Otrivin (nenäsuihke) käytöstä sanoivat, että saa käyttää maksimissaan 7 päivää. Nyt on kulunut 7 päivää ja nenä on hyvin tukossa.
Haittaako jos jatkaa käyttöä vielä päivän parin? Mitä haittaa liiallisesta käytöstä on ja kumpi on viisaampaa: lopettaa käyttö tukkoisesta nenästä huolimatta(poskiontelotulehduksen vaara) vai jatkaa käyttöä yli 7 päivän?
Otrivin ja sen käyttö
10
14348
Vastaukset
- farkku
joissakin vastaavissa nenäsuihkeissa rajaksi annetaan 10 päivää.
Limakalvoa supistavia nenäsuihkeita ei siksi suositella pitkään käyttöön, että ne aiheuttavat juuri päinvastaisen ilmiön silloin. Eli nenä menee pahemmin tukkoon. Tämä johtuu siitä, että ne reseptorit, joissa lääkeaine vaikuttaa, tavallaan menettävät toimintakykynsä pitkän käytön aikana. Silloin tukkoisuus ei enää lievity, vaikka kuinka suihkisit. - Laurin ohjeet
- käytä suun kautta pillereinä Zyrtec antihistamiinia, ei väsytä eikä vituta,
eikä ole ihan halpaakaan
- lisää systeemiin A-vitamiinitipat ja ota
lisäsinkkiä 30 mg päivä itse käytän
professori - nimistä yleistä valmistetta
- käytä C- vitamiinia 500-1000 mg pvä sekin
on luonnon oma antihistamiini, samoin Bepanthen
purutabletit ovat virallista limakalvojen hoitoa
vaikkei pysy lekureilla päässä
- nuku pitkään ja hyvässä ilmassa, se
nostaa omia kortisolitasojasi
- käytä nenänhuuhtelukannua ja merisuolaa,
se on loistava hoito eikä sitä korvaa mikään,
se on ainoa tapa saada nokka
ihmisarvon mukaisesti auki aamulla
- syö maksamakkaravoileipiä että napa rotkyy - Raimo
Olen käyttänyt noin 3 vuotta ... seuraus menetetty hajuaisti ... joten varokaa!!!
- riippuvainen
Itse oon käyttänyt Otrivinia 8 vuotta... Ei oikeesti kannata montaa päivää yli suosituksen käyttää. Irti pääsy todella vaikeeta. Kortisonilla oon itse lääkärin avustuksella yrittänyt eroon, mut tuntui et kortisoni kuuri loppui hiukan liian aikaisin ja palasin taas Otriviniin. Kannattais flunssassa käyttää varmaan jotain muuta nuhasuihketta. Uskoisin et kaikki ei yhtä voimakkaita.
- 10 päivää
Otrivinin pakkausselosteessa ja pullon kyljessä lukee: Ei pidä käyttää yli 10 päivän ajan.
- kudrocc
käytön voi taas aloittaa sen 10 päivän jälkeen?
voiko ensin käyttää 10 päivää, pitää 10 päivää taukoa ja aloittaa taas?
- hohhoijaaaa99
Sitä EI KANNATA käyttää tuolla tavalla jatkuvasti ja peräjälkeen. Eikö tuon yhden ihmisen kertoma 8 vuoden yhtenäinen käyttö ja kortisonikuuri jo riittänyt herättämäään tarpeeksi varovaisuutta?
Kun itse olin kerran käyttänyt pari kuukautta putkeen, nakkasin koko purkin muualle ja parin päivän päästä nenä aukenikin ihan itsestään. Otrivin alkaa lopulta toimia päinvastoin kuin lyhyessä käytössä. - Otrivin on huumetta!
Itse olen käyttänyt Otrivin Mentholia varmaan yli 5 vuotta jo, ja tämä on yhtä helvettiä. Nenä tukossa jatkuvasti kun limakalvot turpoo, jatkuvaa "allergista"-nuhaa, eli kirkasta, juoksevaa räkää.
Minulla on myös krooninen korvatulehdus lapsesta saakka ja Otrivinin aiheuttamat jatkuvat poskiontelon tulehdukset aiheuttavat jatkuvia korvatulehduksia, joten elän yhtä tulehdusta kokoajan.
Olen monet kerrat yrittänyt päästä eroon, mutta se on koukuttavaa kuin tupakka, ei pysty nukkumaan, keskittymään tai tekemään yhtään mitään jos nenä menee tukkoon ja keho tietää mitä se tarvitsisi.
Nyt yritän taas olla ilman suihketta ja valvon vaikka yöt jotta ei tarvitsisi suihkauttaa, mutta pelottaa jo että miten tässä käy.
Ohjeita siis muille! Älä käytä Otrivinia, ELLEI ole pakko ja silloinkin ehdoton maksimi tuo 10 päivää, mielellään ei sitäkään.
Jos vain voisin valita toisin. - Probiootti-bakteerit
1L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteereita kun käyttää, niin Otrivinia saa käyttää jatkuvastikin.
Noita mhb.ta voi käyttää suoraan limakalvoille tai voi tehdä niistä tehokas nenäsumute:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=32
Opastus prob.bakteeien maailmaan:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=67 - jepjep
Samaa mieltä "Otrivin on huumetta" kirjoituksen kanssa.
Joka päivä toivon, että kumpa en olisi edes aloittanut.
Välillä oikein itkettää, kun nenä niin tukossa ja mikään ei enää auta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818