Satuset

Tiuku_

Etsin myös Satuset-satu kasetteja...ilmestynyt myös joskus -70 luvun lopulla..kannessa juoksevat kissa ja hiiri. Tiedotkin kaseteista kelpaa eli kuinka monta erilasta ja vastaavaa.

2

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä Puskutraktori

      Heippa!

      täällä, on jo viimesyksynä, kysytty satuset-nimisistä lastenkaseteista ja kun minulla, sattuu juuri, tällä hetkellä, olemaan niitä lainassa kirjastosta ja on vielä epäselvää, montako niitä kaikenkaikkiaan on, laitoin ystävämme goooglen töihin, etsimään tietoja satuset-hakusanan perusteella, jolloinka löysin tämän keskustelun ja voin antaa seuraavat perustiedot: sarjan nimi, on siis satuset: musiikillista sadunkerrontaa, johon kaikkien, niin laulujen, kuin kerrontaosuuksien tekstit, on kirjoittanut raimo berkan ja sävellykset, on luonut jukka Kuoppamäki. Kertojina toimivat raiku Kemppi ja -seela sella ja ohjauksesta, on vastannut raiku Kemppi. Kasetit, on julkaistu levymerkillä helsinki audiomark ja äänitteet, ovat vuodelta 1972. näitä kasetteja, on ainakin neljä ja koska niiden kannessa, ei ole numerointia, luettelen ne siinä järjestyksessä, jossa ne on lueteltu osoitteessa www.helmet.fi elikkä: hupi-hiiren löytöretki ; hupi-hiiri ja kellarinvartijat. hupi-hiiri lintuhäkissä. juuso-hiiri ja häijy rintaneula; hupi-hiiren soittoseikkailu. loppu hyvin, kaikki hyvin.

      olisi mielenkiintoista saada selville, olisiko niitä vielä enemmän, sillä juuri tuo loppu hyvin, kaikki hyvin kertoo siitä, miten hiiret, lähtevät juustokauppaan, jonka huomaavatkin olevan kokonaan poissa, kun se puskutraktori, sen on hajoittanut ja pian, olisi vuorossa talon hajoittaminen, jossa nuo hupi ja -juuso, asuvat vanhassa lipastossa! onneksi, kiltti perhe, pelastaa heidät, sillä perhe, tietenkin muuttaa pois ja lipasto, päätyy kuorma-autoon ja sitäkautta maalle, mutta kass, hiiret, huomaavat palanneensa takaisin kotiinsa, josta he kuulemma, ovat sattumalta silloin aikoinaan, lähteneet pois ja kokeneet erilaisia seikkailuja kaupungissa, vaikka kumpikaan, ei lähtöhetkeä edes muistaneetkaan! elikkä, onkohan olemassa äänitteenä tarinaa, jossa he vahingossa, olisivat lähteneet pois maalta, eli ikäänkuin heidän seikkailujensa alkusatu tms? nuo ja monet, monet muut vanhat, suomenkieliset lastenlevyt, SAISIVAT PIKKUHILJAA, RUVETA ILMESTYMÄÄN CD:EENÄ, sillä tiedetäänhän, että kasetit, ovat katoavaa tavaraa ja esim. nämä, mitkä minulla nyt on lainassa, ovat melkoisen huonokuntoisia, esim. kappaleet, joiden pitäisi mennä c-duurissa, menevätkin jostakin h ja -b-duurin välimaastosta, eikä se vanhakaan konsti auta, että paukauttaa kasettia kämmenellä, jotta kireä nauha, hieman tärähdyksestä, löystyisi ja onhan se varsinkin ikävää, kopioida huonokuntoista kasettia itselleen, toisesta tuttavasta puhumattakaan! eli warner music finland hoi, pankaas nyt vauhtia siinä vanhojen lastenlevyjen digitaalisesti uudelleenremasteroimisessa, niin kaupat, ovat sitten niitäkin pullollaan, kuten ruotsissa jo on pitkään ollutkin!

      • Anonyymi

        Kelpais noi tarinat tännekin, voisin vaikka itse lukea ne cd:lle mutta musiiki niihin tarvittaisiin jonkun tuottaa 😃
        Eli jos joku halukas innoissaan/tekemisen puutteen tms ajan vietteen vuoksi haluaa kirjoittaa tarinat mulle olisin iki onnellinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe