"Lähetystarina" palaa sensuurista

huolimatta:

read and weep!


No kato ensin mä hurahdin luterilaiseen uskoon ja jeesukseen, sit mä ajattelin, et tää on se ainoo oikee usko, jota mun on taivaaseen päästäkseni opetettava vääräuskoisille ja pakanoille vaikka kirveen avulla, jos eivät muuten usko. No mä lähdin sit lähetystyöhön viidakkoon ja etin käsiini sellasen oikeen tosi pakanallisen heimon. Ne kerto jotain vuosituhantisesta kulttuuristaan ja rauhallisesta rinnakkaiselosta luonnon ja luonnonhenkien kanssa, jolloin mä sanoin, et se on täyttä paskaa ja ne kaikki joutuis helvettiin asap, jos eivät muuta tapojaan ja ota jeesusta ja jumalaa ja ainoota oikeeta luterilaista uskontoo sellasina vastaan, ku mä sen niille tarjoon. Joutu siinä aika lailla käyttään painostusta, syyllistämistä ja hajota ja hallitse -taktiikka, joku vois sanoo, et henkistä väkivaltaa, mut mä sain kuitenki käännytettyä ne loppujenlopuks niinku mä halusin. Ne poltti aamenta huutaen entisen temppelinsä ja rikko pirstaleiks kallioon muinaiset palvontavälineensä. Mä muutin niiden uskomukset, tavat ja kulttuurin kertaheitolla ainooks oikeeks, ja kyllä mä olin tyytyväinen, kun ne alko rakentaa ainoolle oikeelle jumalalle kirkkoo, vaikka se tälläselle köyhälle heimolle tarkottikin sitä, et niille ei riittäny varoja muihin hankintoihin, edes ruokaan. No mä totesin, että syötte vaikka matoja sen puoli vuotta jumalanne nimissä, kunhan kirkko vaan tulee valmiiks, ne tyyty sit siihen. Mä jätin ne sit ainooseen oikeeseen uskoon, ja lähdin ettiin seuraavaa pelastusta kaipaavaa, näitä pakanoita ja vääräuskosiahan kato riittää.

3

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ei...

      Haaksirikkoontunut laiva ajautui rantaan ja useita päiviä tuuliajolla oleva laivan porukka rantautui.Heitä vastaan tuli paljon paikallisen heimon iloisia, ystävällisen näköisiä ihmisiä.
      Nämä johdattivat laivassa olevat väsyneet ihmisen heimopäällikön luokse.
      Heimo päällikkö otti heidät ilosesti vastaan.
      Hänellä oli mustakantinen paksukirja kädessä, joka osottautui Bibliaksi, siis Raamatuksi.
      Silloin haaksirikkoutuneen laivan kapteeni nauroi pilkallisesti ja sanoi, ettehän te vaan usko tuollaiseen vanhaan satukirjaan?
      Silloin tuon saaren ja sen heimon päällikkö vakavoitui ja sanoi.
      Jos meille ei Lähetyssaarnaaja olisi aikanaan tuonut tätä kirjaa ja sen sanomaa te olisitte kaikki nyt padassa kiehumassa.
      Niin mitä sitten jos....

      • jos ei...

        olisi ollut lähetyssaarnaajaa, joka vei paksun kirjan pakanoille? Myös haaksirikkoutuneen laivan kapteeni vakavoitui. Niin olet oikeassa, lähetyssaarnaajan ansiota on, että säästät meidät patakuolemalta. Lähetyssaarnaajan ansiota on myös se, että te olette elossa. Jos lähetyssaarnaaja ei olisi tullut tuon mustakantisen kirjan kanssa ja tuonut teille sen mukana myös ruoka-avustuksia, olisitte te keittäneet toisenne padassa ja me olisimme haaksirikkoutuneet autiolle saarelle ja saaneet tämän saaren rikkaudet yksinomistukseemme. Tiedättekö, että tuo mustakantinen kirja on jo vanhanaikainen? Nykyaikana tuohon ei uskota. Se on todistettu satukirjaksi...

        jatka tarinaa


      • Kristityn näkökulma?

        Et kai vaan olisi hieman rasisti. Mieti nyt kuinka yleistä maailmassa väkimäärään nähden on kannibalismi prosentuaalisesti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe