Dior vai Chanel?

hebebe

Onko teillä omakohtaisia kumpi merkki on laadukkaampi? Olen lähdössä viikonloppuna laivalle ja ajattelin uudistaa meikkipussin sisällön kokonaan :D Suunnitelmissa olisi ostaa meikkivoide, puuteri, eyeliner, poskipuna ja kulmakynä. Eli Dior vai Chanel? Vai joku muu "laatumerkki", esim. Estee Lauder, Lancome, YSL....?

7

8547

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Ihanaa, että olet päättänyt vaihtaa laatuun ;) En nyt puutu Diorin ja Chanelin väliseen laatuun sen enempää, kuin mainitsemalla, että Diorin meikkejä en osta, koska en löydä yhtään todella ihanaa tuotetta sarjasta. Ärsyttää myös Diorin meikkien nykyinen nuoreusleikkauksen tehnyt linja: glitteriä ja hileitä vähän joka tuotteessa... Chanelilla herkulliset luomivärisävyt, tosin pigmenttiä turhan vähän. Chanelilla myös hyvä huulikiilto. Chanelin meikkipohjissa liian tummat sävyt, niitä en ole testaillut. Muista sarjoista sen sijaan kokemusta löytyy, siispä kertoilen nyt yleisesti selektiivisten meikkisarjojen helmistä.

Testailessani vähän jokaista merkkiä olen havainnut Lancomen meikkivoiteet ylivoimaisiksi. Sekaihon nestemäinen meikkivoide Adaptive on todellinen löytö: peittävä mutta luonnollisen ohut. Et kertonut ihotyyppiäsi, mutta Adaptive varmasti sopii lähes kaikille ihotyypeille. Lancomella on myös hyvät puuterit, itse käytän Lancomen kuivan ihon puutereita: meikin kiinnittämiseen Poudre majeur excellence libre -irtopuuteria meikin ja meikin korjailuun Poudre majeur excellence compact -kivipuuteria. Puuterit ovat ihanan pehmeitä ja joustavia, eivät kuivia niinkuin puuterit usein ovat. Myös Cliniquelta löytyy ok-tasoisia pohjameikkejä.

Hyvä kulmakynä löytyy YSL:lta, paras nestemäinen rajausväri on Kanebon 38 (ei leviä rasvaisellakaan luomella, helppo puhdistaa), rajauskynä Lancomen vedenkestävä. Poskipuniin en ota kantaa, itsellänikin hakusessa, tein siitä juuri uuden aloituksen, jospa tuosta ylemmästä topicista sinäkin saisit vastauksen.

• Kristiina-82

Dior, Lancome ja Biotherm käyttävät eläinkokeita testatakseen raaka-aineitaan, Chanel tai Estee Lauder Company (Estee Lauder & Clinique) eivät. Näin eettiseltä kannalta. :-)

Minusta Dior sopii hyvin kuivalle iholle, tuotteet ovat liian rasvaisia näppylöihin taipuvalle (myös puuteri tuntuu rasvaiselta - kosteuttavalta). Cliniquen tuotteet ovat ihan ok herkälle iholle kun ovat tuoksuttomia (erityisesti pidän huulipunista ja ripsiväristä), Estee Lauderilta en ole käyttänyt kuin ihonhoitotuotteita, mutta ne ovat olleet todella laadukkaita (ja kalliita). Chanelia en ole ehtinyt vielä itse testata. :-)

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...

eikö Estee Lauder ja Clinique ole loeralin omistuksessa? ja loreal testaa eläimillä niin jos ostaa ei testattua tuotetta se raha menee kuitenkin lorealin pussiin joka ei ole eettisellä kannalla?

• elina
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,... kirjoitti:

eikö Estee Lauder ja Clinique ole loeralin omistuksessa? ja loreal testaa eläimillä niin jos ostaa ei testattua tuotetta se raha menee kuitenkin lorealin pussiin joka ei ole eettisellä kannalla?

...että L'Oreal omistaa Garnierin, Maybellinen, Lancomen, Biothermin, Vichyn ja Helena Rubinsteinin? Ja hiuspuolelta sitten Kerastasen, Radkenin ja Matrixin. Ja nykyään Body Shopinkin. Muutamien tuotteiden kohdalla tuntuu siltä, että ne tulee kauppoihin ensin L'Oreal-merkkisinä ja sitten kohta Lancomella ja Kerastasella on myynnissä sisällöltään miltei tai jopa täysin samanlainen tuote.

Estee Lauder sitten omistaa Cliniquen ja sen kamalan kalliin Creme de la Mer -merkin. Nivea, Eucerin ja Juvena taitaa olla Beiersdorfin omistuksessa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, näiden kanssa olisi hyvä pysyä ajan tasalla! :)

• Kristiina-82
        elina kirjoitti:

...että L'Oreal omistaa Garnierin, Maybellinen, Lancomen, Biothermin, Vichyn ja Helena Rubinsteinin? Ja hiuspuolelta sitten Kerastasen, Radkenin ja Matrixin. Ja nykyään Body Shopinkin. Muutamien tuotteiden kohdalla tuntuu siltä, että ne tulee kauppoihin ensin L'Oreal-merkkisinä ja sitten kohta Lancomella ja Kerastasella on myynnissä sisällöltään miltei tai jopa täysin samanlainen tuote.

Estee Lauder sitten omistaa Cliniquen ja sen kamalan kalliin Creme de la Mer -merkin. Nivea, Eucerin ja Juvena taitaa olla Beiersdorfin omistuksessa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, näiden kanssa olisi hyvä pysyä ajan tasalla! :)

Tottahan tuo on. :-) Tuosta Creme de la Meristä en tosin tiennyt, kun en ole kuullut siitä juuri mitään enkä ole nähnyt Suomessa sitä myytävänä.

• fuftyfyf

Miksi Estee Lauder on kuitenkin PETAn kosmetiikan testaajien listalla?

• taiteilijatar 24

Diorin meikkivoiteet ehdottomasti parhaita joita olemassa on. Samaten myös Diorin rajauskynät todella hyviä.
      YSL:ltä olen tykännyt luomiväreistä ja kulmakynistä, todella pysyviä ja hyvät monipuoliset sävyt.
      Chanelin huulipunat ovat puolestaan niin hyviä että muita huulipunia en käytä. Myös Chanelin puuteri on erittäin hyvä. Huulikiilloissa puolestaan ei ole mitään merkitystä onko Chanel vai Nivea, joten huulikiilloissa voi kyllä säästää.

Muita merkkejä joita suosittelen kokeilemaan (tosin laivalta ei taida saada mutta ulkomailta kylläkin) Stila, Bobbi Brown ja Nars.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2206
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      40
      2100
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      30
      1989
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1396
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1336
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      883
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      812
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      751
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      733
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      718
    Aihe