si-nivelvaivaan apua?

misu74

Hei! Olen 32-vuotias PERUSTERVE ;) nainen. Tässä kuitenkin lonkan bursiitin kanssa taas kipuillaan... Kortisonipiikin sain torstaina ja yhtä kipeänä olen kuin aikaisemminkin. Olen tehnyt itsediagnoosia tässä parin päivän ajan, kun olen netissä etsinyt tietoa... Minulla siis epäiltiin vuosi sitten selkäreumaa ja kaikki röntgen-ja magneettikuvat otettu ja mitään ei löytynyt. Vähänkin vaan jos kävelee esim.ylämäkiä, niin lonkka kipeytyy ja selkä menee niin jäykäksi, että hyvä jos kengännauhoja saa aukaistua. Vaikka ei urheilisi ollenkaan niin SI-nivelen kohdalla tuntoherkkyys vaikka vaan hipaisisi sitä kohtaa...

Nyt olen siis tässä tehnyt diagnoosia, että SI-niveleni olisi pois paikoiltaan tai väärässä asennossa, joka johtaa lantion virheasentoon joka aiheuttaa sitten lonkan kipeytymisen, jos vähänkään kävelee. Olen käynyt kerran osteopaatilla ja fysiatria myöten keskussairaalassa, mutta kukaan ei osaa sanoa, mistä nämä bursiitit johtuu. Nyt olen siis tehnyt itse tämän diagnoosin näiden keskustelupalstojen kautta. Olen ajanut auton rajusti "mehtään" 10v. sitten ja kaatunut pahasti pyörällä pari vuotta sitten eli lantio on saanut kolauksia. Nämäkin tukisivat sitä teoriaa, että SI-nivel olisi "rempallaan". Myös se, että minulle on sanottu että toinen jalka on lyhempi kuin toinen ja lonkkanivelet ovat yliliikkuvat ja selkä puolestaan jäykkä.

"Ongelma" on nyt siinä, että olen lukenut paljon puolesta- ja vastaan kirjoituksia esim.Holmasta ja kiropraktikoista jnejne. Tuolla "selkäsivuilla" oli maininta Merja Soanjärvestä, joka on OMT-terapeutti ja tietäisi jotain näistä SI-nivel-asioista. Nyt toivoisinkin, että Jyväskylän alueella asuvat kohtalotoverit voisivat suositella/kertoa eri vaihtoehtoja/ihmisiä, jotka tätä vaivaa osaisivat korjata/auttaa. Ei huvittaisi enää turhaa juosta tuolla maksamassa itseään kipeäksi tyhjästä....

19

7232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 38
      • apuvaaa

        paa jokin sp osoite niin kerron hieman jyväskylän puolen tilanteesta ja siitä mistä minä sain avun.

        sit toi joka kävi turussa.niin paraniko olosi heti jäikö lonkaan juilimisia, mikä oli hoidon kesto ja hinta- montako kertaa kävit, pitkäänkö vaivasi jne. oliko esin jalka lyhyempi jne


      • misu74

        kiitos linkeistä. ajattelinkin laittaa tälle kyseiselle omt-terapeutille postia ja kysyä myös häneltä vinkkejä jos hän ei itse "osaa". itseä vaan jotenkin kansanparantajat jotenkin vielä jännittää ja ennakkoluuloja on kovinkin.. :). toivoisin teiltä rakkaat lukijat vielä lisää vinkkejä ja kokemuksia esim. tästä jyväskylän alueen kansanparantajasta. myös hintatiedot kiinnostaa. kiitos jo etukäteen nimim. kinttua jomottaa...


      • misu74
        apuvaaa kirjoitti:

        paa jokin sp osoite niin kerron hieman jyväskylän puolen tilanteesta ja siitä mistä minä sain avun.

        sit toi joka kävi turussa.niin paraniko olosi heti jäikö lonkaan juilimisia, mikä oli hoidon kesto ja hinta- montako kertaa kävit, pitkäänkö vaivasi jne. oliko esin jalka lyhyempi jne

        tässäpä [email protected]. toivottavasti asiallista tietoa eikä s-postiterrorismia ;).


      • Kauan taistellut
        misu74 kirjoitti:

        kiitos linkeistä. ajattelinkin laittaa tälle kyseiselle omt-terapeutille postia ja kysyä myös häneltä vinkkejä jos hän ei itse "osaa". itseä vaan jotenkin kansanparantajat jotenkin vielä jännittää ja ennakkoluuloja on kovinkin.. :). toivoisin teiltä rakkaat lukijat vielä lisää vinkkejä ja kokemuksia esim. tästä jyväskylän alueen kansanparantajasta. myös hintatiedot kiinnostaa. kiitos jo etukäteen nimim. kinttua jomottaa...

        Mieti, jos perusta on vinossa, niin voiko talo olla suorassa. Koskee myös ihmistä. Usko vaan, mitä siitä kirjoitetaan. Ei lääketiede ole ainoa oikea tapa hoitaa vaivoja. Voi olla väärä tapa.


      • misu74
        Kauan taistellut kirjoitti:

        Mieti, jos perusta on vinossa, niin voiko talo olla suorassa. Koskee myös ihmistä. Usko vaan, mitä siitä kirjoitetaan. Ei lääketiede ole ainoa oikea tapa hoitaa vaivoja. Voi olla väärä tapa.

        Juu en epäilekkään että ei auttaisi. Auttavat varmasti, mutta haluan nyt vaan saada mahdollisimman paljon vaihtoehtoja ja mielellään sellaisia "rekisteröityjä", että ei menisi ihan "omalla vastuulla"-touhuksi, jos jotain sattuisikin menemään vikaan. Sain toiselta palstalta vinkin kiropraktikoista Jyväskylän Terveystalolta. Osaakos täällä kukaan kommentoida kiropraktikkojen osaamista/suositella jotakin?


      • hoidettu
        misu74 kirjoitti:

        Juu en epäilekkään että ei auttaisi. Auttavat varmasti, mutta haluan nyt vaan saada mahdollisimman paljon vaihtoehtoja ja mielellään sellaisia "rekisteröityjä", että ei menisi ihan "omalla vastuulla"-touhuksi, jos jotain sattuisikin menemään vikaan. Sain toiselta palstalta vinkin kiropraktikoista Jyväskylän Terveystalolta. Osaakos täällä kukaan kommentoida kiropraktikkojen osaamista/suositella jotakin?

        Harva kiropraktikko osaa SI-niveltä korjata. Monet heistä ei ole siitä kuulleetkaan. En ymmärrä miksi moinen ero osaamisessa. Kysy kiroltasi ensin asiasta!

        Jkl:ssä on eräs Susanna, joka on oppinut Holman-menetelmiä. Ainaki yhen jyväskyläläisen tutun laittoi kesän alussa kuntoon.


      • misu74
        hoidettu kirjoitti:

        Harva kiropraktikko osaa SI-niveltä korjata. Monet heistä ei ole siitä kuulleetkaan. En ymmärrä miksi moinen ero osaamisessa. Kysy kiroltasi ensin asiasta!

        Jkl:ssä on eräs Susanna, joka on oppinut Holman-menetelmiä. Ainaki yhen jyväskyläläisen tutun laittoi kesän alussa kuntoon.

        olen juuri lukenut netistä kovin monta juttua kiropraktikoista ja SI-nivelen "hoito" näkyy siellä kyllä ihan selkeästi olevan yhtenä osa-alueena. en haluaisi tästäkin ketjusta tätä "holma ainut oikea vaihtoehto-ketjua"... vaan kuulla eri ihmisten mielipiteitä Jkl:n alueen "osaajista" (mielellään jollain tavalla "rekisteröidyistä". Tästä Susannasta kuulisin mielelläni kyllä lisääkin, en ala tyrmäämään :)


      • Apua saanut
        misu74 kirjoitti:

        olen juuri lukenut netistä kovin monta juttua kiropraktikoista ja SI-nivelen "hoito" näkyy siellä kyllä ihan selkeästi olevan yhtenä osa-alueena. en haluaisi tästäkin ketjusta tätä "holma ainut oikea vaihtoehto-ketjua"... vaan kuulla eri ihmisten mielipiteitä Jkl:n alueen "osaajista" (mielellään jollain tavalla "rekisteröidyistä". Tästä Susannasta kuulisin mielelläni kyllä lisääkin, en ala tyrmäämään :)

        Kyllä näissä Holma-jutuissa on perää. Parhaimman avun olen saanut näiltä hoitajilta. Olen käyttänyt tuhansia euroja kaikkiin muihin hoitoihin. Niistä ei ole ollut mitään apua. Vähiten joiltakin lääkäreiden määräämiltä fysiatreilta.

        Minulla on myös toi uskalluskynnys aika korkea. Mutta niin kuin sanoin, paras apu on tullut sieltä. Tällä hetkellä käyn erään osteopaatin hoidossa. On koulutettu. Mutta en tiedä saanko niin hyvän avun sieltä. Taidan ottaa yhteyden näihin Holmalaisiin. Kahdella olen käynyt vain kerran ja siitä on aikaa. Minulla on jo tullut korvaamattomia vaurioita, rankka on jäykistetty, siksi hoitokin on hankalampaa.


      • misu74
        Apua saanut kirjoitti:

        Kyllä näissä Holma-jutuissa on perää. Parhaimman avun olen saanut näiltä hoitajilta. Olen käyttänyt tuhansia euroja kaikkiin muihin hoitoihin. Niistä ei ole ollut mitään apua. Vähiten joiltakin lääkäreiden määräämiltä fysiatreilta.

        Minulla on myös toi uskalluskynnys aika korkea. Mutta niin kuin sanoin, paras apu on tullut sieltä. Tällä hetkellä käyn erään osteopaatin hoidossa. On koulutettu. Mutta en tiedä saanko niin hyvän avun sieltä. Taidan ottaa yhteyden näihin Holmalaisiin. Kahdella olen käynyt vain kerran ja siitä on aikaa. Minulla on jo tullut korvaamattomia vaurioita, rankka on jäykistetty, siksi hoitokin on hankalampaa.

        Ihan mielelläni kokeilisin kyllä, jos tässä Jyväskylän alueella joku olisi. Lahteen asti en lähde, kun ei ole autoakaan.En vain voi jotenkin uskoa, että Suomessa vain 1-2 ihmistä osaisi tätä korjausta tehdä. Mielelläni kyllä menisin jonkun edes "peruskoulutetun" korjaajan luokse, joka on jotenkin rekisteröitynyt johonkin. En haluaisi mennä ns. omalla vastuulla kenenkään hoidettavaksi, JOS jotain sattuisi. Tietääkö kukaan, että onko tämä kalevalainen jäsenkorjaaja Veikko Nordblad alunperin myös koulutettu kiropraktikko, kun joissain jutuissa mainitaan, että hän on myös kiropraktikko? Jotkut ovat suositelleet häntä???


      • hoidettu
        misu74 kirjoitti:

        Ihan mielelläni kokeilisin kyllä, jos tässä Jyväskylän alueella joku olisi. Lahteen asti en lähde, kun ei ole autoakaan.En vain voi jotenkin uskoa, että Suomessa vain 1-2 ihmistä osaisi tätä korjausta tehdä. Mielelläni kyllä menisin jonkun edes "peruskoulutetun" korjaajan luokse, joka on jotenkin rekisteröitynyt johonkin. En haluaisi mennä ns. omalla vastuulla kenenkään hoidettavaksi, JOS jotain sattuisi. Tietääkö kukaan, että onko tämä kalevalainen jäsenkorjaaja Veikko Nordblad alunperin myös koulutettu kiropraktikko, kun joissain jutuissa mainitaan, että hän on myös kiropraktikko? Jotkut ovat suositelleet häntä???

        Tuo on peruskoulutettu osaaja:
        http://www.kuntonetti.org/index.php?sivu=11

        Ja opittuaan Holman menetelmät hän on lukenut SI-nivelistä ja lantion asioista kaiken saatavilla olevan lääkäreiden asiantuntijakirjallisuuden...


      • misu74
        hoidettu kirjoitti:

        Tuo on peruskoulutettu osaaja:
        http://www.kuntonetti.org/index.php?sivu=11

        Ja opittuaan Holman menetelmät hän on lukenut SI-nivelistä ja lantion asioista kaiken saatavilla olevan lääkäreiden asiantuntijakirjallisuuden...

        no tiedän tästäkin miehestä, mutta ei edelleenkään Jyväskylän alueella....


      • hoidettu
        misu74 kirjoitti:

        no tiedän tästäkin miehestä, mutta ei edelleenkään Jyväskylän alueella....

        Mä tiedustelen sen Susannan numeron, jos se vielä tekee niitä hommia... sil oli perheenjäsenen menehtyminen tossa alkukesästä ja en tiiä joko se on palannu työelämään.


      • hoidettu
        misu74 kirjoitti:

        no tiedän tästäkin miehestä, mutta ei edelleenkään Jyväskylän alueella....

        Ei valitettavasti ole vieläkään palannut hommiin...


      • misu74
        hoidettu kirjoitti:

        Mä tiedustelen sen Susannan numeron, jos se vielä tekee niitä hommia... sil oli perheenjäsenen menehtyminen tossa alkukesästä ja en tiiä joko se on palannu työelämään.

        Onkos tämä Susanna mikä koulutukseltaan? Laitelkaahan ihmiset kokemuksia tästä Veikosta/Jyväskylän kiropraktikoista tältä SI-nivelen hoidon osalta....


      • koulutettuihin
        misu74 kirjoitti:

        Onkos tämä Susanna mikä koulutukseltaan? Laitelkaahan ihmiset kokemuksia tästä Veikosta/Jyväskylän kiropraktikoista tältä SI-nivelen hoidon osalta....

        http://www.kiromed.fi/


      • SaimiL
        hoidettu kirjoitti:

        Harva kiropraktikko osaa SI-niveltä korjata. Monet heistä ei ole siitä kuulleetkaan. En ymmärrä miksi moinen ero osaamisessa. Kysy kiroltasi ensin asiasta!

        Jkl:ssä on eräs Susanna, joka on oppinut Holman-menetelmiä. Ainaki yhen jyväskyläläisen tutun laittoi kesän alussa kuntoon.

        Hydrojet parantaa kaikki tule-sairaudet. Ei tarvita kiropraktikkoja tai holmia ja susannoja.


    • 36

      Rahastuksen makua.ei tehonnut mitenkään.

    • Anonyymi

      Nyt kun aikaa on kulunut jo toistakymmentä vuotta niin onko olo parempi nyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe