Otrivin (nenäsuihke) käytöstä sanoivat, että saa käyttää maksimissaan 7 päivää. Nyt on kulunut 7 päivää ja nenä on hyvin tukossa.
Haittaako jos jatkaa käyttöä vielä päivän parin? Mitä haittaa liiallisesta käytöstä on ja kumpi on viisaampaa: lopettaa käyttö tukkoisesta nenästä huolimatta(poskiontelotulehduksen vaara) vai jatkaa käyttöä yli 7 päivän?
Otrivin ja sen käyttö
10
14269
Vastaukset
- farkku
joissakin vastaavissa nenäsuihkeissa rajaksi annetaan 10 päivää.
Limakalvoa supistavia nenäsuihkeita ei siksi suositella pitkään käyttöön, että ne aiheuttavat juuri päinvastaisen ilmiön silloin. Eli nenä menee pahemmin tukkoon. Tämä johtuu siitä, että ne reseptorit, joissa lääkeaine vaikuttaa, tavallaan menettävät toimintakykynsä pitkän käytön aikana. Silloin tukkoisuus ei enää lievity, vaikka kuinka suihkisit. - Laurin ohjeet
- käytä suun kautta pillereinä Zyrtec antihistamiinia, ei väsytä eikä vituta,
eikä ole ihan halpaakaan
- lisää systeemiin A-vitamiinitipat ja ota
lisäsinkkiä 30 mg päivä itse käytän
professori - nimistä yleistä valmistetta
- käytä C- vitamiinia 500-1000 mg pvä sekin
on luonnon oma antihistamiini, samoin Bepanthen
purutabletit ovat virallista limakalvojen hoitoa
vaikkei pysy lekureilla päässä
- nuku pitkään ja hyvässä ilmassa, se
nostaa omia kortisolitasojasi
- käytä nenänhuuhtelukannua ja merisuolaa,
se on loistava hoito eikä sitä korvaa mikään,
se on ainoa tapa saada nokka
ihmisarvon mukaisesti auki aamulla
- syö maksamakkaravoileipiä että napa rotkyy - Raimo
Olen käyttänyt noin 3 vuotta ... seuraus menetetty hajuaisti ... joten varokaa!!!
- riippuvainen
Itse oon käyttänyt Otrivinia 8 vuotta... Ei oikeesti kannata montaa päivää yli suosituksen käyttää. Irti pääsy todella vaikeeta. Kortisonilla oon itse lääkärin avustuksella yrittänyt eroon, mut tuntui et kortisoni kuuri loppui hiukan liian aikaisin ja palasin taas Otriviniin. Kannattais flunssassa käyttää varmaan jotain muuta nuhasuihketta. Uskoisin et kaikki ei yhtä voimakkaita.
- 10 päivää
Otrivinin pakkausselosteessa ja pullon kyljessä lukee: Ei pidä käyttää yli 10 päivän ajan.
- kudrocc
käytön voi taas aloittaa sen 10 päivän jälkeen?
voiko ensin käyttää 10 päivää, pitää 10 päivää taukoa ja aloittaa taas?
- hohhoijaaaa99
Sitä EI KANNATA käyttää tuolla tavalla jatkuvasti ja peräjälkeen. Eikö tuon yhden ihmisen kertoma 8 vuoden yhtenäinen käyttö ja kortisonikuuri jo riittänyt herättämäään tarpeeksi varovaisuutta?
Kun itse olin kerran käyttänyt pari kuukautta putkeen, nakkasin koko purkin muualle ja parin päivän päästä nenä aukenikin ihan itsestään. Otrivin alkaa lopulta toimia päinvastoin kuin lyhyessä käytössä. - Otrivin on huumetta!
Itse olen käyttänyt Otrivin Mentholia varmaan yli 5 vuotta jo, ja tämä on yhtä helvettiä. Nenä tukossa jatkuvasti kun limakalvot turpoo, jatkuvaa "allergista"-nuhaa, eli kirkasta, juoksevaa räkää.
Minulla on myös krooninen korvatulehdus lapsesta saakka ja Otrivinin aiheuttamat jatkuvat poskiontelon tulehdukset aiheuttavat jatkuvia korvatulehduksia, joten elän yhtä tulehdusta kokoajan.
Olen monet kerrat yrittänyt päästä eroon, mutta se on koukuttavaa kuin tupakka, ei pysty nukkumaan, keskittymään tai tekemään yhtään mitään jos nenä menee tukkoon ja keho tietää mitä se tarvitsisi.
Nyt yritän taas olla ilman suihketta ja valvon vaikka yöt jotta ei tarvitsisi suihkauttaa, mutta pelottaa jo että miten tässä käy.
Ohjeita siis muille! Älä käytä Otrivinia, ELLEI ole pakko ja silloinkin ehdoton maksimi tuo 10 päivää, mielellään ei sitäkään.
Jos vain voisin valita toisin. - Probiootti-bakteerit
1L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteereita kun käyttää, niin Otrivinia saa käyttää jatkuvastikin.
Noita mhb.ta voi käyttää suoraan limakalvoille tai voi tehdä niistä tehokas nenäsumute:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=32
Opastus prob.bakteeien maailmaan:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=67 - jepjep
Samaa mieltä "Otrivin on huumetta" kirjoituksen kanssa.
Joka päivä toivon, että kumpa en olisi edes aloittanut.
Välillä oikein itkettää, kun nenä niin tukossa ja mikään ei enää auta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847