Pistävä kipu vasemman kylkikaaren alla

Kuka tietäis?

Hei
Mulla on ollut pistävää kipua vasemman kylkikaaren alla ja kipu tuntuu myös samassa kohtaa selän puolella sekä välillä kyljessä.
Oliskohan kysessä joku ruoansulastusongelma?
Kipua ei tunnu pahemmin öisin, mutta päivisin tuikkii aina välillä. Myös ylävatsan turvotusta on, mikä ilmeisesti johtuu ärtyneestä suolesta.
Onko kellään samoja oireita?

10

69604

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rontitar

mulla oikean kylkikaaren alla viiltävää kipua ja hengittäessä tuntuu kipu vähän alempana ja tavallaan viiltää samalle kohtaa selän puolella.Aina syvään hengittäessä tuntuu kuin pitäis vääntyä tavallaan oikealle sivulle,et sais kunnon syvään hengityksen.Juu ja mullakin se kipu tuntuu välillä niinkuin olis sivulla,mutta mulla vaan eri puolella kuin sulla.Tilasin kylläkin jo ajan lääkäriin,toivottavasti ei mitään vakavaa..jatkunut nimittäin jo muutaman viikon.Välillä ei tunnu kipua ollenkaan ja eilen taas tuli niin voimakkaana etten voinut hengittää kunnolla.Nytkin kipu tuntuu koko ajan,mutta pystyn "kierossa" hengähtään syvempään.Ei tästä nyt sulle kyllä apua ollut,mutta pisti silmään toi sun otsikko ja aattelin kirjoittaa jos joku osais valaista vaivojamme..

• auts!

..eikös kellään samanmoista?Mielenkiinnolla odottelen kohtalotovereita.Pelottaa!Ahistaa!

• tara

Hei kipuinen kylkikaari!

Itselläni on nyt meneillään juuri tuollainen vasemmanpuoleinen kylkikaari pisto vaihe, ollut jo viikon pari. Otin Panadolia ja nyt odotan, että tepsiikö. On todella kiusallinen ja hengitys on pinnallista, kun ei voi vetää kunnolla henkä ja sitten siitä ahdistuu ja tuntuu entistä pahemmalta.
        Olen käynyt salilla liikkumassa ja venyttelemässä, mutta ei tuloksia. Herättää yölläkin kun kääntää kylkeä. Samanlaista on ollut ennenkin, mutta nyt kestää näin kauan. Mitähän tämä kipu voisi olla, yläselässä se tuntuu pahiten. Voisiko se olla jokin venähdys tms. En oikein usko, että olisi mitään vakavaakaan, koska näpissä ovat tuoreet labrat ja niissä kai tulehdusarvoissa pitäisi olla jotain häikkää.

• pöpönen

Katsoppas juttua divertikuliitti, tältä samalta osastolta. Olisko samantyylistä oiretta?
      Toivottavasti saat apua..

• todennäköisesti

Sulla taitaa olla selkä pois paikoiltaan. ainaki mulla on tuo oire aina kun pikkunikamat on pois paikaltaan, käy fysioterapeutilla joka uskaltaa laittaa/naksauttaa ne takaisin.

• eve7

hei mulla on samanlaista oiretta vasemman kyljen alla joka säteilee rintaan ja samalle puolelle selkään kovin kivuliaasti. olin juuri sairaalassa kovasta vatsa kivusta tulehdusarvot 134 mitään selitystä ei löytynyt kipu alkoi vasemman kylkiluun alta ja on edelleenkin kipeä missä tuntuu jokin "patti" mitä tämä on? mistä saan apua? kipu on jatkuvaa ja pelkään?

• sammaavaivaa

Tiezen oireyhtymä, sitä lääkäri ei useinkaan osaa diagnosoida, mutta kipu ja pattii viittaa suuresti siihen.

• hazelkate

Olen 55-vuotias nainen

Huomasin maaliskuun alussa herneen kokoisen kovan patin oikeassa kyljessä.Patti ei näy vaan tuntuu paineltaessa. Lievä outo jomotus ajoittain samanpuolen etu sekä selkäpuolella. Eikai tämä ole syöpää??

• Tyränen

Hazelkate:
      Mulla oli tyrä noilla oireilla kyllä!
      Käyppäs pikaa pikaa lääkärillä!!

• Anonyymi

Laktoosi intoleranssi kipuilee noin. Jätä maitotuotteet pois ja jos kipu häviää on laktoosin aiheuttamaa kaasuvaivaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe