoi, että ei ole vallan tavatonta, että suomalaisen iholle sopivat fluidit parhaiten.
Tällä hetkellä olen löytänyt meikkivoiteen, josta en luovu. Tuskin Blascoonkaan palaan. Ben Nyen meikkivoidetta harkitsin, mutta en tykännytkään sitten.
Kokeilemalla se löytyy! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575910
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465237Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323225- 552779
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252591- 432280
- 232080
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151801