Kahvinjuonti parisuhteessa

Caffetrina

Voiko älyttömämpää ongelmaa ihmisellä enää olla. Poikaystäväni ei juo kahvia. Itse olen kunnon kahvilla fiilistelijä ja rakastan aamukahvituokioita, iltäpäiväkahveja ja iltakahveja, joita toinen ei nyt voi kanssani jakaa. Tuntuu vaikealta ilahduttaa toista pienillä asioilla, kun ei voi esim. sanoa toiselle että keitin sulle kahvia ja pöydässä on tuoretta pullaa. Pullatkaan kun ei pelkästään tälle miehelle maistu.

Itse en myöskään koskaan saa aamukahveja sänkyyn tarjoiltuna, josta olen kyllä hiukan katkera. Iltapäiväkahveja hän ei kahvia juomattomana osaa aavistellakkaan minun haluavan, eikä lomillakaan pidetä kahvitaukoja aurinkoisilla kaupunkiterasseilla vaan paahdetaan limupullo kätösissä kohteesta toiseen. Nuristen hän tulee seurakseni istuskelemaan ja hoputtaa koko ajan kahvin juonnissa, jos saan hänet raahattua edes seuraksi asti.

Kylässäkin tulee noloja tilanteita, kun ollaan siirtymässä kahvipöytään, hän ei myöskään kelpuuta teetä juotavaksi. Isäntäväelle tulee väkisinkin sellainen olo, ettei ole mitään tarjottavaa, kun toinen sanoo kaikesta "en juo". Mehu tai limpparilasia hän sitten ryystää "aikuisten" kahvipöydässä. Välillä tuntuu että tämä voisi paisua isommaksikin asiaksi, nauttisin niin ihmisestä kenen kanssa saisin jakaa aamukahvit. Ja ai niin, hän ei syö myöskään aamupalaa.

Olenko yksin tämän älyttömän ongelman kanssa, vai tajuaako kukaan minua?

19

2207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

onhan toi aika lapsellista käytöstä mieheltä.voihan sitä toisen seurana olla vaikka ei ite juokaan kahvia.en muuten minäkään juo kahvia enkä teetä mieheni juo vaan teetä,joten meillä ei kahvia keitetä kun vieraille.oiskohan aihetta vähän keskustella asiasta toi menee jo yli hilseen.

• teea

Kyllä, sinulla on älytön ongelma! Kahvi on nautintoaine, tavallaan huume, etkä voi pakottaa ketään nauttimaan sitä vain sinun mieliksi!! Ymmärrätkö itse, että olet koukussa? Jos et saa kahvia, saat vieroitusoireita! Kahvin juominen on pelkkä sosiaalinen tapa ja useimmat eivät edes aluksi siitä tykkää. Sosiaalisen paineen alla on vaan yritettävä oppia sitä juomaan ja saahan sen maistuvaksi maidon, kerman ja sokerin avulla. Kuravesikin maistuu silleen hyvältä! Sit kun opit juomaan kahvia, se koukuttaa ja onkin hyvää. Ja kierre on valmis! Sama homma tupakan ja alkoholin kanssa! Itse asiassa, olen kuullut, että jos kahvi tänäpäivänä 'keksittäisiin', se varmaan kiellettäisiin myrkkynä...Ja haluat tätä moskaa kumppanisi juovan...

Eli olet sitä mieltä, että aikuisten tulee juoda kahvia ja lasten mehua... On noloa kun AIKUISTEN pöydässä joku juo mehua. Entä jos joku ei terveydellisistä syistä juo kahvia? Se, että sinä olet koukussa, ei tarkoita että muiden tulisi olla... Kahvin juominen ja kahvittelu-kulttuuri on sosiaalista ja kulttuurisidonnaista. Englannissa sinun oletetaan nauttivan teetä...

Niin kuin varmasti arvaat, en itse juo kahvia. Teetä kyllä, mutta sitäkin epäsäännöllisesti. Minun kumppani joi kahvia, mutta lopetti kun aloitti kuntoilun. Nyt miettii taas että aloittais. En siihen kyllä kannusta, koska se on tavallaan 'riesa' se himo, mutta itse saa päättää omasta elämästään. Kahvista kieltäytyminen ei ole enää 2000-l mitenkään ihmeellistä. Mulle on aivan sama mitä muut ajattelee AIKUISTEN kahvipöydässä, kun juon mehua. Sosiaalisen hyväksynnän vuoksi en ole opetellut kahvia juomaan ja maun vuoksi en ainakaan. Eli unohda tuo ongelma, on mielestäni turhaa...

• female

kahvin juonti on usein todellakin sosiaalinen tapa ja aika heikoilla parisuhde on jos ei yhteistä sosiaalisuutta löydy. Kyllä fiksu ( aikuinen ) mies tulee kahvipöytään ja juo vaikka vettä tarvittaessa...
        On minullakin ystäviä jotka juovat teetä, kaakaota, mehua jne. mutta "kahvipöydässä " viivytään niin kauan kuin viimeisenkin kuppi on tyhjä!

• msda

en juo kahvia enkä teetä..mutta jos kaakaota tai tosiaan limsaa tai semmosta on tarjota niin toki juon..
      Jos haluat miestäsi ilahduttaa niin kai sinä tiedät mitä hän aamupalalla juo?! Ei kahvi ja tee ole ainoat aamupala juomat..

• ongelmaa

Sulla on ongelma, ei miehelläsi. Ja sä teet tästä kahvista oikein suuren ongelman, et vain itellesi vaan koko ympäristölle. Vähän kuule suvaitsevaisuutta eikä noin itsekästä omaan napaan tuijottelua. Ei kaikki tykkä kahvista eidkä edes teestä eikä edes, ajatella, Sinun vuoksesi viitsi näytellä ja mielistellä että tykkäisi. Vai että kahvit tarjoiltava sänkyyn. Anna kaikkien kukkien kukkia, elä sinä sen kahvisi kanssa niin paljon kuin jaksat, älä vaadi muita samaan.

• Sarie

kyllä se tietenkin vaikuttaa. Mun ex oli samanlainen. Aina sitten limpparia tai kaakaota kylässäkin. Ei tietenkään tuo silleen ongelma ole, mutta sitten suhteesta kyllä kuitenkin puuttuu ne pienet asiat jolloin vietetään sitä yhteistä aikaa "kupposen äärellä" jne.
      Ymmärrän sua kyllä, mut eiköhän suhteessa kuitenkin muitakin asioita ole jotka ovat tärkeitä.
      Niin ja tuosta kahvilajutusta... voit pyytää että menette vaikka kahvilaan jäätelölle esim..?

• kokemuksella

eroa,eihän tuollasesta parisuhteesta voi tulla mitään.
      vai että sulle passata kahviki sänkyyn :)))

• Tota noin...

Jotenkin tuntuu kyllä kohtuuttomalta, että kumppanisi pitäisi juoda kahvia, koska sinä juot ja niin on tapana. Huh! Mitäs seuraavaksi?!

Itse tupakoin ja mieheni on aina valittanut sitä, että seisoskellaan siellä ja täällä ja pidetään tupakkataukoja. Mitäs hänen pitäisi sillä aikaa tehdä! Ymmärrän häntä täysin. Yritänkin pitää taukoni erillään ja vaivata tällä OMALLA PAHEELLANI mahdollisimman vähän häntä.

Kyllä parisuhteessa yhteisyys muodostuu aivan muista asioista. Toki sinullakin on oikeus vaatia, että saat nauttia kupposesi rauhassa. Esim. pitkillä automatkoilla pitää saada pysähtyä, jaloitella ja istahtaa rauhassa syömään ja juomaan, jos siltä tuntuu. Äijä kaivelkoon sitten hermostuksissaan vaikka muniaan, jos ei muuta keksi.

• Cata.

No keitä sille teetä ja opettele itsekin juomaan myös teetä. Tai sitä mistä mies tykkää.

• normaali

Mies vain kerjää huomiota. Naiselta sen vielä ymmärtää, mutta mieheltä tuo on todella säälittävää. Hanki kunnon mies.

• ongelma teillä

Ja entistä suuremman siitä saatte, jos ette keskustele asiasta.

Eiköhän se aikuisten välisessä parisuhteessa ole
      ihan sama, mitä kumppani juo.
      Se on tärkeä, että pöydän ääressä viihdytään yhdessä oli ystäviä tai vieraita kylässä tai ihan vain kahdestaan ollessa.

• meidän suhteessa

kumpikaan ei juo kahvia... ;) Olenkin sanonut,että ollaan liian kunnollisia, kun kumpikaan ei juo kahvia, kaljaa eikä polta tupakkaa... Ei kaikki juo kahvia. Itse en juo sen takia kun närästää ja mieheni ei ole ikinä siitä pitänyt. Vieraat toki saavat meillä kahvia. Itse emme vain sitä juo...

• sama "ongelma"

Kyllähän tuo omituiselta ja hassulta kuulostaa mutta minustakin olisi tosi kiva aamulla mieheni kanssa juoda kahvia ja jutella kaikesta. Sitä ei ole tapahtunut kuin varmaan kerran kolmen vuoden seurustelumme aikana ja silloinkin miehellä oli kamala kiire jonnekin:)

Se ei haittaa minua yhtään että mies ei raahaa kahveja sänkyyn, kahvit voi juoda keittiössä.

mutta mutta, halusin vaan sanoa että minuakin tavallaan joskus harmittaa sama asia kuin sinuakin. mutta ei se kuitenkaan mikään kamala asia ole jos mies ei juo kahvia samaan aikaan;)

• Caffetrina

Tämä kommenttini sai aikaan raivoa joissain ihmisissä :) En todellakaan tarkottanut että joka aamu kahvit sänkyyn tarjoillaan, vaan että edes joskus osaisi toinenki kahvia juomaton puolisko hemmotella toista osapuolta asialla, josta tietää toisen pitävän. Esim. merkkipäivänä tms...?

Kai se vaan on se meidän ihmisten hieno erilaisuus, mutta se tas kuka kenellekkin on SOPIVIN on jo otsikko erikseen. Minusta ainakin tuntuu vaikealta olla ihmisen kanssa, joka ei pidä samiosta asioista. Tavallaan tuntuu, että kahvia juova ihminen on tietyllä tapaa hengenheimolainen: Tykkää pitää taukoja, jutella niitä näitä rauhassa, nauttia jostain asiasta hetken aikaa rauhassa.. ja sosiaalisen tavan takia nimenomaan. Kivana kesäpäivänä kun aurinko porottaa takapihan terassille tuntuisi hassulta sanoa, "otas ukkokulta se lehti mukaan niin mennään partsille syömään karkkia :)" Kyllä se kahvi mulla on se mikä vie jalat alta. Pienintä mahdollista huomiointia arjen pyörityksessä, mutta mulle vaan niin paljon enemmän.

• mies29

Minun vaimoni ei juo kahvia, mutta minä kittaan sitä pannu tolkulla. Enpä ole koskaan ajatellut, että tämä olisi ongelma.

Ei teilläkään taida ongelma olla se, että toinen ei pidä kahvista. (Vaimoni ei siedä kahvia, ja siksi ei sitä juo. On kuulema kamalinta mitä on ikinä maistanut.) Ongelma teillä on se, että miehes ei pysähdy seuraksesi nauttimaan kiireettömistä hetkistä. Mulla kyllä vaimo istuu mehua juomassa ja pullaa syömässä seurassani, ja kahvilassa tilaa mieluusti kaakaota kermavaahdolla. Älä mollaa miestäsi siis väärästä asiasta. Ei kahvia tarvitse juoda, mutta voi koittaa jos oppis nauttimaan rauhallisista hetkistä sinun tyyliisi.

Aamupalaa emme syö muuten kumpikaan. Minä vain lipitän kiireellä sitä kahvia.

• Viinistelijä

Tylsää, kun itse olen viinin ystävä ja tykkään hyvän ruoan kanssa ottaa lasillisen tai pari kotona tai ravintolassa, ja mies ei ymmärrä alkuunkaan. Ei halua rentoutua lasin ääressä illalla viikonloppuna, kuten minä, ja ravintolassa ei koskaan ota viiniä. Ei edes kysy haluaisinko minä, vaan automaattisesti tilaa vettä molemmille. Ei hänellä kyllä muutenkaan ole yhtään herrasmiehen tapoja :(

• ........

Et taida oikein huolehtia muutenkaan terveydestäsi. Anna miehesi pitää terveelliset elämäntavat. Todella typerää ajatella, jos jossain vierailuilla isäntäperhe ei ymmärrä tarjota muuta kuin kahvia tai teetä. Kaikki eivät voi juoda kofeiinipitoisia juomia ja pullan syöminen on yleensä epäterveellistä. Kahvin juominen sängyssä ennen kuin ollaan pesty hampaita, aiheuttaa reikiä, hammaskiveä jne. Aamulla bakteerien määrä suussa on huipussaan. Kahvi ja tee värjäävät myös hampaat.

Ei koskaan pitäisi juoda teetä tai kahvia vain toisten mieliksi. Jos isäntäperhe on niin tökerö, että ei tätä ymmärrä, niin kärsiköön.

Te olette erilaisia ihmisiä. Jos tuo häiritsee, niin varmaan moni muukin. Voisin veikata, että sinä olet ruumiinrakenteeltasi pullukka, koska kahvitauoista pitävät ihmiset ovat sellaisia.

• eikös

alkuperäinen kertonut että mies ravaa limsapullo kädessä? Aika pahalta näyttää monien jääminen koukkuun jatkuvaan limsojen ja kuntojuomien, vai mitä ne on, lipittämiseen. Ei sekään voi terveellistä olla. Ainakaan jatkuvasti kolajuomia nauttivan työkaverini hammaskalusto ei kestä lähempää tarkastelua...

• liikkunut

työni takia, useilla virvoitusjuoma tehtailla
        ja kyseisten juomien raaka-aineet tuntien, en
        itse suuhuni kaada noita juomia.
        Ei todellakaan voi puhua terveellisistä
        elämäntavoista, mikäli nauttii
        virvoitus/energia juomia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2795
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe