Ystävänpalvelus

Uusi tuttavuus

Hei kaikille,

päätin kysäistä hieman muidenkin mielipidettä, koska luulen että olen liian kiltti ystävilleni.

Opiskelen ulkomailla ja minulla on suht uusia kavereita täällä (ei siis vielä mitään bestiksiä, eikä valitettavsti kovin montaakaan vielä).

Eräs ystäväni kysäisi viikko sitten josko sais tulla pesemään pyykkejä meidän alakerran pesutupaan. Sovittiin päiväksi lauantai ja kello 11-15. Perjantai-iltana hän sitten kyseli josko voisikin vaihtaa sen vuoron 15-18. Noh jälleen kerran juoksin alakertaan ja vuoro oli vaihdettu, samalla lähetin vihjaavan viestin että tarviiko hän koko aikaa, koska minulla on menoja ennen kuutta. Hän vastasi siihen, että jollen pahastu niin hän tarvitsisi koko ajan että saisi pestyä kaikki pyykkinsä, onhan hän lähdössä parin päivän kuluttua reissuun. Lähdin sitten la-aamuna ajoissa hoitaman asioitani toiselle puolen kaupunkia ja samalla ajattelin käydä kaupassa yms. Huomasin kuitenkin kellon olevan jo puoli kolme joten suuntasinkin suoraan kotiin, jotta kerkeisin kolmeksi kotiin avaimia antamaan yms. Tasan kolmelta tuli sitten viesti että ystäväni oli kahvilla jossain toisella ystävällään ja tulee niin pian kuin mahdollista! Kello oli sitten varttia vaille neljä kun hän ilmaantui, samalla kertoi että hänen poikaystävä (autokuski siis) lähti isäänsä moikaamaan ja aikaisintaan pääsisi hakemaan seitsemän jälkeen. Koska kuudesta eteenpäin vuoro oli buukattu, hän vain totesi että voisi jättää pyykkinsä asuntooni kuivamaan ja hakisi sitten huomenna! Sain raivokohtauksen ja ilmoitin että tänne asuntooni ei tule yhtäkään pyykkiä, inhoan "sotkua" ja jollei poikaystävänikään saa tuoda pyykkitelinettä keskelle pientä kämppäämme, niin ei myöskään hän (meillä on siis alakerran pesutuvassa isot kuivauskaapit yms)! Koska olin sanonut olevani kiireinen jo ennen kuutta ja hänen toivomuksestaan vielä sopinut uuden ajan tavata koulukaverini (siis puoli seitsemän). Ystävätär sitten alkoi kyselemään menoistani ja pohtimaan millä ihmeellä saisi kamansa himaan. Minulla oli jo pinna todella kireänä ja sanoin että minä en niitä kamoja täällä katsele ja siitä "hyvästä" ajan hänet kotiin!

Todellisuudesssa minulla ei kyllä ollut edes mitään menoja, halusin vaan levätä rankan kouluviikon jälkeen, enkä todellakaan jaksanut kenenkään seuraa.

Tässä siis viimeisin tarina, kommentoikaa ja kertokaa olenko liian kiltti vai tiukkapipo vaan.

Itse en juuri kehtaa kysellä edes "oikeilta" kavereiltani palveluksia. Ja mikäli kyseessä olisi ollut suomalainen ystävä, olisin jättänyt sen ystävyyden samantien, tunsinhan olevevani kuin mikäkin idiootti!

Mutta eivätkö jotkut ihmiset tajua kuinka paljon tuollaisesta on oikeasti vaivaa.

Kiitos!

PS: Sori huono kieli, kello on jo aikas paljon

7

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välil aika

      tavallista ulkomaisis ihmisis.. En nyt tiedä et missä maassa olet, mutta ainakin itse huomannut että tuollainen kaverin hyödyntäminen tavallista esim. keski-euroopassa. He vaan ajattelee sen asian jotenkin eritavalla, suomessa kun on totuttu et asiat hoidetaan mahdollisuuksien mukaan itse ja vain itsestään riippuen.. Myös nuo aikataulutukset saavat suomalaisen raivoihinsa, heille kun se aikataulun pitävyys yms on vähän niin ja näin (esim. tapaamisesta ollaan myöhässä tunti ja ollaan edelleen sitä mieltä että missään ei vikaa)..

      Suomalaisittain tosiaan saisi "kaveri" kyytiä ja huudot, mutta noille on paha alkaa huutamaan kun eivät kulttuurisyistä sitä vaan saa kaaliinsa :S Itse päätynyt pistämään romukoppaan muuten ihan jees ulkkis-kavereita, koska mitään sääntöjä ei kertakaikkiaan vaan pidetty tai edes kunnioitettu sitä vähää mitä voisi olettaa. Hermo siinä menee kun ei voi luottaa toisen puheisiin.

      Ymmärrän kiukustumisesi rankan viikon jälkeen, ja tilanne on varmaan tuntunut raivostuttavalta kun kaveri siinä oikeasti ihan hämillään (osa on todella aikamoisia mämmikouria omien asioiden hoitamisessa, jopa ns. aikuiset ihmiset!) alkaa miettiä et mitäs nyt, vaikka sinun kannaltasi tilanteessa ei ole kummankaan puolelta mitään epäselvää (olihan asioista jo puhuttu)..

      Siinä tuntuu pahalta vetää tiukkaa linjaa, mutta parempi siinä kuin myöhemmin kun oikeesti muuta menoa! Tuo juttu menee kyllä ohi, aika monet kyl ihmettelee et miksi suomalainen vetää herneet nenään, mut asia kyl unohtuu (nopeammin itseasiassa kuin toivoisit) ja jos haluat pitää ystävyyttä yllä..

      Kannattaa nyt ottaa vähän etäisyyttä ja miettiä että miten pahasti tuo aikataulun venyttämisen sinua rassaa, koska lisää on tosiaan varmasti tulossa. Mikäli kykenet sietämään sen hammasta purren ja unohtamaan niin ystävyys voi jatkua, mutta mikäli tuo todella saa sinut levänneenäkin ja vapaa-ajallasi raivoihisi, kannattaa miettiä uudestaan.. :(

    • asdasda

      hyväksikäyttäjänarsistipaskalla ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Vai vielä mamujen kaveriksi. En ikinä. Saavat sossusta kun pyytävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vielä mamujen kaveriksi. En ikinä. Saavat sossusta kun pyytävät.

        Saivat virallisen tilaston mukaan sossusta jo v 2015 keskimäärin 5833,30 euroa kuukaudessa, kaiken verottomasti. Ihan sossun sussut kertovat ja opastavat, että saavat kaiken mitä haluavat. Ei sitten ihme, että muotivaatteet päällä kesät talvet elvistelevät, ajelevat sossun maksamilla autoilla ja kun Rolex ei pysy ajassaan, niin saavat sossusta uuteen rahat. Eikä rahan saannin vastikkeeksi tarvitse tehdä mitään: ei työtä, ei kielen opettelua, ei edes asua Suomessa. Kaikki järjestyy. Eikä rikoksista tuomita kuin muutama räikein, mitä ei PolPo osaa peitellä.
        Ja kaikki tämä on faktaa!


    • Anonyymi

      kerro seuraavalla kerralla että pyykkitupa on varattu koko päiväksi ja ilmeisesti koko viikoksi. so very sorry!

      • Anonyymi

        just noin


    • Anonyymi

      En lukenut, paluu suomeen terv. Veronmaksaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe