Onko nainen mielestäsi miehelle seksiä velkaa, kun nainen ja mies ovat jo jonkin aikaa tapailleet, muttei suhteen "tilasta" ole sovittu. Ts. ei olla puhuttu seurustelemisesta, vaan ollaan vain tapailtu ja vietetty paljon aikaa yhdessä. Nainen haluaa odottaa seksiä, koska ei vielä tiedä haluaako seurustella miehen kanssa/haluaako mies seurustella hänen kanssaan. Myöskään mies ei ole vielä päättänyt mitä haluaa suhteelta - paitsi tottakai seksiä.
Missä vaiheessa suhdetta seksiä pitäisi mielestäsi ruveta "harrastamaan"? Mikä on normaali aikataulu ja mikä on jo epänormaalia?
seksiä
23
1561
Vastaukset
..aloittaa seksi silloin, kun kumpikin osapuoli sitä haluaa ja tuntee olevansa valmis siihen.
Mielestäni sitä ei voi/ ei saisi muuten määritellä.- tuffe
vaikka miesten logiikkaa kysyitkin? Ai ei? No sitten kerron vaan lyhyesti ;))
Miten jollekin voi olla seksiä velkaa? Ellei nyt puhuta sexistä niinkuin 6 egeä... tai jotain..
Miksi asioita pitää monimutkistaa aikatauluilla ja jollain konstikkailla seurustelu-etiketeillä? Jos nainen ei ole vielä siihen valmis, hän ei ole. Jos mies pitää naisesta, hän odottaa :) Jaa, hmm.. tai lähtee.. mutta sittenhän nainen taisi olla oikeassa sen odottamisen kanssa :)) - scale
nainen haluaa ja mies ei ole vielä oikein varma tunteistaan?
Nainen vetäisi herneen nenään?
No ei vaiskaan, jotenkin vaan häiritsee, kun puhutaan niin kuin nainen tekisi suurenkin uhrauksen "armollisesti antaessaan" miehelle ikäänkuin palkinnoksi seksiä.
Mitäs jos mies ei haluakkaan antaa palkinnoksi hellimistä ja paijailua naiselle, ennen kuin on saanut seksiä.
Jospa mies haluaa olla varma, että nainen on hyvä sängyssä, ennen kuin tuhlaa tunteitaan naiseen.
Se provoilusta.
Seksi on ok silloin kun se molemmista tuntuu oikealta, jostakin se on ok heti, joku toinen taas tarvitsee enemmän aikaa.- niin saatan
kuulla mielipiteesi sieltä takaa.
Jos miehen "palkka" naiselle seksistä on paijaaminen ja hellyys, niin silloinhan naisen miehelle osoittamalla hellyydellä ja paijaamisella ei ole yhtä suurta merkitystä miehelle kuin miehen vastaavalla naiselle. Mistä tässä on kysymys?
Onko miehen armollisesti naiselle suoma aika ja hellyys niin "kallisarvoista", että naisen tulisi automaattisesti ymmärtää "maksaa" se takaisin seksillä. Eikö nainen anna saman verran takaisin kuin mies, kun hän vain tapailee ja hellii tätä? Ehkä nainen ei vielä tiedä, haluaako seurustella kyseisen miehen kanssa, eikä siten ole valmis seksiin.
Mielestäni ainoastaan teini-ikäisen pojan (tai teini-iän tasolla olevan miehen) mielestä nainen on seksiä velkaa hänelle. niin saatan kirjoitti:
Jos miehen "palkka" naiselle seksistä on paijaaminen ja hellyys, niin silloinhan naisen miehelle osoittamalla hellyydellä ja paijaamisella ei ole yhtä suurta merkitystä miehelle kuin miehen vastaavalla naiselle. Mistä tässä on kysymys?
Onko miehen armollisesti naiselle suoma aika ja hellyys niin "kallisarvoista", että naisen tulisi automaattisesti ymmärtää "maksaa" se takaisin seksillä. Eikö nainen anna saman verran takaisin kuin mies, kun hän vain tapailee ja hellii tätä? Ehkä nainen ei vielä tiedä, haluaako seurustella kyseisen miehen kanssa, eikä siten ole valmis seksiin.
Mielestäni ainoastaan teini-ikäisen pojan (tai teini-iän tasolla olevan miehen) mielestä nainen on seksiä velkaa hänelle.Harvoin naisen osoittamalla hellyydellä ja paijaamisella onkaan yhtä suurta merkitystä miehelle kuin naiselle. "Mistä tässä on kysymys?" No miesten ja naisten erilaisuudesta tietenkin.
Toiseen asenteelliseen kysymykseesi voisi vastata vastakysymyksellä: "Eikö nainen anna saman verran miehelle takaisin kuin mies, kun vain harrastaa seksiä tämän kanssa?"
Ei, seksi ei ole maksuväline, josta voisi jäädä jotain velkaa. Tosin moni nainenkin mielellään ajattelee, että annettuaan seksiä, mies on velkaa romantiikkaa, rahaa tai kotitöitä.
En muuten ikinä kuluttaisi lyhyttä elämääni naisen kanssa, jonka mielestä seksi on "antamista" tai "saamista".- scale
niin saatan kirjoitti:
Mielestäni ainoastaan teini-ikäisen pojan (tai teini-iän tasolla olevan miehen) mielestä nainen on seksiä velkaa hänelle.Mä en ihan oikeesti tarvitse palkaa, kato mä saan ihan riittävän usein ilmankin.
Siksi toiseen mä ihan oikeesti tykkään pitää mun naista hyvänä, se on mustakin kivaa.
Se oli muuten porovoo, että sillee.
Aikuisten oikeesti, jos mun ja naiseni seksin tarpeet olisivat niin erilaisia, että saisin joskus tyytyä "päänsärkyyn", niin luulisin, että me emme olisi enää yhdessä.
Mun mielestä seksi on yksi hyvän parisuhteen kantavista voimista. - halusit lukea
Ratikkakuski kirjoitti:
Harvoin naisen osoittamalla hellyydellä ja paijaamisella onkaan yhtä suurta merkitystä miehelle kuin naiselle. "Mistä tässä on kysymys?" No miesten ja naisten erilaisuudesta tietenkin.
Toiseen asenteelliseen kysymykseesi voisi vastata vastakysymyksellä: "Eikö nainen anna saman verran miehelle takaisin kuin mies, kun vain harrastaa seksiä tämän kanssa?"
Ei, seksi ei ole maksuväline, josta voisi jäädä jotain velkaa. Tosin moni nainenkin mielellään ajattelee, että annettuaan seksiä, mies on velkaa romantiikkaa, rahaa tai kotitöitä.
En muuten ikinä kuluttaisi lyhyttä elämääni naisen kanssa, jonka mielestä seksi on "antamista" tai "saamista".Eikö nainen anna saman verran takaisin kuin mies, kun hän vain tapailee ja hellii tätä? Noinhan mä kirjoitin.
Siis jos nainen ja mies "antavat" näitä samoja asioita: hellyyttä, aikaa, paijaamista, keskusteluja, niin mies on siis tyytymättömämpi suhteeseen kuin nainen? Siis naisen hellyys ja paijaaminen ei ole yhtä arvokasta kuin miehen?
En pidä seksiä maksuvälineenä, mutta joskus tuntuu siltä, kuin mies olettaisi minun olevan hänelle seksiä velkaa, kun olemme tapailleet vasta muutaman kerran, eikä minulla ole vielä hajuakaan siitä, haluanko seurustella miehen kanssa tai haluaako hän seurustella minun kanssani. Eli kyse onkin nyt juuri siitä, että MIES ajattelee naisen olevan hänelle seksiä velkaa, koska on tehnyt romanttisia asioita naisen kanssa. - halusit lukea
Ratikkakuski kirjoitti:
Harvoin naisen osoittamalla hellyydellä ja paijaamisella onkaan yhtä suurta merkitystä miehelle kuin naiselle. "Mistä tässä on kysymys?" No miesten ja naisten erilaisuudesta tietenkin.
En muuten ikinä kuluttaisi lyhyttä elämääni naisen kanssa, jonka mielestä seksi on "antamista" tai "saamista".#Eikö nainen anna saman verran takaisin kuin mies, kun hän vain tapailee ja hellii tätä? # Noinhan mä kirjoitin.
Ei kyse ole siitä, että minä pitäisin seksiä maksunvälineenä vaan siitä, että jotkut miehet näyttävät sitä sellaisena pitävän. Se on hyvin ikävää. Seksihän on kaunis asia kahden ihmisen välillä.
Joskus vaikuttaa siltä, että mies olettaa minun olevan hänelle velkaa seksiä, koska hän on tehnyt romanttisia asioita kanssani. Tämä, vaikka olemme vasta muutaman kerran tapailleet, eikä minulla ole hajuakaan siitä, haluanko seurustella miehen kanssa ja haluaako hän seurustella kanssani.
Onko naisen antama hellyys ja paijaaminen jotenkin vähemmän arvokasta kuin miehen? Jos kerran molemmat "antavat" samanlaisia asioita, niin onko mies silloin tyytymättömämpi suhteeseen kuin nainen?
Sehän tiedetään, että mies haluaa seksiä (ja tottakai nainenkin), mutta mies voi haluta seksiä vaikkei haluaisikaan seurustelua. Monet naiset sitä vastoin eivät halua seksiä ilman seurustelua, koska naisilla seksiin liittyy oleellisesti tunteet. Jos niitä tunteita ei ole (siis rakkautta tai vähintäänkin ihastumista, turvallisuudentunnetta, jatkuvuudentunnetta jne.), niin nainen ei ole silloin vielä halukas seksiin.
Oletetaan, että suhteessa ollaan edistytty siihen vaiheeseen, että nainen haluaisi seurustella miehen kanssa, jota kohtaan hänellä on voimakkaita tunteita. Mies ei kenties haluakaan seurustelua tai ei ole vielä varma tunteistaan, vaan haluaa hengailua (hän on siis vapaa olemaan muidenkin naisten kanssa) ja tietenkin seksiä. Tuollaisessa tapauksessa mies on tyytymätön, mikäli nainen ei suostu seksiin ja hän kokee, että nainen on sitä hänelle velkaa. Nainen taas ei ole tyytyväinen siihen, että mies ei halua seurustella hänen kanssaan.
Mitä tästä voimme päätellä: tuollaisessa tilanteessa, jossa mies ei halua seurustella/ ei vielä tiedä haluaako sitä, kun taas nainen haluaa sitoutumista --> molemmat ovat tyytymättömiä, mutta eri syistä: mies siksi, koska ei saa seksiä, nainen siksi, koska haluaisi parisuhteen, mitä mies ei puolestaan halua. Kumman halu ja tyytyväisyys on silloin tärkeämpää? - tietääköhän
scale kirjoitti:
Mä en ihan oikeesti tarvitse palkaa, kato mä saan ihan riittävän usein ilmankin.
Siksi toiseen mä ihan oikeesti tykkään pitää mun naista hyvänä, se on mustakin kivaa.
Se oli muuten porovoo, että sillee.
Aikuisten oikeesti, jos mun ja naiseni seksin tarpeet olisivat niin erilaisia, että saisin joskus tyytyä "päänsärkyyn", niin luulisin, että me emme olisi enää yhdessä.
Mun mielestä seksi on yksi hyvän parisuhteen kantavista voimista.naisesi tuota, että edes hetkellistä haluttomuutta ei suhteessanne hyväksytä, vaan se on sitten loppu sen sileän tien.
Minunkin mielestäni seksi on tärkeä asia parisuhteessa, mutta ei sentään noin tärkeä. - scale
tietääköhän kirjoitti:
naisesi tuota, että edes hetkellistä haluttomuutta ei suhteessanne hyväksytä, vaan se on sitten loppu sen sileän tien.
Minunkin mielestäni seksi on tärkeä asia parisuhteessa, mutta ei sentään noin tärkeä.Ehkä asettelin sanani väärin. En kai mä nyt hitto ensimmäiseen haluttomuuteen pitkää suhdettani lopettaisi.
Enemmänkin tarkoitin sitä tilannetta, että joutuisin elämään kroonisesti puutteessa.
Toisekseen usein avo tekee aloitteen, en suinkaan aina minä. Olen siitä onnellisessa asemassa, että määrälliset tarpeemme ovat melko samanlaiset.
Mitenkäs se seksivelan määrä lasketaan?
Ajatteli vaan, että voisi sitten vaimolle ilmoittaa: "Tiedätkö kultaseni, että olet viimeisen kymmenen vuoden ajalta minulle velkaa noin 487,9 yhdyntää ja 79,5 suihinottoa."- laitoin tämän
alustuksen tietysti provomielellä. En ajattele, että nainen olisi miehelle seksiä velkaa, mutta olen huomannut joillakin miehellä tuon tyyppistä ajattelutapaa. Eikös miehillä ollut se matemaattinen puoli niin vahva...
Joskus on hyvä herätellä miehiä huomaamaan omia kummallisia ajattelutapoja. ;-)
- Hörhö
ymmärrä, miten voi olla velkaa seksiä ns. normaaleissa ihmissuhteissa.
Seksiä ei pidä alkaa harrastaa missään vaiheessa, mutta voi aloittaa silloin kun molemmat osapuolet sitä haluavat. Toisinaan hyvinkin pian ja toisinaan pidemmän ajan kuluttua. Mitään normaalia tai epänormaalia aikataulua ei ole olemassakaan. - Timanttia`´
yksinkertainen kun en oikein ymmärtänyt naisena tätä logiikkaa. Ensinnäkin tuo "suhteen tilasta sopiminen" sekä "päätetään mitä suhteelta halutaan" kuulostavat ihan neuvostoliiton viisvuotissuunnitelmilta. Eix vaan teinit kysy ett alaks mun kaa mut ei kai aikuiset?, vaan asiat tapahtuvat enemmänkin omalla painollaan jos fiiliksiä syntyy. Sitten ihan toinen juttu. Minusta kukaan ei oo kellekään seksiä velkaa missään tilanteessa paitsi korkeintaan jos on maksullinen nainen tai mies.
- Näin on....
olen kanssasi täysin samaa mieltä=)
- käypä lukemassa
nuo miehen seurustelulogiikka- ja miehen metamorfoosi -viestiketjut, niin ehkä sinäkin opit jotakin tästä nykyajan menosta.
Ihanaahan se olisi, jos kaikki sujuisi kuin itsestään alkuhuuman kautta seurusteluun ja sitä myöten avioliittoon, ihan ilman minkäänlaisia tiedusteluja toisen ajatuksista, päämääristä ja tunteista. Kaikkihan olisi sanomattakin selvää. Kuinka monilla loppujen lopuksi käy noin? Epäilisin, että 1% pariskunnista.
- Viridienne
Höh, siis varsinkin siinä tapauksessa nainen on miehelle seksiä velkaa, kun mies on päättänyt 'satsata' tähän naiseen ja ollaan tutustuttu ja jopa tapailtu. Hooooo...
Katso nyt tuonkin naapuripalstan miesten kitisemistä siitä, miksei nainen tee aloitteita! Aloitteen tehnyt nainen on jo osoittanut kiinnostuksensa mieheen eikä miehen työ voi mennä 'hukkaan'.- on. ..
On se väärin, että jos mies sitten pistääkin luikutuspuheensa ihan kankkulan kaivoon. Ja herranjestas jos mies on kerran vaivautunut suorastaan nenät vastakkain omassa korkea-arvoisessa ylhäisyydessään tapaamaan naista jopa pari kolme kertaa ja vääntämään kaikenlaista soopaa... täytyyhän siitä nyt maksu saada luonnossa, perhana. Kaikkea sitä mies joutuukin tekemään. On naiset kyllä piruja.
Kyllä meidän naisten pitäis vaan alkaa tekemään kaikki miehille mahdollisimman helpoksi. Hoidetaan aloitteet, annetaan seksiä heti kättelyssä, ei suututa siitä, että mies ei haluakaan mitään muuta. Olis miehillä niin helppoa ja ihanaa tuo elämä. Mitäs meistä naisista. - tehneet ...
on. .. kirjoitti:
On se väärin, että jos mies sitten pistääkin luikutuspuheensa ihan kankkulan kaivoon. Ja herranjestas jos mies on kerran vaivautunut suorastaan nenät vastakkain omassa korkea-arvoisessa ylhäisyydessään tapaamaan naista jopa pari kolme kertaa ja vääntämään kaikenlaista soopaa... täytyyhän siitä nyt maksu saada luonnossa, perhana. Kaikkea sitä mies joutuukin tekemään. On naiset kyllä piruja.
Kyllä meidän naisten pitäis vaan alkaa tekemään kaikki miehille mahdollisimman helpoksi. Hoidetaan aloitteet, annetaan seksiä heti kättelyssä, ei suututa siitä, että mies ei haluakaan mitään muuta. Olis miehillä niin helppoa ja ihanaa tuo elämä. Mitäs meistä naisista.kaikki työt, eikös sitä tasa-arvoa pitänyt tulla tähänkin asiaan vai kerätäänkö vain rusinat pullasta
- Viridienne
tehneet ... kirjoitti:
kaikki työt, eikös sitä tasa-arvoa pitänyt tulla tähänkin asiaan vai kerätäänkö vain rusinat pullasta
näinhän tämä tosiaankin kääntyy.
:D
- Mies Tietää
Miehet eivät (keskimäärin) kaipaa ja tarvitse hellyyttä yhtä paljon kuin naiset.
Aika monet miehet pitävät jatkuvaa lääppimistä ja halimista ja pusimista jopa häiritsevänä.
Sitten taas mies tarvitsee seksiä (keskimäärin) paljon enemmän kuin nainen. Seksi on ajattelun ja toiminnan polttoaine (jos ei ole seksiä, ei ajattelu toimi yksilön maksimiteholla jne.)
Miksi tämä asia on naiselle (keskimäärin) niin vaikea käsittää?
Eikö voitaisi vain elää vaihdantataloudessa, jossa kumpikin saa toiselta haluamaansa hyödykettä säännöllisesti?
On myös huomioitava, että koska toiselle toisen hyödykkeen arvo on suurempi kuin itselle, ei pidä tarjota maksuksi samaa hyödykettä jota itse saa..
Ja huomatkaa, että siellä oli se sana keskimäärin joka välissä. Ei tarvitse provosoitua tai syyttää yleistämisestä. Jos ette itse kuulu joukkoon, good for you.- ei kyse ollut
pusuttelu & hellyys/seksi, vaan sitoutuminen/seksi.
Eli suomeksi sanoen: kaikkea tuota pitää olla, jotta nainen olisi tyytyväinen. Miehelle riittää pelkkä seksi.
On siinä vaihdantataloutta kerrakseen, perhana. - Ei jummarra
ei kyse ollut kirjoitti:
pusuttelu & hellyys/seksi, vaan sitoutuminen/seksi.
Eli suomeksi sanoen: kaikkea tuota pitää olla, jotta nainen olisi tyytyväinen. Miehelle riittää pelkkä seksi.
On siinä vaihdantataloutta kerrakseen, perhana.Onko se joku ongelma, että mies tyytyy vähempään kuin nainen/että se ei vaadi kuuta taivaalta, vain seksiä säännöllisesti?
Tietysti seksin vastineeksi naiselle tulee antaa pusuttelua, hellyyttä ja sitoutumista, se on selvä.
Ja nainenhan saa seksiä silloin kun antaa sitä, joten siitäkään ei tarvii narista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823263
- 922945
- 532212
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201655- 191544
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81497Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181395Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351325Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61268