Jätin lähes täydellisen naisen

tsetse

Seurustelin yli 5 vuotta naisen kanssa, joka oli lähes kaikkea mitä mies voi toivoa. Hän on mm. todella kaunis, huumorintajuinen, nokkela, fiksu, sosiaalinen, söpö, mukava, seksikäs, empaattinen, herkkä, urheilullinen, uskollinen, luottavainen, varakas ja minuun aivan rakastunut. Jopa kaverini kadehtivat minua hänen vuokseen.

Hänellä on kuitenkin huono itsetunto. Tilanne ei korjaantunut vuosien saatossa, vaikka suhteemme oli hyvä. Rakastin häntä ja kohtelin häntä hyvin, mutta lopulta huonon itsetunnon mukana tulleet ongelmat ajoivat minut eroon. Kyse ei ollut perinteisistä ongelmista, eikä minua kannata syyttää yrityksen puutteesta. Tilanne vaikutti vaan mahdottomalta.

Sanotaan, että jotta toinen voisi rakastaa sinua, tulee sinun ensin rakastaa itseäsi. Tämä pitää mielestäni paikkansa. Vaikka on hyvin epätodennäköistä, että löydän yhtä upeaa naista enää koskaan, haluan kuitenkin kumppanin, joka rakastaa itseään.(Enkä tarkoita narsistia)

Rakastatko sinä itseäsi?

49

9234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi mikrosiru

      Olisit ollut velvollinen menemään naimisiin. Älä täällä ruikuta. Pitääkö ihmisiä aina käyttää hyväkseen ja sitten vielä valittaa?

      • tsetse

        Velvollisuudestako sinäkin seurustelet? Eikös tuollaiset järkiavioliitot ole menneet muodista jo viime vuosisadalla?

        Eikös tällä palstalla saa valittaa muuta kuin sydämensä särkeneet jätetyt? Kyllä minäkin välitän, vaikka viestini oli provokatiivinen.


      • vihkisormus=Kahle?

        Se on älyttömintä mitä olen pitkään aikaan kuullut. Pahinta itsensä ja toisten petosta mennä velvollisuudesta naimisiin....mikä/ kuka velvoittaa ....millä oikeudella?????

        Oletko itse mennyt velvollisuudesta naimisiin. Rakkaus ei ole pakotettavissa vaan vapaaehtoinen valinta!

        sanon vaan että HUH HUH


      • Yksi mikrosiru
        vihkisormus=Kahle? kirjoitti:

        Se on älyttömintä mitä olen pitkään aikaan kuullut. Pahinta itsensä ja toisten petosta mennä velvollisuudesta naimisiin....mikä/ kuka velvoittaa ....millä oikeudella?????

        Oletko itse mennyt velvollisuudesta naimisiin. Rakkaus ei ole pakotettavissa vaan vapaaehtoinen valinta!

        sanon vaan että HUH HUH

        Jos jaksaa hengata noin kauan, niin järkevä pystyy tekemään päätökset. Kuka lähtee sitten nettiin itkemään tilannetta?

        Vihkikaavassa kysytään: tahdotko?


    • paljon keskusteltu

      aihe "liian kauniit ja ylpeät" naiset,
      mistä niitä sikiää ???
      Exäsi- jonka nyt jätit ei varmasti kovin helposti saa omaa itsetuntoaan ylös.
      ja miten mahtaa kohdella jatkossa miehiä esim. baarissa ?

      • tsetse

        Taidat olla nyt hakoteillä. Itsetunnon nostaminen on aina vaikeaa, eikä sitä kyllä yleensä tehdä baarissa miehiä huonosti kohtelemalla. Kyllä se itsetunto tulee kuntoon yksin eläessä, kun oppii tuntemaan itsensä ja huomaa pärjäävänsä ilman toista.


      • `????
        tsetse kirjoitti:

        Taidat olla nyt hakoteillä. Itsetunnon nostaminen on aina vaikeaa, eikä sitä kyllä yleensä tehdä baarissa miehiä huonosti kohtelemalla. Kyllä se itsetunto tulee kuntoon yksin eläessä, kun oppii tuntemaan itsensä ja huomaa pärjäävänsä ilman toista.

        tulla! Kerro mitä ne "ongelmat" olivat joita tuo huono itsetunto toi tullessaan?????


      • ihan sitä ?
        tsetse kirjoitti:

        Taidat olla nyt hakoteillä. Itsetunnon nostaminen on aina vaikeaa, eikä sitä kyllä yleensä tehdä baarissa miehiä huonosti kohtelemalla. Kyllä se itsetunto tulee kuntoon yksin eläessä, kun oppii tuntemaan itsensä ja huomaa pärjäävänsä ilman toista.

        en, ei baarissa itsetuntoa kohoteta.
        Viittasin noihin muiden palstojen juttuihin ja ajatukseni kulki noihin "ylpeisiin" ja miesten mielestä itseään "liian" hyvännäköisinä pitäviin naisiin jotka eivät tee itse koskaan aloitteita.
        (Pikkuhiljaa rakentavat suojamuurin itselleen ja sen muurin läpi ei ole helppo päästä kenenkään...)

        Itsetuntoko siitä kohoaa jos kerrot naisellesi ettei hänessä muuta vikaa ole kuin se että "olet täydellinen" muttet silti kelpaa minulle ???


      • sanotaan
        `???? kirjoitti:

        tulla! Kerro mitä ne "ongelmat" olivat joita tuo huono itsetunto toi tullessaan?????

        Huono itsetunto johti osaltaan mielenterveysongelmiin.

        Miten ihmeessä suhde voi toimia, kun toinen ei arvosta itseään niin kuin pitäis. Kyllä se näkyy niin monessa asiassa.


    • ajattele nyt vähän

      Odotatkohan sinä liian täydellistä naista, sellaista ei ole olemassakaan. Jos naisella on hyvä itsetunto, voi hänessä olla ylimielisyyttä tai joitakin muita huonoja piirteitä. Että näin. En usko että olet täydellinen itsekään, sellaisia kun ei ole. Miksi sitten toiselta vaadit?

      • tsetse

        En vaadi naiselta ihmeitä saatika täydellisyyttä. Ihan tuossa ensimmäisessä postissa kerroin haluavani kumppanikseni naisen jolla on itsetunto kohdallaan. Itserakkaista narsisteista en pidä. Kaikissa meissä on ei-toivottuja piirteitä, mutta huono itsetunto voi olla ylitsepääsemätön "turnoff".

        Olen melko tavallinen mies, jolla on myös omat puutteensa ja heikkoutensa. Uskon kuitenkin ansaitsevani rakastettavan naisen.


      • Koira
        tsetse kirjoitti:

        En vaadi naiselta ihmeitä saatika täydellisyyttä. Ihan tuossa ensimmäisessä postissa kerroin haluavani kumppanikseni naisen jolla on itsetunto kohdallaan. Itserakkaista narsisteista en pidä. Kaikissa meissä on ei-toivottuja piirteitä, mutta huono itsetunto voi olla ylitsepääsemätön "turnoff".

        Olen melko tavallinen mies, jolla on myös omat puutteensa ja heikkoutensa. Uskon kuitenkin ansaitsevani rakastettavan naisen.

        Et koskaan kertonut millä tavalla tämä huono itsetunto tuli esille? Huono itsetunto johtaa yleensä siihen että kyseinen henkilö a)on mustasukkainen ja ja hiukkasen skitsofeeninenkin b)luulee ettei kelpaa toisen ystäville ja perheelle joten ei halua tavata niitä c)ei kestä tavallista arkielämää, riitelyä, vaikeuksia, toisen väsymys jne-kaikki ovat heille merkkejä siitä ettei rakasta riittävän paljon d) valehtelee, eikä voi olla oma itseään suhteessa e)on ahdistunut suhteessa jne, jne.
        Ihminen voi kuitenkin saada parempi itsetunto jos vaan ensin hyväksyy mistä on kysymys. Suhde voi toimi jos on avoin ja pystyy keskustelemaan asioista sekä ymmärtää hakea apua.


      • tsetse
        Koira kirjoitti:

        Et koskaan kertonut millä tavalla tämä huono itsetunto tuli esille? Huono itsetunto johtaa yleensä siihen että kyseinen henkilö a)on mustasukkainen ja ja hiukkasen skitsofeeninenkin b)luulee ettei kelpaa toisen ystäville ja perheelle joten ei halua tavata niitä c)ei kestä tavallista arkielämää, riitelyä, vaikeuksia, toisen väsymys jne-kaikki ovat heille merkkejä siitä ettei rakasta riittävän paljon d) valehtelee, eikä voi olla oma itseään suhteessa e)on ahdistunut suhteessa jne, jne.
        Ihminen voi kuitenkin saada parempi itsetunto jos vaan ensin hyväksyy mistä on kysymys. Suhde voi toimi jos on avoin ja pystyy keskustelemaan asioista sekä ymmärtää hakea apua.

        Tuossa ylempänä kirjotin jo, että mielenterveysongelmia siitä tuli. Myös c)-kohta kuvaa häntä vähän. Mä en koskaan oppinut tukeutumaan häneen. Ja suhteen aikana muodostuneita tapoja on vaikea myöhemmin muuttaa.

        Ehkä en sitten osannut tukea tarpeeksi hänen itsetuntoaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että ensin on osattava elää itsensä kanssa ja sen jälkeen on vasta valmis yhteiseloon toisen kanssa.


      • ......
        tsetse kirjoitti:

        En vaadi naiselta ihmeitä saatika täydellisyyttä. Ihan tuossa ensimmäisessä postissa kerroin haluavani kumppanikseni naisen jolla on itsetunto kohdallaan. Itserakkaista narsisteista en pidä. Kaikissa meissä on ei-toivottuja piirteitä, mutta huono itsetunto voi olla ylitsepääsemätön "turnoff".

        Olen melko tavallinen mies, jolla on myös omat puutteensa ja heikkoutensa. Uskon kuitenkin ansaitsevani rakastettavan naisen.

        idioottimaista sinussakin on kun keulit palstalla jättäneesi "täydellisen naisen". Mitä yrität todistaa? Mitä haluat kuulla? Ja se täydellinen nainen tuskin on ollut lainkaan niin täydellinen meidän mielestä. Kauneus on kato katsojan silmissä...


      • Koira
        tsetse kirjoitti:

        Tuossa ylempänä kirjotin jo, että mielenterveysongelmia siitä tuli. Myös c)-kohta kuvaa häntä vähän. Mä en koskaan oppinut tukeutumaan häneen. Ja suhteen aikana muodostuneita tapoja on vaikea myöhemmin muuttaa.

        Ehkä en sitten osannut tukea tarpeeksi hänen itsetuntoaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että ensin on osattava elää itsensä kanssa ja sen jälkeen on vasta valmis yhteiseloon toisen kanssa.

        "Tuossa ylempänä kirjotin jo, että mielenterveysongelmia siitä tuli." Siis toiselle tuli mielenterveysongelmia sinun takia? Ja haukut häntä vielä??? Ymmärrän ettei ehkä pidemmän päälle jaksaa olla sellaisessa suhteessa, varsinkaan ei jos toinen ei millään yritä tai edes halua parantua, mutta miksi haukkua toista tuossa tilanteessa täällä? Ja mitä tarkoittaa ettet osannut tukeutua häneen? Voisko olla niin että sinulle vaan tuli paniikkia tavallisista asioista?

        Tuosta lopputekstistä olen kuitenkin kyllä samaa mieltä.


      • tsetse
        Koira kirjoitti:

        "Tuossa ylempänä kirjotin jo, että mielenterveysongelmia siitä tuli." Siis toiselle tuli mielenterveysongelmia sinun takia? Ja haukut häntä vielä??? Ymmärrän ettei ehkä pidemmän päälle jaksaa olla sellaisessa suhteessa, varsinkaan ei jos toinen ei millään yritä tai edes halua parantua, mutta miksi haukkua toista tuossa tilanteessa täällä? Ja mitä tarkoittaa ettet osannut tukeutua häneen? Voisko olla niin että sinulle vaan tuli paniikkia tavallisista asioista?

        Tuosta lopputekstistä olen kuitenkin kyllä samaa mieltä.

        Mielenterveysongelmat tulivat ja olivat hänellä suhteemme aikana, mutta ne ilmaantuivat kyllä minusta riippumattomien syiden takia. Ei ollut tarkoitus tulla tänne haukkumaan tai leuhkimaan. Halusin vain kertoa kokemukseni ja saada palautetta.

        En osannut tukeutua häneen, koska hän ei vain herätä sellaista tunnetta, että voin avautua hänelle kaikesta. Hän ei ollut mielestäni itsevarmuuden puuttumisen takia tarpeeksi vahva. Tai sitten en vain osannut olla hänen nähtensä se heikko. No, sama asia.

        Ja ei voi olla, että minulle tuli vain paniikkia tavallisista asioista.


      • Syltty__
        tsetse kirjoitti:

        Mielenterveysongelmat tulivat ja olivat hänellä suhteemme aikana, mutta ne ilmaantuivat kyllä minusta riippumattomien syiden takia. Ei ollut tarkoitus tulla tänne haukkumaan tai leuhkimaan. Halusin vain kertoa kokemukseni ja saada palautetta.

        En osannut tukeutua häneen, koska hän ei vain herätä sellaista tunnetta, että voin avautua hänelle kaikesta. Hän ei ollut mielestäni itsevarmuuden puuttumisen takia tarpeeksi vahva. Tai sitten en vain osannut olla hänen nähtensä se heikko. No, sama asia.

        Ja ei voi olla, että minulle tuli vain paniikkia tavallisista asioista.

        Ex-ex oli tuollainen huonon itsetunnon omaava nainen. Seurauksena oli äärimustasukkaisuutta, jokaisen pienen ilmeen, eleen tms. ylitulkintaa (nyt se katsoi tuota naista, mitä tuo äänensävy oikeint arkoitti? jne jne jne). Todella rasittavaa.

        Mielenterveysongelmaisen kanssa eläminen on oikeasti todella rankkaa.


      • ...........
        tsetse kirjoitti:

        Tuossa ylempänä kirjotin jo, että mielenterveysongelmia siitä tuli. Myös c)-kohta kuvaa häntä vähän. Mä en koskaan oppinut tukeutumaan häneen. Ja suhteen aikana muodostuneita tapoja on vaikea myöhemmin muuttaa.

        Ehkä en sitten osannut tukea tarpeeksi hänen itsetuntoaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että ensin on osattava elää itsensä kanssa ja sen jälkeen on vasta valmis yhteiseloon toisen kanssa.

        Miksei voi tukeutua? Jos on keskusteluyhteys niin voi.


      • Koira
        tsetse kirjoitti:

        Mielenterveysongelmat tulivat ja olivat hänellä suhteemme aikana, mutta ne ilmaantuivat kyllä minusta riippumattomien syiden takia. Ei ollut tarkoitus tulla tänne haukkumaan tai leuhkimaan. Halusin vain kertoa kokemukseni ja saada palautetta.

        En osannut tukeutua häneen, koska hän ei vain herätä sellaista tunnetta, että voin avautua hänelle kaikesta. Hän ei ollut mielestäni itsevarmuuden puuttumisen takia tarpeeksi vahva. Tai sitten en vain osannut olla hänen nähtensä se heikko. No, sama asia.

        Ja ei voi olla, että minulle tuli vain paniikkia tavallisista asioista.

        Tähän on nyt tullut kaikenlaisia vastauksia sinulle. Halusit saada palautetta-niin sinä tosiaan saitkin. Miten voit olla niin varma että nuo mielenterveysongelmat eivät syntyneet nimenomaan teidän huonon suhteen takia?Kuulostaa nimittäin siltä että teillä oli vakavia kommunikaatio-ongelmia. Niistä voi muuten päästä eroon jos molemmat niin haluavat ja ovat valmiita tekemään töitä sen eteen. Se on nimittäin asia joka ei välttämättä aina liity ihmisluonteeseen vaan enemmän ehkä edellisiin kokemuksiin.

        Ja saako vielä kysyä millä tavalla toiselle tuli mielenterveysongelmia? Se että toinen on masentunut tai käy terapiassa ei ole nyt vielä mielenterveysongelma jonka vuoksi kannattaa erota. Sellaisia ongelmia voi tulla kenelle tahansa jos on vaikea aika muuten. Mutta jos ongelmat olivat oikein vaikeita niin ymmärrän toki ettei niin voi jatkaa, varsinkaan jos toinen ei halunnut tehdä asialle mitään. Oletan että juttelitte tästä asiasta pitkään ennen kun teit päätöksesi, että annoit hänelle mahdollisuuden?

        Kirjoitat ettet voinut tukeutua häneen. Ja ettet ehkä osannut olla hänen nähtensä riittävän heikko. Tarvitset siis tukea? Et voinut olla heikko? Eli sinullakin on siis ollut jonkinlaista painolastia suhteessa mukana. Päätit ettet voi kertoa asioita hänelle koska hän ei kestäisi sen. Teit itse tuon päätöksen hänenkin puolesta? Anteeksi, olen varma että luulit tekeväsi oikein, mutta ei noin VOI tehdä jos haluaa että suhde toimii!!!Etkä voi syyttää toista siitä että sinä teit päätöksen joka vaikeutti suhteenne. Tiedän tämän asian, I have been there. Avoimuus on ainao asia joka tepsii suhteessa. Jos et voi olla avoin muuten hyvässä suhteessa, niin vika on sinussa eikä toisessa!

        Tee jotain asialle, jo tänään. Muuten sinulla on sama ongelma ensi suhteessa. Voihan olla että te ette sopineet toisellenne, mutta se on sitten aivan eri asia. Jo suhde oli muuten upea niin ei kannata erota ennen kun on katsonut kaikki mahdollisuudet läpi-YHDESSÄ!


      • heikkous vahvuutta
        tsetse kirjoitti:

        Mielenterveysongelmat tulivat ja olivat hänellä suhteemme aikana, mutta ne ilmaantuivat kyllä minusta riippumattomien syiden takia. Ei ollut tarkoitus tulla tänne haukkumaan tai leuhkimaan. Halusin vain kertoa kokemukseni ja saada palautetta.

        En osannut tukeutua häneen, koska hän ei vain herätä sellaista tunnetta, että voin avautua hänelle kaikesta. Hän ei ollut mielestäni itsevarmuuden puuttumisen takia tarpeeksi vahva. Tai sitten en vain osannut olla hänen nähtensä se heikko. No, sama asia.

        Ja ei voi olla, että minulle tuli vain paniikkia tavallisista asioista.

        Kuulostaa ihan siltä, että sinulla saattaa itselläsi olla itsetunto-ongelmia. Todellinen itsensä rakastaminen antaa luvan olla heikko. Jos et tukeutunut häneen, omien olettamustesi pohjalta mitä mieltä hänestä oli, kertoo jo sen, että et arvostanut häntä niin paljon, että olisit antanut hänelle mahdollisuuden tukea sinua. Monesti saattaa olla niin, että hyvän itsetunnon omaavat ihmiset haluaisivat tukea toista, huonon omaavat jättävät leikin kesken ja väittävät vian olevan toisessa. Ensin he vuosia yrittävät kääntää toisen, tulee mielenterveysongelmia jne. Olen iloinen naisesi puolesta, koska hän saa elää nyt yksin, mutta ehkä toisista syistä kuin itse luulet.
        Tämä kaikki on vain olettamusta ja kokemuksiin pohjautuvaa. Teidän tilannettahan ei todellisuudessa kukaan muu tiedä, kuin te itse kumpikin tahollanne.


      • tunneäly hoi!
        tsetse kirjoitti:

        En vaadi naiselta ihmeitä saatika täydellisyyttä. Ihan tuossa ensimmäisessä postissa kerroin haluavani kumppanikseni naisen jolla on itsetunto kohdallaan. Itserakkaista narsisteista en pidä. Kaikissa meissä on ei-toivottuja piirteitä, mutta huono itsetunto voi olla ylitsepääsemätön "turnoff".

        Olen melko tavallinen mies, jolla on myös omat puutteensa ja heikkoutensa. Uskon kuitenkin ansaitsevani rakastettavan naisen.

        taidat pitää itseäsi kuitenkin jonakin ihmeellisenä tai sitten et itse ymmärrä,että saat toisessa ihmisessä laukeamaan huonon itsetunnon omalla käytökselläsi.Saatat olla henkilö,joka ei osaa puhua tai ilmaista naiselle myönteisiä tunteita ja pidät sitä ihan normaalina käyttäytymisenä.Tuollaisen naisen jättäminen on silkkaa järjen köyhyyttä!


      • tutulta kuulostaa
        tunneäly hoi! kirjoitti:

        taidat pitää itseäsi kuitenkin jonakin ihmeellisenä tai sitten et itse ymmärrä,että saat toisessa ihmisessä laukeamaan huonon itsetunnon omalla käytökselläsi.Saatat olla henkilö,joka ei osaa puhua tai ilmaista naiselle myönteisiä tunteita ja pidät sitä ihan normaalina käyttäytymisenä.Tuollaisen naisen jättäminen on silkkaa järjen köyhyyttä!

        Aloittaja kuulostaa juuri sellaiselta henkilöltä, joka saa toisessa laukeamaan huonon itsetunnon. Tai jottemme syyllistäisi aloittajaa liikaa, onnistuu entisestään vahvistamaan alun perin huonoa itsetuntoa.

        Suurin osa onnellisista pariskunnista pystynee vahvistamaan toistensa Onnellisuutta, eikä lyömään alas vahvistaakseen itseään. Jos on niin negatiivinen maailmankuva, ettei näe edes puolisossaan kuin pahaa, ongelma ei ole yksin siinä puolisossa.

        Olen kerran tavannut ihmisen, joka kohteli kumppaneitaan melkoisen ikävästi ja epäempaattisesti. Hän oletti kuitenkin, että kumppanit olisivat upeita ladylike kaunottaria - joka päivä erivärisiä, erilaisia naisen ideaaleja toteuttavia; henkisiä, älyllisiä ja esteettisiä virikkeitä loputtomasti tarjoavia, jottei herralla pääsisi ikävä tai kaipuu johonkin toiseen naiseen yllättämään. Jokuhan voisi tarjota hetkellisesti enemmän! Ja kannattihan naisten pyrkiäkin tuohon, jotta herra voisi palkinnoksi tarjota heille aina sitä samaa ... paskaa itseään.

        Tämä ei ollut tarkoitettu ap:lle vaan kaikille niille, jotka sattumoisin tunnistavat ilmiön. Jollei kalikka kalahda, ei ole syytä älähtää kohdallaan.


    • se seuraava naises

      on täys narsisiti joka osaa purkaa sulta ton sun paskan omahyväsyytes

    • sitä

      pitää päteä...

    • Enpä rakasta

      Olen muutoin kuvaavasi nainen. Ai niin edes itsetuntoni ei ole huono. Olen vain liian velvollisuudentuntoinen, se ajaa yli OmanHyvän.

      Mistähän minulle mies?

    • Nimetön

      Olit viisas. toista ihmistä ei ole tarkoitettu loputtomiin pönkittämään kumppaninsa egoa.Tarpeeksi pitkään jatkettuna epätasapainoinen suhde "sairastuttaa" molemmat.

      • Kukkamaaria

        Oletko ihan vama, että todella rakastit tyttöä yhdessä olo aikananne? Kyllä se nyt vaan on niin, että miehen tyytymättömyyden "haistaa" ja silloin on vaikea olla kovin itsevarma, varsinkin jos on itse kovin rakastunut. Sitä päätyy uskomattomaan kierteeseen yrittäessään miellyttää rakastaan.

        Ettet vain alunperin seurustellut tytön kanssa juuri hänen täydellisyytensä takia. On kiva omata jotain, jota muut kadehtivat. Ja vielä kivempaa, kun sellaisen kahdehdittavan otuksen pystyy vielä omin likaisin käsin rikkomaan...

        Toivottavasti paha karma seuraa sinua lopun ikäsi, mokoma narsistinen paska!


      • Yksi mikrosiru
        Kukkamaaria kirjoitti:

        Oletko ihan vama, että todella rakastit tyttöä yhdessä olo aikananne? Kyllä se nyt vaan on niin, että miehen tyytymättömyyden "haistaa" ja silloin on vaikea olla kovin itsevarma, varsinkin jos on itse kovin rakastunut. Sitä päätyy uskomattomaan kierteeseen yrittäessään miellyttää rakastaan.

        Ettet vain alunperin seurustellut tytön kanssa juuri hänen täydellisyytensä takia. On kiva omata jotain, jota muut kadehtivat. Ja vielä kivempaa, kun sellaisen kahdehdittavan otuksen pystyy vielä omin likaisin käsin rikkomaan...

        Toivottavasti paha karma seuraa sinua lopun ikäsi, mokoma narsistinen paska!

        Hyvä noin se menee. Täytyy osata ajatella myös toisen kannalta.


    • kyllä niin on

      Rakastetaan rakastetaan.

      • tunneäly hoi!

        kahdesta en luovu,minusta ja sinusta.Kun oma tunneäly on kunnossa,ei tämänkaltaisia ongelmia synny. Nyt vaan omaa tunneälyä tutkailemaan


    • voih voi

      Oletko ihan varma että itsetunto ongelmaa edes oli. Jos se oli muuta. Olitko itse varmasti käyttäytyvä. Loitko varmuutta vai epävarmuutta. Vai jotain muuta.

    • lähes täydellisen miehen

      juuri samasta syystä Sairaalloinen mustasukkaisuus ja epäluuloisuus ja pistokaskäynnit keskellä yötä ajoivat minut ahdinkoon ja tunsin oloni nurkkaan ajetuksi ja lähdin suhteesta.

      Erosta on puoli vuotta ja olemme edelleen yhteyksissä, rakastamme kumpikin toisiamme ja haluan hänet takaisin. Hän vain kokee itsensä huonoksi ihmiseksi joka ei ole ansainnut hyvää. Ja sen voin sanoa että tämän puolen vuoden aikana on satanut vaikka mitä ja edelleen jaksan kärsivällisenä odottaa hänen päätöstään.Jos en näin paljon häntä rakastais en olis kuunnellt pätkääkään hänen haukkumisiaan tässä. En tiedä ollaanko tässä molemmat narskuja, mutta rakkaus on niin vahva ettei se meitä erilleen saa, pakko pitää yhteyttä, pakko odottaa mitä aika tuo ja antaa. Toivottavasti hyvää ja toivottavasti tuo meidät takaisin yhteen

      Jep, ihan hullua, mutta kyl tässä on ehtinyt miettiä kaikennäköstä ja en mä itseäni syytä, mutta sen olen tajunnut että itsekäs olen ollut suhteessamme. Ja se johtuu täysin siitä että olen elänyt yksin 5 vuotta, kerännyt harrastuksia, rakkaita sellaisia ja kun yhtäkkiä tielleni osuukin unelmien prinssi ei järki sano että luovu jostain, ja anna jotain prinssillesi. en tajunnut ennen kuin tähän pisteeseen pit mennä.

      Ja nyt sitä vaan odotellaan. Ja kun asiaa olen ajatellut niin ei mieheni olisi tarvinut olla niin kyttäävä jos olisin pikkasen enmmän antanut hänelle sitä huomiota, luopunut jostain omastani.

      Tsemppii alkuperäiselle kirjoittajalle! ehkä ero tekee hyvää ja pääset miettimään asioita, ehkä palaatte yhteen vielä?ongelmistanne en tiedä, sanoit mielenterveydellisiä ongelmia. En tiedä mitä kaikkea niihin kuuluu: sairaalloinen mustasukkaisuus?vainoharhaisuus?jatkuva epäilys?yhtäkkisiä raivareita?

      en itsekään ole helppo ihminen, en ole ainakaan ollut, mutta kokemus ja virheet elämässä opettaa ja auttaa ymmärtämään asioita paremmin. Itse olen ainakin tämän tapauksen myötä muuttunut ja sen huomaan itse ja sen huomaa muut.

      Nyt vain jatkan elämääni päivä kerrallaan ja exäni kanssa katsotaa mitä tuleva pitää.Toivottavasti tuleva tuo yhteen meidät taas, mutta aikaa se vie mutta minulla ei ole kiire

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi pitäisi luopua omista harrastuksista / asioista, jotka ovat sinulle tärkeitä ja pitävät sinun hyvänolon tunteesi korkealla.

        Jos omat asiat menevät reilusti parisuhteen edelle (ei voida sopia menemistä, kun sinun harrastukset ovat esteenä), niin sitten pitää miettiä asiaa toiselta kannalta.


    • yksi monista

      Tästä täydellisyydestä!
      Mielestäni silloin kun on rakastunut/rakastaa
      on rakkaudenkohde silmissään/sydämessään
      täydellinen rakastuneelle.
      Tämä on vain yhden monista mielipide.

      • kaakeli62

        ... samaa mieltä.


    • päinvastoin

      Jos huomaa rakkaallaan itsetunto- tai muita ongelmia niin eikö sitä juuri yrittäisi parantaa häntä? Keskustella ja kehua hyviä asioita... Vakuuttaa, että toinen kelpaa juuri sellaisena kun on. Mutta ethän sinä tainnut häntä rakastaa ollenkaan :(

      • Koira

        Mutta voihan se olla että ap niin tekikin, mutta se ei millään riittänyt toiselle.


      • kirjoitin
        Koira kirjoitti:

        Mutta voihan se olla että ap niin tekikin, mutta se ei millään riittänyt toiselle.

        tuossa itse jo aikaisemmin että jätin täydellisen miehen. Hänellä tosi pahat ongelmat itsetuntonsa kanssa ja vaikka kuinka yritin kehua häntä, pienikin , siis todella pieni, kolhaisu pisti hänet maihin, pisti hänet itkemään ja haukkumaan itseään. Jep, rankkaa se on toiselle osapuolellekin, ei sitä voi kuvitella ellei siihen itse joudu, mutt tämä juuri kertoo sen että itse ainakin rakastan ja yritän auttaa häntä juuri tämän takia.

        Tiedän mitä se hänelle tekee jos kaikki meneee mönkään, ja silti olen täysin valmis. Tiedän että tällä kertaa ymmärrys on aivan toista.

        Sitä en tiedä miten ap kirjoittaja asian näkee, ehkä hänelle henkisesti liian rankkaa


    • NSS

      kukaan ulkopuolinen ei voi tuoda itsetuntoa toiselle, se on jokaisen itse tehtävä. Eikös se ole jo monta kertaa todettu että toista ei voi muuttaa, suntaan tai toiseen. Tietysti voi tukea toista mutta viime kädessä muuttuminen/henkinen kasvu on jokaisen itsensä vastuulla.

    • rikki revitty

      Eräs narsisti jätti minut vuosia sitten ja itsetuntoni kolahti pahimman kerran, vielä pahemmaksi asian teki, kun hän aloitti suhteen toisen kanssa pian eromme jälkeen. Siitä oli alku ongelmilleni, jotka ovat kyteneet minussa viimeiset kuusi vuotta. En rakasta itseäni edelleenkään, ehkä joskus silloin tällöin. On huonoja ja hyviä päiviä.
      Olemme olleet yhdessä kohta kaksi vuotta, yhdessä kestämme. Vasta vuosi sitten tunteeni entiseeni sammuivat, jäljellä ei ole enää kuin veljeyttä ja ajattelin, että voisin olla normaali. Eihän se niin helppoa ole vielä.
      Eilen oli taas huono päivä. Perjantaina minun ei tehnyt mieli, mutta annoin silti, koska välitin. Hän rupeaa nukkumaan heti sen jälkeen. Lauantaina hän ei voinut kiinnittää minuun huomiota mitenkään, pysytteli vain omassa rauhassaan. Oli taas olo kuin panopuulla. Ja ihan tiedoksi, "pidän sinusta" ei ole "rakastan sinua". En ole kuullut koskaan tuota jälkimmäistä. Lieköhän kuulostaa naisestasi tutulta.

      • olevani tuo nainen..

        poikakaverini jätti minut samasta syystä kuin sinä tuon naisen. Tiedostan tällä hetkellä oman huonon itsetuntoni mutta en osaa ns. parantaa sitä!Tiedän että omat elämän arvoni ovat kohdallaan ja olen mukava ja ihan nättikin.Seurustelun aikana epäilin kuitenkin poikaystäväni tunteita minua kohtaan, sillä en osannut arvostaa itseäni.
        Itse kuitenkin tiedän huonon omantuntoni johtuvan lapsuudestani, sillä vanhempani eivät oikein hyväksyneet minua sellaisena kuin olin. Ala-aste ikäisenä he käskivät minun käydä lenkillä ja kyttäsivät ruokavaliotani. Hyväähän he tarkoittivat, mutta itsetunto meni. Lapsen kehityksen kannalta koti on tärkein paikka missä sinun pitäisi saada ilmaista tunteesi avoimesti ja tulla hyväksytyksi sellaisena kuin olet. Minulle ei valitettavasti käynyt näin ja en osaa arvostaa itseäni.
        Huomasin seurustelu suhteen loppumisen jälkeen, että missä meni vikaan. On ihan totta, että jos ihminen ei itse osaa rakastaa itseään ei häntä kukaan muukaan voi rakastaa. Minun huono itsetuntoni johtuu ulkonäöstäni, josta olen epävarma. En voi ymmärtää, että pyöreämpikin ihminen voi tulla rakastetuksi, kun en kotona ole lapsuudessani sitä hyväksyntää saanut.
        Tiedostan ongelmani, mutta sitä en tiedä kuinka voin korjata minäkuvani.


    • SariLänkisenmärkäpillu

      Huoran perseestä olen tänne syntynyt vain kärsimään henkisesti. Henkisesti vain kärsimään olen syntynyt tänne Huoran perseestä

    • LänkisenSarinmärkäpillu

      Perseestä Huoran olen syntynyt tänne vain kärsimään henkisesti. Henkisesti vain kärsimään olen syntynyt tänne Huoran perseestä

    • aikaerikoinen

      Aloittaja on itse ihan pihalla

    • Tositurnoff

      Jotenkin tosi kolkko aloitus... öö ei kukaan ole täällä täydellinen..?

    • Anonyymi

      Toista voi rakastaa vaikkei rakastaisi itteään, entiiä miks ihmiset jankkaa tommosta, rakkaudessa pistetää toinen etusialle jos rakastaa itseään enemmänku toista nii laitat ittes etusijalle, ofc jätät semmosen ihmisen joka ei sulle tee hyvää mut toisuntilantees vaikuttas että sulla ittelläs on nyt jtn asioita mietittävänä.

    • Anonyymi

      :D :D :D sait palstapsykologit riehaantumaan aloittaja! :D :D
      Näitä oli hauska lukea. :)

    • Anonyymi

      Minulla ex vaimolla oli huono itsetunto. Tajusin sen pikkuhiljaa koska olin rakastunut enkä nähnyt sitä alkuun. Tämä alkoi näkyä, ettei hän jostain syystä pitänyt kavereista ja sukulaisista. Yritin olla hänen puolellaan, mutta sitten paljastui hänen sivusuhteensa, josta hän haki ilmeisesti pönkitystä. Tämä oli vain liikaa minulle, enkä pystynyt antamaan anteeksi. Minulle vain vahvistui ajatus siitä, että vaikka kuinka hyvin häntä kohtelen niin se ei riitä ja kaiken taphtuneen jälkeen vielä vähemmän pystyin häntä rakastamaan. Tämä teki minusta lopulta katkeroituneen huonon ihmisen. Ymmärrän aloittajaa, ettei muuten hienoa naista ole helppo jättää.

    • Anonyymi

      Rakastan itseäni. Ja olen samaa mieltä kirjoituksesi kanssa. Kirjoitustasi voisi verrata alkoholistin kanssa elämiseen.

      Ketään ei voi rakastaa terveeksi !

      Tervehtymisen halu tulee jokaiselta itseltään. Olen ikävä kun sanon näin, mutta kun on seurannut sivusta ihmisen elämää, jossa vedetään vuodesta toiseen mukana vuonna kivi ja kirves tapahtunutta asiaa, niin ei kukaan sitä jaksa loputtomiin kuunnella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe