Neuvokaahan neuvotonta..!

lasi-lassi

Kukahan kertoisi käytännön tietoa kuka tai mikä virkakoneisto myöntää ja millä perusteilla vuorotteluvapaata..?

Olen 54-vuotias mies ja työpaikkoja on ollut jatkuvasti sitten kansakoulun päästötodistuksen...ja olen edelleenkin työssä varsin yksinäisessä ja itsenäisessä työkuviossa...joudun pinnistelemään itseni kanssa useasti uuden työn aloittamisen suhteen ja huomaan että *aloitekynnys* on aivan selvästi korkealla...pitää potkia itsensä liikkeelle että saa työtehtävänsä tehdyiksi...!

Viime laman jälkeen perustimme konkurssaai menneen asennusliikkeemme jälkeen uuden, saman alan yrityksen silloisten työkaverieni kanssa ja olemmme työllistäneet itsemme nyt tarkalleen 10-vuotta...yhtiömme on osakeyhtiö ja olemme tasasuurin osuuksin sen jäseniä..minäkin siis olen yhtiön osakas...!



Nyt kiehuttaa ja kypsyttää niin kovaa että jotakin katkoa pitäisi saada tästä *kännykkäkulttuurisesta*, liian kiireisestä
työyhteisöstä...henkinen kantti kun alkaa olemaan nollatasossa...!

Olen hahmotellut ammatinkin vaihtoa mutta se ei liene kai kovin realistinen ajatus enää tällä ikää...?

Kuntoutuksessa kävin Kelan kautta mutta en siitä saanut sitä voimaa jolla jaksaisin taas rämpiä tässä työkiireessä eteenpäin...

Kertokaahan kuinka käynnistää tämä vuorotteluvapaaprojekti...!!!!!

4

2257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ecco

      Ota yhteys työvoimatoimistoon. Kyllä ne kuviot siellä selviää.

    • Palkanlaskija

      Työvoimatoimistosta saat kyllä ohjeita mutta työkkäri ei mitään vuorotteluvapaata myönnä vaan kyllä se on työnantaja.

      Eli ensin on kysyttävä työnantajalta, olisiko homma mahdollista ja sitten tehdään työnantajan kanssa sopimus vuorotteluvapaasta. Sitten työnantajan pitää palkata työtön tilallesi.

      Ellei työnantaja suostu, et pääse vuorotteluvapaalle.

      • tarkkuutta...!

        Niin kuin tuossa alustuksessa kerroin että olen osakeyhtiön osakas enkä ihan tavallinen palkkatyöläinen...olen siis oma työnantajani niin ei tunnu uskottavalta että kysyisin itseltäni...!

        Mutta, yhtä kaikki, käyn työnvälitystoimistossa, ne varmaan tietää...!

        Kiitokset avusta ja vastauksista...!

        Pake


    • minäkin yritän vvapaalle

      hei, vuorotteluvapaasta sovitaan työnantajan kanssa. mutta työvoimatoimistolla on siinä sanansa, koska sinun tilale pitää palkata työtön. en tiedä, sovelletaanko lakia yrittäjään.

      vuorottteluvapaa korvaus on 75 % työttömyyskorvauksesta, minkä saisit jos olisit työtön.

      toinen mahdollisuus on jäädä opintovapaalle, ja hakea siihen aikuiskoulutustukea. siitä voi kysyä Erorahastosta.

      valtakunnallinen koulutusneuvonnan puhelinpalvelu on a-pe numerossa 010 60 76 888.

      käsittääkseni työvoimatoimistoissa on myös ammatinohjaajia, joilta voisi kysyä neuvoa, mille alalle sopisit, jos et itse keksi.

      minustakin on hankalaa etsiä tietoa, tuntuu että pää halkeaa kaikesta tiedosta, eikä sittenkään ymmärrä. olen tietoa jo vähän saanutkin. Nyt aion ottaa yhteyttä omaan liittoon, heidän täytyy tietää vuorotteluvapaasta enemmän.


      tsemppiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1276
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      842
    5. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      732
    6. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      714
    8. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      72
      714
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      56
      707
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe