Rahan lähettäminen Nigeriaan?

Leila32

En halua moraalisaarnoja tässä tilanteessa vaan mikä on luotettavin ja edullisin tapa lähettää rahaa (säännöllisesti) Suomesta Nigerialaiselle pankkitilille?

Sellaiset 190 euroa kuukaudessa ollaan sovittu...

21

3749

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moneygram

      Nopeimpia, luotettavia joskin kalliita (halpoja tuskin edes on) ovat Western Union tai Moneygram

      Omatpa ovat rahasi!

    • jepsjee

      Nigerian entisen kuningashuoneen petetty jäsen pyysi sähköpostilla saada käyttää pankkitiliäni rahojensa lailliseen siirtoon ja varallisuutensa pelastamiseen. Hän oli saanut yhteistyökumppaneiltaan kuulla, että olen rehellinen ja luotettava ystävä. Hän lupasi siitä myös tuntuvat korvaukset. Käytännön järjestelyja varten herra tarvitsisi kuitenkin jonkin verran rahaa minulta. Vaikutti muuten oikein mukavalta mieheltä. En kuitenkaan ole ahne, ja koska prinssi oli kovin ystävällinen, sanoin että hänen välityspalkkioksi ehdottamansa summa oli aivan liian suuri (satoja tuhansia, jopa miljoonia euroja) niin pienestä vaivasta, ettei omatuntoni anna minulle mahdollisuuttakaan ryhtyä moista herrasmiestä riistämään hädän hetkellä. Jouduin kieltäytymään hänen parastaan ajatellen.

      • höyrypää

        vielä menee ja uskoo kuten ex-mieheni joka yritti taasen hyötyä nigerialaisista..


      • juuhhh
        höyrypää kirjoitti:

        vielä menee ja uskoo kuten ex-mieheni joka yritti taasen hyötyä nigerialaisista..

        Entinen ministeri Olavi J. Mattila uskoi ja oli menettää rahojen lisäksi henkensä.


      • Anonyymi

        Oikein toimit. Ymmärrän tekosi suuruuden, koska lähes jokainen olisi ottanut nuo miljoonat, tottakai. Mutta tiedän myös sen, että tieto tekosi, tai siis tekemättömyytesi jaloudesta lämmittää Sinua enemmän, kuin nuo monet miljoonat joilla toki olisit voinut huomattavissa määrin helpottaa elämääsi. Arvostan tekoasi, koska itse olisin toiminut juuri samoin.


    • nigerialaiset

      Vauras Nigeria voisi lähettää myös tännepäin rahaa - välillä!

    • -Destiny-

      Olisi mielenkiintoista tietää, millä keinolla nigerialainen mies on saanut sinut suostuteltua lähettämään rahaa. No ehkä olet voittanut lotossa tai saanut miljoonaperinnön, joten raha on sinulle pieni, vaikka ainakin minulle, suomalaiselle opiskelijalle, tuo rahamäärä on todella suuri. Mikset laittaisi vaikka rahojasi mieluummin kehitysmaiden hyväntekeväisyyteen sen sijaan, että autat pyytettömästi vain yhtä ihmistä rikastumaan. Nigeriassa tuolla summalla voi elää hyvää elämää tekemättä töitä.

      Mutta todennäköisimmin kirjoituksesi oli kuitenkin provo. Näitä on täällä ennenkin nähty.

      • hyväntekeväisyyteen

        Olen samaa mieltä, lahjoitus Punaiselle ristille, kirkon ulkomaan avulle tai esimerkiksi Unicefille hyödyttää paljon paremmin ihmisiä saamaan peruselintarvikkeita ym. Eikä rikastuttamaan yhtä "loiseläjää" suomeksi sanottuna rikkaammaksi. Tekemättä mitään odottaa rahaa Euroopasta. Ainakin Marokossa tarjoilijan keskipalkka on about 100 euroa kuusssa, joten elänee varsin hyvin rahalla Nigeriassa.

        Jotenkin olen huomannut, että juuri Afrikasta näyttää tulevan harvinaisen hyväksikäyttävää (yrittävää) porukkaa. Esim. Euroopassa yleisimmin uskotaan, että parempi elintaso on itse ansaittava kouluttautumalla, työskentelemällä ahkerasti ym.

        Johtuuko sitten siitä, että älykkyystaso ei riita muuhun kuin kerjäämiseen ei ahkeruuteen, jolla omaa elämäänsä parantaa..

        Saattanee olla provo alkuperäinen kirjoitus, mutta vihaksi pistää..


    • helpointa

      Kun kerran pankkitilille pitäisi tuo raha mennä niin pankkisiirtohan on juuri sitä varten :)
      Sinun tulee vain tietää vastapuolen pankin SWIFT - koodi ja mielellään tilin omistajan kansainvälinen tilinumero..

    • uutisia

      nigerialaisista huijareista?
      http://www.google.fi/search?hs=72F&hl=fi&client=firefox&rls=org.mozilla:fi-FI:unofficial&q=nigerialaiset huijarit&btnG=Hae&meta=

      Scambusters sivusto raportoi maailmalla kiertävistä nettihuijauksista. Nettihuijausten muodot ja ilmiasu ovat yhtä vaihtelevia kuin "normaalienkin" huijausten: ketjukirjeet, Nigerialaiset rahanvaihtajat, kerjuukirjeet, miljoonan dollarin vuositulot, roskakirjeet, luottokortin velkasaldon poistaminen, tohtorin tittelin hankkiminen kahdessa kuukaudessa, tautien parantaminen yrttilääkkeillä. Scambusters tarjoaa neuvoja myös roskapostin välttämiseen ja lisäksi mahdollisuuden tilata säännöllisen sähköpostitiedotteen.
      Aihe:    huijaus Internet ketjukirjeet petokset
         http://www.scambusters.com

      • englannilla

        soittelivatkin miehelleni joka taasen vonkasi verukkeilla niiltä rahaa..en tiedä liekö onnistunut ilmoitin poliisille.


    • vaara palsta

      Pankki tai Forex tietaa.

      • dolly

        ei pankki kaikkea tiedä... olin kerran käyny pankissa ja kysyin asiaa. Pankki vaan kohautti olkapäätänsä ja kehotti lähettämään pankin kautta, tietysti se tahtoo lisää rahaa kun perii kulujakin ym. Netistä löysin vaihtoehtoja, kuten se western union ja paypal.


    • Uffe Uffesson

      Ei voi muuta sanoa.

      • Uffe Uffesson

        että jollakin olisi järkevä syy lähettää rahaa Nigeriaan, mutta ennuste on huono..


    • minulle joka kuukausi

      Tulee halvemmaksi ja tulee saletisti perille.

    • lähetätte!

      Näin EU säästyy ainakin kymmenen mustan elättämiseltä jäsenmaissaan. On paljon edullisempaa lähettää suoraan rahaa afrikkalaiselle perheelle, kuin ottaa elintasopakolaisia vastaan. Tällä perustellaan myös sitä, että jäsenmaiden kannattaisi päästää isompi osa afrikkalaisia työskentelemään EU:hun, se kuitenkin estäisi hallitsemattoman massamuuton (kun jokainen työskentelevä lähettäisi rahaa perheelleen).

      Varmaan sinun itse asian kannalta kannattaa olla pankkeihin yhteydessä, tuskin kukaan palstalla tietää eri pankkien perimiä palvelumaksuja.

    • villis.

      En tiedä miksi sinne nyt pitää rahojasi lähettää, mutta jos teet sen auttaaksesi jotakuta Nigerialaista, niin tiedoksesi vain että parillakympillä sieltä saa komeasti ruokaa. Jos jollain sielläon vara vonkua rahaa netissä niin on sillä varaa asuntoon ja ruokaankin. 20 vuottasitten sama homma tapahtui kirjeenvaihdon kautta. Pyysivät lenkkareista timantteihin asti mitä ikinä keksivät.
      Yliröyhkeää sakkia.

    • mörsi

      Hei sinä.

      Itse lähetän forexin kautta turvallinen ja nopea.
      Omat tiedot ja vastaanottajan tiedot niin asia hoituu.
      Onnea yritykselle

    • Anonyymi

      Remitly n kautta

    • Anonyymi

      Eikös tuon pitäisi hoitua ihan oman pankin kautta.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe