En halua moraalisaarnoja tässä tilanteessa vaan mikä on luotettavin ja edullisin tapa lähettää rahaa (säännöllisesti) Suomesta Nigerialaiselle pankkitilille?
Sellaiset 190 euroa kuukaudessa ollaan sovittu...
Rahan lähettäminen Nigeriaan?
21
3843
Vastaukset
- Moneygram
Nopeimpia, luotettavia joskin kalliita (halpoja tuskin edes on) ovat Western Union tai Moneygram
Omatpa ovat rahasi! - jepsjee
Nigerian entisen kuningashuoneen petetty jäsen pyysi sähköpostilla saada käyttää pankkitiliäni rahojensa lailliseen siirtoon ja varallisuutensa pelastamiseen. Hän oli saanut yhteistyökumppaneiltaan kuulla, että olen rehellinen ja luotettava ystävä. Hän lupasi siitä myös tuntuvat korvaukset. Käytännön järjestelyja varten herra tarvitsisi kuitenkin jonkin verran rahaa minulta. Vaikutti muuten oikein mukavalta mieheltä. En kuitenkaan ole ahne, ja koska prinssi oli kovin ystävällinen, sanoin että hänen välityspalkkioksi ehdottamansa summa oli aivan liian suuri (satoja tuhansia, jopa miljoonia euroja) niin pienestä vaivasta, ettei omatuntoni anna minulle mahdollisuuttakaan ryhtyä moista herrasmiestä riistämään hädän hetkellä. Jouduin kieltäytymään hänen parastaan ajatellen.
- höyrypää
vielä menee ja uskoo kuten ex-mieheni joka yritti taasen hyötyä nigerialaisista..
- juuhhh
höyrypää kirjoitti:
vielä menee ja uskoo kuten ex-mieheni joka yritti taasen hyötyä nigerialaisista..
Entinen ministeri Olavi J. Mattila uskoi ja oli menettää rahojen lisäksi henkensä.
- Anonyymi
Oikein toimit. Ymmärrän tekosi suuruuden, koska lähes jokainen olisi ottanut nuo miljoonat, tottakai. Mutta tiedän myös sen, että tieto tekosi, tai siis tekemättömyytesi jaloudesta lämmittää Sinua enemmän, kuin nuo monet miljoonat joilla toki olisit voinut huomattavissa määrin helpottaa elämääsi. Arvostan tekoasi, koska itse olisin toiminut juuri samoin.
- nigerialaiset
Vauras Nigeria voisi lähettää myös tännepäin rahaa - välillä!
- -Destiny-
Olisi mielenkiintoista tietää, millä keinolla nigerialainen mies on saanut sinut suostuteltua lähettämään rahaa. No ehkä olet voittanut lotossa tai saanut miljoonaperinnön, joten raha on sinulle pieni, vaikka ainakin minulle, suomalaiselle opiskelijalle, tuo rahamäärä on todella suuri. Mikset laittaisi vaikka rahojasi mieluummin kehitysmaiden hyväntekeväisyyteen sen sijaan, että autat pyytettömästi vain yhtä ihmistä rikastumaan. Nigeriassa tuolla summalla voi elää hyvää elämää tekemättä töitä.
Mutta todennäköisimmin kirjoituksesi oli kuitenkin provo. Näitä on täällä ennenkin nähty.- hyväntekeväisyyteen
Olen samaa mieltä, lahjoitus Punaiselle ristille, kirkon ulkomaan avulle tai esimerkiksi Unicefille hyödyttää paljon paremmin ihmisiä saamaan peruselintarvikkeita ym. Eikä rikastuttamaan yhtä "loiseläjää" suomeksi sanottuna rikkaammaksi. Tekemättä mitään odottaa rahaa Euroopasta. Ainakin Marokossa tarjoilijan keskipalkka on about 100 euroa kuusssa, joten elänee varsin hyvin rahalla Nigeriassa.
Jotenkin olen huomannut, että juuri Afrikasta näyttää tulevan harvinaisen hyväksikäyttävää (yrittävää) porukkaa. Esim. Euroopassa yleisimmin uskotaan, että parempi elintaso on itse ansaittava kouluttautumalla, työskentelemällä ahkerasti ym.
Johtuuko sitten siitä, että älykkyystaso ei riita muuhun kuin kerjäämiseen ei ahkeruuteen, jolla omaa elämäänsä parantaa..
Saattanee olla provo alkuperäinen kirjoitus, mutta vihaksi pistää..
- helpointa
Kun kerran pankkitilille pitäisi tuo raha mennä niin pankkisiirtohan on juuri sitä varten :)
Sinun tulee vain tietää vastapuolen pankin SWIFT - koodi ja mielellään tilin omistajan kansainvälinen tilinumero.. - uutisia
nigerialaisista huijareista?
http://www.google.fi/search?hs=72F&hl=fi&client=firefox&rls=org.mozilla:fi-FI:unofficial&q=nigerialaiset huijarit&btnG=Hae&meta=
Scambusters sivusto raportoi maailmalla kiertävistä nettihuijauksista. Nettihuijausten muodot ja ilmiasu ovat yhtä vaihtelevia kuin "normaalienkin" huijausten: ketjukirjeet, Nigerialaiset rahanvaihtajat, kerjuukirjeet, miljoonan dollarin vuositulot, roskakirjeet, luottokortin velkasaldon poistaminen, tohtorin tittelin hankkiminen kahdessa kuukaudessa, tautien parantaminen yrttilääkkeillä. Scambusters tarjoaa neuvoja myös roskapostin välttämiseen ja lisäksi mahdollisuuden tilata säännöllisen sähköpostitiedotteen.
Aihe: huijaus Internet ketjukirjeet petokset
http://www.scambusters.com- englannilla
soittelivatkin miehelleni joka taasen vonkasi verukkeilla niiltä rahaa..en tiedä liekö onnistunut ilmoitin poliisille.
- vaara palsta
Pankki tai Forex tietaa.
- dolly
ei pankki kaikkea tiedä... olin kerran käyny pankissa ja kysyin asiaa. Pankki vaan kohautti olkapäätänsä ja kehotti lähettämään pankin kautta, tietysti se tahtoo lisää rahaa kun perii kulujakin ym. Netistä löysin vaihtoehtoja, kuten se western union ja paypal.
- Uffe Uffesson
Ei voi muuta sanoa.
- Uffe Uffesson
että jollakin olisi järkevä syy lähettää rahaa Nigeriaan, mutta ennuste on huono..
- minulle joka kuukausi
Tulee halvemmaksi ja tulee saletisti perille.
- lähetätte!
Näin EU säästyy ainakin kymmenen mustan elättämiseltä jäsenmaissaan. On paljon edullisempaa lähettää suoraan rahaa afrikkalaiselle perheelle, kuin ottaa elintasopakolaisia vastaan. Tällä perustellaan myös sitä, että jäsenmaiden kannattaisi päästää isompi osa afrikkalaisia työskentelemään EU:hun, se kuitenkin estäisi hallitsemattoman massamuuton (kun jokainen työskentelevä lähettäisi rahaa perheelleen).
Varmaan sinun itse asian kannalta kannattaa olla pankkeihin yhteydessä, tuskin kukaan palstalla tietää eri pankkien perimiä palvelumaksuja. - villis.
En tiedä miksi sinne nyt pitää rahojasi lähettää, mutta jos teet sen auttaaksesi jotakuta Nigerialaista, niin tiedoksesi vain että parillakympillä sieltä saa komeasti ruokaa. Jos jollain sielläon vara vonkua rahaa netissä niin on sillä varaa asuntoon ja ruokaankin. 20 vuottasitten sama homma tapahtui kirjeenvaihdon kautta. Pyysivät lenkkareista timantteihin asti mitä ikinä keksivät.
Yliröyhkeää sakkia. - mörsi
Hei sinä.
Itse lähetän forexin kautta turvallinen ja nopea.
Omat tiedot ja vastaanottajan tiedot niin asia hoituu.
Onnea yritykselle - Anonyymi
Remitly n kautta
- Anonyymi
Eikös tuon pitäisi hoitua ihan oman pankin kautta.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435880
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2644855Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002502900- 122031
- 1651712
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1801563- 1041293
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2181273Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj961180- 601147