mitä maksaa?

rentforfree

Haluisin tietää, kun joka paikassa tolkutetaan miten paljon enemmän firmalle maksaa ottaa duunari vuokrafirman kautta. ihan aikuistenoikeesti, maksaako firma muka kovempaa palkkaa kuin mitä sen tessin mukaan tarvii ja onko ns. työllistymisraha, minkä firma joutuu makssaa minkä suuruinen, eli siis jos duunari lopulta siirretään vuokrafirman listoilta firman listoille.
ainoa asia, mikä tulee mieleen on ettei tarvii maksaa sairasajan palkkaa. duunarista eroon pääseminen taas ei ole kovinkaan uskottava selitys, se on naurettavan helppoa tänäpäivänä jopa vakituisesta ja irtisanomissuojakin vajaa neljä vuotta olleelle on kokonainen kuukausi, jonka voi vielä senkin teetättää työtä...sekin näyttää olevan liian hyvä, kun ei uskalleta sen takia palkata????
Lisättäköön vielä että alkuperäisessä kysymyksessä ei ole kyse mistään päivän keikoista vaan ihan säännöllisestä työstä (kokoaikatyö)...
jos jollain on tietoa niin kertokaa

24

10740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikäläinen.......

      Ei mulle ainakaan oo maksettu yhtään isompaa palkkaa mitä mä vastaavasta työstä saisin muualla ei-rekryfirmassa.. Saan tasan niin vähän kun tessi sanoo. Se korkee hinta tulee just joistain välityspalkkioista. Jos se asiakasyritys haluaa tän vuokratun työntekijän listoilleen, pitää odottaa joko 3 kk tai sitten asiakasyrityksen täytyy maksaa rekrytoijalle 1 kk:n välityspalkkio. Mun käsittääkseni täytyy maksaa kyllä sairasajaltakin palkkaa jos sillon olis töitä. En kylläkään oo siitä ihan varma..

      • entiedäpaljoa

        Työnantaja joutuu maksamaan työntekijästä vakuutuksia ja muita maksuja niin että työnantajalle työntekijä maksaa n. 1,6-1,7 kertaa palkka.

        Siksi vuokratyö on helpompaa.


      • Riistäjä
        entiedäpaljoa kirjoitti:

        Työnantaja joutuu maksamaan työntekijästä vakuutuksia ja muita maksuja niin että työnantajalle työntekijä maksaa n. 1,6-1,7 kertaa palkka.

        Siksi vuokratyö on helpompaa.

        Työn sivukulut Suomessa ovat noin 40 prosenttia palkan päälle. Eli jos saat kympin niin maksat työnantajallesi 14. Itse saat toki käteen verojen yms jälkeen noin 7,5.

        Jos työnantaja vuokraa sinut niin hän maksaa noin 19-20 tällä palkka rakenteella. Miksi hän sitten vuokraa?

        1. Tutustuakseen sinuun paremmin
        2. Maksaakseen vain tehdystä työstä
        3. Optimoidakseen työntekijämääränsä
        4. Välttääkseen sairauskulut yms.

        Miksi sillä ei ole sinulle mitään väliä mitä hän maksaa? Koska se ei ole sinulta pois. Ilman rekryfirmoja roikkuisit fatassa tai työkkärissä, parhaassa tapauksessa kummassakin, joten lakkaa ihmettelemästä ja painu töihin kun sulla niitä kerrankin on.

        p.s. noin 40% vuokratyöntekijöistä työllistyy asiakasyritykseen, eli tee työsi hyvin niin voit unohtaa keikka hommat.


      • ihmetellyt
        Riistäjä kirjoitti:

        Työn sivukulut Suomessa ovat noin 40 prosenttia palkan päälle. Eli jos saat kympin niin maksat työnantajallesi 14. Itse saat toki käteen verojen yms jälkeen noin 7,5.

        Jos työnantaja vuokraa sinut niin hän maksaa noin 19-20 tällä palkka rakenteella. Miksi hän sitten vuokraa?

        1. Tutustuakseen sinuun paremmin
        2. Maksaakseen vain tehdystä työstä
        3. Optimoidakseen työntekijämääränsä
        4. Välttääkseen sairauskulut yms.

        Miksi sillä ei ole sinulle mitään väliä mitä hän maksaa? Koska se ei ole sinulta pois. Ilman rekryfirmoja roikkuisit fatassa tai työkkärissä, parhaassa tapauksessa kummassakin, joten lakkaa ihmettelemästä ja painu töihin kun sulla niitä kerrankin on.

        p.s. noin 40% vuokratyöntekijöistä työllistyy asiakasyritykseen, eli tee työsi hyvin niin voit unohtaa keikka hommat.

        että mitä se työntekijälle kuuluu tai mitä se sillä tiedolla tekee, että kuinka kallis hän on? Jos kuitenkin saa samaa / vertailukelposta palkkaa itse ja on työterveys yms edut, niin ihan sama mulle ainakin.


      • rentforfree
        Riistäjä kirjoitti:

        Työn sivukulut Suomessa ovat noin 40 prosenttia palkan päälle. Eli jos saat kympin niin maksat työnantajallesi 14. Itse saat toki käteen verojen yms jälkeen noin 7,5.

        Jos työnantaja vuokraa sinut niin hän maksaa noin 19-20 tällä palkka rakenteella. Miksi hän sitten vuokraa?

        1. Tutustuakseen sinuun paremmin
        2. Maksaakseen vain tehdystä työstä
        3. Optimoidakseen työntekijämääränsä
        4. Välttääkseen sairauskulut yms.

        Miksi sillä ei ole sinulle mitään väliä mitä hän maksaa? Koska se ei ole sinulta pois. Ilman rekryfirmoja roikkuisit fatassa tai työkkärissä, parhaassa tapauksessa kummassakin, joten lakkaa ihmettelemästä ja painu töihin kun sulla niitä kerrankin on.

        p.s. noin 40% vuokratyöntekijöistä työllistyy asiakasyritykseen, eli tee työsi hyvin niin voit unohtaa keikka hommat.

        ensinnäkin mitäköhän vi...a se sulle kuuluu jos mä haluun tietää onko mut halvempi pitää vuokralistoilla vai firman omalla. voin suoraan sanoa, että jos mun tapauksessa toi sun esimerkkisi 19-20e pitäs paikkansa niin ei vois muuta kuin hymyillä... sääli vaan et oot kuten jo nimestäki voi päätellä jonku puljun välittäjä.... kommentoin vielä muutamalla sanalla noita sun perusteluja 1. ootko kuullu koeajasta, 2/4 pitänee paikkansa, mut muistetaan et mähän olin kalliimpi kuin tavisduunari, eikös se niin menny. työntekijöiden määrän optimointi on nykyaikana helppoa...ei siihen vuokrafirmoja tarvita, vai eikö nykyajan pomoilla ole enää luonnetta...???
        itse asiassa se on minulta pois, sen takia haluan tietää kuinka paljon se on. tosiasia on ja se on 100% fakta, että ilman rekryfirmoja olisin tällä hetkellä kyseisen firman kirjoilla 4-6kk määräaikaisella sopimuksella maksimi koeajalla, minkä laki sallii,päivääkään ollut työttömänä seittemään vuoteen, enkä päivääkään sairaana, kokoaikatyön lisäksi teen osa-aikaisesti toista työtä... mikä vittu nykyajan ihmisissä on ku ei voi selvään kysymykseen vastata alkamatta lässyttää? hanki elämä...


      • rentforfree
        entiedäpaljoa kirjoitti:

        Työnantaja joutuu maksamaan työntekijästä vakuutuksia ja muita maksuja niin että työnantajalle työntekijä maksaa n. 1,6-1,7 kertaa palkka.

        Siksi vuokratyö on helpompaa.

        ei oikein aukea tuo viesti, siis meinaatko että työnantaja ei joudu maksamaan vakuutuksia tai muita maksuja vuokralaisesta, oli se sitten asiakasyritys tai vuokrafirma, mutta kysymys kuului, miten paljon minä maksan enemmän asiakasyritykselle, kun ole vuokrafirman listoilla, enkä heidän, minua ei kiinnosta montako euroa saan tunnissa, päivässä tai kuukaudessa, vaan se erotus ja ns. työllistymisraha. tottakai suomessa työllä on sivukuluja, mutta joku ne maksaa kuitenkin, en ymmärrä miten se liittyy kysymykseeni, mutta vastaus oli kuitenkin asiallinen, joten hyvää alkanutta talvea...


      • rentforfree
        ihmetellyt kirjoitti:

        että mitä se työntekijälle kuuluu tai mitä se sillä tiedolla tekee, että kuinka kallis hän on? Jos kuitenkin saa samaa / vertailukelposta palkkaa itse ja on työterveys yms edut, niin ihan sama mulle ainakin.

        miksi tavallista duunaria kiinnostaisi oma työsuhde ja oma elämä??? mietippä sitä ja koita vaikka hankkia oma elämä, äläkä puutu toisten asioihin jos sulla ei oo mitään järkevää sanottavaa!!! ihme porukkaa, nettiyhteiskunta...


      • Riistäjä
        rentforfree kirjoitti:

        ei oikein aukea tuo viesti, siis meinaatko että työnantaja ei joudu maksamaan vakuutuksia tai muita maksuja vuokralaisesta, oli se sitten asiakasyritys tai vuokrafirma, mutta kysymys kuului, miten paljon minä maksan enemmän asiakasyritykselle, kun ole vuokrafirman listoilla, enkä heidän, minua ei kiinnosta montako euroa saan tunnissa, päivässä tai kuukaudessa, vaan se erotus ja ns. työllistymisraha. tottakai suomessa työllä on sivukuluja, mutta joku ne maksaa kuitenkin, en ymmärrä miten se liittyy kysymykseeni, mutta vastaus oli kuitenkin asiallinen, joten hyvää alkanutta talvea...

        Noin 30%

        Sitten tulee hankalampi osuus. Työnantaja ei maksa sinun sos muita kuluja vaan vuokrafirma maksaa.

        Jos olet ihminen, jonka firma haluaa, niin he kyllä palkkaisivat sinut suoraan. Nythän he elävät tilanteessa, jossa voivat menettää sinut ilman varoitusaikaa. Et siis ole niin korvaamaton kuin luulet.

        Kerro nyt minulle, jos miten vuokrafirman marginaali on sinulta henk. koht pois, jos saat saman palkan kuin muut?

        Ilmeinen agressiivinen asenteesi on ongelmasi, joka estää sinua saamasta vakipaikkaa. Tämä yhdistettynä kyvyttömyyteesi ymmärtää luettua teksitä, niin en ihmettele 7 vuoden uraasi vuokrafirmassa.


      • rentforfree
        Riistäjä kirjoitti:

        Noin 30%

        Sitten tulee hankalampi osuus. Työnantaja ei maksa sinun sos muita kuluja vaan vuokrafirma maksaa.

        Jos olet ihminen, jonka firma haluaa, niin he kyllä palkkaisivat sinut suoraan. Nythän he elävät tilanteessa, jossa voivat menettää sinut ilman varoitusaikaa. Et siis ole niin korvaamaton kuin luulet.

        Kerro nyt minulle, jos miten vuokrafirman marginaali on sinulta henk. koht pois, jos saat saman palkan kuin muut?

        Ilmeinen agressiivinen asenteesi on ongelmasi, joka estää sinua saamasta vakipaikkaa. Tämä yhdistettynä kyvyttömyyteesi ymmärtää luettua teksitä, niin en ihmettele 7 vuoden uraasi vuokrafirmassa.

        "Nythän he elävät tilanteessa, jossa voivat menettää sinut ilman varoitusaikaa", mitenköhän se eroaa normaalin työsuhteen koeaikaan?
        sitten tohon sun kysymykseen, perusolettamukseni on että olen ns. "halvempi työntekijä" vuokrafirman kautta, eli yksinkertaisesti jos asiakasyritys maksaa vähemmän palkkaa työnantajalleni (vuokrafirmalle), ja tämä höylää siitä vielä parit siivut päältä, niin mitä jää jäljelle... suuri kiitollisuudenvelka rekryfirmaa kohtaan vai??? itsehän en toki häviä kuin työterveyshuollon, sairasajan palkan ja vuosilomarahat.
        mukavaa huomata että agressiivinen asenteeni tulee puettua myös sanoiksi, vaikka yritänkin kirjoittaa mahdollisimman hillitysti... heh, tarkoitit varmaan negatiivinen asenne, jota tosin en itse ole kyllä huomannut, agressiivisuus on kuule nykypäivänä monen työnantajan silmissä pelkkää plussaa...
        PS. oon ekaa kertaa vuokrafirman kirjoilla, palkka tulee ajallaan ja se riittää hyvin elämiseen, mutta sillä ei ole väliä, alkuperäiseen kysymykseen kaipailin vastauksia ja kaipailen yhä, kiitokset sinulle tosta 30%, mutta veikkaan että oot metsässä kuin corolla jussin jälkeen... ihan vaan vihjeeksi, uskon ton sun 30% tai vaikka 70%, siinä tapauksessa, että a) tarvitaan ammattimiestä johonkin keikkaan, tai b) muutaman päivän sairaslomasijaista, eli suomeksi semmoisiin töihin mihin olisi vaikeaa ellei peräti mahdotonta saada ketään, ainakaan joka osaa lyhyellä varoitusajalla... mutta tätäkään en kysynyt...


    • toimistotyöntekijä

      Hei!
      Siis työn teettäminen maksaa vuokraavalle yritykselle noin 2 kertaa sen, mitä he maksaisivat suoraan palkkaamalleen työntekijälle. Suurin syy siihen, että firmat käyttävät vuokratyöntekijöitä, on vuokratyöntekijän olematon työsuhdeturva. Mikäli naama ei enää vuokraavaa firmaa miellytä, tai ovat jo ottaneet työntekijästä kaiken irti, niin on helppo irtisanoa vuokratyöntekijä. Saa aina tuoreemman tapauksen tilalle.Missään nimessä vuokratyöntekijän kalleus ei näy vuokratyöntekijän palkkapussissa.Sinun tulisi vuokratyöntekijänä tutustua vuokratyöntekijäin työehtosopimukseen, jonka löydätä Erton sivuilta.(siis puhun nyt toimistotyöntekijöistä lähinnä) Yleensä vuokratyöntekijät ovat liittoihin kuulumattomia. Muutamat ovat kyllä onnistuneet pääsemään vakituiseen työsuhteeseen vuokratyön kautta. Mutta yleisesti ottaen, vuokratyöfirmat on perustettu vain siksi, että voidaan törkeästi polkea työsopimuslakia. Pätkä/osa-aikatyöhön voidaan aivan hyvin henkilökuntaa palkata suoraan yritykseen.

      • hohhoijjaa sentään

        Uskomatonta skeidaa: "Sinun tulisi vuokratyöntekijänä tutustua vuokratyöntekijäin työehtosopimukseen, jonka löydätä Erton sivuilta.(siis puhun nyt toimistotyöntekijöistä lähinnä) Yleensä vuokratyöntekijät ovat liittoihin kuulumattomia. "

        Ääliö, ainakin mun vuokraaja menee sen tessin mukaan, joka kyseistä asiakasyritystä koskee. Ja miten niin yleensä ovat liittoihin kuulumattomia? Suurin osa kuuluu liittoon myös vuokratyöntekijöistä, tiedän nimittäin näistä aika paljon kun hyvä tuttu vuokraajana ISOSSA firmassa jossa lakia totellaan!

        Ja älä mene sellaiselle vuokraajalle joka ei maksa tessin mukaista palkkaa, hölmöhän sinä oot!

        Ja nyt loppu tää valitus perkele, parempi vuokratyö kuin ei työtä ollenkaan.


      • Toimistotyöntekijä
        hohhoijjaa sentään kirjoitti:

        Uskomatonta skeidaa: "Sinun tulisi vuokratyöntekijänä tutustua vuokratyöntekijäin työehtosopimukseen, jonka löydätä Erton sivuilta.(siis puhun nyt toimistotyöntekijöistä lähinnä) Yleensä vuokratyöntekijät ovat liittoihin kuulumattomia. "

        Ääliö, ainakin mun vuokraaja menee sen tessin mukaan, joka kyseistä asiakasyritystä koskee. Ja miten niin yleensä ovat liittoihin kuulumattomia? Suurin osa kuuluu liittoon myös vuokratyöntekijöistä, tiedän nimittäin näistä aika paljon kun hyvä tuttu vuokraajana ISOSSA firmassa jossa lakia totellaan!

        Ja älä mene sellaiselle vuokraajalle joka ei maksa tessin mukaista palkkaa, hölmöhän sinä oot!

        Ja nyt loppu tää valitus perkele, parempi vuokratyö kuin ei työtä ollenkaan.

        Heips!
        Vuokratyönantajat kuulunevat yleensä oman alansa työnantajaliittoihin. Ne eivät heilu sen mukaan, mihin vuokratyöntekijä menee töihin. Että tiedoksi! Otapa selvää! Vuokratyöntekijänä sinä teet työsopimuksen vuokratyöfirman kanssa, et sen sinun työpanostasi käyttävän firman kanssa. Ketään tuntemistani vuokratyöntekijöistä ei kuulu mihinkään liittoon, koska heitä ei lyhyiden työsuhteiden takia niihin oteta. Ennen kuin se 10 kk? tulee täyteen. Heitä on hyvä kyykyttää työnantajafirman mielestä, koska eivät ole tietoisia omista oikeuksistaan. Itse olen vakituisessa päivätyössä käyvä toimistotyöläinen. Olen tähän vuokratyöfirmojen huonoon puoleen joutunut läheltä tutustumaan, kun ylioppilaaksi opiskeleva tyttäreni meni vuokratyöfirmaan ja sairasloman takia hänet irtisanottiin siitä firmasta, jossa hän oli töissä. Sairasloman pituus oli 4 päivää. Oli sitä ennen ollut töissä ko. työnantajalla 2 vuotta (iltaisin). Ja eihän vuokratyöfirman mukaan ollut kyse irtisanomisesta vaikka palkanmaksu lopetettiin ensimmäiseen sairaslomapäivään. Tyttäreni kävi vuokratyöfirman työpaikkalääkärillä ja sai sieltä sairastodistuksen.Tässä sinulle työsuhdeturvaa!!!!


      • Riistäjä

        Työ maksaa noin 30% (10- 45 % riippuen volyymeista ja alasta) enemmän.

        Mielestäni sunun ei pidä verrata vuokratyöntekijää ja vakituista vaan vuokratyöntekijää ja työtöntä.


      • rentforfree
        hohhoijjaa sentään kirjoitti:

        Uskomatonta skeidaa: "Sinun tulisi vuokratyöntekijänä tutustua vuokratyöntekijäin työehtosopimukseen, jonka löydätä Erton sivuilta.(siis puhun nyt toimistotyöntekijöistä lähinnä) Yleensä vuokratyöntekijät ovat liittoihin kuulumattomia. "

        Ääliö, ainakin mun vuokraaja menee sen tessin mukaan, joka kyseistä asiakasyritystä koskee. Ja miten niin yleensä ovat liittoihin kuulumattomia? Suurin osa kuuluu liittoon myös vuokratyöntekijöistä, tiedän nimittäin näistä aika paljon kun hyvä tuttu vuokraajana ISOSSA firmassa jossa lakia totellaan!

        Ja älä mene sellaiselle vuokraajalle joka ei maksa tessin mukaista palkkaa, hölmöhän sinä oot!

        Ja nyt loppu tää valitus perkele, parempi vuokratyö kuin ei työtä ollenkaan.

        mikähän perkele sinä luulet olevasi, jos joku haluaa kommentoida vuokratyöstä, hänelle suotakoon tuo oikeus!!!!


      • hohhoijjaa vaan
        Toimistotyöntekijä kirjoitti:

        Heips!
        Vuokratyönantajat kuulunevat yleensä oman alansa työnantajaliittoihin. Ne eivät heilu sen mukaan, mihin vuokratyöntekijä menee töihin. Että tiedoksi! Otapa selvää! Vuokratyöntekijänä sinä teet työsopimuksen vuokratyöfirman kanssa, et sen sinun työpanostasi käyttävän firman kanssa. Ketään tuntemistani vuokratyöntekijöistä ei kuulu mihinkään liittoon, koska heitä ei lyhyiden työsuhteiden takia niihin oteta. Ennen kuin se 10 kk? tulee täyteen. Heitä on hyvä kyykyttää työnantajafirman mielestä, koska eivät ole tietoisia omista oikeuksistaan. Itse olen vakituisessa päivätyössä käyvä toimistotyöläinen. Olen tähän vuokratyöfirmojen huonoon puoleen joutunut läheltä tutustumaan, kun ylioppilaaksi opiskeleva tyttäreni meni vuokratyöfirmaan ja sairasloman takia hänet irtisanottiin siitä firmasta, jossa hän oli töissä. Sairasloman pituus oli 4 päivää. Oli sitä ennen ollut töissä ko. työnantajalla 2 vuotta (iltaisin). Ja eihän vuokratyöfirman mukaan ollut kyse irtisanomisesta vaikka palkanmaksu lopetettiin ensimmäiseen sairaslomapäivään. Tyttäreni kävi vuokratyöfirman työpaikkalääkärillä ja sai sieltä sairastodistuksen.Tässä sinulle työsuhdeturvaa!!!!

        "Vuokratyönantajat kuulunevat yleensä oman alansa työnantajaliittoihin. Ne eivät heilu sen mukaan, mihin vuokratyöntekijä menee töihin."

        Työsopimus vuokrahenkilön kanssa tehdään todellakin sen mukaan, mihin tehtävään hän as.firmaan menee ja heidän tes:in mukaan. Ainoastaan toimistotyöntekijät yms menee yleisen työvoimanvuokrausalan tes:sin mukaan. Että ota itse selvää asioista!! KANNATTAA IHAN OIKEESTI KATTOA MINKÄ FIRMAN KAUTTA MINNEKIN MENEE. Ei ole pakko mennä mihinkään paska lafkaan. Asioita saa hei myös kyseenalaistaa!


      • Toimistotyöntekijä
        Riistäjä kirjoitti:

        Työ maksaa noin 30% (10- 45 % riippuen volyymeista ja alasta) enemmän.

        Mielestäni sunun ei pidä verrata vuokratyöntekijää ja vakituista vaan vuokratyöntekijää ja työtöntä.

        Heips !
        Ainakin toimistotyössä on niin, että vuokratyöfirma veloittaa 2 x työntekijän tuntipalkan firmalta, joka tarvitsee vuokratyöntekijää. Tieto saatu ison firman hallintopäälliköltä.


      • Riistäjä
        Toimistotyöntekijä kirjoitti:

        Heips !
        Ainakin toimistotyössä on niin, että vuokratyöfirma veloittaa 2 x työntekijän tuntipalkan firmalta, joka tarvitsee vuokratyöntekijää. Tieto saatu ison firman hallintopäälliköltä.

        Kuullostaa melko oikealta. Toki vuokrafirma ottaa rekrykulut, sotut ja tellit, sairaspoissaolot ja muut hazardi kustannukset jolloin todellinen myyntikate jää noin hiukka yli 30%.


      • herää pahvi
        hohhoijjaa sentään kirjoitti:

        Uskomatonta skeidaa: "Sinun tulisi vuokratyöntekijänä tutustua vuokratyöntekijäin työehtosopimukseen, jonka löydätä Erton sivuilta.(siis puhun nyt toimistotyöntekijöistä lähinnä) Yleensä vuokratyöntekijät ovat liittoihin kuulumattomia. "

        Ääliö, ainakin mun vuokraaja menee sen tessin mukaan, joka kyseistä asiakasyritystä koskee. Ja miten niin yleensä ovat liittoihin kuulumattomia? Suurin osa kuuluu liittoon myös vuokratyöntekijöistä, tiedän nimittäin näistä aika paljon kun hyvä tuttu vuokraajana ISOSSA firmassa jossa lakia totellaan!

        Ja älä mene sellaiselle vuokraajalle joka ei maksa tessin mukaista palkkaa, hölmöhän sinä oot!

        Ja nyt loppu tää valitus perkele, parempi vuokratyö kuin ei työtä ollenkaan.

        taidat olla joku riistäjä vuokratyöfirmasta kun tollasta kirjottelet. sun palkka ja tulevaisuushan siinä menis jos työmarkkinat tervehtyis ja palattais entiseen menoon missä oli työpaikat ja työntekijät. eikä mitään pelle firmoja siinä välillä vuokraamassa ja vetämässä rahaa välilissä.


      • mitä tekemistä on työttömällä
        Riistäjä kirjoitti:

        Työ maksaa noin 30% (10- 45 % riippuen volyymeista ja alasta) enemmän.

        Mielestäni sunun ei pidä verrata vuokratyöntekijää ja vakituista vaan vuokratyöntekijää ja työtöntä.

        älkää vetäkö työttömiä tähän. työttömille oikeita töitä eikä mitään paska vuokrahommia. nää henkvuokrauksen tyypit varmaan kirjottelee tänne, että olkaa nyt onnellisia että ees pääsette töihin. taistellut oikeudet on revitty kokonaan duunareilta pois.


      • duunarit
        Toimistotyöntekijä kirjoitti:

        Heips!
        Vuokratyönantajat kuulunevat yleensä oman alansa työnantajaliittoihin. Ne eivät heilu sen mukaan, mihin vuokratyöntekijä menee töihin. Että tiedoksi! Otapa selvää! Vuokratyöntekijänä sinä teet työsopimuksen vuokratyöfirman kanssa, et sen sinun työpanostasi käyttävän firman kanssa. Ketään tuntemistani vuokratyöntekijöistä ei kuulu mihinkään liittoon, koska heitä ei lyhyiden työsuhteiden takia niihin oteta. Ennen kuin se 10 kk? tulee täyteen. Heitä on hyvä kyykyttää työnantajafirman mielestä, koska eivät ole tietoisia omista oikeuksistaan. Itse olen vakituisessa päivätyössä käyvä toimistotyöläinen. Olen tähän vuokratyöfirmojen huonoon puoleen joutunut läheltä tutustumaan, kun ylioppilaaksi opiskeleva tyttäreni meni vuokratyöfirmaan ja sairasloman takia hänet irtisanottiin siitä firmasta, jossa hän oli töissä. Sairasloman pituus oli 4 päivää. Oli sitä ennen ollut töissä ko. työnantajalla 2 vuotta (iltaisin). Ja eihän vuokratyöfirman mukaan ollut kyse irtisanomisesta vaikka palkanmaksu lopetettiin ensimmäiseen sairaslomapäivään. Tyttäreni kävi vuokratyöfirman työpaikkalääkärillä ja sai sieltä sairastodistuksen.Tässä sinulle työsuhdeturvaa!!!!

        Jep itse olen vuoratyöfirmassa töissä. Palkka tulee ajallaan ja sairas ajan palkka myös ja lomarahat eli ei valittamista.

        Mutta kun vertaa vuokratöntekijöitä ja firman vaki duunareita on heissä selvä ero. Vuokratyöntekijät ovat paljon ahkerampia vähemmän sairaana jne..

        Itseäni on myös kiinnostanut tuo että paljonko asiaksyritys maksaa meistä vuokratyöntekijöistä, koska ei mikään estä itseäni perustamasta henkilöstövuokraus firmaa. Itse olen miettinyt että joku 16-20€/h on sopiva.


    • minulla meni

      Vuokrafirma laskutti yhdestä työntekijästä logistiikan puolella n. 20€-22€/h riippuen hieman työntekijän ikälisistä. Vuokrafirma maksaa sairaslomalta palkan, jos on ollut töissä kuukauden eli 22 työpäivää.
      Vaikka vuokrafirmat pitävät ettei ennen 3kuukautta saa siirtyä ilman korvausta asiakasyrityksen palvelukseen, niin kyllä se yleensä on mahdollista, koska ei vuokrafirma halua menettää asiakkaita.(oma kohtainen kokemus)
      Itse olen ollut töissä:
      Jokela Service
      Staffpoint oy
      Varamiespalvelu
      Barona

      Näistä Barona on ollut paras, muitten kanssa on tullut toimeen.
      yhden asian oon huomannut, että kun tekee työt hyvin, niin pystyy vaatimaan vuokrafirmalta aika paljon. Muutaman tulikiven katkuisen yhteenoton jälkeen kaikkien kanssa olen pärjännyt.

    • nuori t

      maksaa mitään tellelä, lellejä, lomaajan palkka ei kerry.

      • siksi kannattaisin normaa t...

        että sais normaali edut ja lomat ja muutenkin


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe