Otrivin ja sen käyttö

KATSOKAA TÄMÄ

Otrivin (nenäsuihke) käytöstä sanoivat, että saa käyttää maksimissaan 7 päivää. Nyt on kulunut 7 päivää ja nenä on hyvin tukossa.

Haittaako jos jatkaa käyttöä vielä päivän parin? Mitä haittaa liiallisesta käytöstä on ja kumpi on viisaampaa: lopettaa käyttö tukkoisesta nenästä huolimatta(poskiontelotulehduksen vaara) vai jatkaa käyttöä yli 7 päivän?

10

14568

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • farkku

joissakin vastaavissa nenäsuihkeissa rajaksi annetaan 10 päivää.
      Limakalvoa supistavia nenäsuihkeita ei siksi suositella pitkään käyttöön, että ne aiheuttavat juuri päinvastaisen ilmiön silloin. Eli nenä menee pahemmin tukkoon. Tämä johtuu siitä, että ne reseptorit, joissa lääkeaine vaikuttaa, tavallaan menettävät toimintakykynsä pitkän käytön aikana. Silloin tukkoisuus ei enää lievity, vaikka kuinka suihkisit.

• Laurin ohjeet

- käytä suun kautta pillereinä Zyrtec antihistamiinia, ei väsytä eikä vituta,
      eikä ole ihan halpaakaan

- lisää systeemiin A-vitamiinitipat ja ota
      lisäsinkkiä 30 mg päivä itse käytän
      professori - nimistä yleistä valmistetta

- käytä C- vitamiinia 500-1000 mg pvä sekin
      on luonnon oma antihistamiini, samoin Bepanthen
      purutabletit ovat virallista limakalvojen hoitoa
      vaikkei pysy lekureilla päässä

- nuku pitkään ja hyvässä ilmassa, se
      nostaa omia kortisolitasojasi

- käytä nenänhuuhtelukannua ja merisuolaa,
      se on loistava hoito eikä sitä korvaa mikään,
      se on ainoa tapa saada nokka
      ihmisarvon mukaisesti auki aamulla

- syö maksamakkaravoileipiä että napa rotkyy

• Raimo

Olen käyttänyt noin 3 vuotta ... seuraus menetetty hajuaisti ... joten varokaa!!!

• riippuvainen

Itse oon käyttänyt Otrivinia 8 vuotta... Ei oikeesti kannata montaa päivää yli suosituksen käyttää. Irti pääsy todella vaikeeta. Kortisonilla oon itse lääkärin avustuksella yrittänyt eroon, mut tuntui et kortisoni kuuri loppui hiukan liian aikaisin ja palasin taas Otriviniin. Kannattais flunssassa käyttää varmaan jotain muuta nuhasuihketta. Uskoisin et kaikki ei yhtä voimakkaita.

• 10 päivää

Otrivinin pakkausselosteessa ja pullon kyljessä lukee: Ei pidä käyttää yli 10 päivän ajan.

• kudrocc

käytön voi taas aloittaa sen 10 päivän jälkeen?
        voiko ensin käyttää 10 päivää, pitää 10 päivää taukoa ja aloittaa taas?

• hohhoijaaaa99

Sitä EI KANNATA käyttää tuolla tavalla jatkuvasti ja peräjälkeen. Eikö tuon yhden ihmisen kertoma 8 vuoden yhtenäinen käyttö ja kortisonikuuri jo riittänyt herättämäään tarpeeksi varovaisuutta?

Kun itse olin kerran käyttänyt pari kuukautta putkeen, nakkasin koko purkin muualle ja parin päivän päästä nenä aukenikin ihan itsestään. Otrivin alkaa lopulta toimia päinvastoin kuin lyhyessä käytössä.

• Otrivin on huumetta!

Itse olen käyttänyt Otrivin Mentholia varmaan yli 5 vuotta jo, ja tämä on yhtä helvettiä. Nenä tukossa jatkuvasti kun limakalvot turpoo, jatkuvaa "allergista"-nuhaa, eli kirkasta, juoksevaa räkää.
      Minulla on myös krooninen korvatulehdus lapsesta saakka ja Otrivinin aiheuttamat jatkuvat poskiontelon tulehdukset aiheuttavat jatkuvia korvatulehduksia, joten elän yhtä tulehdusta kokoajan.

Olen monet kerrat yrittänyt päästä eroon, mutta se on koukuttavaa kuin tupakka, ei pysty nukkumaan, keskittymään tai tekemään yhtään mitään jos nenä menee tukkoon ja keho tietää mitä se tarvitsisi.

Nyt yritän taas olla ilman suihketta ja valvon vaikka yöt jotta ei tarvitsisi suihkauttaa, mutta pelottaa jo että miten tässä käy.

Ohjeita siis muille! Älä käytä Otrivinia, ELLEI ole pakko ja silloinkin ehdoton maksimi tuo 10 päivää, mielellään ei sitäkään.
      Jos vain voisin valita toisin.

• Probiootti-bakteerit
    • jepjep

Samaa mieltä "Otrivin on huumetta" kirjoituksen kanssa.
      Joka päivä toivon, että kumpa en olisi edes aloittanut.
      Välillä oikein itkettää, kun nenä niin tukossa ja mikään ei enää auta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      265
      2122
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1520
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      210
      1297
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1145
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      71
      1031
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      943
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      914
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      856
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      840
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      823
    Aihe