Pyyhkijänsulat 100dB

Jan-25

Missä vika, kun pyyhkijän sulista tulee raastava ääni, vaikka (a) sulat ovat uudet, (b) tuulilasi ei ole kuiva ja (c) sulkien kulma suhteessa tuulilasiin on vielä tarkistettu/fiksattu huollossa?

Voiko johtua esim. siitä, että pyyhkijät painava sulkia liian kovaa vasten tuulilasia?

Jotta mysteeri olisi täydellinen, ääntä ei kuulu joka kerta samoissa olosuhteissa, vaan ehkä 50% ajasta.

11

5999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne sulat

Tuulilasi kannattaa rasvata myös.....

• make

Kyllä tuollaiset pitäis laittaa käsiraudoilla patteriin kiinni ja rankaista ilman vaseliinia!

• tosi..

Varmin tapa.

• kuten viineissäkin

Uskaltaako kysyä että mitkä sulat tuli laitettua. Niissä on uskomattoman suuria eroja. Suosittelen valeo sulkia, aivan käsittämättömän hyviä kokemuksia itsellä.

• Jan-25

... Champion ja malli jokin Aerovantage tai vastaava.

Boschin oli tarkoitus laittaa, mutta oikean pituisia ei ollut tarjolla.

Mentiinköhän merkki-valinnassa metsään?

Metsästä puheen ollen, onkohan mahdollista, että tuulilasissa olisi jäämiä pihkasta tms., joka ei olisi lähtenyt harjattomassa pesussa pois? Silmämääräisesti mitään sellaista ei ole havaittavissa, mahtaakohan silti olla mahdollista että lasin pinnassa olisi ao. tavaraa?

• Ei mene metsään
        Jan-25 kirjoitti:

... Champion ja malli jokin Aerovantage tai vastaava.

Boschin oli tarkoitus laittaa, mutta oikean pituisia ei ollut tarjolla.

Mentiinköhän merkki-valinnassa metsään?

Metsästä puheen ollen, onkohan mahdollista, että tuulilasissa olisi jäämiä pihkasta tms., joka ei olisi lähtenyt harjattomassa pesussa pois? Silmämääräisesti mitään sellaista ei ole havaittavissa, mahtaakohan silti olla mahdollista että lasin pinnassa olisi ao. tavaraa?

Bosch tekee ainakin kolmen hintaluokan sulkia, ainakin halvimmat on suorastaan avuttomat. Eivät ota uutenakaan kunnolla lasiin kiinni ja jälki on sen mukaista. Parissa kuukaudessa jälki on sellaista että hermo menee.

Championeista ei ole kokemusta, mutta niitä valeo-merkkisiä suosittelisin kokeilemaan. Kokeilu ei maksa paljoa ja nuo kestää parikin vuotta.

Yleisesti kokemukset ovat olleet erittäin hyviä, mitä olen muidenkin palautetta lukenut.

• Jan-25
        Ei mene metsään kirjoitti:

Bosch tekee ainakin kolmen hintaluokan sulkia, ainakin halvimmat on suorastaan avuttomat. Eivät ota uutenakaan kunnolla lasiin kiinni ja jälki on sen mukaista. Parissa kuukaudessa jälki on sellaista että hermo menee.

Championeista ei ole kokemusta, mutta niitä valeo-merkkisiä suosittelisin kokeilemaan. Kokeilu ei maksa paljoa ja nuo kestää parikin vuotta.

Yleisesti kokemukset ovat olleet erittäin hyviä, mitä olen muidenkin palautetta lukenut.

Täytynee kokeilla.

Silti jää ihmetyttämään, missä vika kun nykyiset sulat metelöivät. Luulisi, että bisnes loppuisi Championiltakin jos vika olisi ainoastaan sulissa.

• syytä bisnekseen
        Jan-25 kirjoitti:

Täytynee kokeilla.

Silti jää ihmetyttämään, missä vika kun nykyiset sulat metelöivät. Luulisi, että bisnes loppuisi Championiltakin jos vika olisi ainoastaan sulissa.

Minäkin luulin että vika on vanhan auton pyyhkijänjousissa jotka painavat sulkia vasten lasia. Karmeaa pärinää pitivät ajoittain vasten lasia.

Nuo valeot eivät ole tehneet sitä kertaakaan, ei edes täysin kuivalla lasilla.

En tiedä miten noita "huonoja" sulkia menee kaupaksi, itselleni meni sen vuoksi että en tiennyt parempia olevankaan.

Taitaa alkaa jutut kuulostaa valoa-jälleenmyyjän jutuilta, mutta ne nyt vaan sattuivat olemaan niin hyvät :-)

• konstia

Itse käsittelen pyyhkijän sulat silloin tällöin silikonipuikolla. Runsaasti vaan silikonia, antaa vähän aikaa 'imeytyä' ja pyyhkii liiat pois rätillä. Auttaa yleensä ja talviaikaan estää myös kiinnijäätymistä.

• Jan-25

...samasta kamasta, kuin mitä laitetaan ovien tiivisteisiin estämään ovien kiinnijäätymistä?

Eikö seurauksena ole silikoni-kalvo pitkin poikin tuulilasia?

• silikonipuikko
        Jan-25 kirjoitti:

...samasta kamasta, kuin mitä laitetaan ovien tiivisteisiin estämään ovien kiinnijäätymistä?

Eikö seurauksena ole silikoni-kalvo pitkin poikin tuulilasia?

Samalla tavaralla olen pyyhkijät hoitanut. Silikonikalvon syntymisen voi ehkäistä sillä, että pyyhkii huolellisesti ylimääräiset silikonit sulasta pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7728
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      963
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe