laajentuneet ihohuokoset??!!

--Millamagilla

Tietääkö kukaan voiko laajentuneita ihohuokosia mitenkään hoitaa?? Itselläni varsinkin nenässä ne ovat häiritsevän laajentuneet ja huomiota herättävät. Vaikea meikatakaan piiloon, kun meikkivoide pakkautuu lajentuneisiin ihohuokosiin.

Tosin minulla varmaan on kysymys peritystä ominaisuudesta, isälläni oli aivan samanlainen nenä.
Silti häpeän nenääni, vaikka asialle ei ole voinutkaan mitään.
Siis onko mitään apua asiaan?? Hoitotuotteita, hoitoa, meikkivihjeitä? Tämä ei liene yleinen ongelma?

11

12013

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Älä käytä nenässä kosteusvoidetta, ja kylmä vesi supistaa ihohuokosia, samoin sitruuna.

• elina

Ihohuokoset suurentuvat monilla ihmisillä ikääntymisen myötä. Rasvaisuuteen taipuvaisella iholla ongelma näyttää tietysti suuremmalta. Perintötekijöilläkin saattanee olla vaikutusta; jos isällä on isot ihohuokoset se saattaa hyvinkin periytyä lapsille.

Itse asiassa ongelma on aika yleinen, joten ei tarvitse tunta olevansa yksin. :) Täytyykin muistaa, että ne laajentuneet ihohuokoset näyttävät aina itsestä suuremmilta kuin muista, varsinkin jos käytössä sattuu olemaan suurentava peili!

Ihohuokosia ei oikein voi 'laajentaa ja supistaa ulkoisesti' pysyvästi minkään tuotteen avulla. Parasta olisi kuitenkin välttää vahvojen ja supistavien kasvovesien liiallista käyttöä. Vaikka ne hetkellisesti näyttävätkin supistavan ihohuokosia, ne voivat myös johtaa ihon öljyntuotannon lisääntymiseen, jolloin ihohuokoset alkavat laajeta entisestään. Itseltäni löytyy Cliniquen alkoholipitoinen, supistava kasvovesi, mutta en uskalla käyttää sitä kuin pari kertaa viikossa. Joskus on vaan kiva saada raikas ja kevyt tunne kasvoille, vaikkei se jatkuvassa käytössä aiheutakaan iholleni muuta kuin kuivuneen pinnan. :)

Jotkut suosittelevat kosteusvoiteen käytön välttämistä alueella, jossa on laajentuneita ihohuokosia, mutta minulla tämä ei juurikaan toimi. Iho kuivuu likaa ja alkaa jopa kuoriutua.
      Salisyylihappoa/AHA-happoa sisältävät tuotteet ovat joidenkin mielestä tehokkaita, mutta yksittäistä tuotetta en uskalla suositella, kaikilla kun ei sama tuote toimi samalla tavalla.

Meikatessa voisi sutia sitä meikkivoidetta alaspäin suuntautuvin vedoin, jolloin meikkivoide ei pakkaannu ihohuokosiin niin pahasti. Suosittelisin öljytöntä, valoaheijastavaa meikkivoidetta. Ja testaile kaupassa useita ennen ostopäätöksen tekoa, vaikka useamman päivän aikana! Jos olet huomannut, että silikonit eivät aiheuta ihoärsytystä tai tukkeumia, niin jokin Lumene Beauty Base/Kanebo Wrinkless/Pure Luxe Eraser -tyyppinen tuote saattaisi auttaa asiaa. Ja jos käytät irtopuuteria, painele se puuterivipalla meikkivoiteen päälle, älä hinkaa. Ylimääräiset voi pyyhkäistä kevyesti kasvopaperilla pois.

Toivottavasti tästä oli edes hieman apua!

• :D)

Moi!

Olen montaa viestiäsi lukenut, sulla on paljon hyviä ideoita! Täällä Suomi24:ssä valitettavasti hukkuu hyvät viestit massaan nopeasti... Oletko harkinnut omaa kauneusblogia? Asiallisille neuvoille olisi aina käyttöä ja jos googlettamalla pääsisi perille sellaiseen tietopankkiin, niin sitä useampi ihminen löytäisi neuvot ja avun =)

• elina
        :D) kirjoitti:

Moi!

Olen montaa viestiäsi lukenut, sulla on paljon hyviä ideoita! Täällä Suomi24:ssä valitettavasti hukkuu hyvät viestit massaan nopeasti... Oletko harkinnut omaa kauneusblogia? Asiallisille neuvoille olisi aina käyttöä ja jos googlettamalla pääsisi perille sellaiseen tietopankkiin, niin sitä useampi ihminen löytäisi neuvot ja avun =)

Kylläpä tuli hyvä mieli viestisi luettuani, oikein päivän piristys! :) Minulla on ollut tällainen pieni 'pelasta suomi24 kauneuspalsta' -projekti meneillään. Täällä kun on välillä niin töykeitä viestejä, että voi kohta kirjoittajat ja kyselijät loppua. Ihan omaksi ilokseni olen tänne viime aikoina kirjoitellut, kiva että joku on viitsinyt lukea.

Tuntuu silti, että sellainen kauneusblogi ei ketään jaksaisi kauaa kiinnostaa. En koe olevani mikään asiantuntija, vaikka kosmetiikasta ja ihonhoidosta olenkin pohjattoman kiinnostunut ja kaikki mahdolliset asiaan liittyvät julkaisut luenkin suurella mielenkiinnolla. Mutta olen todella 'otettu', että joku tällaista ehdottaa! Tänne kirjoittelemista jatkan kyllä mielelläni, kunhan joku kysymys inspiraation antaa.

• ihohuokosten
        elina kirjoitti:

Kylläpä tuli hyvä mieli viestisi luettuani, oikein päivän piristys! :) Minulla on ollut tällainen pieni 'pelasta suomi24 kauneuspalsta' -projekti meneillään. Täällä kun on välillä niin töykeitä viestejä, että voi kohta kirjoittajat ja kyselijät loppua. Ihan omaksi ilokseni olen tänne viime aikoina kirjoitellut, kiva että joku on viitsinyt lukea.

Tuntuu silti, että sellainen kauneusblogi ei ketään jaksaisi kauaa kiinnostaa. En koe olevani mikään asiantuntija, vaikka kosmetiikasta ja ihonhoidosta olenkin pohjattoman kiinnostunut ja kaikki mahdolliset asiaan liittyvät julkaisut luenkin suurella mielenkiinnolla. Mutta olen todella 'otettu', että joku tällaista ehdottaa! Tänne kirjoittelemista jatkan kyllä mielelläni, kunhan joku kysymys inspiraation antaa.

pienentämiseen voisin sanoa sitruunaa ja kurkkua. Olen myös havainnut, että huokoset pienenevät, jos levittää ohuen kerroksen hammastahnaa iholle, antaa jähmettyä ja huuhtelee sitten pois. Ja yleensä ihon puhdistuksen jälkeen kasvot kannattaa vielä huuhdella kylmällä vedellä. Itselläni tämä auttoi myös ihon rasvaisuuteen ja kiiltelyyn :)

• sitruunaa
        ihohuokosten kirjoitti:

pienentämiseen voisin sanoa sitruunaa ja kurkkua. Olen myös havainnut, että huokoset pienenevät, jos levittää ohuen kerroksen hammastahnaa iholle, antaa jähmettyä ja huuhtelee sitten pois. Ja yleensä ihon puhdistuksen jälkeen kasvot kannattaa vielä huuhdella kylmällä vedellä. Itselläni tämä auttoi myös ihon rasvaisuuteen ja kiiltelyyn :)

en kyllä kosmetologina lähtisi suosittelemaan, kuivattaa ihoa ja vääristää ihon ph-pitoisuutta. Sitruunaa sisältävät tuotteet ovat kuitenkin öljyisenrasvaiselle ja suurihuokoiselle iholle hyviä, esim. bernard cassieren sitruunanaamio (paikallishoitoaine) ja muut saman sarjan geelit ja fluidit.

• Huh^^
        sitruunaa kirjoitti:

en kyllä kosmetologina lähtisi suosittelemaan, kuivattaa ihoa ja vääristää ihon ph-pitoisuutta. Sitruunaa sisältävät tuotteet ovat kuitenkin öljyisenrasvaiselle ja suurihuokoiselle iholle hyviä, esim. bernard cassieren sitruunanaamio (paikallishoitoaine) ja muut saman sarjan geelit ja fluidit.

moi.

• samma
        sitruunaa kirjoitti:

Elina onneksi antoi jo hyviä vinkkejä ja voin sanoa,että minullakin on ollut suurentuneet huokoset juuri nenän seutuvilla,mutta itse olen saanut pienennettyä ihan lopullisestikin(kunhan hoidan säännöllisesti)pesemällä kasvoni niillä vaahtoavilla ja pieniä kuorintarakeita sisältävillä tuotteilla kuten garnierin pure active,lorealiltakin löytyy ja neutrogenalta(itse kallistun tuon garnierin puolelle),eli olen aikas hellästi,mutta huolellisesti pessyt niillä kasvoni ja se on ollut suurin syy,miksi huokoseni ovat pienentyneet.Kasvovetenä käytän Malu wilzin alkoholitonta,piparminttua jne.sisältävää(vihreää)kasvovettä,joka siis supistaa huokosia ilman sitä alkoholia.Käytän myös merisuolaliuosta jokaisen ihonpuhdistuksen aikana,minulle se on sopinut ja hoitanut,sekä supistanut huokosia-mutta en tiedä,onko se kosmetologien mielestä turvallista käyttää.
        Käytän myös paljon savinaamioita ja esim freemanin kurkkukalvonaamiota,myös yves rocherilla on supistava kalvonaamio.
        Mutta eikös sellainenkin meikkivoide ole olemassa,joka supistaa ihohuokoset seuraavaan pesukertaan saakka-itse käytän mineraalimeikkejä joilla saa kevyen meikin ja tasaisemman ihonvärin ja nehän ovat muutenkin suositeltuja meikkejä ihan joka ihotyypille.
        Ihme kyllä tosiaan,että ihohuokosia on mahdollista saada pienemmiksi,vaikka sen kaikki kieltävät,mutta olen tosiaan saanut tuloksia juuri ahkeralla hoitamisella ja ehkä vain olen sattunut löytämään niitä aarteita tämän kaiken kosmetiikka-massan joukosta ja yhäkin mainostan,että Malu Wilz on Sokoksen oma huippu laadukas sarja-nykyään en suolahoitojen takia tarvitse edes kosteusvoidetta kuin pikku nokareen,seerumin lisäksi.

• -
        samma kirjoitti:

Elina onneksi antoi jo hyviä vinkkejä ja voin sanoa,että minullakin on ollut suurentuneet huokoset juuri nenän seutuvilla,mutta itse olen saanut pienennettyä ihan lopullisestikin(kunhan hoidan säännöllisesti)pesemällä kasvoni niillä vaahtoavilla ja pieniä kuorintarakeita sisältävillä tuotteilla kuten garnierin pure active,lorealiltakin löytyy ja neutrogenalta(itse kallistun tuon garnierin puolelle),eli olen aikas hellästi,mutta huolellisesti pessyt niillä kasvoni ja se on ollut suurin syy,miksi huokoseni ovat pienentyneet.Kasvovetenä käytän Malu wilzin alkoholitonta,piparminttua jne.sisältävää(vihreää)kasvovettä,joka siis supistaa huokosia ilman sitä alkoholia.Käytän myös merisuolaliuosta jokaisen ihonpuhdistuksen aikana,minulle se on sopinut ja hoitanut,sekä supistanut huokosia-mutta en tiedä,onko se kosmetologien mielestä turvallista käyttää.
        Käytän myös paljon savinaamioita ja esim freemanin kurkkukalvonaamiota,myös yves rocherilla on supistava kalvonaamio.
        Mutta eikös sellainenkin meikkivoide ole olemassa,joka supistaa ihohuokoset seuraavaan pesukertaan saakka-itse käytän mineraalimeikkejä joilla saa kevyen meikin ja tasaisemman ihonvärin ja nehän ovat muutenkin suositeltuja meikkejä ihan joka ihotyypille.
        Ihme kyllä tosiaan,että ihohuokosia on mahdollista saada pienemmiksi,vaikka sen kaikki kieltävät,mutta olen tosiaan saanut tuloksia juuri ahkeralla hoitamisella ja ehkä vain olen sattunut löytämään niitä aarteita tämän kaiken kosmetiikka-massan joukosta ja yhäkin mainostan,että Malu Wilz on Sokoksen oma huippu laadukas sarja-nykyään en suolahoitojen takia tarvitse edes kosteusvoidetta kuin pikku nokareen,seerumin lisäksi.

Miten tätä suolaliusta käytetään? Voiko tehdä itse vai pitääkö apteekista ostaa erikseen? Olen joskus lisäillyt ruususuolaa (puhdistamatonta mitä saa esim luontaistuoteyyyppisistä kaupoista) omiin naamiosekoituksiin tai käyttänyt ihon kuorintaan.. Kiinnostaisi tietää enemmän miten toimii. Suolahan desinfioi, mutta kuivattaako se myös jatkuvasti käytettynä? Pyyhitkö liuoksella kasvot kasvoveden tapaan ja jätetäänkö se iholle..? Kerro lisää jos eksyt vielä lukemaan ketjua tai jos jollain toisella on kokemusta:)

• ökghkgjl
        - kirjoitti:

Miten tätä suolaliusta käytetään? Voiko tehdä itse vai pitääkö apteekista ostaa erikseen? Olen joskus lisäillyt ruususuolaa (puhdistamatonta mitä saa esim luontaistuoteyyyppisistä kaupoista) omiin naamiosekoituksiin tai käyttänyt ihon kuorintaan.. Kiinnostaisi tietää enemmän miten toimii. Suolahan desinfioi, mutta kuivattaako se myös jatkuvasti käytettynä? Pyyhitkö liuoksella kasvot kasvoveden tapaan ja jätetäänkö se iholle..? Kerro lisää jos eksyt vielä lukemaan ketjua tai jos jollain toisella on kokemusta:)

Apteekista saa ostaa fysiolgista suolaliuosta ja se on todella halpaa! Niin ja tosiaan tekee hyvää iholle!

• laajentuneet

Tomaattia! Leikkaa tomaatin kantapala pois ja hiero pärstään ja anna olla 5 minuuttia. Tee joka ilta ennen nukkumaan menoa koska iho punoittaa tämän jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1448
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      193
      1431
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1135
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      84
      1000
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      995
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      962
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      915
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      857
    Aihe