Sokeriserkku ja mie....

<3<3<3

Nyt on asiat tosiaankin huonosti... Mä oon nimittäin ihastunut sokeriserkkuuni... Meillä on kummallakin sama sukunimi, mut en tiedä tunteeko se mua... Ollaan kyllä usein nähty monissa tilaisuuksissa, jossa hänen perheensä, ja minun perheeni on ollut, ja joskus jutellut... Hänen äutinsä kyllä tietää, et ollaan sukua...
Mä oon ollu silleen aina kiinnostunut suvusta,(ei tykkäämismielessä) ja halunnut, että kaikki jotka mulle sukua on, tietää sen... Sukuvika varmaan... Heh!
Haluisin, et se edes tuntis mut, ja silleen... Onko laitonta mennä sokrun kanssa naimisiin?

18

15831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serkut

ovat jo niin kaukaista sukua, ettei haittaa mitään.
      Sokeriserkkujahan ovat pikkuserkuksien lapset keskenään. Kyllähän pikkuserkkujenkin kanssa saa mennä naimisiin, eikös serkkujenkin?

• Zarbo

Sori että kysyn tätä mutta mitä sukua minulle on enon vaimon veljen tytär? Serkkuko? Näin olen kuullut kun tulin kerran eräässä yhteydessä asiaa kysyneeksi. Toisaalta (täys)serkku on määritelmän mukaan sisaruksen lapsi, eikä meidän vanhemmissa ole yhteisiä sisaruksia? Joten onko kysymys sitten 1,5 serkusta, eh?

• joo...
        Zarbo kirjoitti:

Sori että kysyn tätä mutta mitä sukua minulle on enon vaimon veljen tytär? Serkkuko? Näin olen kuullut kun tulin kerran eräässä yhteydessä asiaa kysyneeksi. Toisaalta (täys)serkku on määritelmän mukaan sisaruksen lapsi, eikä meidän vanhemmissa ole yhteisiä sisaruksia? Joten onko kysymys sitten 1,5 serkusta, eh?

No eihän se oo sulle mitään sukua!

• ...........

nykyään saa mennä serkkujenkin kanssa naimisiin.

• lapitar

Ei todellakaan enää ole pikkuserkun jälkeiset sukua! Minulla on hirveän laaja suku molempiin suuntiin. koskapa asun synnyinseudullani, niin minunhan pitäisi karsia vähintään joka toinen mies joukosta ; ). Minusta se, että on samaa heimoa, on tavallaan vain lähentävä seikka. Sama sukunimihän voi olla vaikka 500 vuoden takaa.

• Missä murteessa?

Enpä ollut ennen kuullut tuollaista termiä.
      Missä päin Suomea käytetään. Ja mikä tarkalleen ottaen sokeriserkku on?

Aloittaja taitaa olla aika nuori kirjoittaja. Kyllä hän varmaan löyttää uudenkin ihastuksen, jos sokeriserkku menee liian siirapiksi.

• täällä

Hämeessä käytetään tuota termiä.
        Katso selitys ketjun ensimmäisestä vastauksesta.

• Horatsu...

jos paikkas kutisee.
      Mitä vikiset horoperä.

• naimisissa

sokeriserkkuni kanssa ja lapsiakin on!

• eslada

Mitä serkumpi, sitä herkumpi, sanoi pappa.

--Silloin anno muinoin kun näki kuinka serkkupoikaa pussasin.

• liz2oo6

Sokeriserkku on sulle hyvin kaukaa sukua. Ison serkun kanssa ei voi mennä naimisiin, kun taas pikkuserkkujen ja sokeriserkkujen voi.

• voi mennä

naimisiin. Eli juuri niiden isoserkkujen kanssa, eli isän tai äidin siskon/veljen lasten kanssa voi mennä naimisiin jos vaan tunteet natsaa yhteen.

Pikkuserkut ovat tietysti myös sallittua pariutua keskenään.

• - - -

Vanhempani ovat pikkuserkuksia (tapasivat kuitenkin ensimmäisen kerran vasta kun äitini oli 16, isä 22) ja nykyäänhän serkuksetkin saavat mennä naimisiin.

• kaappikello

Kyllähän sitä voi periaatteessa seurustella vaikka oman veljensä kanssa, mutta eikö kukaan teistä mieti sitä, että perinnölliset sairaudet suorastaan hyökkäävät sisäsiittoisiin yksilöihin?

Suomi on muutenkin niin pieni maa, ettei kannata tahallaan sukulaisen kanssa perhettä perustaa. Ei ole sattumaa, että esim. saarivaltioissa jotkut sairaudet ovat todella yleisiä sen asukkailla...

• inka98

multa on vaikee kysyy ku en ees älyy et mikä ihmeen sokeriserkku??

• Hanname

Kyllähän se Sokeriserkkukin tuolla selitettiin.
        Mulla on käytössä (Keski-Pohjanmaalla) Isoserkku -> Pikkuserkku -> Varttiserkku -> Sirpalesekku.

Sokeriserkku on joko Varttiserkku tai Sirpaleserkku riippuen paikallisesta käytännöstä :) Ihte laittaisin sen ennemmin sirpaleserkuksi, kun tuo varttiserkku on niin looginen jatke tuolle pikkuserkulle. Koska voi ajatella että Isoserkku (monessa paikassa vain serkku) on kokoserkku ja pikkuserkku sitten siitä puolet vähemmän. Ja sitten tuliskin varttiserkku ja sen jälkeen 1/8 osaa joka ehkä on tämä sokeriserkku voisi olla myös "timanttiserkku"?? koska tämmösenkin nimityksen olen kuullut.

Kielikello 2/95 kertoo, että sokeriserkku sanaa käytetään eri puolilla Suomea vähän eri merkityksissä. Jossain se tarkoittaa juuri pikkuserkkujen lapsia ja jossain taas pikkuserkkua kaukaisempia sukulaisia yleensä. Sanaa voidaan käyttää myös avioliiton kautta sukuun tulleista. Artikkeli mainitsee sokeriserkkujen jälkeen vielä harvinaisina termeinä mesi- ja hunajaserkut.

• second cousin

En ole minäkään kuullut termiä "sokeriserkku."
      Meillä keski-suomessa olen kuullut puhuttavan näin:
      -serkku
      -pikkuserkku
      -kolmasserkku
      -neljässerkku

Kolmas-ja neljässerkku ei käytännössä sukua ole, mutta isä kertoi yhden
      kaverini olevan neljässerkku koska meidän mummot oli pikkuserkkuja keskenään.

• perrse, mämmi

Mämmiserkut panevat toisiaan pääsiäisenä perrseeseen.
        Jos mämmiserkku on nainen, hän käyttää panemiseen strap-on -dildoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe