Kynnen kärjethän tulisivat olla kaiken järjen mukaan vaaleat/valkoiset, minulla ne eivät ole aina sitä. Kärki on välillä valkoinen, mutta välillä siihen ilmestyy läpinäkyviä kohtia, siis samaa väriä, mitä muu kynsi on. Tämä vaihtelee myös eri sormen kynsissä. Mistä tämä johtuu, ei jaksaisi aina olla lakkaamassa väreillä tai tehdä ranskalaista manikyyriä, mutta nuo läpinäkyvät kohdat eivät ole kovin edustavat muuten valkeissa kynnenpäissä. Kun käytän tummempaa värilakkaa, näkyy noista läpinäkyvistä osista tumma väri myös kynnen toiselta puolelta katsottuna. Hivenainepuutos?
Outo valkoinen kynnenkärki
7
5442
Vastaukset
- jenni***
moikka! siis onko sulla rakennekynnet? missä on valkoinen ranskalainen pää jos on niin tekijä on laittanut todennäköisesti massaa aivan liian vähän jotta väri pysyisi viilauksen yms.
- mullekin...
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Läpinäkyvyyttä esiintyy vain silloin, kun olen poistanut kynsilakan ja käyttänyt käsivoidetta. Kun pyyhkäisen kynnen lakanpoistoaineella ja annan sen kuivua, läpinäkyvä kohta häviää.
- nailprofessionall
ÄLKÄÄ UNOHTAKO SITÄ ALUSLAKKAA! Se on kaiken A & O. Jotkut lakat -erityisesti tummat- värjäävät omaa kynttä ja "syövyttävät" (siis todellakin lainausmerkeissä "syövyttävät") hetkellisesti kynnen omaa väriä.
Muutenkin aluslakasta on hyötyä. Lakka kestää pidempään, kynnet eivät värjäänny esim keltaisiksi, värilakka levittyy paremmin...
- Valkoinenvaiväritön
Eli kynnet on omat, ei rakennekynnet. Ja minulla tuota läpinäkyvyyttä esiintyy milloin tahansa oikeastaan, lakanpoiston jälkeen, suihkun jälkeen ja aivan kuivanakin. Ja se tosiaan on vain siinä kärjessä, minkä kuuluisi olla vaaleampi (lähes valkoinen) kuin sormessa kiinni kasvava osa. Minulla tuossa vaaleassa osassa on myös läpinäkyviä osia, ikäänkuin läikkiä. Näyttää todella oudolta.
http://www.tammytaylornails.com/images/nail_nourishment_08_2-5.jpg kynteni näyttävät muuten samoilta ja ovat samanpituiset, mutta tuo vaaleampi/valkeampi osa kynnen kärjessä on valkea jossa on läpinäkyviä laikkuja. - en käytä kynsilakkoj
minäkin olen ihmetellyt samaa, muuten vain että valkoisen osan alla on tuota läpinkäkyvää. Siis minulla on todella pitkät kynnet (se valkoinen osa) joiden alaosa on alkanut muuttua läpinäkyväksi. varsinkin peukaloissa on todella vähän valkoista jäljellä.
´
Johtuuko tämä vitamiinipuutoksesta vai mistä? - kynsikäs
Ei ole vitamiininpuutoksesta kyse, vaan epätasaisuudesta: jos räpeltää sitä kynnen kärkeä (esim. puhdistaa kynnenalusia liian raa'asti), liottaa kynsiään paljon yms., paikoitellen irtoaa yksi tai useampi niistä kolmesta kerroksesta, josta kynsi koostuu. Kun kynsi on irronnut kynsipedistä, noiden kerrosten väliin tulee kynnen kuivuessa ilmaa, mikä puolestaan tekee kynsipedistä irti olevasta osasta läpinäkymättömän ( mieti vaikka kaasukuplia jäässä, miten ne tekevät kirkkaasta jäästä samean) - liotus tai vaikka sopivanlaatuinen kosteusvoide/öljy täyttää hetkeksi ilmaraot ja kynsi näyttää hetken läpinäkyvältä - läpinäkymättömyys kuitenkin palaa , kun kynsi kuivuu tarpeeksi. Jos taas kynsi ohenee paikoin, heijastavia pintoja on tietenkin vähemmän ( ja kynsikin on ohuempi), jolloin kynsi näyttää läpinäkyvämmältä.
Kynnekovettajat ja formaldehydia sisältävät kynsilakat puolestaan liimaavat kynsilevyjä yhteen ja täyttävät sen tilan, mikä olisi ilmalla, eli niidenkin liian runsas käyttö voi tehdä kynnestä läpikuultavan. - -.Kynsitaiteilija
no suihkun jälkeen ainakin ihan yleistä että kynsi menee läpinäkyväksi ainakin itselläni menee niinku sieltä reunoista (ei siis kärjestä vaan sivuilta vähän). Mutta jännä jos on sellasia laikkuja sitte, mut kynsikäs kerto kyl aika hyvin ^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup634675Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1273033Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua472920Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652237Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4461886Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.751469- 621327
- 631251
- 2611097
- 451008