moi!
tietääkö kukaan onko tällainen oikeasti kuinka yleistä? ja onko työnantajalla jotain velvollisuutta tietyn ajan sisällä ilmoittaa liikaa maksetusta palkasta ja sen takaisin perinnästä? ja millä tavalla siitä on ilmoitettava?
sain nimittäin eilen illalla tekstiviestin edelliseltä pomoltani, että ovat maksaneet liikaa palkkaa, ja josko pikaisesti maksaisin sen takaisin. liitteenä tilinumero ja ilmoitus maksun ulosottokelpoisuudesta.
eikö heidän tarvitse kirjallisesti esittää tällaista asiaa, siis että selvittää minullekin miten tämä liikaa maksettu summa koostuu?
ja millä aikataululla olisi tällainen ilmoitus tehtävä, onko siihen jotain aikarajaa jonka sisällä täytyy liikamaksusta ilmoittaa palkansaajalle -siis minulle?
viimeinen palkka siitä työpaikasta on maksettu suunnilleen kolme kuukautta sitten...
olen kyllä menossa ensiviikolla käymään ko. paikassa, ajattelin vain josko jollain olisi kokemusta asiasta, kun en esim. ammattiliiton sivuilta löytänyt mitään tietoa.
liikaa maksetun palkan takaisinperintä??
8
5633
Vastaukset
- liikaa palkkaa
mutta jos kyseessä on joku suurempikin summa joka sinun pitäis palauttaa niin siinä on joku ehto miten sitä voi sinulta periä,ei kuitenkaan kaikkea heti ja kerralla.Kannattaa neuvotella josko he sen vähentäis sitten tulevasta palkasta pikkuhiljaa tms.
- entinen duunipaikka
jos olisit viitsinyt joko lukea loppuun asti tai vaihtoehtoisesti sisäistää lukemasi, kyseessä oli ENTINEN DUUNIPAIKKA joten jatkossa sieltä ei makseta palkkaa mulle. viimeinen palkka tullut noin kolme kuukautta sitten.
- kysy palkanlaskijalta
tarkemmin mitä sinulle olisi pitänyt maksaa ja mitä sinulle on maksettu.Älä ainakaan mene maksaan mitään takaisin ennenkuin näät oikeat laskutoimitukset asiasta.Kai sullakin nyt joku käsitys on mitä sinulle on luvattu maksaa työsopimuksessa??
- sinulla olisi pitänyt
hälytyskellot jo soida! Ei ihminen voi olla niin typerä, ettei tajua, paljonko saa palkkaa noin suurin piirtein. En tarkoita muutamia kymmeniä euroja. Sinun olisi pitänyt jo tilinauhaa tarkistaessasi huomata asia ja ottaa yhteyttä palkanmaksajaan. Luulitko ehkä, että asiaa ei huomata? Rehellisyys maan perii!
- entinen duunnipaikka
kyse onkin nimenomaan just muutamasta kymmenestä eurosta. ei mistään älyttömistä sadoista euroista, sen olisin kyllä huomannu.
pointti tässä kysymyksessä olikin se, että onko noilla takaisin perimisillä jokin aikaraja jonka sisällä ne pitää tehdä ja miten tästä liikamaksusta pitäisi ilmoittaa.
- vuonna 1999
Pari päivää oli kulunut viimeisestä palkasta, kun palkanlaskennasta soittivat, että oon saanu noin 800 mk liikaa palkkaa ja pyysivät maksaa takaisin.
Sanoin vaan, että ei köyhällä opiskelijalla ole tuollaisia summia ylimääräistä rahaa..yritti vielä, että olethan saanut juuri kaksi päivää sitten käteen noin 10.000 mk palkkaa, sanoin, että se palkka on jo mennyt..hihhiii, ei oo sen jälkeen kyselly enää rahojensa perään..! - 80 000 € menettänyt
Joo, valitettavasti tuttu tilanne. Mulle vain ehdittiin maksamaan vuosia liikaa ennen kuin joku huomasi.
Olin yht'äkkiä 80 000 € velkaa työnantajalleni. En ensin suostunut maksaamaan, mutta ulosottomies vei asian oikeuteen.
80 000 €:n päälle tuli vielä oikeudenkäyntikuluja reilu 10 000 €. Otin 100 000 €:n lainan ja maksoin kulut.
Maksuhäiriömerkintä tuli silti.- mahdollista
ja sen takia kannattaakin aina olla suht kärryillä palkkansa suhteen.
Työnantajalla on ihan yhtäläinen oikeus periä saataviaan takaisin kuin työntekijällä on saamatta jättämisiään.
Reilut työnantajat antavat vain viitata kintaalla tällaisille asioille, mutta jos osuu oikein v-mäinen työn antaja kohdalle ja sattuu vielä menemään firmalla ihan aikuisten oikeasti SURKEASTI, kuten tänä päivänä usein on, niin tällainen ON MAHDOLLISTA!
Olkaa siis hyvät ihmiset tarkkana näissä asioissa, neuvoa saa aina kun vaan hakee sitä!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662268Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231517Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851244Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841184Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051084- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932