Pienen takkiongelma

pieni ja laiheliini

Olen noin 155 cm jo ihan aikuiseen ikään ehtinyt naisihminen. Ruumiinrakenteeltani olen hoikka, yläosa on kokoa 32/xs ja alaosa 32 (ei tuumia). Haussa olisi takki, jota voisi pitää siistien tummanharmaiden tai mustien suorien housujen kanssa (lähinnä työkäyttöön). Minkä pituinen takki olisi hyvännäköinen tämän mitaiselle? Jalat eivät ole mitenkään erityisen lyhyet, vaan kokonaispituuteeni nähden ihan sopusuhtaiset. Takin tulisi olla ehkä jotain kudottua villakangasta tms. siistiä kangasta.

Täyspitkän villakangastakin kanssa näytän ihan tikulta, kun muutenkin olen laihanpuoleinen. Kuitenkin haluaisin vyötärömallia pidemmän takin, joka mielestäni tuo lyhyttä takkia "tyylikkäämmän" vaikutelman. Tulisiko takin olla polviin asti (tuntuu kyllä ehkä vähän liian pitkältä) vai puoleen reittä? Mikä pituus ei lyhennä eikä laihenna entisestään?

3

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takkiongelmaan

      Itse olen pari senttiä sua lyhyempi, aikuinen pieni nainen. Ainakin mulle parhaiten sopii hieman polven yläpuolelle jäävä, puolipitkä, hyvin istuva, vyötärön esiintuova takki. Löysin itse toissatalvena kalliin mutta ihanan, hyvälaatuisen, hyvin istuvan villakangastakin Piccola Donnasta, kokoa xxs (eli 32). On totta että täyspitkä tai lantiomittainen takki ei ole pienellä edukseen. Lantiomittainen usein näyttää lyhentävän, etenkin jos ei tuo vyötäröä kauniisti esille. Täyspitkä taas näytää teltalta tai kaavulta ja liian raskaalta pikkuruisen päällä. Tietysti riippuu paljon vartalonmallista ja henkilöstä mutta noin niinkun yleensä.

      • aloittaja

        Kiitos vastauksesta. Taidanpa käydä tuolla Piccolo Donnassa kunhan ehdin piipahtaa Helsingissä.


      • hyvä kauppa pienille

        Moi, itse olen myös aikuinen ihminen ja pituutta 157cm, eli suunnilleen samoissa liikutaan.
        Kaupan valikoimissa vyötärö ei koskaan tunnu olevan kohdallaan tai sitten helma laahaa maata jne.
        Kivan takin löysin Turussa käydessäni: http://www.pikkunaisia.net/
        Ja muutakin sopivaa työvaatetta löytyi.

        Arkeen ja vapaalle helpompaa, farkkuja ja t-paitoja jne löytyy kyllä lähes joka liikkeestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2055
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe