Sormus oikeassa nimettömässä

Tyttis27

Moi,

Mitäs miehet ajattelevat nähdessään naisella sormuksen oikeassa nimettömässä? Sellaisen sileämmän näköisen, tavallisen sormuksen, en tarkoita nyt mitään sellasia timanttisormuksia, joita vähemmän näkee kihlautumisen/vihkimisen merkkeinä.

Itse pidän sormusta oikeassa nimettömässä mutta en ole kihloissa enkä varattu muutenkaan.

36

8560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et niin

      Kihlasormusta pidetäänkin vasemmassa nimettömässä.

      • Tyttis27

        kun nykyään jotkut saa mielessään käännettyä sen oikeessa nimettömässä olevan sormuksenkin kihlasormukseksi...tai miksi lie "olen varattu" -sormukseksi...

        No ihan on vanhempien peruja tuo mun oma :)...ei sisälly mitään miesviestiä. Tehdään selväksi kaikille jotka bongaavat mut tuola kadulla :)


      • dayum
        Tyttis27 kirjoitti:

        kun nykyään jotkut saa mielessään käännettyä sen oikeessa nimettömässä olevan sormuksenkin kihlasormukseksi...tai miksi lie "olen varattu" -sormukseksi...

        No ihan on vanhempien peruja tuo mun oma :)...ei sisälly mitään miesviestiä. Tehdään selväksi kaikille jotka bongaavat mut tuola kadulla :)

        olen itsekkin siinä uskossa, että sormus oikeassa nimettömässä voi kuvata varattua.
        En tiedä mistä tällainen on jäänyt päähäni.

        Mutta hyvä tietää ettei sinulla sisälly siihen mitään miesviestiä :)


      • ...
        dayum kirjoitti:

        olen itsekkin siinä uskossa, että sormus oikeassa nimettömässä voi kuvata varattua.
        En tiedä mistä tällainen on jäänyt päähäni.

        Mutta hyvä tietää ettei sinulla sisälly siihen mitään miesviestiä :)

        Indikoi varattua minunkin mielessäni.


      • Tyttis27
        ... kirjoitti:

        Indikoi varattua minunkin mielessäni.

        No hei, tässähän se syy löytyy sinkkuelämääni ;) Heti pois sormus sormesta ja ulos ihmisten ilmoille. Raportoin montako treffipyyntöä tuli tän päivän aikana ;)


      • Anonyymi
        Tyttis27 kirjoitti:

        No hei, tässähän se syy löytyy sinkkuelämääni ;) Heti pois sormus sormesta ja ulos ihmisten ilmoille. Raportoin montako treffipyyntöä tuli tän päivän aikana ;)

        Kyllä sormukset pitää olla molemmilla vasemmassa nimettömässä,ei saa ottaa sormusta pois ja lähteä muka vapaana ulos


    • Demandrean

      ...oikeassa nimettömässä niin en ajattelisi mitään... Miksi pitäisi? Vai tarkoititko kenties vasemmassa nimettömässä? ;)

    • sormus oikeassa

      Ei kai siitä mitään ajattele. Itsekin käytän sormusta oikeassa nimettömässä ja olen huomannut, että useat sotkee sen kihlasormukseen, vaikka sormus ei ole edes sen näköinen (titaania). -sormus miekkonen-

    • eroavaisuuksista,

      Harras ortodoksi käyttää kihlasormusta oikean käden nimettömässä.

    • .....

      ajattelen että olet naimisissa.

    • jubatsuboyo

      Jos nainen tulee tyrkylle minulle on ihan sama onko hänellä sormusta vai ei.

      • Anonyymi

        Tee selväksi ettei käy


    • Tyttis27

      Tosta sormuksestani (oikeassa ködessä) oon saanu joskus kuulla kommenttia. Yksi mies oikein otti sormuksen pöydältä käteensä ja katsoi sormuksen sisäpinnalle. Etti varmaan mahdollisia nimiä tai päivämääriä :P

      Toisen miehen kanssa tuli puhe yhtäkkiä, mitä kaikkea tärkeitä muistoesineitä meillä kummallakin on kämpissämme lapsuudenkodista mukana. Siinä sanoin sitte, että mulla on lisäksi nää kaks sormusta ja ojensin käden. Mies vaan siihen sitte, että huh no mä jo vähän katoin ku tavattiin, että ootko sä kihloissa (siihen mennes oli kyl jo selvinny muuta kautta, että oon vapaa).

      Baarissa kerran mies otti kätöseni omaani ja katsoi sormusta arvioiden n. 2cm päästä silmästään. Sama sukutarina vanhemmilta saamasta lahjasta tuli välitettyä suusta suuhun -menetelmällä taas eteenpäin.

    • ainakin

      Osa ajattelee, että olet ortodoksi ja varattu. Toiset katsoo, että sormus on (oikea tai vasen, kuka näitä selvittää) eli olet varattu. Kolmannet ajattelee, että lähetät ristiriitaisia viestejä. Sitten on ne urpot, joille on ihan sama.

    • Kuten joku jo valistikin, niin mm. ortodoksit pitävät kihlasormusta oikean käden nimettömässä. Jokainen pitäköön sormuksia miten lystää, mutta turha on sitten ihmetellä ihmisten väärinkäsityksiä.

      • Kyrie doksa soi

        Puolisoni on ortodoksi ja piti kihlasormusta vasemmassa nimettömässä, avioliittomysteerin jälkeen se vaihtui oikeaan nimettömään.


    • Kyllä se sileä sormus oikeassa nimettömässäkin aiheet mielessäni kysymykset: Miksi? Onko sillä jokin tarkoitus/merkitys? Muisto menneisyydestä?

      Yhden sormuksen tarinan tiedän. Sormus oikeassa nimettömässä oli vanha kihlasormus. Selvä merkki siitä, että nainen ei ollut vielä päässyt edellisestä yli.

      • vanha kihlaus

        Katsahdinpa tuohon oikeaan käteen... Siinä se kiiltelee, entinen kihlasormus. Ja saa se siinä ollakin aina, pääsen erosta yli tai en. On kyllä niin kaunis sormus. Kun kaiverrustakaan ei ole, niin samapa se, jos sormusta käytän.

        Totta on tosin siis se, etten ole vielä erosta yli päässyt. Reilu puoli vuotta on liian lyhyt aika moiseen.


      • Tyttis27

        Mun sormuksen tarina on se, että se on vanhempieni minulle ostama sormus (olin n. 12v) antiikkiliikkeestä :( Eli vanha ja kovin tunnearvoinen, ja on sen kokoinen että se sopii ainoastaan tohon oikean nimettömään sormeen ku ei voinu valita sormuksen kokoa. Niin ja se ei ole siis edellisen omistajan kihlasormuskaan, vaan sellanen tasapintainen sormus kivellä.

        Näyttää tosiaa olevan varattu-merkki useimpien mielestä. Noo, en ajatellut vanhempieni sormusta kyllä pitääkkään sormessa koko ikääni :)


    • mmies

      Itselläni on joka toisessa sormessa joku hopea sormus, mitä väliä mitä joku ajattelee? EVVK !

    • en_jaksa_keksiä

      Oikean käden sormessa oleva sormus voi tarkoittaa ainakin:

      - kyseessä on ortodoksi tai katolilainen
      - kyseessä on leski

      • Tyttis27

        Aivan, muistankin että jotkut lesket (tai eronneet) pitää sormustaan oikean käden puolella.


    • oikean käden

      nimettömän sormuksesta, että siinä on sormus. Vihkisormus kuuluu vas. nimettömään. Missä sitä enää voi sinkku sormusta käyttää, jos ei oik. nimettömässä? Teinityyliin sormus peukalossa ja etusormessa?!

    • merkitystä

      Ratkaisevia ovat ihan muut asiat.

    • pahemmin kateltua toisten sormuksia eikä kyllä oo edes mitään hajua siitä mitä oikean käden nimettömän sormuksen pitäis symboloida. Toisin sanoen en ajattele yhtikäs mitään.

    • Hossi37

      Siitä et kiitos ja näkemiin.
      Aina tulee katsottua juuri kyseiseen paikkaan ennenkö toisen kans edes yrittää lähempää tuttavuutta. Sit jos sormuksen sormessa havaitsen ni joko jutellaan ihan niitä näitä tai sit vaan hymy suupielille ja jatkan matkaa.

      • rupeli

        Hossi. Pakko kysyä .. siis tarkoitan nyt vaan, että menikö suunnat sekaisin?

        Jos ei mennyt, niin pikkuvinkkinä, että kattele jatkossa vasenta kättä vaiks silleen ihan snadisti tarkemmin, kuin sitä oikeata..

        ;-)

        Joskus tulee itsekin tsekattua sormuspaikat. Mutta aika harvoin. Kun sen sormuksen saa poiskin eikä kaikki pidä kuitenkaan. Ja muutamat pitää sormusta tahallaan sormessa, vaikkei olekaan sormusta enempää.


      • Hossi37
        rupeli kirjoitti:

        Hossi. Pakko kysyä .. siis tarkoitan nyt vaan, että menikö suunnat sekaisin?

        Jos ei mennyt, niin pikkuvinkkinä, että kattele jatkossa vasenta kättä vaiks silleen ihan snadisti tarkemmin, kuin sitä oikeata..

        ;-)

        Joskus tulee itsekin tsekattua sormuspaikat. Mutta aika harvoin. Kun sen sormuksen saa poiskin eikä kaikki pidä kuitenkaan. Ja muutamat pitää sormusta tahallaan sormessa, vaikkei olekaan sormusta enempää.

        Välillä meneen noi suuntimet ihan sekaisin. Pitää varmaankin kirjoittaa kämmeniin et kumpi on kumpi, lähtis välillä oikeeseen suuntaankin ;)


    • hgjy

      Niillä on tapana pitää vihkisormusta oikeassa. Saksalaisilla ainakin näkyy olevan noin.

      • rusalka

        Suomeen tullut ulkomaalainen ihmetteli miksi täällä niin paljon nuoria leskiä, kunnes paljastui, että vihkisormusta pidetään täällä vasemmassa nimettömässä!

        Miksi ihmeessä nämä rituaalien merkit ovat aivan päinvastoin? meitä tämä kummastutti ja sitten huvitti.


    • Hard Talk

      Pelinainen joka haluaa testata miesten reagointia varattuun naiseen, ja vetää siitä omia johtopäätöksiään naisen logiikalla :) tai sitten haluaa syystä tai toisesta esim... tykkää itse naisista, ja pitää miehiä hieman kauempana ravointolassa. No pelinainen joka tapauksessa... no jokainen tyylillään.

      No Suomi on vapaa maan...

      • Hard Talk

        Oops taisin erehtyä sormesta...


      • Tyttis27

        I'm nou playgirl ;)


      • Hard Talk
        Tyttis27 kirjoitti:

        I'm nou playgirl ;)

        Ok ! ;)


    • MMies

      Eipä tuo merkitse joillekin naisille mitään vaikka se sormus olisi oikeassa nimettömässä. Pelkkää rihkamaa kaikki tyynni, jos sillä ei ole itselle mitään merkitystä.

    • Näin minä

      Ajattelisin että olet "varattu". Venäläiset ja tietääkseni ortodoksit pitävät vihkisormusta oikeassa nimettömässä?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe