Tere!
Ajattelin vähän kysellä teilt naisilt et mitä te ajattelette niinkuin yleisesti mies sairaanhoitajista..? eli onks ne teijän mielest jotenkin nössöjä? vai pitäiskö nämä miehet ehdottomsti vaihtaa alaa..? Itse oon aatellu ryhtyä sairaanhoitajaks, koska tykkään auttaa ihmisiä,mut mul on vähän sellainen pelko et oon sit syrjitty naisten keskuudessa eli sillein et naiset katsoo vähän alaspäin, kun kerron heille tai he saavat tietää et olen sairaanhoitaja..
mies sairaanhoitajat
32
9231
Vastaukset
- espoolaisrouva
Käypä ensin se peruskoulu loppuun ja opettele kirjoittamaan. Ehkä siinä ajatuksetkin samalla kirkastuvat. Ja mitä tulee kysymykseesi niin ainakin minusta mieshoitaja on mukavaa vaihtelua jos joutuu makaamaan sairaalassa pidempään.
- nainen,
Minun mielestäni se on hienoa, että miehetkin ovat kiinnostuneet sairaanhoitajan ammatista. Pidä ilman muuta unelmastasi kiinni.
- voi damage
Onko se pakko vinkua jos ei kirjota kirjakielen mukaan... Voi hitto ku teitä on kyllä joka junaan...
Sama Kajaanilaisittain:
Onko sitä pakko vinkuu jos ei kirijota kirijakielen mukkaan...Voe hitto ku teitä on kyll joka junnaan..
:D
- Wastaaja
Sun varmaan kannattaa valita ammattialasi ihan & vain oman kiinnostuksesi pohjalta.
Mitä väliä sillä on, mitä joku toinen ajattelee, jos sä itse vain nautit siitä, mitä sä teet?
Naisten iskemiseenhän et ammattia tarvitse.;) Siinähän kysymys muusta... - jhfkjh
Jos pistät töihin sellasen kivan lannevaatteen (valkoinen ja märkä, ei tarzan -->pois muodista)ni takuulla naiset kattoo alaspäin. :)
Mut ei kait siinä muuten mitään, jos et satu omistamaan Tommy Taberman hiuksia..... Se ois jo paha.... - kjhmn
No en kyllä ajattele sairaanhoitajia yleensäkään nössöinä. Ajattelen että on vaativa ammatti! Jos siis se tuntuu sopivalta itselle niin sekaan vaan!
Naisvaltaisella alalla sinulla tulee olemaan ehkäpä ihan mukavat oltavat työtovereiden parissa, lisäksi uskoisin että jos sekaan saataisiin vähän miehiäkin niin tyypilliset naistyöyhteisön ongelmat voisivat vähän helpottua. Lisäksi uskon että palkkaus paranisi vielä jonain päivänä jos miehet valtaisivat näitä naistenkin aloja. Niitä miehiä kyllä tietysti pitäisi ola enemmän kuin yksi.... :-)
Alalla on käsittääkseni myös hyvät mahdollisuudet piipahtaa työskentelemässä ulkomailla jos haluaa maailmaa nähdä muutakin kuin viikon lomareissuilla, mikä olisi ainakin itselleni suuri plussa. Ja mahtoikohan olla niin että sairaanhoitajien on mahdollista edetä lääkäreiksi tms. nykyään? Eli etenemismahdollisuuksiakin on jos haluaa jonain päivänä kehittyä alallaan vielä eteenpäin.
Eikä se ammatti sitäpaitsi ratkaise niissä parinmuodostusasioissa!- Liisa I.
Siis älkää olko niin mainoksen uhreja ja naiiveja.
- ovat...
puheet on ämmämäisiä
- Hannes_
Löytyykö omakohtaisia kokemuksia?
- Ämmä vaan
seura on tehnyt kaltaisiaan, jos ämmämäisiksi tulevat.
- Emma20
Mun mielestä miessairaanhoitajat on seksikkäitä.
- työpaikallemme
mieshoitajia sillä naisvaltaisessa työyhteisössä vaan kyräillään ja puhutaan paskaa selän takana. Olisi mukava jos siellä olisi edes yksi mieshoitaja sillä luulen että tilanne voisi muuttua naishoitsujen keskuudessa. Ja jos mies olisi komea niin ei silmanruokakaan olisi pahitteeksi heh ;)Ala vaan opiskelemaan hoitsuksi ja tule meille töihin! :)
- läsnäolo voi ...
pehmentää ilmapiiriä, mutta toisaalta se voi taas aiheuttaa jotain muutakin, kyllä tiedätte mitä :)! ...
Paras olisi, jos olisi suht tasainen määrä miehiä ja naisia. - Työssä käyvä nainen
"naisvaltaisessa työyhteisössä vaan kyräillään ja puhutaan paskaa selän takana."
Niin, sinähän sitä olet luomassa. Miksi ette sitten puhu suoraan ja selvitä asioita?
Mitä helvettiä naiset aina inisee miten naisvaltaisilla aloilla puhutaan paskaa ja kyräillään, mutta eivät tee ilmeisesti mitään sen lopettamiseksi: eivät puhu itse suoraan, eivät kysy mikä on vialla, eivät ota kokouksissa puheeksi... Itse tekevät ihan sitä, mistä muita syyttävät ja ovat itse sillä alalla, mitä rakentavat itse.
Siis ootteko te ihan pässejä? Mihin te sitä miestä tarviitte? Ettekö te pässit osaa edes asioita selvittää ilman miestä? Ettekö te rehellisiä osaa olla ilman miestä? Ettekö te osaa ottaa mallia miesten hyvistä puolista, ilman miestä?
Ei kyllä naisvaltaisten alojen työn tekijät ansaitsekaan parempaa palkkaa eikä asemaa eikä mitään, kun tuollaisia riittää.
Todella säälittävää. Onneksi mä olen miesvaltaisella alalla.
- aivan väärillä
jäljillä, jos ajattelet sh:n ammatin jotenkin vähentävän miehuuttasi!! Itse tosin olen myös sh, mutta sanotaan vaikka niin, että molemmat meiän luokan miehet oli aikas haluttua tavaraa... ;)
Ja jos aatellaan vähän aikuismaisemmin taas: olen ollut suhteessa lähihoitaja-mieheen ja se oli ehkä elämäni antoisin suhde... henkisesti siis.
Että tsemppiä vaan, mutta muista että palkat on perseestä! :) - Birge
ole mitään negatiivista merkitystä, onko hoitaja nainen vaiko mies. Eikä sillä, että olisit hoitaja, onnea vaan opintoihin ja valmistumiseen, hoitajan nimike ei tee sinusta mitään nössöä, huithapeliin tuollaiset ajatukset=)
- Liisa I.
Naisia tulet satavarmasti saamaan ja töitä myös. Miehet palkataan naiskatraitten joukkoon heti ensisijaisena, miehet toimivat vähän niinkuin puolueettomina naisjoukon keskellä, vaikka he eivät sitä olisikaan...
Mutta muuten ei missään nimessä kannata mennä hoitoalalle, mieti vielä todella hurjasti. Suoraan sanottuna kenenkään ei pitäisi suostua sille alalle menemään ja tulet varmasti katumaan jos menisit. sen voin sanoa! kukaan tervejärkinen ja elämänhaluinen ei mene hoitoalalle töihin.- Timanttia``
hommat sen jälkeen hoitaisi?
- ................
onko sulla kokemusta hoitoalasta? Minä olen hoitoalalla ja mitään muuta alaa en vois kuvitella ittelleni...koska haluan auttaa ja hoitaa ihmisiä. Sinäkin voisit pikkusen arvostaa hoitoalaa! eikö se ois aika huolestuttavaa jos kukaan ei menis sille alalle, kuka ihmisiä sit hoitas, että olipa tyhmä kehotus se että kenenkään ei kannata mennä sille alalle.
- Taas näitä
Terve menoa vaan siihen ammattiin. Liksat tosin on niin paskat, että tulet olemaan p*se auki loppuikäsi. Saattaa siinä toisaalta olla puolensa siinäkin, miessairaanhoitajissa on kuulema homoja pilvin pimein.
- Mies sh
Tässä taas yksi ns. "minä tiedän" ihminen. Itse olen sairaanhoitaja ja en kyllä ole yhteenkään homoon törmännyt tässä ammatissa. Kato kuule vähemmän telkkaria äläkä puhu ellet tiedä.
- natalian
minusta ainakin sairaanhoitaja on hieno ala miehelle!! ei se ole mikään naisten ala. varsin seksikäs ala kaikenlisäksi miehille!:) älä ole yhtään huolissasi.
- Lota
Samaa mieltä. Pisteet enempikin nousee kuin laskee, jos mies on sairaanhoitaja tai vastaava.. Ja usein juuri miessairaanhoitajia katselen sillä silmällä, jos näen heitä, ja nostan hattua heille, kun he tahtovat auttaa muita (toki muissakin ammateissa autetaan toisia, mutta kuitenkin... :))
- pinkki
Mun mielestäni sairaanhoitaja on miehelle pelkästään positiivinen ammatinvalinta, jos ala oikeasti kiinnostaa. Arvostan miehessä empaattisuutta ja auttamisalua (joista uskon sairaanhoitajan ammatin varsinkin miehellä kertovan). Ei-perinteinen ammatinvalinta kertoo myös rohkeudesta tehdä omat ratkaisunsa.
Mun mielestä sairaanhoitaja on sitä paitsi miehellä aika seksikäs ammatti. Eli tervemenoa vaan alalle, niin tuun sitten sun potilaaks ;) - omakseni
sh-miestä. lääkäri on parempi. en tosin muutenkaan arvosta amk:ta.
- PirjoT
Kuules, nykyisin yhä useammat lääkärinaiset valitsee sen mieshoitsun, kaikki ei halua kollegaa, kun nämä usein liian tuttuja, kavereita tai jonkun kollegan ex-hoitoja. Varsinkin uraohjukset, kuten naiskirurgit, ottavat yhä useammin hoitajan. Ennenhän uraorientoitunut naislääkäri otti jonkun vähemmän työorientoituneemman kollegan, jolla ei päivystysvelvollisuutta, kuten työterveyslääkärin.
- kumpi sukupuoli
naiset vain joskus kiusaavat heitä, mies voi tulla vainoharhaiseksi.
- :)
Ajattelisin, että tuosta miehestä taitaa löytyä inhimillisyyttä, ja se jos mikä on iso plussa miehelle.
- sleepy_moo
miessairaanhoitajan, enkä pidä mitenkään nössöinä, päinvastoin! Sitä sen sijaan, että muiden mielipiteiden takia saattaisit jopa valita eri ammatin, pidän todella nössönä!
- Muittenmielipiteistäviis
Ne mieshoitajat joita olen tavannut, ovat olleet tosiaan miehiä paikallaan. Arvostan sitä, että ovat rohkeasti valinneet enemmistöstä poikkeavan työsaran. Miesten läsnäoloa ja voimaakin tarvitaan mm. erityisesti raskailla ylikuormitetuilla osastoilla, joilla on paljon vanhuksia.
- miehille.
Muittenmielipiteistäviis kirjoitti:
Ne mieshoitajat joita olen tavannut, ovat olleet tosiaan miehiä paikallaan. Arvostan sitä, että ovat rohkeasti valinneet enemmistöstä poikkeavan työsaran. Miesten läsnäoloa ja voimaakin tarvitaan mm. erityisesti raskailla ylikuormitetuilla osastoilla, joilla on paljon vanhuksia.
Minusta sairaanhoitajan työ sopii mainiosti miehille. Olen tavannut miespuolisia sairaanhoitajia ja oikein fiksuja kavereita olivat kaikki.
En tosiaan ymmärrä jos jollakin on ennakkoluuloja asian suhteen. - sooooooooo
miehille. kirjoitti:
Minusta sairaanhoitajan työ sopii mainiosti miehille. Olen tavannut miespuolisia sairaanhoitajia ja oikein fiksuja kavereita olivat kaikki.
En tosiaan ymmärrä jos jollakin on ennakkoluuloja asian suhteen.Kannustin poikaani sairaanhoitajaksi kun oli psykiatriasta kiinnostunut, pääsee mielenkiintosiin hommiin ilman raskaita lääkärinopintoja jonne harva edes pääsee.
Kyllä mieshoitajilla on vankka kysyntä, monet miehetkin haluavat että heitä hoitaa toinen mies vaikka jossain katetroinneissa tai muuten intiimeissä jutuissa.
Mieshoitajat ovat myös kysyttyjä esim. saudeissa jossa voi tienata hyvin. Siellä ei naiset paljon miehiä pääse hoitelemaan edes.
Verta luovuttaessani oikein toivoin että se ainoa mieshoitaja tulis mua pistämään. Tulihan se ja osasi sen neulankin laittaa ihan sairaan kivuttomasti. Mieshoitaja saa vähän kuin lääkärin glooriaa helpommin kuin naishoitaja, molemmat sopivat alalle tietysti aivan yhtä hyvin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219