Outo valkoinen kynnenkärki

Valkoinenvaiväritön

Kynnen kärjethän tulisivat olla kaiken järjen mukaan vaaleat/valkoiset, minulla ne eivät ole aina sitä. Kärki on välillä valkoinen, mutta välillä siihen ilmestyy läpinäkyviä kohtia, siis samaa väriä, mitä muu kynsi on. Tämä vaihtelee myös eri sormen kynsissä. Mistä tämä johtuu, ei jaksaisi aina olla lakkaamassa väreillä tai tehdä ranskalaista manikyyriä, mutta nuo läpinäkyvät kohdat eivät ole kovin edustavat muuten valkeissa kynnenpäissä. Kun käytän tummempaa värilakkaa, näkyy noista läpinäkyvistä osista tumma väri myös kynnen toiselta puolelta katsottuna. Hivenainepuutos?

7

4831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenni***

      moikka! siis onko sulla rakennekynnet? missä on valkoinen ranskalainen pää jos on niin tekijä on laittanut todennäköisesti massaa aivan liian vähän jotta väri pysyisi viilauksen yms.

    • mullekin...

      Olen ihmetellyt samaa asiaa. Läpinäkyvyyttä esiintyy vain silloin, kun olen poistanut kynsilakan ja käyttänyt käsivoidetta. Kun pyyhkäisen kynnen lakanpoistoaineella ja annan sen kuivua, läpinäkyvä kohta häviää.

      • nailprofessionall

        ÄLKÄÄ UNOHTAKO SITÄ ALUSLAKKAA! Se on kaiken A & O. Jotkut lakat -erityisesti tummat- värjäävät omaa kynttä ja "syövyttävät" (siis todellakin lainausmerkeissä "syövyttävät") hetkellisesti kynnen omaa väriä.
        Muutenkin aluslakasta on hyötyä. Lakka kestää pidempään, kynnet eivät värjäänny esim keltaisiksi, värilakka levittyy paremmin...


    • Valkoinenvaiväritön

      Eli kynnet on omat, ei rakennekynnet. Ja minulla tuota läpinäkyvyyttä esiintyy milloin tahansa oikeastaan, lakanpoiston jälkeen, suihkun jälkeen ja aivan kuivanakin. Ja se tosiaan on vain siinä kärjessä, minkä kuuluisi olla vaaleampi (lähes valkoinen) kuin sormessa kiinni kasvava osa. Minulla tuossa vaaleassa osassa on myös läpinäkyviä osia, ikäänkuin läikkiä. Näyttää todella oudolta.

      http://www.tammytaylornails.com/images/nail_nourishment_08_2-5.jpg kynteni näyttävät muuten samoilta ja ovat samanpituiset, mutta tuo vaaleampi/valkeampi osa kynnen kärjessä on valkea jossa on läpinäkyviä laikkuja.

    • en käytä kynsilakkoj

      minäkin olen ihmetellyt samaa, muuten vain että valkoisen osan alla on tuota läpinkäkyvää. Siis minulla on todella pitkät kynnet (se valkoinen osa) joiden alaosa on alkanut muuttua läpinäkyväksi. varsinkin peukaloissa on todella vähän valkoista jäljellä.
      ´
      Johtuuko tämä vitamiinipuutoksesta vai mistä?

    • kynsikäs

      Ei ole vitamiininpuutoksesta kyse, vaan epätasaisuudesta: jos räpeltää sitä kynnen kärkeä (esim. puhdistaa kynnenalusia liian raa'asti), liottaa kynsiään paljon yms., paikoitellen irtoaa yksi tai useampi niistä kolmesta kerroksesta, josta kynsi koostuu. Kun kynsi on irronnut kynsipedistä, noiden kerrosten väliin tulee kynnen kuivuessa ilmaa, mikä puolestaan tekee kynsipedistä irti olevasta osasta läpinäkymättömän ( mieti vaikka kaasukuplia jäässä, miten ne tekevät kirkkaasta jäästä samean) - liotus tai vaikka sopivanlaatuinen kosteusvoide/öljy täyttää hetkeksi ilmaraot ja kynsi näyttää hetken läpinäkyvältä - läpinäkymättömyys kuitenkin palaa , kun kynsi kuivuu tarpeeksi. Jos taas kynsi ohenee paikoin, heijastavia pintoja on tietenkin vähemmän ( ja kynsikin on ohuempi), jolloin kynsi näyttää läpinäkyvämmältä.

      Kynnekovettajat ja formaldehydia sisältävät kynsilakat puolestaan liimaavat kynsilevyjä yhteen ja täyttävät sen tilan, mikä olisi ilmalla, eli niidenkin liian runsas käyttö voi tehdä kynnestä läpikuultavan.

    • -.Kynsitaiteilija

      no suihkun jälkeen ainakin ihan yleistä että kynsi menee läpinäkyväksi ainakin itselläni menee niinku sieltä reunoista (ei siis kärjestä vaan sivuilta vähän). Mutta jännä jos on sellasia laikkuja sitte, mut kynsikäs kerto kyl aika hyvin ^

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe