Olisi kiva lukea toisten kirjoituksia suhteesta, jossa molemmat tai toinen hoitoalalla töissä ja vuorotyössä, viikonlopputyöt ja pyhät jne.
Jonkin aikaa olen seurustellut miehen kanssa, joka hoitoalalla 3-vuorotyössä. Itse teen normaalia päiväduunia, onneksi. Tosin joskus vapaaehtoistyötä erääseen lastenkotiin, sopii hyvin silloin kun kumppanikin duunissa.
Olemme aikuisia ihmisiä, molemmat eronneita ja lapset molemmilla kuuluvat kuvioon. Tosin lapset säännöllisesti toisen exien luona.
Aluksi ihastuminen, hullaantuminen, rakastuminen auttoi uskomaan että suhde onnistuu kaikista järjestelyistä huolimatta. Suht hyvin on mennyt, vaikka välillä joutuu miettimään päänsä puhki miten tapaamiset onnistuvat. Lasten kuskaamiset, tapaamiset ja kaikki mitä siihen kuuluu sekä kumppanin työvuorot vaikuttavat paljon. Olen itsenäinen ja menevä, löydän tekemistä silloinkin kun kumppani duunissa ja itselläni vapaata. Toisaalta joskus tuntuu haikealta viikonloppuna, kun itse on vapaa ja mies töissä. Yhteistä aikaa on vähän. Emme asu vielä yhdessä.
Nyt on ongelmana se, että minä, joka en ole yleensä mustasukkainen, minussa on herännyt mustasukkaisuus...komea mies naisvaltaisella alalla, kauniit, upeakroppaiset hoitsut pyörii ympärillä...mielikuvitus lähtee minulla lentoon. Sitten kun olemme miehen kanssa kahdestaan vaikka kaupassa, upeat naiset moikkaavat, hymyilevät ja joskus vaihtavat mieheni kanssa muutaman sanan.
Auts, minä olen mustis...jostain se vain tulee.
Olen kovasti miettinyt tätä, miten jatkossa kun kerran nyt jo olen mustasukkainen. Olen leikilläni maininnut tästä kumppanilleni, mutta en ole kertonut miten vakavissani olen. Hän on sanonut, että nainen, joka seurustelee mieshoitajan kanssa, ei voi olla yhtään mustasukkainen, silloin suhde ei toimi.
Tuntuu kurjalta, en halua olla mustasukkainen. Haluan luottaa mieheen, tavallaan luotankin. Toisaalta tämä on vielä melko uutta, vaikka vakavaa seurustelua jo, ollaan suunniteltu yhteistä tulevaisuutta.
Kertokaapa te muut vastaavanlaisessa suhteessa olevat miten teillä toimii. Vuorotyöläisillä yleensäkin varmasti yhteisen ajan puutetta. Mutta kumppani hoitoalalla, ja vielä mies...siinä on
haastetta toiselle osapuolelle. Olen itsekin hoitoalan ihminen, tosin en nyt vuorotyössä. Olen nähnyt monen suhteen/avioliiton rikkoutuvan, osaksi vuorotyöstä.
Mietin sitäkin, että kun on näin epävarma olo, niin onko tässä tarpeeksi rakkautta, luottamusta. Vai onko tämä suhde liian huteralla pohjalla ?!
Kertokaa te muut omista suhteistanne.
Kumppani hoitoalalla ja vuorotyö
7
1621
Vastaukset
- etkö
ole lukenut täältä monia neuvoja että PUHUKAA ongelmista toisillenne ja jos noin on "jo" vaikeeta niin älä muuta yhteen.
- Yksi vaan...
Kun itse on hoitoalalla, niin hoitoalan miehet eivät ole oikein riittävän maskuliinisia, joten älä turhaan huoli. :) Onhan niitä kauniita naisia joka paikassa ja ne puvut päällä kaikki näyttää samalta ja aika sukupuolettomalta.
- turhaa
Olen myös itse hoitoalalla. En ole havainnut työyhteisössäni, että hoitoalalla olevat miehet kiinnostaisisvat hoitajia. Heidän kanssaan ollaan reiluja työkavereita ja heitetään hyvää läppää. Toisessa asemassa ovat lääkärit...heistä voisi ollakkin mustasukkainen.
Toiseksi vuorotyöstä. Se asettaa suhteelle omat haasteensa. Itse vaihdoin työpaikkaan jossa on säännöllinen päivätyö. Olen huomannut että suhdekkin toimii paremmin kun ei aina tarvitse miettiä aikatauluja, aikaa yhdessä oloon jää enemmän. Mutta toisen vuorotyö tuskin lienee suhteen lopettamiseen päteväksi syyksi...- hoitoalalla
Tuo olis voinu olla mun kirjottama..
En ole koskaan ollut enenmää kun pelkkä kaveri miespuolisten työkavereitteni kanssa.
Vuorotyö on plussaa kun saa lisät jotka varsinkin kolmivuorotyössä ovat huomattavasti paremmat kun esm 2-vuorotyössä.Jotkut tykkää kolmivuorotyöstä mysö sen vaihtelevuuden takia.
Ei aina aikasia heräämisiä, joskus arkena vapaata ym sä tiedät kyllä..Yrittäkään vaan sumplia sitä aikaa yhteisajalle, kyllä se siitä helpottuu:) - Sisari hento....
hoitoalalla kirjoitti:
Tuo olis voinu olla mun kirjottama..
En ole koskaan ollut enenmää kun pelkkä kaveri miespuolisten työkavereitteni kanssa.
Vuorotyö on plussaa kun saa lisät jotka varsinkin kolmivuorotyössä ovat huomattavasti paremmat kun esm 2-vuorotyössä.Jotkut tykkää kolmivuorotyöstä mysö sen vaihtelevuuden takia.
Ei aina aikasia heräämisiä, joskus arkena vapaata ym sä tiedät kyllä..Yrittäkään vaan sumplia sitä aikaa yhteisajalle, kyllä se siitä helpottuu:)Vuorotyössä on paljon hyvää, juuri nuo arkivapaat ja lisät esim. Mutta toisaalta, lisistä...korvaako ne kaiken sen menetetyn ajan, esim pyhät, iltavuorot, yöt. Mielestäni lisien pitäisi olla kaksinkertaiset nykyiseen verrattuna tai sitten vaikkapa verovapaat.
Kun ajattelee miten vuorotyöläiset, jotka tekevät yhteiskunnallisesti todella arvokasta työtä, uhraavat viikonloppujaan, joulu- ym pyhiään tekemällä duunia, kun toiset voivat aina olla vapaalla ja juhlia, rentoutua...niin kyllä palkka saisi olla paljon, paljon korkeampi.
Meilläkin vuorotyö häiritsee osittain perhe-elämää. Lasten takia toinen lähtee kun toinen tulee jne. Lomat sijoitetaan usein eri aikaan, jotta lastenhoito järjestyisi. Tämä on nyt tätä aikaa, mutta kestääkö liittomme, se on eri juttu.
Kun toista haluttaa vietettyään vapaapäivän, toista väsyttää raskaan työvuoron jälkeen. Ei tämä helppoa ole, meillä molemmilla myös vuorotyö. Monesti itse ajattelen, että olisipa mahdollisuus ottaa vuorotteluvapaata ja keskittyä perheeseen.
Tuosta mustasukkaisuudesta. Teillä varmasti on melko tuore suhde. On hoitohenkilöstä, jotka kovia flirttailemaan ja hoitoalalla syntyy pareja ihan työympäristössäkin. Mutta useimmiten vastakkaisen sukupuolen edustajan kokee ihan samanlaisena työkaverina kuin kenet tahansa.
- Hoitsu & Ensihoitaja
Rankkaa tämä välillä on, varsinkin kun työvuorot menevät aina ristiin. Järjestelemällä voi joskus onnistua yhteinen vapaa viikonloppu. Rassaa suhdetta ainakin meillä todella !
Kuitenkin rakastamme toisiamme. Olen miettinyt päivä työtä minäkin. Jotain on keksittävä, tämä vuorotyö syö suhdetta, rakkautta. - Vuorotyöläinen
Itse olen hoitsuna ja mies päivätöissä. Meillä on mennyt hyvin. Toki mies on välillä tuskaillut että voisin olla päivätöissä kun tympii kun olen usein iltavuorossa ja viikonloput töissä. Mutta minkäs teet. Tympii se itseäkin mutta kun on alan valinnut niin pakko mennä. Meillä pystyy aika hyvin toivomaan työvuoroja ja olen toivonutkin joka toisen viikonlopun vapaaksi. Tulevan joulun olen töissä kun viime joulun olin vapaalla. Mielestäni toisen osapuolen on sopeuduttava siihen jos kerran haluaa hoitoalan ammattilaisen kanssa olla elämänsä. Oma mieheni on tiennyt sen mitä elämä tulee olemaan kun on mun kanssa alkanut olemaan. Jos sitä ei kestä niin sitten antaa olla. Ammatin vaihto on näet isompi projekti. Toki olen miettinyt että haluaisin siirtyä päivätöihin sitten kun on perhettä mutta eräs työkaverini sanoi että on kokenut saavansa olla enemmän lastensa kanssa ollessa vuorotyössä kun normaalissa päivätyössä. Ei sun tarvi olla mustasukkainen. Tällä alalla täytyy olla hyvä henki työkaverien kanssa jotta tätä työtä jaksaa tehdä. Aika monen työkaverin suusta olen kuullut ettei halua hoitajaa kumppanikseen. En tiedä mistä se johtuu mutta itse en pidä mieshoitajia kovin kiinnostavina. Ja onhan muillakin aloilla molemman sukupuolen edustajia, kauniita ja komeita. Ihmisestähän se itsestä riippuu onko uskollinen vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801