Couperosa/sekaiho

APuaa

Elikkä mulla on couperoottinen iho, joka on todella kirjava etten tosiaan pysty lähtemään minnekkään ellen laita meikkivoidetta ja puuteria. Lisäksi ihoni rasvoittuu tietyiltä alueilta, mutta on myös pintakuiva. Minulla on myös pisamia.

Olen lukenut palstoja ja huomannut että Lumenen Tender Drops rauhoittava kosteusvoide on hyväksi havaittu ja otinkin mukaani testiksi muutaman näytteen. Se on kuitenkin koostumukselta melko täyteläinen ja luulenpa että minulle tulee siitä finnejä niinkuin melkein kaikista täyteläisimmistä voiteista.

Pesen kasvoni syväpuhdistavalla geelillä ja käytän vielä syväpuhdistavaa kasvovettä, jotka ovat aika voimakkaita herkälle iholleni, mutta muuten ihoni rupeaa kukkimaan jos käytän jotain hellävaraisempia aineita.

Mikä avuksi??? Pitäisi löytää joku ihonväriä tasoittava sarja mutta myös sellainen, joka ei rasvoita eikä tee finnejä!!

9

1614

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iho

mulle kans toi lumenen rauhottava voide on liian rasvanen. missä sulla on couperosaa? mulla on poskissa niin käytän poskiin vaan tota voidetta ja t-alueelle käytän lumenen tasapainottavaa voidetta. se ei oo liian rasvaista ja jättää mattapinnan. sit käytän puhdistukseen lumenen herkän ihon puhdistusmaitoo ja alkoholitonta kasvovettä. kuorintaan käytän mikrokuituliinaa. hommaa itelles jos sulla ei vielä oo niin sitä lumenen punoituksen peittäjää. sillä peittyy hyvin couperosa.

• Apuaa

No koko naama on ihan eri värinen ku kaula jo pisamienkin takia.. punertaa sieltä sun täältä.. haluaisin vaan niin päästä tästä eroon... ja ihoni on kasvojen alueelta niin ohut että tuntuu että siitä puuttuisi joku pintakerros.. ihan eri paria kaulan ja muun vartalon kanssa..

• minä sama
        Apuaa kirjoitti:

No koko naama on ihan eri värinen ku kaula jo pisamienkin takia.. punertaa sieltä sun täältä.. haluaisin vaan niin päästä tästä eroon... ja ihoni on kasvojen alueelta niin ohut että tuntuu että siitä puuttuisi joku pintakerros.. ihan eri paria kaulan ja muun vartalon kanssa..

kerro mitä kaikkia pesuaineita ja rasvoja käytät tällä hetkellä? liian tuhdit ja alkoholipitoset aineet vaan pahentaa asiaa.

• hetkellä
        minä sama kirjoitti:

kerro mitä kaikkia pesuaineita ja rasvoja käytät tällä hetkellä? liian tuhdit ja alkoholipitoset aineet vaan pahentaa asiaa.

Garnierin syväpuhdistaavaa kasvopesua ja samaa kasvovettä ja voiteena Yves Rocherin Bio Specific - kosteuttavaa ihohuokosia supistavaa päivävoidetta. En voisi kuvitellakaan käyttäväni puhdistusemulsiota sen rasvaisuuden vuoksi, olen kokeillut mutta naamani on aamulla kukkinut toden teolla. Sen takia olenkin niin hukassa, ihossani on niin montaa eri tyyppiä että ei varmasti löydy sopivaa ihonhoitosarjaa mistään varsinkaan ongelman poistamiseksi.

Avenea kokeilin joskus, muistaakseni oli tarkoitettu epäpuhtaalle iholle, pidin kovasti muttei kirjavuudelle muistaakseni ollut omiaan. Ihossani on myös pieniä punaisia täpliä, en tiedä ovatko ne arpia jostain näppylöistä tms. mutta tuntuu että kaikki jää näkymään iholleni sen herkkyyden vuoksi.

Eli siis, haluaisin ihonhoitosarjan, joka on tarpeeksi hellävarainen, mutta tehokkaasti puhdistava, ei liian rasvainen ja joka tasapainottaisi ihon väriä. En voi olla yksin ongelmani kanssa joten luulisi olevan tälläinen ihonhoitosarja keksitty.

Olen myös harkinnut laserhoitoa, onko tietoa olisiko siitä hyötyä?

Kiitos kuitenkin vinkeistä ja lisää otan mielelläni vastaan! :)

• herkkä sekaiho

Itselläni on samoja ongelmia ja olen jo aikuinen ihminen, 41v. Talvi on vielä parempaa aikaa kun kesä, koska aina kun lämpötila vaihtelee reilusti, nassu punoittaa kun maakravulla (ulkoa sisälle jne).
      Oletko kokeillut apteekin hajusteettomia tuotteita. Voi olla kannattaisi siirtyä herkän ihon tuotteisiin.
      Itse käytän Luis Widmerin sekaihon sarjaa ja viimeksi ostin Lancomen puhdistus- ja kasvoveden. Lancomelta löysin myös hyvän Aqua-voiteen, joka levittyy tasaisesi ja auttaa vähän lämpötilan vaihteluihin.
      Saunassa käydessä levitän iholle reilun kerroksen puhdistusmaitoa ja annan sen olla koko löylyssä istumisen ajan, eikä joka pvä sinne saunaan muutenkaan kerran kahdessa vkossa riittää.
      Kokeilemallahan asiat selviää, pyydä ensin näytteitä ja kokeile. Puhdistus on kuitenkin avain ettei tule näppyjä ja pintakuivuus poistuu kuorinnalla.
      Muista myös syödä terveellisesti ja välttää liikoja sokereita ja lisäaineita ravinnossa.

• puhditusmaitoa..

..saunassa jutusta? pesetkö kuitenkin meikit ennen löylyyn menoa ja silti levität puhdistusmaitoa kasvoille kun menet löylyyn? suojaako se kuumuudelta?

• iholle
        puhditusmaitoa.. kirjoitti:

..saunassa jutusta? pesetkö kuitenkin meikit ennen löylyyn menoa ja silti levität puhdistusmaitoa kasvoille kun menet löylyyn? suojaako se kuumuudelta?

Suosittelen Pierre Fabre- lääketehtaan kehittelemää Avene- ihonhoitosarjaa herkälle iholle. Sarjaa myydään apteekeissa , mielestäni erinomainen hinta-laatusuhde, ja löytyy tuotteet kaikille ihotyypeille, myös siis rasvaisemmalle iholle. Couperoosaa suojaavia voiteita löytyy myös.

• herkkä sekaiho
        puhditusmaitoa.. kirjoitti:

Ennen saunaan tai löytyyn menoa meikit puhdistetaan pois, sitten toinen kerros puhdistusemulsiota löylyn ajaksi. Kannattaa laittaa aika reilu kerros. Joku hyvä naamiokin on välillä, ehtii sopivasti vaikuttaa sen 10-15 minsaa.
        Löylyn jälkeen pesu ja viimeiseksi kasvovesi ja rauhoittava voide. Nassu tietenkin punoittaa kaikesta huolimatta aikansa, mutta yön yli voide saa vaikuttaa ja aamulla olo on levännyt ja ihokin suht´ok.
        Idea siis se, että kasvot tulee suojattua liialta kuumuudelta. Samoin talvella kannattaa hankkia joku hyvä ja miellyttävä kaulahuivi/liina jonka voi kietoa kasvojen suojaksi viimalta ja pakkaselta (ei villahuivia). Minusta auttaa ainakin vähän. Parasta tietenkin olisi, jos lämpötila pysyisi aina tasaisena, mutta Suomen oloissahan se on mahdotonta. Talvellakin on pakko liikkua ulkona.

• Kauhistunut...

Jos sulla on pintakuiva iho ja couperosaa niin älä ihmeessä käytä akneihon/rasvaisen ihon tuotteita. Noi garnierit on ihan liian vahvoja.

Itsellä on Acon punaisen sarjan puhdistustuotteet ollut loppukesästä ja ajattelin vaihtaa vielä "hellempään" eli vihreään nyt piakkoin. Puhdistaa ainakin itsellä hyvin eikä kuivata yhtä paljon kuin noi garnierit yms. Mutta veikkaisin että tuo punainenkin sarja alkoholipitoisine kasvovesineen on liian myrkkyä pintakuvalle couperoottiselle iholle.

Kosteusvoiteeksi jotain herkälle iholle sopivaa, esim. Humektan tai AqualanL. Mulla on myös tota Lumenen tender dropsin yövoidetta eikä se ole tehnyt finnin finniä. Se on mineraaliöljytön ja silikoniton. Kermaisen paksu, muttei jätä ihoa rasvaiseksi. Rauhoittaa ja punoitus vähenee.

Mutta ihan tosi: usko pois, että et tee ihollesi hyvää liian tujuilla puhdistusaineilla! Iho vain ärtyy lisää, etenkin jos se on herkkä niinkuin mainitsit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe