Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kitaran perushuolto, mistä?

Daria

Pojan kitara pitäis saada perushuoltoon. Mihin sen voisi viedä, Musamaailmaan vai F-Musiikkiin. Onko kokemuksia ja mitä paikkaa suosittelette.

18

5448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daria

      Eli kyse siis Helsingin keskustasta jos sieltä löytyisi joku hyvä ja edullinen paikka, jonne saisi sähkökitaran huoltoon.

      • huoltaa

        Kyllähän niitä paikkoja löytyy. F-Musiikki, Kitarapaja jne. Vilkaise keltaiset sivut ja netti. Haulla löydät.


      • Daria
        huoltaa kirjoitti:

        Kyllähän niitä paikkoja löytyy. F-Musiikki, Kitarapaja jne. Vilkaise keltaiset sivut ja netti. Haulla löydät.

        Vein kitaran aamulla F-musiikkiin ja sain sen jo sieltä nyt iltapäivällä takaisin. Loistavaa palvelua. Suosittelen!


    • K.Itara

      Ensimmäistä kertaa kuulen kitaranhuollosta. Tai onhan niitä kitaristit tietysti huoltaneet mutta itse! Tai ehkä jonkun staran skittaa joku avustaja.

      Tai sitten aloitus oli mainos? Että sellaistakin palvelua löytyy niille jolla on peukalo keskellä kämmentä.

      • niitä

        legendoja teineistä jotka vie kitaran liikkeeseen viritettäväksi.


      • kuuskytlukulainen
        niitä kirjoitti:

        legendoja teineistä jotka vie kitaran liikkeeseen viritettäväksi.

        Näyttää sille ,että perinteiset käsityöammatit vielä
        nousevat kunniaan tulevaisuudessa.
        Esimerkiksi kitaran perushuoltoon tuntuu olevan
        tarvetta.
        On hyvä,että soittimet pidetään kunnossa.
        Kieletkin kannattaisi vaihtaa n.50 soittotunnin välein.


      • Daria
        niitä kirjoitti:

        legendoja teineistä jotka vie kitaran liikkeeseen viritettäväksi.

        Niin, pojan sähkökitarasta meni osa rikki ja sen takia vein sen huoltoon. Osaahan poikani toki itse virittää kitaran, vaihtaa kielet ja puhdistaa ym. säätötoimenpiteet, kun kauan soittanut, mut siis vika (rikki mennyt osa) oli se syy, miksi kitaran vein huoltoon.


      • Missä oli vika?
        Daria kirjoitti:

        Niin, pojan sähkökitarasta meni osa rikki ja sen takia vein sen huoltoon. Osaahan poikani toki itse virittää kitaran, vaihtaa kielet ja puhdistaa ym. säätötoimenpiteet, kun kauan soittanut, mut siis vika (rikki mennyt osa) oli se syy, miksi kitaran vein huoltoon.

        Hei!

        Eihän tämä varsinaisesti kenellekään kuulu, mutta rupesi niin kiinnostamaan, että missä osassa vika oli?


      • Daria
        Missä oli vika? kirjoitti:

        Hei!

        Eihän tämä varsinaisesti kenellekään kuulu, mutta rupesi niin kiinnostamaan, että missä osassa vika oli?

        Siis se volyyminsäätönappula (potikka mikä lie) oli rikki. Ääni kitarassa rätisi, välillä ei kuulunut ollenkaaan. Lopulta potikka irtosi lopulta itsestään. Eli pyöri ympyrää ja se osa missä tuo potikka oli kiinni, oli siis mennyt rikki. Huoltaja mm. vaihtoi sen. Sitten jotain kitaran sisäpuolella johdoissa, pätki ääni välillä (joista itse en tiedä, kun en ole soittaja...) Joku säätö oli myös pielessä, joka korjattiin. Kas tässäpä tämä lyhykäisyydessään.


      • kyselijä
        Daria kirjoitti:

        Siis se volyyminsäätönappula (potikka mikä lie) oli rikki. Ääni kitarassa rätisi, välillä ei kuulunut ollenkaaan. Lopulta potikka irtosi lopulta itsestään. Eli pyöri ympyrää ja se osa missä tuo potikka oli kiinni, oli siis mennyt rikki. Huoltaja mm. vaihtoi sen. Sitten jotain kitaran sisäpuolella johdoissa, pätki ääni välillä (joista itse en tiedä, kun en ole soittaja...) Joku säätö oli myös pielessä, joka korjattiin. Kas tässäpä tämä lyhykäisyydessään.

        Jep,

        ei tommosta pulmaa välttämättä omin päin onnistu korjaamaankaan, jos pitää osiakin vaihtaa. Hyvä että tuli kuntoon!


      • FBI

        No,oli se sinunkin jo aika kuulla.
        Todellakin.Kitaroita voi ja kannattaa huollattaa alan firmoissa.Vaikka kuten autoja.
        Ei tarvitse olla mikään stara.
        Senkus menee vaikka Kitarapajalle ja pyytää perushuollon(stemmaus,kaulun oikominen,kielten korkeus jne..)
        Kitarat kuluvat käytössä joten esim.nauhojenvaihto kandee kyllä teetättää ihmiselle joka sen osaa.Mieluummin kun alkaa itse yrittämään.
        Kitaristi soittaa.
        Huoltomies huoltaa.
        Ja joskus sekäettä.


      • K.Itara
        FBI kirjoitti:

        No,oli se sinunkin jo aika kuulla.
        Todellakin.Kitaroita voi ja kannattaa huollattaa alan firmoissa.Vaikka kuten autoja.
        Ei tarvitse olla mikään stara.
        Senkus menee vaikka Kitarapajalle ja pyytää perushuollon(stemmaus,kaulun oikominen,kielten korkeus jne..)
        Kitarat kuluvat käytössä joten esim.nauhojenvaihto kandee kyllä teetättää ihmiselle joka sen osaa.Mieluummin kun alkaa itse yrittämään.
        Kitaristi soittaa.
        Huoltomies huoltaa.
        Ja joskus sekäettä.

        Aloittaja puhui huollosta mutta kuten keskustelusta käy ilmi tarkoittikin korjaamoa. Minulle sanoilla huolto ja korjaaminen on eri merkitys. Ehkä kaikille ei ole?

        Mitä itsekorjauksiin tulee niin yritin aikoinaan liimata puoliksi irronneen nauhan. Eihän siitä mitään tullut. Vein kepin (Fender Telecaster Fiesta Red) Huttuselle ja kundit korjasivat (ja samalla huolsivat) sen.


    • Anonyymi

      En missään tapauksessa suosittele Fmusiikkin kielisoitivestasta!
      Vein aikoinaan Fmusiikkiin kitarani perushuoltoon. jossa vaihdettiin kielet. Tuloksena oli että kielten pikalukitus oli hajotettu yhden kielen kohdalla ja kielet vaan kierrertty viritystappien ympäri. Huomasin tämän vasta reilun vuoden päästä, kun en ollut soitellut ko kitaralla huollon jälkeen. Erikoisseksi asian tekee että huollon kaveri ei kertonut asiasta minulle mitään (nouto tapahtui varastosta). Eli kitara meni huoltoon ehjänä mutta tuli takaisin rikottuna

      Tein asiasta reklamaation, johon vastasi eri henkilö ). Jouduin itse metsästämään ja tilaamaan UK:sta uuden kielilukon. Korvaukseksi sovittiin ko soittimen nauhojen. Hionta tehtiin ja kävin noutamassa kitaraa. Nyt sitten huollossa sanottiin, että satula pitää uusia. Alle oli laitettu korotuksena luottokortin pala. Kielet särisi paikoin, eikä säätöä saatu kuntoon. Hieman kummastelin tätä mutta otin kitarani ja lähdin.

      Jälkeenpäin vasta tuumin ja ihmettelin että minkä takia satulaa piti ylipäätään uusia, kun kieliähän oli tavallaan nyt nostettu 1. nauhan kohdalla kun nauhat oli hiottun. Sitten vasta laskin yks yhteen, että ilmeisesti uria oli koitettu hioa, mutta oli hiottu liikaa. Asiaa oli sitten yritetty korjata laittamalla luottokortin pala satulan alle. Lopputulos oli että minulle vain kerrottiin, että satula pitää vaihtaa?


      Ensin rikottiin kielilukko ja sitten korvaukseksi rikottiin yläsatula ja vastuu sälytettiin minulle. Siinä asiakaspalvelu ja ammattitaito leikkiä lyövät asiakkaan kustannuksella Fmusiikin kitarapajalla. Kiitos ja näkemiin!

      • Anonyymi

        Pahoittelen äskeisessä muutamia kirjoitusvirheitä! Kyseinen kommenttini koski siis F-musiikin kielisoitinverstasta.


      • Anonyymi

        He olisivat asentaneet uuden satulan nopeammin kuin mitä siinä luottokortinpalasella korottamiseen tuhrautui aikaa. He olisivat myös voineet soittaa puhelimella asiakkaalle asiasta ensin.


    • Anonyymi

      Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa,,viedään kitara "huoltoon" kielien vaihtoon?

      Kuten myös se "potikkavikainen" tapaus, eiköhän löysällä olevaa potikka pitäisi ehkä siitä kiristysmutteristaan kirrata ennenkuin se kstkoo juotokset?

      Kädettömiä,,"huoltokirja" kuten autoissa....

      • Anonyymi

        Olen huoltanut kitarat normaalisti itse kaikista säädöistä lähtien. Siinä oli jokin tarjous johon sisältyi kielet ja perussäädöt/tarkistus yms. Ajattelin että säästän aikaa kun oli muita kiraroita käytössä.

        Tässä tapauksessa jouduin F-musiikin kielisoinverstaan "perushuolllon" jäljiltä etsimään ja tilaamaan itse uuden kielilukon, kun kaveri oli sen rikkonut, eikä kertonut asiasta minulle saati mitenkään pahoitellut asiaa. Korvauksena sain nauhojen hionnan puoleen hintaan, mutta siinä yhteydessä tuhottin satula kun sitä ol menty viilailemaan liikaa. Tästä ei myöskään otettu vastuuta ja myönnetty oli sössitty.

        Tilasin lopulta itse uuden satulan ja asensin ja tein lopulliset hienosäädöt nyt ei särise ja keilten korkeudet, talla ja intonaatiot on kohdallaan.

        Mutta, niin.... se oli virheliike viedä kitara "perushuoltoon" F-musiikkiin, ja se oli kyllä viimeinen kerta. Sanoisin, että ammattitaidotonta touhua ja luokatonta asiakaspalvelua tässä minun tapauksessani. Suosittelen tekijöille alan vaihtoa.


    • Anonyymi

      Vaikuttaako vanhan luottokortin magneettiraita straton kaulataskussa kitaramikkiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe