"Lähetystarina" palaa sensuurista

huolimatta:

read and weep!

No kato ensin mä hurahdin luterilaiseen uskoon ja jeesukseen, sit mä ajattelin, et tää on se ainoo oikee usko, jota mun on taivaaseen päästäkseni opetettava vääräuskoisille ja pakanoille vaikka kirveen avulla, jos eivät muuten usko. No mä lähdin sit lähetystyöhön viidakkoon ja etin käsiini sellasen oikeen tosi pakanallisen heimon. Ne kerto jotain vuosituhantisesta kulttuuristaan ja rauhallisesta rinnakkaiselosta luonnon ja luonnonhenkien kanssa, jolloin mä sanoin, et se on täyttä paskaa ja ne kaikki joutuis helvettiin asap, jos eivät muuta tapojaan ja ota jeesusta ja jumalaa ja ainoota oikeeta luterilaista uskontoo sellasina vastaan, ku mä sen niille tarjoon. Joutu siinä aika lailla käyttään painostusta, syyllistämistä ja hajota ja hallitse -taktiikka, joku vois sanoo, et henkistä väkivaltaa, mut mä sain kuitenki käännytettyä ne loppujenlopuks niinku mä halusin. Ne poltti aamenta huutaen entisen temppelinsä ja rikko pirstaleiks kallioon muinaiset palvontavälineensä. Mä muutin niiden uskomukset, tavat ja kulttuurin kertaheitolla ainooks oikeeks, ja kyllä mä olin tyytyväinen, kun ne alko rakentaa ainoolle oikeelle jumalalle kirkkoo, vaikka se tälläselle köyhälle heimolle tarkottikin sitä, et niille ei riittäny varoja muihin hankintoihin, edes ruokaan. No mä totesin, että syötte vaikka matoja sen puoli vuotta jumalanne nimissä, kunhan kirkko vaan tulee valmiiks, ne tyyty sit siihen. Mä jätin ne sit ainooseen oikeeseen uskoon, ja lähdin ettiin seuraavaa pelastusta kaipaavaa, näitä pakanoita ja vääräuskosiahan kato riittää.

3

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ei...

Haaksirikkoontunut laiva ajautui rantaan ja useita päiviä tuuliajolla oleva laivan porukka rantautui.Heitä vastaan tuli paljon paikallisen heimon iloisia, ystävällisen näköisiä ihmisiä.
      Nämä johdattivat laivassa olevat väsyneet ihmisen heimopäällikön luokse.
      Heimo päällikkö otti heidät ilosesti vastaan.
      Hänellä oli mustakantinen paksukirja kädessä, joka osottautui Bibliaksi, siis Raamatuksi.
      Silloin haaksirikkoutuneen laivan kapteeni nauroi pilkallisesti ja sanoi, ettehän te vaan usko tuollaiseen vanhaan satukirjaan?
      Silloin tuon saaren ja sen heimon päällikkö vakavoitui ja sanoi.
      Jos meille ei Lähetyssaarnaaja olisi aikanaan tuonut tätä kirjaa ja sen sanomaa te olisitte kaikki nyt padassa kiehumassa.
      Niin mitä sitten jos....

• jos ei...

olisi ollut lähetyssaarnaajaa, joka vei paksun kirjan pakanoille? Myös haaksirikkoutuneen laivan kapteeni vakavoitui. Niin olet oikeassa, lähetyssaarnaajan ansiota on, että säästät meidät patakuolemalta. Lähetyssaarnaajan ansiota on myös se, että te olette elossa. Jos lähetyssaarnaaja ei olisi tullut tuon mustakantisen kirjan kanssa ja tuonut teille sen mukana myös ruoka-avustuksia, olisitte te keittäneet toisenne padassa ja me olisimme haaksirikkoutuneet autiolle saarelle ja saaneet tämän saaren rikkaudet yksinomistukseemme. Tiedättekö, että tuo mustakantinen kirja on jo vanhanaikainen? Nykyaikana tuohon ei uskota. Se on todistettu satukirjaksi...

jatka tarinaa

• Kristityn näkökulma?

Et kai vaan olisi hieman rasisti. Mieti nyt kuinka yleistä maailmassa väkimäärään nähden on kannibalismi prosentuaalisesti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      67
      2465
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      184
      2142
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      46
      2072
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1943
    5. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      33
      1815
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      190
      1534
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      215
      1445
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1255
    9. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      17
      1151
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      1022
    Aihe