Lihasten väsyminen

kunpa tietäisin mikä mulla on

Hei!

Mistä voi johtua lihasten väsyminen vähäisestäkin rasituksesta? Olen nuori aikuinen, eikä ennen tätä syksyä ole moista vaivaa ollut. Kun kävelen pari kilometriä jalat on jo ihan hyytelöä ja kädet tärisee. Lisäksi ympäri vuorokauden jaloissa tuntuu kihelmöintiä, ikään kuin pientä pistelyä alaselästä varpaisiin asti. Lihakset myös kipeytyvät tavallista herkemmin. Ei tarvitse esimerkiksi kuin kantaa kädessä kauppakassia, niin seuraavana päivänä käden lihakset ovat ihan kipeät ja jonkin verran jäykät. Lihaksissa ympäri kehoa tuntuu myös pientä nykimistä, ihon alla tuntuu sellainen kupliva tunne. Silmissä on elohiirtä. Lihakset mulla on ihan jumissa, mutta olen nyt venytellyt joka päivä muutaman viikon ajan, joten luulisi ettei hermot ole enää niin puristuksissa.

Ensimmäisen kerran tämä voimattomuus ilmaantui syyskuun lopussa, kesti pari viikkoa. Sitten oli pari viikkoa sellaista, että ainoa oire oli lihasten kramppaaminen rasituksessa, esim. kävellessä jalkalihakset meni ihan jumiin ja kireäksi. Pari päivää oli jopa ihan oireetonta. Mutta nyt tämä kihelmöinti ja voimattomuus on tullut takaisin ihan yhtä pahana kuin aluksi!!

Aivot on magneettikuvattu, siellä kaikki kunnossa. Kilpirauhaskokeet tehty. MS-tauti on suljettu pois. Olin keuhkotutkimuksessa, ja siinä arvot olivat reilusti alakanttiin, eli keuhkojen kapasiteetti on jotenkin pienentynyt. Voiko siis johtua hapenpuutteesta? Keuhkoröntgenissä ei kuitenkaan löytynyt mitään poikkeavaa.

Mistä ihmeesstä tällainen voi johtua? Viittaako tällainen johonkin ravintoaineen puutokseen, vaikka syönkin hyvin?

Jos jollekin tulee jotain mieleen, niin olisi kiva kuulla! Olen nimittäin ihan ymmälläni tästä heikkoudesta.

20

23491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

hei !

kannattaisi pyytää varmaan enmg-tutkimus.( sähköinen hermo ja lihasratatutkimus.)
      Minä ihmettelin kaksi vuotta sitten mikä minulla oikein on,kun jalat olivat arat ja heikot ym.tuntohäiröitä,niinpä neurologi määräsi minulle
      enmg-tutkimuksen jossa todettiin polyneuropatia=ääreishermosairaus,mistä olin saanut sen ,ei tiedetä.
      ( yleisimmät aiheuttajat kuulema diabetes ja alkoholi ,mutta muita syitä voipi olla satoja.
      Olen jo selvästi toipunut siitä,pystyn jopa taas
      juoksemaan puolen tunnin lenkkejä.

• Mimmu

Tutulta kuulostaa. Minulla on neljäs vuosi menossa ja myös hirvittää loppuelämä... Kihelmöinti, voimattomuus, polttelut, sähköiskut ja monet muut oireet eikä mitään löydy tutkimuksissa. Edes uutta työpaikkaa ei voi hakea kun ei koskaan tiedä pysyykö pystyssä vai ei ja kukaan ei keksi mitään helpotusta kipuihin ja voimattomuuteen. Seuraavaksi varmaan sanotaan että kaikki on vain korvien välissä.

• kärsivä mies
        Mimmu kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Minulla on neljäs vuosi menossa ja myös hirvittää loppuelämä... Kihelmöinti, voimattomuus, polttelut, sähköiskut ja monet muut oireet eikä mitään löydy tutkimuksissa. Edes uutta työpaikkaa ei voi hakea kun ei koskaan tiedä pysyykö pystyssä vai ei ja kukaan ei keksi mitään helpotusta kipuihin ja voimattomuuteen. Seuraavaksi varmaan sanotaan että kaikki on vain korvien välissä.

Onko sun vaivoihin löytynyt selitystä,voisitko mailata [email protected] mulla kans ihmeoireita

• trh

HEI,

Samanlaiset oireet kuin alkuperäisellä
      kirjoittajalla.
      Onko alkuperäisellä kirjoittajalla selvinnyt
      oireiden syy.
      Tai muilla joilla samat oireet.
      Vastauksen voi lähettää myös sähköpostiin :
      [email protected]

• Mies 25

Joo samanalaisia oireita on, lisäksi rytmihäiriöitä ja sen semmosta. Lihakset ihan jumissa ja ahdistusta kipujen kera.

Voisivatko edelliset kirjoiittelijat vastailla onko mitään lisätietoja ilmennyt?

Kiitos

• voimaton...

Samma här !

Leposyke korkea, lihakset jumissa pahasti. Kohta ei pysty enää edes kävelemään.

Missä vika ??

• Jouhanna

Borrelioosi. Vasta-ainetutkimuksiin mars!

• vakavastisairas11

Samoja oireita 3kuukautta.. onko kukaan saanut helpotusta vinkkiä hoitoon? Otettu pään mri, verikokeita, borrelia verikoe, sydänfilmi, keuhkokuvat kilpparikokeet ja kaikki kunnossa.. henkikö tässsä lähtee?

• siinä tärkeimmät

ravintoaineden puutos

D-vitamiini
      magnesium
      C-vitamiini

syöthän kunnon ruokaa?

• Riitta-L

Vastaan tähän vanhaan ketjuun. Minulla on täysin samanlaisia oireita kun ketjun aloittaneella. Onko kohtalotovereita ja/tai oireiden syitä selvinnyt jollekin lukijoista?

• 23vMies

Itsellä oireet ollut samankaltaisia. Huimausta, heikotusta, väsymystä, lihasheikkoutta. Sukulaiset sanovat että luulotauti ja lääkärit sanovat että paniikkihäiriö. yli 2 vuotta olen nyt kärsinyt näistä. Olin myös Magneettikuvissa jossa pää kuvattiin ja vasemmalta hippokampuksen kohdalta löydettiin lievä varjostuma. Neurologi sanoi ettei ainakaan MS tauti ole mutta laittoi jatkotutkimuksiin. Noh. Minulle ei ole tullut vieläkään lähetettä niihin. Nyt ihan viimeaikoiha minulta otettiin keuhkokuvat ja huomasin myös että hemoglobiinini on 98. ( Miehellä normaalisti siis 137-140? ) Tässä sitä koitetaan elää normaalisti väkisin. Eniten ärsyttää ihmiset jotka eivät usko vaan väittävät juuri luulotautiseksi.

• Anonyymi
        23vMies kirjoitti:

Itsellä oireet ollut samankaltaisia. Huimausta, heikotusta, väsymystä, lihasheikkoutta. Sukulaiset sanovat että luulotauti ja lääkärit sanovat että paniikkihäiriö. yli 2 vuotta olen nyt kärsinyt näistä. Olin myös Magneettikuvissa jossa pää kuvattiin ja vasemmalta hippokampuksen kohdalta löydettiin lievä varjostuma. Neurologi sanoi ettei ainakaan MS tauti ole mutta laittoi jatkotutkimuksiin. Noh. Minulle ei ole tullut vieläkään lähetettä niihin. Nyt ihan viimeaikoiha minulta otettiin keuhkokuvat ja huomasin myös että hemoglobiinini on 98. ( Miehellä normaalisti siis 137-140? ) Tässä sitä koitetaan elää normaalisti väkisin. Eniten ärsyttää ihmiset jotka eivät usko vaan väittävät juuri luulotautiseksi.

Onko sinulla yliojentuvat nivelet? Kaiken taustalla voisi olla myös Ehlers Danlosin syndrooman jokin muoto. Diagnoosi on lähes mahdoton saada jos ei ensin keksi epäillä sitä ja etsiä sitten oireyhtymän tuntevan lääkärin. Kaikkia pidetään helposti 10-20 vuottakin luulotautisena. Kyseisen oireyhtymän kanssa esiintyy usein muitakin harvinaisia liitännäissairauksia ja siksi oireetkin ovat niin monenlaisia. Itse en enää kykene juuri edes liikkumaan ja kaikki oireet pahenevat koko ajan ja uusia oireita ilmestyy jatkuvasti.

• Kotilääkäri

Onko raudanpuute ja anemia suljettu pois?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe